Авторська програма
шкільного європейського клубу «Юні країнознавці»
Пояснювальна записка
Світ відкритий для нас, а ми – для світу.
З відродженням Української держави почався новий період в історії українського народу. Здобувши незалежність, Україна отримала можливість безпосереднього спілкування з іншими державами, стала суб’єктом міжнародного життя. Це є найкращим способом реалізації національних інтересів, побудови економічно розвиненої демократичної держави, зміцнення її позиції у світі.
Європейський вибір України зумовлено її геополітичним положенням та спільною історією формування і розвитку європейської культури. Однією з основ державної політики України на шляху до ЄС та формування нової політики ЄС щодо України є інформування населення про історію Євросоюзу, економічне співробітництво з державами – членами ЄС, стандартами життя в європейських країнах, правовий та соціальний захист населення. Важливими умовами демократичного суспільства є громадянська освіченість, компетентність, виховання поваги до прав людини, толерантності, вміння знаходити компроміс, виховання європейських цінностей. Необхідно, щоб громадяни знали свої права та обов'язки, дотримувались закону, мислили критично і незалежно.
Сучасні заклади освіти мають сприяти розвитку демократичної культури, формуванню, необхідних для проживання у європейському співтоваристві компетентностей, політико-правових і соціально-економічних знань. Пріоритети загальноєвропейської освіти полягають у наданні молодому поколінню теоретичних знань про розвиток європейських країн та практичних умінь: адаптуватись до життя і навчання в різних країнах Європи, бути мобільними, соціально здібними, здатними до комунікації і захисту своїх прав.
Заснування Європейських клубів у школах – це один із багатьох способів досягнення важливої мети щодо розвитку європейської свідомості, сходинка до створення добровільної дитячої громадської організації. Шкільний Євроклуб - одна з найбільш ефективних форм позакласної роботи, що сприяє засвоєнню учнями європейської тематики як нового виміру, активній участі в культурному житті сучасного суспільства і вихованню учня як свідомого громадянина України та Європи.
Євроклуб, як об’єднання учасників за інтересами, передбачає проведення різних конкурсів, вікторин, олімпіад, круглих столів, ділових ігор, інтерактивного спілкування, що заохочують учнів до роботи в новому європейському вимірі. Вищезазначені види робіт, окрім знань про Європу, сприяють набуттю комунікативної компетентності, вмінню працювати з інформацією, використовувати її, спілкуватись, працювати в команді, що значною мірою сприятиме збагаченню навчально-виховного процесу.
Програма роботи гуртка ШЄК «Юні країнознавці» розрахована на заняття з учнями 4-9 класів. Оскільки загальною метою роботи Євроклубів є поширення інформації про діяльність Євросоюзу серед місцевої громади, до участі в окремих проектах можуть бути залучені як учні школи, так і вчителі та батьки.
Заняття проводяться один раз на тиждень, що становить 33-35 годин на рік.
Мета програми:
Основні завдання:
Очікувані результати:
Результатом виконання програми роботи гуртка є набуття учнями загальних знань про Євросоюз у політичному, культурному й економічному аспектах. Учні повинні орієнтуватися в практичному застосуванні знань законодавства Євросоюзу, навчитися робити повідомлення, працювати над творчими проектами, добирати матеріал і редагувати випуски стіннівок та інформаційних бюлетнів, здобути досвід організації й проведення масових заходів.
Унаслідок здійснення практичних робіт у мережі Інтернет учні зможуть самостійно виконувати, в залежності від віку та попередньої підготовки, операції з пошуку інформації у всесвітній мережі, на знайомих сайтах.
Тематичний план
№ теми |
Назва теми |
Теоретичні заняття (к-ть годин) |
Практичні заняття (к-ть годин) |
Кількість годин (загальна). |
|
Вступ. Підготовча робота. Мета і завдання гуртка. |
- |
1 |
1 |
|
Пізнавально-аналітична діяльність. Знайомство з географічним положенням, історією та культурою країн – членів ЄС. |
5 |
7 |
12 |
|
Творча, культурна, ігрова діяльність. Клубні заходи, участь в конкурсах, вікторинах тощо. Ділові ігри. Розваги. |
- |
6 |
6 |
|
Проектна діяльність членів гуртка. |
1 |
5 |
6 |
|
Інформаційна діяльність. Випуск газет, бюлетнів, стендів. |
- |
3 |
3 |
|
Комунікаційна діяльність. Організація листування та обмінів зі школами європейських країн, українськими євроклубами. |
1 |
5 |
6 |
|
Презентаційна діяльність. Звіт гуртківців про роботу. |
- |
1 |
1 |
|
РАЗОМ: |
7 |
28 |
35 |
Орієнтовне календарно-тематичне планування
ШЄК «Юні країнознавці» |
|||
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Год |
|
Організація роботи Євроклубу.
|
|
1 |
|
Європейський союз: від історії до сьогодення.
|
|
1 |
|
Ознайомлення з загальними відомостями про Євросоюз. 1. День Європейських мов.
2. Народи Європи та їх мови. |
|
1 |
|
Подорож у часі. «Пам'ятки архітектури Європи».
|
|
2 |
|
Наші європейські сусіди.
|
|
2 |
|
Знайомтесь: європейські країни. 1. Болгарія – країна золотих пісків. 2. Європейські письменники – дітям. |
|
2 |
|
Тур Європою: віртуальна подорож. Проект «Турагенція»
|
|
1 |
|
У Європу – з Україною в серці.
|
|
2 |
|
Вирушаємо у подорож! Пошукові роботи творчих груп з метою створення презентацій, слайд - шоу та випусків газети для демонстрації учням школи.
|
|
2 |
|
Робота над проектом «Польські міста – партнери Ковеля» |
|
3 |
|
Пошук інформації про євроклуби в Україні та Європі. Практичне заняття «Знайомтесь – Євроклуби України» . |
|
1 |
|
Ігри та розваги дітей Європи. |
|
1 |
|
"Європейські свята". Святкуймо разом! 1. «Різдвяні свята в Європі»
2. Усний журнал «Подорож новорічною Європою». Ознайомлення з традиціями та звичаями святкування Нового року у країнах Євросоюзу. 3. Ой, та на Василя… Складання опису традицій святкування українцями Старого Нового року. |
|
2 |
|
Читання книги Лани Ра „Замок добрих чарівників Європи”, переглядання презентації та складання запитань для вікторини. |
|
1 |
|
Проведення вікторини про Європу для учнів 4, 5 – 6 класів. |
|
1 |
|
Європа відкрита для тебе.
Виступ учителя правознавства «Що необхідно знати, відвідуючи країни Євросоюзу».
|
|
2 |
|
Дні національних культур (Польща). Захист проекту «Польські міста – партнери Ковеля». |
|
1 |
|
Екскурсія до костелу Святої Анни. |
|
1 |
|
Організація електронного та поштового листування з учнями школи № 7 міста Легіоново. |
|
2 |
|
"Європейські страви”. |
|
1 |
|
"Європейські видатні особистості". |
|
1 |
|
"Музика, яку слухає молодь всієї Європи". |
|
1 |
|
"Європейське мистецтво". |
|
1 |
|
Відзначення Дня Європи в школі. Захист проекту. |
|
1 |
|
Заключне заняття. Діалог «Що дав мені рік членства в Євроклубі». Виготовлення «Грамоти друзів» (стіннівка, на якій діти залишають відбитки своїх долонь з побажаннями на літо). Аукціон ідей з бажаних напрямків роботи у наступному році. Випуск бюлетеня про діяльність гуртка. |
|
1 |
|
Всього: |
|
35 |