Багатоцифрові круглі числа. Таблиця ділення на 9. Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів

Про матеріал
Тема. Багатоцифрові круглі числа. Таблиця ділення на 9. Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів Мета: формувати математичні предметні компетентності, формувати поняття «круглі числа», «задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів», «многокутник», розвивати уміння записувати багатоцифрові числа, закріпити таблицю ділення на 9, розвивати обчислювальні навички, уміння самостійно складати задачі, розвивати пізнавальний інтерес, математичну спостережливість, логічне мислення, уміння узагальнювати і абстрагувати, виховувати наполегливість, впевненість у своїх силах, почуття успіху.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 з математики

 2 клас  

 

Багатоцифрові круглі числа.

Таблиця ділення на 9.

Задачі на дворазове збільшення                                числа в кілька разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Багатоцифрові круглі числа. Таблиця ділення на 9.

           Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів

 

Мета: формувати математичні предметні компетентності, формувати поняття «круглі числа», «задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів», «многокутник», розвивати уміння записувати багатоцифрові числа,  закріпити  таблицю ділення на 9, розвивати обчислювальні навички, уміння самостійно складати задачі, розвивати пізнавальний інтерес, математичну спостережливість, логічне мислення, уміння узагальнювати і абстрагувати, виховувати наполегливість, впевненість у своїх силах, почуття успіху.

 

Обладнання: мультимедійний супровід, плакати, зошити.

 

Хід уроку

І. Орієнтація і мотивація навчальної діяльності.

- Доброго дня. Привітаємося з гостями.

-  Починаємо наш урок,  як завжди з гарним настроєм. Усміхніться один одному. 

- Математика прийшла у клас,

Скільки див чекає нас!

 

- Пригадаймо вислови, прислів’я, приказки про навчання, математику, які ми вивчали на уроці «ЯПС».

- Не кажи не вмію, а кажи навчуся. Поясніть, що означає цей вислів.

ІІ. Цілепокладання.   

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

- Діти, а хто впізнає героя який завітав на наш урок? (Незнайко)

- Так, діти Незнайко заблукав і не може потрапити до свого будиночка. А щоб йому допомогти ми маємо гарно попрацювати на уроці математики. Виконати правильно завдання, бути уважними та активними.

- Прочитайте тему уроку.

- Які ж завдання стоять перед нами на уроці.  Перегляньте урок.

  2. Визначення очікуваних результатів.

- Чого ви очікуєте від уроку? ( що урок буде цікавим, змістовним, що ми все встигнемо),  ( сьогодні на перегонах розв’яжу всі приклади без помилок)

-        

-        

     Хвилинка каліграфії.

-         Запишемо число, класна робота

-         Розташуйте числа у порядку спадання. Підкресліть найбільше число. Зверніть увагу що мільйон, може не поміститися в першому рядку, рекомендую написати в другому.

№2

-         То ж які числа називаємо круглими ? (які закінчуються нулями)

-         У порядку спадання? Це як? ( від найбільшого до найменшого)

-         Будемо міркувати методом організованого перебору.

-         Не забуваємо, що цифри в записі числа не повторюються.

Міркуємо: найбільше число почнеться з 7.. 2, 1. і закінчиться  0

№3  

-         Міркуємо так:

-         Які два чотирицифрові круглі числа можна додати та отримати число 2000.

-         А якщо додати сусідів цього чотирицифрового числа то отримаємо 2000?

№4

  • Ігрова мить ( покліпайте своїми оченятами фотоапаратиками, налаштуйтеся..)

     1. Вправа «Фотоапарат»

-         Увага на екран.

-         Хто повторить?

-         В робочому зошиті записуємо № 4

-         Перший вираз виконуємо разом двома способами. Другий вираз самостійно. Зверніть увагу, ми починаємо обчислення з права наліво (з кінця)

-         Від 0 – 5 ми не можемо, позичаємо 1 десяток….

№5

-         Пригадайте, як називаються числа при ділені. (Ділене дільник частка)

-         Як називається результат дії ділення?

-         Заповніть перший стовчик таблиці ділення на 9. Другий стопвчик вивчіть.

Гра з м’ячем ( перевірка таблички ділення на 9)

 

 

 

    №6

Удосконалення навичок  письмового віднімання трицифрових чисел з переходом через десяток.

А тепер виконаємо письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через десяток.

-         Пригадаємо покроково алгоритм.

-         Який перший крок? Маємо записати 

зменшуване та від’ємник так, щоб одиниці були під одиницями, десятки — під десятками,

а сотні — під сотнями. Поставити знак «–» на лінії

між зменшуваним і від’ємником. Замість знака «=»

під від’ємником постав риску.

-         Другий крок. Виконати віднімання за розрядами, тобто від одиниць відніми одиниці, від десятків — десятки, а від сотень — сотні.

-         Третій. Віднімання починай з одиниць.

-         Міркуємо так. Від 7 не можна відняти 8. Беремо

-         один десяток із 6 десятків і, щоб не забути, ставимо одиничку над розрядом десятків. Один десяток

-         й 7 — це 17. Від 17 відняти 8 дорівнює 9.

-         Пишемо 9 під розрядом одиниць.

-         Відніми від десятків десятки.

-         Міркуємо так. Залишилося 5 десятків. Від 5десятків не можна відняти 7 десятків. Беремо одну

сотню із 5 сотень і, щоб не забути, ставимо одиничку над розрядом сотень. Від 15 відняти 7 дорівнює 8. Пишемо 8 під розрядом десятків.

-         2.3. Відніми від сотень сотні.

-         Міркуємо так. Залишилося 4 сотні. Від 4 відняти 1 дорівнює 3. Пишемо 3 під розрядом сотень.

-         Отримуємо число 389

Наступні самостійна робота (один учень кометує біля дошки)

     8. Фізкультхвилинка

-         Трішки відпочинемо і порухаємось під пісенку про тисячу.

     9.  Робота над складеною задачею.

-         Прочитаємо задачу. Визнач ії вид.

-         Про кого  йде мова у задачі?

-         Скільки деталей виготовив першого дня робітник?

-         А скільки другого дня, відомо?

-         А що сказано про третій день?

-         Яке питання задачі? Прочитайте

-         Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?

-         А що потрібно знати, щоб відповісти на запитання задачі?

-          

 

10. Формування поняття «Многокутник»

-  Ми з вами знаємо що на уроці математики ми не тільки працюємо з числами та задачами, а ще вивчаємо геометричні фігури.

Сьогодні ми пригадаємо що таке многокутник. Можливо хтось бажає нагадати усім?

Робота з правилом.

-         Що таке многокутник? (гра з м’ячем)

-         Як правильно позначати многокутник та називати його?

 

ІV. Узагальнення й систематизація знань

-         Надійшов час завершення уроку і ми вже майже провели нашого Незнайка до його будиночка. Щоб Незнайко дістався до будиночка потрібно обчислити вирази.

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.  Емоційне завершення уроку.

- Підведемо підсумок  уроку.

 

- Що я знаю?

  • Знаю  - 

 

- Що я умію?

  • Умію  -    

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 червня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку