План конспект уроку з географії розроблений за новою програмою. Тема уроку : Австралія найменший материк Землі.
Мета :сформувати знання учнів про географічне положення Австралії, закономірності формування рельєфу і корисних копалин, показати особливості дослідження й освоєння території європейцями.
7 клас
Тема: Австралія найменший материк Землі.
Мета:
Знаннєвий компонент: сформувати знання учнів про географічне положення Австралії, закономірності формування рельєфу і корисних копалин, показати особливості дослідження й освоєння території європейцями.
Діяльнісний компонент: удосконалити навички роботи з картами атласу, контурними картами, додатковою літературою .
Ціннісний компонент: виховувати пізнавальний інтерес до природи материка.
Тип уроку : вивчення нового матеріалу
Обладнання: фізична карта світу, атласи, підручники, презентація, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Організаційний момент
Привітання вчителя. Створення позитивного емоційного настрою в класі.
Вправа «Подаруй посмішку»
У кожного з вас в класі є друг або людина з якою вам приємно спілкуватися. Погляньте на неї. Посміхніться. Нехай тепло ваших посмішок зігріє ваші серця. Пронесіть позитивні емоції крізь весь наш урок і нехай вони допоможуть вам здобути нові знання.
Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
«Прийом Інтелектуальна розминка»
Учитель: Вітаю вас на борту нашого лайнера. Сьогодні ми здійснимо подорож до нової країни. Перепусткою до цієї подорожі стануть квитки із завданнями з попередньо вивчених тем.
Буква А- Що в перекладі означає слово «Африка»
Буква В- Назвати відомого дослідника Південної Америки.
Буква С- Які форми рельєфу переважають на материку Південна Америка.
Буква Т- Які гори знаходяться у західній частині Південної Америки.
Буква Р- Яке живлення мають річки Африки та Південної Америки
Буква А-Яке походження мають озера Африки
Буква Л- До якої частини світу належить Південна Америка
Буква І- Назвіть найбільшу рівнину світу яка знаходиться в Південній Америці.
Буква Я- Який материк більший Австралія чи Пд. Америка
Учні відповідають на запитання виходять і хаотично чіпляють.
Отже темою нашого сьогоднішнього уроку є:прочитайте слово на дошці
Австралія найменший материк Землі.
Мотивація навчальної діяльності
Чи можете ви повірити в те що на світі є земля ,де Новий рік зустрічають у розпал літа ,а Санта- Клаус приходить із подарунками не в теплих валянках і шубі ,а босоніж і в легкій червоній накидці? Чи чули ви про ссавців ,які відкладають яйця, тварин ,які виношують своїх дитинчат у сумці? Що можна навчатись у школі по інтернету д/з отримувати по радіо або телефону?
Усе це можливо й насправді існує на дивному материку Австралія.
В Австралійській середній школі учні знімають власні відеофільми.
Учитель: Сьогодні у мене буде помічниця – стюардеса, вона допоможе провести незабутню екскурсію а зараз хоче застерегти вас від небезпек у новій країні.(скорпіони ,павуки у чоботах ,ящірка)
Вивчення нового матеріалу
Учитель: Ми ступили на землю Австралії і будемо перебувати тут 4 дні. Метою першого дня є вивчення географічного положення, тектонічної будови та корисних копалин Австралії.
Географічне положення
А зараз увага на екран
Програмовий засіб « Мандрівник»
Учитель: Австралія – найменший материк земної кулі. Площа-7,6 млн.км. Австралія у 4 рази менша за Африку. І в 6 разів Пд.Америку
Її іноді називають великим островом. Австралія лежить у Східній півкулі. Південний тропік проходить через середину материка. Тому це материк тропічних широт зі спекотним літом. Береги Австралії омивають води: на заході – Індійського океану , на сході – Тихий океан. Австралія віддалена від інших материків, а з Євразією її з’єднує тільки «міст» Великих Зондських островів. Протяжність Австралії з пн. на пд. -3200км,із зх. на сх.4100 км.
А зараз послухайте казку ,у своїх зошитах запишіть назви крайніх точок материка .
У далекому південному царстві Австралія жив цар, який мав чотирьох синів ,які не дружили з географією. А як стали вони на порі ,то вирішив батько їх оженити. Наказав зробити самостріли й вистрілити. Куди потрапить стріла, то та і буде наречена. Через декілька днів на світанку піднялись сини на високі стіни палацу.
Вистрілив перший син на північ та пішов щастя шукати. Ішов пустелями і нарешті потрапив у савану ,де ліг відпочити під пляшковим деревом. А тут з’явився чарівник і каже: »Бачу ,що ти втомився і сил не маєш .Я дам тобі еліксир здоров’я, якщо ти назвеш найдовшу річку світу» Задумався хлопець. МОЖЕ ПІДСКАЖИМО ЙОМУ? УЧНІ підказали і царевич незабаром був у палаці нареченої на м. Йорк – це крайня північна точка Австралії. Другий син стрілу на північ пустив . Пішов щастя шукати. Йшов скребами важко прохідними, дійшов до річки могутньої МУРРЕЙ, а з неї виходить водяний цар і говорить : « Я допоможу тобі через річку переправитися ,якщо ти назвеш найвищу гірську систему суходолу». Зажурився царевич .Ну як же нам йому допомогти? УЧНІ дають відповідь, і царевич раптом опинився в палаці нареченої на м. Південно- Східному – крайній південній точці Австралії.
Третій син стрілу на захід пустив. Але шлях через пустелю був занадто важким Не зміг подолати його царевич, втомився і заснув .І сниться йому сон дивний Красуня молода говорить:» Знаю що ти втомився ,знаю ,що важко тобі, але як скажеш ,де на Землі найжаркіше, то відразу опинишся у своєї нареченої». Навіть уві сні не зміг відповісти царевич. Допоможемо царевичу (Учні відповідають)м. Стіп – Пойт –крайня західна точка.
Найменший син стрілу на схід пустив. Ішов травами густими, горами високими і вже побачив палац нареченої ,що височів на м. Байрон, а тут де не візьмись її брат ,який промовив :Не пущу я тебе до сестри ,якщо ти не назвеш найтепліше, найсолоніше море».
Засумував царевич. Допоможемо? м. Байрон – крайня східна точка материка.
От і казці кінець ,а хто слухав –молодець!
Отже знайдіть в атласі і назвіть крайні точки Австралії
Учні працюють з атласом, а на контурну наносять крайні точки материка.
А зараз уявіть ,що ви дослідники і вам потрібно дослідити берегову лінію Австралії. Погляньте в атласи і скажіть яку берегову лінію має материк.
Назвіть найбільші затоки, півострови .- Позначте їх на контурній карті.
Учитель
З нами на борту летить історик дослідник. Послухаємо розповідь про відкриття та заселення материка(Учень розповідає 2- 3 слайди)
Отже ви уважно слухали, тож назвіть хто досліджував Австралію.
Учитель
У вас є гарні путівники- підручники. Розгорніть їх на сторінці 125 прочитайте
1 – варіант опрацьовують Будова земної кори Австралії
2- варіант Рельєф
А зараз увага
Бесіда за прочитаним
1 варіант
2 варіант
Показати їх на карті( дали відповідь і показати на карті)
А зараз послухайте про корисні копалини материка
Учитель (коротко про корисні копалини)
Австралія багата на різноманітні корисні копалини, особливо на руди чорних і кольорових металів. Австралія багата й на кам’яне вугілля ,поклади якого залягають на пд.сх материка.
Отже скажіть на які корисні копалини багатий материк
Ми з вами добре попрацювали ви мабуть втомилися давайте відпочинимо
Валеохвилинка
Візьміть в руки шишку потріть руками, ми проведемо гімнастику для пальців. Всім відомо, що на кінчиках пальців найбільше нервових закінчень. Подразнюючи пучки шишкою, ми посилаємо сигнали до нашого мозку. Таким чином активізуємо пам'ять, мислення, готуємось до роботи в групах.
Робота в малих групах
А зараз попрацюємо у малих групах
1група –Назвати і охарактеризувати коралове утворення біля берегів Австралії ( риф)
Презентація Великий Бар’єрний риф
3 – група Порівняти рельєф Австралії та Південної Америки.
4- група Порівняйте на які корисні копалини багата Африка та Австралія
2 група- Порівняти будова земної кори Африки і Австралії(знайти спільне)
5 група – Складіть карту маршруту Умань- Австралія або запитання історику.
Підсумки (Кенгуру з сумкою)
Над Австралією заходить сонце. Надходить теплий приємний вечір
Наша подорож першого дня завершується.
Підведемо підсумки уроку продовжте речення.
Продовж речення
1.Австралія - (найменший, найсухіший найнижчий, найспокійніший , найвіддаленішій материк)
2.Велкий бар’єрний риф (це коралове утворення)
3.Австралія та Африка були частиною (Гондвани)
4.На заході Австралію омиває (Індійським)
5.На сході Австралію омиває (Тихий)
6.Австралія на відміну від Африки цілковато розташовані у (Пд.півкулі)
7.Великі острови біля берегів Австралії (материкового походження)
8.На Пн. Австралії знаходиться (другий за площею острів у світі Нова Гвінея)
9.Тасманове море відокремлює від материка ( Нова Зеландія)
10.Крайня Зх.точка (м.Стіп- Пойнт)
11.Крайня Сх.точка(м.Байрон)
Оцінювання
Домашнє завдання
Опрацювати параграх 22
Підготувати кросворд
Повідомлення про озеро Ейр