22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Сценарій виховного заходу "Допоможи пташині взимку"

Про матеріал

Виховний захід дає можливість формувати в учнів поняття «птахи», дає уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку, вчить встановити взаємозв'язок між змінами в неживій природі і житті птахів,знайомить учнів із зимуючими птахами своєї місцевості.

Перегляд файлу

Великосорочинська  ЗОШ  І – ІІІ ступенів

 

 

 

Сценарій виховного заходу

 

на тему:

«Допоможи пташині взимку»

               

                                                    Підготувала вчитель

                                               початкових класів

                    Дахно Ірина Іванівна

 

                                                            

 

 

Мета:

  • спираючись на знання учнів, продовжувати формувати поняття «птахи» дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку, встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі і житті птахів;
  • ознайомити учнів із зимуючими птахами своєї місцевості;
  • розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;
  • формувати в дітей науковий світогляд; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі, опановувати методи раціонального навчання;
  • виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, екологічну культуру.

 

Обладнання: зображення птахів, дитячі малюнки, годівнички, плакат:
«Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у нашім краю.
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас»

Хід заходу

Пісня «Завітала зимонька»

  І. Вступне слово вчителя.

- Дорогі, діти! Шановні гості! Вітаємо вас на нашому святі зимуючих птахів! Девіз нашого свята (всі діти хором):

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій
І тих, що зимують у нас!

ІІ. Перегляд сценарію свята.

Вчитель: любі діти! Ви чуєте цю чарівну музику!? Вона нас закликає зупинитися

й подивитися навкруги. Так, нас оточує прекрасний світ, сповнений           чудес і таємниць. А ми інколи проходимо повз них і навіть не помічаємо. Інколи буває намагаємося розгадати яку-небудь із загадок природи. Надзвичайним, дивним, чудовим є світ птахів! Уявіть собі: пташки - великі і маленькі населяють усі куточки нашої планети. Вони чарують нас своїм співом. без пташиного щебету світ був би не цікавим, нудним!

 

 

              1 – й ведучий. Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв’я рідної природи, коли почула спів жайворонка й тьохкання солов’я, коли відчула тонкі пахощі бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що вона є лише часточкою природи, із законами й силами якої необхідно рахуватися.

2 – й ведучий.  На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

1 – й ведучий.  Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

2 – й ведучий.  Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

1 – й учень.  (читає вірш В. Бичка «Зима» )

Дорога біла стелиться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована,

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

І ліс дріма. Безлистою

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер сніговик.

 

Пісня «Це зима»

2 –й учень. (Читає вірш І.Блажкевич «ВЗИМКУ»)

Ой, мороз. Який мороз!

Всіх пташок проймає дрож.

Скачуть – плачуть горобці:

       Дайте нам зерна, ців – ців!

А синички невеличкі просять:

– Дайте рукавички!

Снігурі сидять вгорі,

Заздрять дуже дітворі:

        Вам, дівчатка і хлоп’ятка,

Тепло, бо у вас є хатка.

А у нас нема хатинки,

Й на обід – ані зернинки.

 

Як почув Василь пташок,

Одягнувся в кожушок,

Взяв пшона і хліба скибку,

На подвір’я вибіг швидко,

 

Всіх пташок нагодував,

І здалось, мороз пропав:

Горобці защебетали,

І синичкам тепло стало.

Пісня «Синичка»

Конкурс «Впізнай птахів біля годівнички»

Тут і там вона літає,
і на хвіст плітки збирає.
Що довідається, — все
вмить по лісу рознесе. (Сорока)

 

Жовтогруді щебетушки
мають чорні капелюшки,
сірі лапки, білі щічки,
називаються ... (Синички)

 

У червонім фартушку
птах стрибає по сніжку
і розпитує синичку
про найближчу годівничку. (Снігур)

 

Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

 

Тук-тук-тук чути стук,
Та цей звук не від рук.
Птаха дзьобом стовбур б’є ,
Лікарем для лісу є. (Дятел)

 

По асфальту чимчикує,
Із людьми про щось воркує...
Сизокрилий, добрий птах,
Знається він на листах! (Голуб)

 

Як зима – вона на гілці,
І співа, мов на сопілці...
Жовті груди, чорні крила,
Кусень сала сама з’їла. (Синиця)

 

Як щось гарно заблищить,
Так вона туди й летить...
У гніздо несе оздоби,
Все красуні до вподоби! (Сорока)

 

Гордо птаха походжає,
Пташенят життю навчає.
Дуже мудра чорна птиця,
І біда, як розізлиться. (Ворона)

 

Цвінь-цвірінь, цвінь-цвірінь,
Танцювать йому не лінь.
Соняшники поклювати,
Булочку посмакувати... (Горобець)

 

(Злітаються всі відгадані пташки, танцюють і співають)

2 – й ведучий.  Конкурс « На пташиному базарі». Мабуть усі ви чули про пташині базари, але побувати там не пощастило. Через те ми спробуємо організувати свій пташиний базар. На малюнках вам будуть показані птахи, яких вам треба назвати. Допомогти вам зможе коротка інформація про того чи іншого птаха.

(Діти розповідають, демонструють малюнки)
 На сцену запрошуються 3 учасники. Кожен учасник має відгадати птаха, зашифрованого на картці.

  Картка 1.
     Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. (Дятли)
            Картка 2.
    Належать до хижих. Вони мають велику голову і дуже великі очі з розширеними зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах. Ведуть нічний спосіб життя. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.(Сови)
          Картка 5
    Ці птахи схожі на горобців, але вони обережніші і водночас допитливіші за горобців. Люблять їсти насіння соняшника і ласувати несолоним салом. Ми можемо упізнати їх серед інших птахів по жовтенькому «фартушку» (Синиці)
          Картка 6.
    Прилітають до нас з Півночі. У них є чорна шапочка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами, насінням, частково комахами. (Снігурі)


  1 – й ведучий - Молодці, діти, ви добре запам’ятали, як виглядають зимуючі птахи нашої місцевості. Красиві птахи на малюнках. Їм би пам’ятники ставити.
 

2 – й ведучий Багатьом із них уже споруджено пам’ятники у різних країнах світу. Так в США – горобцю, в Італії (Римі) – гусям, у Франції – голубам, у Канаді – казарці, у Японії              лебедю.
 

1 – й ведучий А ще птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає              День              птахів.
 

2 – й ведучий 22 березня в народі відзначають свято Сороки. У цей день із тіста печуть жайворонків та пригощають ними друзів і знайомих.
 

1 – й ведучий А 12 листопада, на Зіновія – свято синичок.
 

2 – й ведучий Багато птахів стали символами у народі. Серед них ті, що зимують у нашій місцевості. Ось, наприклад: ворон і сова – символ мудрості, голуб – миру, лебідь – символ              вірності              і              любові.
 

1 – й ведучий А що знають учні про птахів, покаже наступний конкурс.
 

- А тепер відгадайте загадки. (Учитель загадує загадки, діти відгадують, отримують подарунки)

 


Біла латка, чорна латка

Невеличка – сніжно-біла,
по дереву скаче…(сорока)

 Що її в небесну шир
Люди радісно пускають

Я весь день ловлю жучків,

 Сповіщати всіх про мир.
Їм комашок, черв’ячків,

 Кожний з нас цю пташку знає
Її назву відгадає…(голуб)


Цвінь-цвірінь! Молодець

Бідовий хлопчина в сірій сорочині
По дворах стрибає,
крихти підбирає…(горобець)

Відгадайте, діти, хто
Має носик долото?

Ним комах з кори виймає
Про здоров’я лісу дбає…(дятел)

Завдання: дібрати в риму слово другого рядочка.


На землі білосніжна корона,
Біле все, лише чорна... (ворона).

Вже безлисте гілля, наче палка,
А на ньому сидить сонна... (галка).

На тополі високо-високо
Стрекотить білобока... (сорока).

От було б менше снігу, якби
Були б ситі усі... (голуби).

А ось тут на малім деревці,
Ніби кульки сидять... (горобці).

Все замерзло, немає водички.
Між гілками літають... (синички).

В пору цю їсти пташечка хоче,
Он на дереві дятел... (стукоче).

З-під кори добуває личинки,
Все ж їжа для малої... (пташинки).

Все поснуло: жук, муха, комар,
А в ялинках господар — ... (шишкар).

З шишок він добуває зернятка,
Будуть ситі його... (пташенятка).

Десь здалеку доноситься стук,
То горіха роздовбує... (крук).

Ліс шумить, і хурделиця «ойка»,
Між гілками з'явилася... (сойка).

В теплий край ці пташки не літають,
Зиму тут всі вони... (зустрічають).

На берізці, на гіллі вгорі
Кольорові сидять... (снігурі).

А омелюхів зграйка ось тут
Горобину червону... (клюють).

Десь у лісі, немов у дворі,
Ходять красені... (глухарі).

Зараз стужа, мороз і зима,
Корму доброго птахам... (нема).

Та у вирій вони не літають,
Вони мужньо тут зиму... (стрічають).

Над усе вони люблять свій край,
То ж пташині ти... (допомагай).

 

 

Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається…(синичка)
 

Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б’ю.
Я не цвяхи забиваю,

Я – комашок дістаю…(дятел)

 

Ведучий 1 Тяжко пташкам взимку. У мороз і заметіль птахи замовкають. Вони ховаються у затишні місця і настовбурчують пір’я від цього їм стає  тепліше. Довгу зимову ніч пташки проводять по – різному.  Ворони і галки ночують невеликими зграями у парках, садах, на деревах. Дятли, повзики, синиці – гаїчки ховаються у дуплах, горобці і синиці великі – під дахами, на горищах, біля опалювальних труб. 

Ведучий 2 Особливої допомоги птахи потребують узимку, коли сніг та лід вкриває усе.  Їм  стає важко здобувати поживу, і найбільше пташок гине не від холоду, а від голоду. Вважають, що при затяжній зимі з кожних 10 синиць виживає одна.

Ведучий 1 Тому потрібно регулярно підгодовувати птахів насінням соняшнику та гарбуза, крихтами білого хліба, а також пшоном. Синички залюбки з’їдять шматочки несоленого сала, маргарину й м’яса.

Ведучий 2 Якщо поповнювати запаси у годівниці регулярно, птахи оселяться поблизу і влітку, очищатимуть навколишні дерева від шкідників.

Ведучий 1 Скільки б не було у тебе різних справ, забав та веселощів, не забувай про своїх крилатих друзів. Допоможи їм, і вони стануть тобі у пригоді, сторицею віддячать своєю невтомною працею та піснями.  

Снігом срібним, снігом білим
Все засипала зима.
І в полях і на подвір’ях
Ні зерниноньки нема.
Як же жити бідним пташкам
У зимовий скрутний час?
Як же бути бідолашкам?
Пожалійте, люди, нас!
Для горобчиків й синички
Ви зробіть-но годівнички.
Різних зерен покладіть -
Більше пташок прилетить.
Вас добром згадають пташки
У весняний й літній день
Шкідників вб’ють без промашки
Й заспівають вам пісень.

 

Пісня «Якось вранці…»

У ч и т е л ь. Ось ми і дізналися, які пташки зимують у нас, а які — прилітають на гостину. Як же ми можемо допомогти їм пережити холодну зиму?

1 – й  у ч е н ь
Любі друзі, підсобіть,
Нашим мешканцям угідь,
Лісу, річки чи дерев.
Насипайте в годівнички
Крихт хліба чи пшона,
І пташина кожна вдячно
Борг поверне вам сповна.
2 – й  у ч е н ь
Бо пташки — це наші друзі.
Як настануть теплі дні,
Цілі дні вони працюють
Без спочинку, в вихідні.
3 – й  у ч е н ь
Шкідників, комах з'їдають,
Щоб не шкодили землі,
Чи деревам, чи кущам.
То ж, птахи, спасибі вам!
4 – й  у ч е н ь. Друзі, допоможімо птахам!

5 – й  у ч е н ь. Обладнаймо біля своїх домівок «зимові пташині їдальні».

6 – й  у ч е н ь. Виготовмо та розвісьмо різноманітні годівнички для птахів у шкільному саду, у парку.

У ч и т е л ь. Я дуже рада, що всі ви турбуєтеся про птахів. А якого корму потребують птахи?

7 – й  у ч е н ь. У годівнички кладуть плоди горобини чи калини.

8 – й  у ч е н ь. Для горобчиків потрібне насіння споришу, для голубів — подорожника.

9 – й  у ч е н ь. Синички полюбляють насіння льону, гарбузяче та кавуняче, свіже несолоне сало.

10 – й  у ч е н ь. Синичкам можна дати й різну крупу.

11 – й  у ч е н ь. Для інших пташок стануть у пригоді пшоно, крихти білого хліба і каша, а також подрібнені яблука.

12 – й  у ч е н ь. А ще можна покласти в годівничку і різне насіння з квітів та трав.

13 – й  у ч е н ь. Снігурі полюбляють кленове, ясенове, бузкове насіння.

У ч и т е л ь. Діти, щоб ви не насипали в годівнички, не забувайте, що вони до вечора опустіють, тому зранку не забудьте принести корму знову.

А навесні ваш садок, навіть те одне деревце, що під вашим віконцем, зацвіте і заспіває веселим щебетом пташок. Рослину не вразять ані попелиця, ані гусінь, ані інші шкідники, адже пташки, про яких ви подбали, не забудуть про ваше тепло і добре серце.

1 - й  у ч е н ь
Ми зробили годівнички
Для горобчика й синички.
Корму також принесли,
Щоб голодні не були.
2 – й  у ч е н ь
Крихти хліба і жовток,
Ще насіннячка й сирок,
Ще пшонця їм повну жменьку
І горішків чималенько.
3 - й  у ч е н ь
От пташки як налетіли,
Мабуть, дуже зголодніли!
Вже склювали і наїлись,
Та на кущиках розсілись.
З радості защебетали —
Так «спасибі» нам сказали.
           Пісня «Горобчик»                  


2-й ведучий (відкриває). Бачу годівнички і лист. Ці годівнички виготовили наші юннати для зимуючих пташок. Смачного вам, пташенята!

                                           

                                                Сценка «Розмова птахів»
Синиця.
Скільки тут пташок співало,
Веселилося щодня,
Коли сонце пригрівало і водилась комашня,
Кожний кущик, кожну гілку
Обсідали залюбки,
Щоб не шкодили ні скільки
Їм зажерливі жуки.
Сили в крильцях не жаліла
Кожна пташка на землі,
І комах, і гусінь їла на зеленому гіллі.
Я одна тоді, бувало, не хвалюся задарма,
За добу комах з’їдала,
Скільки важила сама.
А тепер кругом зима, ні комашеньки нема.
 

Горобець.
Ой, як холодно, як зябко,
Дуже змерзли в мене лапки,
Скрізь глибокий сніг лежить.
Що нам їсти? Що нам пить?
Як нам літечко вернуть? (З’являється сорока)
 

Сорока.
Вам пора про все забуть!
Скре-ке-ке!
Чим сидіти й сумувати,
Краще лісом політати,
Може щось смачне знайдеться,
А за тим й зима минеться. (Відлітає)
 

Дятел.
Ох вже ця мені сорока,
Невсидюча білобока,
Завжди всюди облітає,
Все почує і все знає.
 

Синиця.
Знову лютая зима
Снігу нам ще наміта. (Знову з’являється сорока)

Сорока.
Скре-ке-ке!
Поки ви отут журились
Я смачненько поживилась!
Там пшениця і пшонце,
І свіженькеє сальце.
Там щодня змітають сніг,
Їжі вистачить на всіх.
Там прекрасні годівнички.
Хтось з вас хоче подивиться?
 

Дятел.
То чого ми сидимо,
Швидше до них летимо!
Гей, сороко, не спіши,
Нам дорогу покажи! (Пташки відлітають).
                                                        ІІІ. Підведення підсумків свята.

        2 – й ведучий - Нам залишилось ще визначити переможця нашого свята. Порахуйте, будь ласка, свої подарунки.(Діти рахують, визначають переможця. Нагорода кращого знавця птахів своєї              місцевості)
        1 – й ведучий  - Наше свято закінчується, та нас ще чекає робота. Тепер ми підемо і розмістимо наші годівнички в затишних місцях, де пташкам буде зручніше поснідати, де їх нічого і ніхто не              потривожить.
         2 – й ведучий  - І на останок ми зараз прочитаємо і запам’ятаємо таку пам’ятку (читають              хором):

- Слід усім запам’ятати
Пташок треба захищати
Їх оселі не руйнуй,
Краще взимку підгодуй!

- Дякуємо всім за увагу!
 

Пісня «Даруй добро»

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку