АВСТРАЛІЯ: ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ.

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з географії 10 клас (за новою програмою). матервал підготовлений на освові шкільного підручника
Перегляд файлу

АВСТРАЛІЯ:

ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ,

ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ,

НАСЕЛЕННЯ.

 

Очікувані результати НПД: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни.

Розвивальна та виховна мета: розвивати здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок; вдосконалювати вміння розуміти й використовувати прості математичні моделі (графіки, діаграми); виховувати інтерес до вивчення теми.

Тип уроку: урок засвоєнняновихзнань.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Австралії, фізична карта Австралії, ресурсиІнтернету.

Опорні та базовіпоняття: ЕГП, природніумови, природніресурси, густота населення, статево-віковапіраміда, аборигени, міграційнаполітика, урбанізація, система розселення, діаспора.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго дня учні та присутні. Якщо ви пам’ятаєте , то у 7 класі на уроці географії ми з вами знайомились з різними джерелами географічної інформації, і тому я вам пропоную зараз здійснити невеличкий експеримент та нарешті з’ясувати – що є універсальним джерелом географічної інформації: підручник, карта чи мережа інтернет? Тому щоб розпочати наш урок пропоную вам об’єднатися в  3 групи (жеребкування).

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Наступний регіон, куди ми з вами вирушаємо для проведення дослідження, — Океанія — найбільш віддалений від інших регіонів світу. До його складу відносятьАвстралійський Союз та численніострівнікраїни, розташовані на островахв Тихому океані. Тривалий час роль Океанії в економічному та політичномужиттісвітовогоспівтовариствабуланезначною. Однакдвікраїни — Австралія та НоваЗеландія — за досить короткий проміжок часу з аграрно-сировиннихпридатківбританськоїметрополіїперетворилися на високорозвиненікраїни. Зростаєінтереспровідних держав світу і до острівнихкраїн у Тихому океані, якімаютьбагатийрекреаційнийпотенціал та важливевійськово-стратегічнеположення.

Найвпливовішою державою регіону є Австралія, яка багато в чому є унікальноюкраїною. По-перше, цеєдинакраїнанапланеті, щозаймаєцілий материк; подруге, ценайбільш «спокійна» країна як у природному, так і в політичномусенсі:тут немаєактивнихвулканів і не буваєземлетрусів, тут ніколи не буловійн і навітьяких-небудьсуттєвихконфліктів; по-третє,майжевсімешканціАвстралії — переселенці з іншихкраїнабоїхнінащадки; по-четверте, аборигениАвстралії належатьдо австралоїдноїраси — найдавнішої і найменшвивченої на Землі; по-п’яте,... цейперелікможнапродовжуватимайженескінченно! Докладнішедізнаймося про іншіособливостіцієїунікальної і маловідомої нам країни. Рзультати нашої спільної роботи ми позначимо на «ментальній карті».

 

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ Й ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1. Пригадайте, що вам відомо про історіювідкриттяАвстралії.

2. ЩотакеСпівдружність та якікраїнивходятьдоїї складу?

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах.

Кожна група буде виконувати однакові завдання, а потім ми перевіримо яке з джерел було більш достовірним.

  1.  Складання  «Візитноїкартки»

Офіційнаназва — Австралійський Союз. Площа — 7,7 млн км². Населення —25 млн осіб (2018 р.). Столиця — Канберра. Економічновисокорозвиненакраїна,входить до «Великоїдвадцятки». Федеративнапарламентська держава ускладіСпівдружності (6 штатів, 2 самоврядніодиниці).

 

2. ЕГП

Робота з підручником та картами атласу

Завдання. Проаналізуйте ЕГП Австралії, виявітьпозитивні та негативніознаки.

Головніознаки:займаєцілий материк, острівТасманію та низку дрібнихострівців; кордонитількиморські; ізольованість, відокремленістьвідіншихматериків.

 

3. Природно-ресурснийпотенціал

Завдання. ПригадайтеособливостіприродиАвстралії. Оцінітьїї природно-ресурснийпотенціал.

Переважнорівниннатериторія, 3/4 площі — пустелі й напівпустелі. Дефіцитводнихресурсів. Найбільшарічка Муррей ізпритокоюДарлінг. 19 артезіанськихбасейнів, найбільший — Великий Артезіанський. Ґрунтичервоно-бурі, сіроземи,часто засолені, малородючі. Землезабезпеченість одна з найвищих в світі — понад 30 га на одного жителя. Землісільськогосподарськогопризначення — 53,4 %,із них понад 47 % — пасовища, орніземлі — лише 6,2 %. Лісистість 19 %. За забезпеченістюлісовими ресурсами на одну особу (6,3 га) входить до десятки світовихлідерів. Багатімінеральніресурси: кам’яневугілля, залізні, свинцеві, цинкові, уранові, титановіруди, боксити, золото, срібло, алмази, будівельнасировина,є покладинафти та природного газу. Величезнийрекреаційнийпотенціал, зокремаунікальнийорганічнийсвіт з великою кількістюендеміків, ліси, пляжі, культурно-історичнаспадщина; 19 об’єктівСпадщини ЮНЕСКО.

 

4.Населення

Завдання. Дослідітьдемографічніпроцеси та систему розселенняАвстралії.

З’ясуйте, чимдемографічнаситуація в АвстраліївідрізняєтьсявіддемографічноїситуаціїрозвиненихкраїнЄвропи.

Природнийприріст 4,8 ‰, сальдо міграції 5,5 ‰ (2017 р.), старіннянаселення (16,1 % старші за 65 р.). Густота населення 3 особи/км2, нерівномірнийрозподіл, 3/4 населеннязосереджені на східномуузбережжі. Англоавстралійці (80 %),іммігрантиз іншихєвропейськихкраїн (15 %), іммігранти з Азії (4,5 %), аборигени (0,5 %). Християни — протестанти (30 %), католики (25 %), православні (3 %),буддизм, індуїзм, іслам. Урбанізація 89,7 %. Найбільшіміста: Сідней (4,5 млн),Мельбурн (4,2 млн), Брісбен (2,2 млн), Перт (1,8 млн), Аделаїда (1,2 млн). Робочасила — 13 млн (з них майже половина — іноземці), структура зайнятості: сільськегосподарство — 3,6 %, промисловість — 21,1 %, сфера послуг — 75,3 %.

КАНБЕРРА
Входить в особливу адміністративну одиницю - Австралійську столичну територію. Це місто федеральних чиновників, освіти і науки, спеціально побудований для виконання столичних функцій. Тут розташовані основні установи федерального уряду, найбільші навчальні та наукові центри - Австралійський національний університет, Організація наукових і промислових досліджень Австралії ( КСІРО ) та ін..

МЕЛЬБУРН.
Постійний суперник Сіднея за право називатися економічною столицею країни. 3,4 млн.чол. Головне місто штату Вікторія, знаменитий. що проходили в 1954р. Олімпійськими іграми. Досі зберігає вплив британської, в тому числі паркової, архітектури, відомий своїми ресторанами. Тут особливо відчувається вплив вихідців з Південної Європи - італійців і греків. Місто місце проведення найбільших змагань з тенісу, регбі, кінного спорту.

Брісбен.
1,6 млн. чол. Столиця і найбільше місто «сонячного » штату Квінслет. Недалеко від нього знаходяться курортні місця східного прибережжя - Золотий берег.
ПЕРТ.
Головне місто Західної Австралії - ультрасучасний, зростаючий, фінансово- економічний центр на заході.
АДЕЛАІДА.
1,1 млн. чол. Затишна столиця Південної Австралії - головний промисловий центр цієї частини країни.
ХОБАРТ.
195 тис.чол.. столиця штату -острова Тасманія, що зберегла багато зразків колоніальної архітектури I половини XIX століття.
ДАРВІН.
Близько 90тис. чол. Столиця північній території, істотно відрізняється за своїм тропічному колориту і знаменитому перевазі аборигенские населення.

 

Трудові ресурси відрізняється високою кваліфікацією, дисциплінованістю, наполегливістю, працелюбністю. Міграційна політика спрямована на залучення трудових мігрантів з кваліфікацією, що відповідає запитам ринку праці в країні.

 

5. Українська діаспора в Австралії

Близько 30 тис. осіб українського походження. Початок формуванняукраїнськоїдіаспори — 40-ві роки ХХ ст. Культурнежиттяукраїнських громад: українськіетнічні (суботні) школи, численнітеатральнігуртки, музичні та хоровіколективи, літературні клуби. Важлива роль в гуртуванніукраїнцівналежить церквам.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Якіознаки ЕГП Австраліїсприяютьїїекономічномурозвитку?

2. Назвітьосновніскладові природно-ресурсного потенціалуАвстралії.

3. Які причини зумовилинерівномірнерозміщеннянаселеннякраїни?

4. Охарактеризуйте особливостіпрацересурсногопотенціалуАвстралії.

Вікторина:

  1. Які тваринизображеніна державномугербіАвстралії?/СтраусЕмуікенгуру/
  2. Яка тваринаможна зобразитинагербіАвстралії, оскільки воно вчималому ступенівизначаєекономічне становищевкраїні?/Вівця/.
  3. ГлавадержавиАвстралії./Англійська королева/.
  4. Яка кількість населення Австралії/ 22,3 млн.чол.

6.Столиця Австралії/Канббера/

7.Яка група корисних копалин найкраще представлена в Австралії /рудні/

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Отже,давайте з вами поглянемо на нашу «Ментальну карту», та давайте коротко повторимо, що ми дізнались на сьогоднішньому уроці?

А тепер давайте все ж таки з’ясуємо- що є універсальним джерелом географічних знань? Тепер скажіть які переваги та недоліки кожного з них?

VІІ. Оцінювання.

Керівники груп-оцініть роботу кожного з учасників своєї групи.

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 27.

2. Дослідження.

1) Національні парки Австралії як об’єкти міжнародного туризму.

2) Канберра — політико-адміністративний центр країни.

3. Об’єднатися в групи для роботи на наступномууроці.

 

1

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку