Авторська розробка на тему "Ранкові зустрічі"

Про матеріал

Ранкова зустріч — це зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Ранкові зустрічі спрямовані на виховання демократичної культури, розвиток критичного мислення. Практика ранкових зустрічей допомагає вчителю у створенні спільноти в класі, дає можливість навчити дітей взаємоповаги, доброзичливості, товариськості.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

                                             на тему «Ранкові зустрічі»

 

 

 

 

 

                                                      Виконала:

                                                                        Дахно Ірина Іванівна

                                                                                 вчитель початкових класів

                                                                                 Великосорочинської ЗОШ

                                                          І-ІІІ ступенів

                                                                             Миргородського району

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

   Ранкова зустріч — це зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера  піклування та відповідальності.  Ранкові зустрічі спрямовані на виховання демократичної культури, розвиток критичного мислення. Практика ранкових зустрічей допомагає вчителю у створенні спільноти в класі, дає можливість навчити дітей взаємоповаги, доброзичливості, товариськості.

Мета та завдання:

  • Створити спільноту та позитивний настрій у класі.
  • Створити умови для самовираження учнів у різних видах діяльності.
  • Вчити учнів дбати про себе та інших, поважати один одного, підтримувати, допомагати.
  • Розвивати соціальні, академічні навички; вміння критично мислити.
  • Проводити заняття так, щоб кожна дитина відчувала себе важливою частинкою групи.

                             Ранкова зустріч “Справжній друг”

Мета: створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті, виникненню позитивних емоцій.

                                                       Хід зустрічі

І. Привітання.

1) Формування кола.

Діти стають так, щоб хлопчик і дівчинка чергувалися.

2) Віршоване привітання.

В цьому класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви. (три оплески в долоні)

Добрий день, тому, хто зліва.  (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа.  (Поворот направо)

Ми — одна сім'я. (Розвести руки в сторони)

В цьому класі друзі всі:  я і ти, і ми, і ви.  (Три клацання пальцями)

Не лякайся, той, хто зліва. (Торкнутися плеча сусіда зліва)

Не лякайся, той, хто справа. (Торкнутися плеча сусіда справа)

Ми — одна сім'я. (Розвести руки в сторони)

В цьому класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви.  (три плескання по грудях)

Пожалій того, хто зліва. (Погладити по голові сусіда зліва)

Пожалій того, хто справа. (Погладити по голові сусіда справа)

Ми — одна сім'я. (Розвести руки в сторони)

В цьому класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви. (Три плескання по колінах)

Помирися з тим, хто зліва. (Взяти за руку сусіда зліва)

Помирися з тим, хто справа. (Взяти за руку сусіда справа)

Ми — одна сім'я. (Розвести руки в сторони)

В цьому класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви. (Три притопи ногами)

Посміхнись тому, хто зліва. (Посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись тому, хто справа. (Посміхнутися сусідові справа)

Ми одна сім'я. (Взятися за руки і підняти їх вгору) 

ІІ. Групове заняття.

   Кожен учень витягує кружечок із чарівної торбинки і знаходить собі друга  із кружечком певного кольору. Так утворюються групки.

           1. Дослідження «Сила дружби»

Взяти оберемок із декількох тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи і

запропонувати їх зламати.

       • Чи вдалося це зробити? Чому?

Розв’язати оберемок, дати кожному одну паличку і запропонувати її зламати.

       • Чи вдалося це зробити? Чому? 

       • Який висновок ми можемо зробити?

       • Поясніть, чому люди повинні перебувати разом, взаємодіяти? Під час

виконання цієї вправи можна ще раз повернутися до обговорення того, що таке

спільнота й у чому сила спільноти.

2. Вправа «Квітка».

  Збирання квітки з пелюсток, на яких написані/ зображені риси характеру

друга.

 • Роздати на кожну групу пелюстки, на яких записані слова (можна зробити додаткові позначки для тих дітей, які ще не читають): «допомагає» (рука), «підтримує» (дві руки), «б’ється» (батіжок), «ображає» (скривлена гримаска), «радіє» (усміх), «обзиває» (перекреслений язик), «ділиться» (поділене навпіл яблучко), «захищає» (щит) тощо.

• Запропонувати дітям зібрати у квітку тільки ті пелюстки, на яких записані слова, які, на їхню думку, характеризують справжнього друга.

3.Перегляд та обговорення мультфільму про дружбу.

    Діти переглядають мультфільм «Найсправжнісінька пригода»:

https://www.youtube.com/watch?v=VFQWg-rszfc 

   Запитання для обговорення:

– Яка пригода сталася між звірятами?

        – Чи можна головних героїв мультфільму назвати справжніми друзями?

– Представте свою думку та обґрунтуйте.

ІІІ. Підсумок.

Діти піднімають зображення смайлика з відповідним настроєм. А потім стають у коло  і обмінюються побажаннями для друга.

                             Ранкова зустріч “Домашні тварини”

Мета: вчити дітей висловлювати свої думки; формувати в учнів почуття відповідальності, взаємодопомоги, дружелюбність. Поглибити знання учнів про свійських тварин. Створити позитивний настрій на цілий день.

                                         Хід зустрічі

І. Вітання.

1. Віршоване привітання.

Промінь падає в долоні — другу посміхнись.

Очі у небес бездонні — за руки візьмись.

Шелестить над нами листя — спробуй, політай.

Хвиля мружиться іскристо — тож і ти моргай.

Вже метелик не сумує - з радістю танцюй.

Квіти хтось комусь дарує — тож і ти даруй.

На поляні гриб-грибочок — в кошик поклади.

А на річці є місточок — швидше перейди.

Заховалася суничка — нахились мерщій.

Вітер вже лоскоче личко — то його закрий.

В лісі зайченя стрибає — то і ти стрибай.

Десь за лісом сонце сіло — то і ти сідай. (Слова супроводжуються рухами).

2. Вправа “Комплімент” (Учні говорять компліменти один одному)

ІІ. Обмін інформацією.

1. Гра “Назви домашню тварину” (Учні передають м'ячик і називають тварин).

2. Відгадування загадок.

Гавкає, кусає, у дім не пускає. (Собака)

Один усю роботу робить, другий хазяїна молоком поїть, третій хату стереже. (Кінь. Корова, собака)

Хвіст крючком, ніс п'ятачком. (Свиня)

З рогами, а не бик, доять, а не корова. (Коза)

За горами, за долами ходить свита та кожух. (Вівця)

Хто найраніше за всіх встає? (Півень)

У воді купалась. Сухою зосталась. (Качка)

Летіло, як міх, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть. (Гуска)

3. Інтерактивна вправа “Крісло автора”

Цікавинки. (Заздалегідь підготовлений учень)

  1. Ви знали, що курка несе близько 200 яєць на рік.
  2. Чау-чау єдина собака з не рожевим язиком...
  3. Кішки страшенно не люблять, коли їх чіпають. Для них це навіть невеликий стрес.
  4. Хвіст павича, а точніше його пір’я, в довжину становить близько 2 метрів...
  5. Хом’яки мають дуже поганий зір, але крім цього ще і в чорно-білих тонах...
  6. Мозок собаки важить близько 100 грам.
  7. Мозок кішки в середньо важить близько 40 грам. 60. Оскільки позаду сітківки
  8. У тварин є особлива речовина тапетум, якого немає у людини, завдяки йому створюється ефект світіння очей в темряві...
  9. Кішка може виробляти близько 100 різноманітних звуків.
  10. Собака в свою чергу може похвалитися лише 10 різноманітними звуками...
  11. Цікавий факт, що вівці можуть запам’ятовувати обличчя людей...

4. Інтерактивна вправа “Павутинка” (Чим корисні домашні тварини?)

5. Робота з прислів'ями.

Чорна корова, а біле молоко дає.

Буває, що й теля вовка хапає.

Аби корито, а свині будуть.

Голодній курці просо сниться.

 ІІІ. Підсумок.

Заохочення найактивніших учнів.

                              Ранкова зустріч “Осінь завітала”

Мета: сприяти виникненню позитивних емоцій у класі; розвивати уяву, увагу, зорову пам'ять; розширити знання про пору року — осінь; виховувати дружні стосунки між учнями.

 І. Привітання.

Віршоване привітання.

Тільки сонечко зійде, зазирне в вікно світанок,

До вікна ми підійдем і промовим: “Добрий ранок”.

Доброго дня вам, любі малята, хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою посмішкою я вас вітаю, доброго настрою на весь день бажаю.

Хай на милих ваших личках привітні розцвітуть усмішки.

Вліво, вправо поверніться і сусідам посміхніться.

За руки один одного візьмем і дружно привітаємось: “Добрий день”.
Привітання жестами. (Учні вітаються із сусідом за допомогою жестів)

ІІ.Обмін інформацією.

Загадка.

Прийшла дівчина до хати

І взялась хазяйнувати.

Вправно скриню відімкнула -

В жовту свитку все вдягнула.   (Осінь)

         (Лунає мелодія з альбому “Пори року” П.І.Чайковського.)

https://www.youtube.com/watch?v=-1Jvm3GAQck

ЛЕГЕНДА ПРО ОСІНЬ

  За народним переказом осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи осінь на Землю Сонце сказало їй:

- Забирай усе моє багатство я віддаю все своє золото, будь щедрою і люди полюблять тебе.

  І осінь виконує наказ Сонця, кожного разу, даруючи нам щедрий врожай овочів та фруктів, чаруючи нас своїм осіннім золотом.

Складання асоціативного куща “Осінь”

ІІІ. Щоденні новини

  • Заповнення календаря погоди.
  • Знайомство з планом роботи на день.
  • Знайомство з осінніми місяцями.

ІV. Групова робота

Діти об'єднуються в групи за допомогою листочків одного кольору.

1 група. Зібрати осінній пейзаж. (Гра “Пазли”)

2 група. Поєднати плоди і листочки.

3 група. Обрати ілюстрації. Де зображена осінь.

V. Підсумок

Перегляд мультфільму “Осінні турботи”

https://www.youtube.com/watch?v=DPkMtPKxxNw

         Яку корисну справу зробили звірята?

Ранкова зустріч “Моя Батьківщина”

Мета: поглибити знання учнів про Україну; Спонукати дітей творчо висловлювати свої ідеї; розвивати вміння чітко висловлювати думки, уміння слухати; виховувати толерантність.

І. Привітання.

Добрий день, малята, хлопчики й дівчата.

З давніх пір і понині кажуть в нас в Україні

Здоровенькі були!

Вправа “Комплімент” (Учні говорять компліменти один одному)

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

https://www.youtube.com/watch?v=Ar6sceLOXHg

ІІ. Обмін інформацією.

Легенда про Україну  https://www.youtube.com/watch?v=D692Z4tJ8rg

Робота над загадками

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.(Герб)

Коли звучить він – всі встають

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави. (Прапор)

ІІІ. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ

Продовж вислів:

1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж)

2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)

3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти)

4.Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють)

5. Заліз кіт на сало і… (кричить «мало!»)

6. Праця годує а… (лінь марнує)

7. Гостре словечко… (коле сердечко)

8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі)

ІV. Підсумок

– Висловіть свої побажання, що треба зробити, щоб всі українці жили в мирі й злагоді?

Ранкова зустріч “Завітала зимонька”

Мета: формувати навички ефективного спілкування та групової взаємодії; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, взаємодіяти; створити позитивний настрій серед дітей.

Хід зустрічі

І. Привітання.

Доброго ранку — травам росистим, доброго ранку — квітам барвистим,

Доброго ранку — сонечку ясному, людям усім і усьому прекрасному.

Вправа “Тепло долоньок” (Діти по колу стискають руку сусіда).

ІІ. Щоденні новини.

Робота з календарем.

- Яка вчора була дата: число і місяць? (30 листопада)

- Яке число сьогодні? (1)

- Який місяць зараз? (грудень)

- Чому цей місяць так назвали?

- Чому ж сьогоднішній день особливий?

- Так яка пора року почалася? (зима)

Перегляд мультфільму. https://www.youtube.com/watch?v=KUbpdZJxyIo

- Які ж є зимові місяці?

ІІІ. Робота в групах.

(Об'єднуються в групи за зимовими місяцями)

1 група. Виготовляє сніжинки для прикрашання класної кімнати.

2 група. Малює малюнок  “Зима — чарівниця”

3 група. Виготовляє ялинкові прикраси.

ІV.  Обмін інформацією.

Крісло автора

Розповісти цікаву зимову історію. (Після розповіді діти можуть поставити автору 2 запитання)

V. Підсумок.

- Що нового дізналися?

- Про що ще хотіли б дізнатися?

Проведення ранкових зустрічей з учнями початкових класів є важливою  складовою навчально - виховного процесу. Адже вони докорінно змінюють установку дітей на навчання, як на цікавий процес самостійного здобуття знань, допомагають сприймати клас, як єдиний колектив, в якому кожен — яскрава особистість. Під час таких зустрічей діти опановують науку спілкування, розвивають спостережливість та уміння працювати в групі. Діти усвідомлюють. Що дисципліна не є результатом покарань, а свобода дій потребує відповідальності за них, поваги до оточуючих.  Подані розробки можна використовувати під час тематичних тижнів: “Батьківщина”, “Мої друзі”, “Світ тварин”, “ Осіння мозаїка”,“Зимова мозаїка”.


Список використаних джерел

1. Білоусова В.М. “Ігри та вправи на формування навичок спілкування і

співпраці” Початкове навчання та виховання. №11 -2007.

2. Інтернет ресурси:

 https://www.youtube.com/watch?v=Ar6sceLOXHg

 klasnaocinka.com.ua/ru/article/virshovani-privitannya.html

https://www.youtube.com/watch?v=D692Z4tJ8rg

https://www.youtube.com/watch?v=VFQWg-rszfc 

https://www.youtube.com/watch?v=DPkMtPKxxNw

ped-kopilka.com.ua/.../poslovicy-i-pogovorki-o-domashnih-...

dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-tvarin-dlya-ditey

3. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.:

ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

4. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1 -2 класи. - К.: ТД “ОСВІТА -ЦЕНТР+”,2018. -240 с.

5. Тренінг для тренерів  з питань впровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти / 4-8 липня 2017 року, конференц-хол «Ірпінь»

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку