уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Автоколивання. Утворення і поширення електромагнітних хвиль.
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем автоколивань та електромагнітних коливань.
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Отримання незатухаючих коливань.
2. Автоколивальні системи. Генератор незатухаючих електромагнітних коливань.
3. Гіпотеза Максвелла і досліди Герца.
4. Генерація електромагнітних хвиль
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Отримання незатухаючих коливань. Ця не проста проблема знайшла оригінальне вирішення. В реальному контурі заряджений конденсатор гпричинює виникнення лише затухаючих коливань. У кінці кожного періоду коливань заряд на пластинах конденсатора зменшується порівняно з початком періоду. Зрозуміло, заряд зберігається, але зменшується на однакову за модулем величину позитивний заряд на одній пластині і негативний на другій. У результаті енергія коливань зменшується, оскільки вона про-
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацюватии § 44,45 ст. 173-178 , дати в-ді на питання після параграфа.
1