29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Конспект уроку-математичного кафе для 2 класу на тему: "Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток"

Про матеріал

Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Перегляд файлу

Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Мета. Формувати вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування задач, логічних завдань, обчислення виразів, творчо працювати над задачею; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати, математичну грамотну мову; виховувати інтерес до вивчення математики, повагу один до одного.                                        

Обладнання. Інтерактивна дошка,  роздатковий матеріал, дитячий кухонний гарнітур.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.

Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .

   Я дарую вам щиру посмішку,  любов,  доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).

Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі,  відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.

  1. Перевірка готовності робочих місць до уроку.
  • Чи всі готові до уроку математики. Чудово!

Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.

  • Який зараз місяць?
  • Яке сьогодні число?

А як у народі ще називають місяць листопад? ( Падолист, грудкотрус, напівзимник)

  • Запишіть сьогоднішню дату.

 

 Слайд 1

http://4.bp.blogspot.com/-_bpZTnmN04c/Utxy9adhIdI/AAAAAAAAAMk/WKmzIkokgIc/s1600/1.jpg

 

- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

   -На ваших столах лежать серветки. Погляньте з іншого боку і звірте правильність виконання вами домашнього завдання.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена додаванню двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Слайд 2

 

 

План  уроку

-  Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.

- Отже,  меню нашого уроку. (зачитати)

 

Слайд 3

 

 

 

Асорті класичне

 

Усний рахунок

 

Напій «Квітковий»

 

Каліграфічна хвилинка

 

Голубці з ребусами

 

Логічні завдання

 

Фірмова страва

 із невідомих інгредієнтів

 

Вирази зі змінною

 

Бутерброд «Задачний»

 

Розв'язування задачі

 

Заборонений фрукт

 

Обчислення периметра фігури

 

 

Пельменчики-спортсменчики».

 

Фізкультхвилинка

 

Зустріч з ревізором

 

Обчислення виразів з коментуванням

 

Дисерт на фуршетному столі

 

Самостійна робота

 

 

ІV. Контроль ,  корекція знань , закріплення знань.

1. Усний рахунок

- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.

Слайд 4

-Перевіримо.

 

 

 

Слайд 5

 

- Отже, кафе працює з 9 години 55 хв, до 10  год 35 хв.

 

-А зараз будьте уважні. Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення, розділяючи їх комою.

 - Знайдіть суму чисел, які вказують на години . (9+10)    19

- Знайдіть суму чисел, які вказують на хвилини.  (55+35)    90

-Зменшуване – хвилини, від'ємник – години. Знайдіть різницю. (90-19)  71

- Збільште число на кількість його десятків (71+7)    78.

-Перевіримо

Слайд 6

  1. Каліграфічна хвилинка (Хвилинка ерудита)

-Охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».

- А зараз скуштуйте квіткового напою і напишіть каліграфічно число 78.

Слайд 7

 

  1. Логічні вправи

 

Голубці з РЕБУСАМИ

Хто вже з'їв салатик, може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.

Розгадайте їх і запишіть слова у зошит .

Слайд 8

 

  1. Обчислення виразів зі змінними.

 

ФІРМОВА СТРАВА З НЕВІДОМИХ ІНГРЕДІЄНТІВ

На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.

Знайти значення виразу 18+а, якщо а = 25;     (43)

Знайти значення виразу 36+а, якщо а=29         (65)

Знайти значення виразу а+43, якщо а=19         (62)

Знайти значення виразу а+69, якщо а=15;         (84)

Знайти значення виразу а+в, якщо а=36, в=47;    (83)

Знайти значення виразу а+в, якщо а=48,в=48.     (96)

Знайти значення виразу 20+30                                (50)

  • Кожне отримане число відповідає  якомусь інгредієнту, тому в дужках вкажіть його назву. (числа та інгредієнти на слайді) (Учні зачитують вирази)

Слайд 9

  • Ось саме з таких інгредієнтів наша фірмова страва, а називається вона – «Бограч». Це угорський диво-суп з різними видами м’яса, з солодкою паприкою.
  • А як ви думаєте, чому на слайді зображено казанок? Невже це теж інгредієнт?

Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.

  1. Розв’язування задачі

Слайд 10

Бутерброт «Задачний»

  • Діти, у нашому математичному кафе працює повар і троє помічників.

Сьогодні перший помічник приготував 19 бутербродів, другий – на 16 більше ніж перший, а третій – на 18 більше ніж другий. Скільки бутербродів приготував третій помічник?

Аналіз задачі

Розв’язок

  1. 19+16=35(б.)
  2. 35+18=53(б.)

Скільки бутербродів приготував повар?

(Жодного. Їх готували тільки помічники.)

Яке ще питання можна поставити до задачі?

(Скільки всього бутербродів приготували 3 помічників?)

19+35+53=54+53=107(б.)

 

  1. Робота над геометричним матеріалом. Робота в парах.
  • З'їли ми бутерброд, набралися калорій. Зараз щось би легеньке попоїсти. На кожній з ваших тарілок лежить соковите яблуко, але це –  (заборонений фрукт)

Слайд 11

  • Його стереже гусінь Буся . Буся тільки тоді віддасть вам яблуко, коли ви виконаєте її завдання. Вам необхідно знайти периметр фігури зображеної на аркуші, який тримає гусінь. (фігура накреслена на аркуші, кругом аркуша обвитий хробак-желейка) (Діти обчислюють периметр і записують у зошит)
  1. Фізкультхвилинка

Пельменчики-спортсменчики

  • А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики». Що ви очікуєте від неї?( Фізкультхвилинка)

Слайд 12

  • Так, я думаю, що потрібно зробити перерву. Поруч з нашим кафе є звіринець з кумедними звірятами. Вони тут розважають відвідувачів. Пропоную повеселитися разом з ними.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «КУМЕДНІ ЗВІРЯТА»

  1. Обчислення виразів з коментуванням

Зустріч з ревізором

  • А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати  у ролі ревізорів  дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці -  Миколи Тищенка.

  • А я зіграю роль повара. Ласкаво прошу вас оглянути моє робоче місце і перевірити на правильність обчислені вирази, які знаходяться у посудинах. (Діти і вчитель одягають головні убори. Діти – бахіли, вчитель – шапку повара. Підходять до дитячої кухні, витягують з посудин вирази і обчислюють коментуючи. Кажуть чи вірно приготовлена страва, чи ні. )

Усні обчислення виразів

З5+27=64  (ні 62)

23+69=91 (ні 92)

29+29= 48 (ні  58)

17+18=35 (так)

75+17=92 (так)

35+15=50 (так)

62+19=83 (ні 81)

  • Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (Ні)
  1. Самостійна робота (на комп’ютерах)
  • Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.
  • У другій колонці впишіть правильні відповіді. (А в третій вчитель позначає правильні відповіді зеленою заливкою, неправильні – червоною)

ФУРШЕТНИЙ СТІЛ

Суму чисел 30 і 5 збільшити на 36

 

 

До різниці чисел 48 і 5 додати 18

 

 

Від суми чисел 29 і 16 відняти 5

 

 

Різницю чисел 95 і 90 збільшити на 95

 

 

45см+17см=

 

 

12год+12год=

 

 

 

V. Підсумок уроку.

  • Шановні відвідувачі кафе. Прийшов час зачиняти наш заклад. Скажіть, яка страва вам смакувала найбільше? Чи хотіли б ви ще сюди завітати?
  • На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам хорошого апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті. Дякую за співпрацю. Урок завершено.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. захаренко світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Топільницька Любов
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
4680
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку