Комунальний заклад « Кривоносівська гімназія»
Тренінг для батьків майбутніх першокласників
« Перший раз у перший клас!»
Вчитель: Коваленко Т.М.
І. Вступне слово вчителя
- Доброго дня, шановні батьки! Зовсім скоро в житті ваших дітей розпочнеться нова сторінка життя під назвою – школа. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Усе це залежить від нас з ВАМИ!
ІІ. Розповідь вчителя
Наші діти навчатимуться в НУШ. НУШ докладає усіх зусиль, щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.
Навчання розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на І курс вишу. Після кожного з етапів буде проводитись державна підсумкова атестація (може бути у вигляді ЗНО), за результатами якої учнів зараховують на наступний освітній рівень. Проте після початкової школи це оцінювання слугуватиме лише для моніторингу успішності.
Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. НУШ – школа компетентностей 21 століття, вона не лише дає знання, а й вчить їх використовувати.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.
Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як.
Отже, збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи вільний простір часу між домівкою і школою (відвідування гуртків), організує власну діяльність вдома, стане її шлях навчання легким, приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою.
Тепер діти менше сидять за партами – вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.
Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни укр.мова, іноземна, математика, фізкультура та мистецтво (музика й малювання). Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні.
«Гра по-новому, навчання інакше» — З 1 вересня учні перших класів безкоштовно отримають набори LEGO, що допоможуть упроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес. Відповідний Меморандум про взаєморозуміння було підписано між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundatіon. — Гра для дітей — це спосіб пізнання світу. У грі діти розвивають важливі компетентності, необхідні їм протягом життя. Стаючи частиною гри, дитина повністю занурюється у процес, бере на себе відповідальність, стає цілеспрямованою, почувається комфортно, радісно, а головне — має можливість ініціювати діяльність і розвивати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри і в такий спосіб навчатися.
ІІІ. « Вгадай предмет»
Хочу провести з вами ще таку вправу, яка наочно покаже, яку мету має НУШ. Наші діти покоління «зет». Їх увагу можна утримати протягом 8 сек. Завдяки полісенсорному підходу (використання 5 чуттів людини) дитині легше запам’ятати та володіти інформацією. Заплющте очі, протягніть долоньку, спробуйте здогадатись що ви тримаєте в руках ( цукерка, часник, мандарин, насіння, ложка). Мета НУШ вчитись практично…побач, доторкнись, відчуй.
ІІІ. Вправа « Екзамен для батьків»
Щоб познайомитись з вашими малюками пропоную вам вправу « Екзамен для батьків». З паперу без ножиць створіть контур вашої дитини. На голові напишіть ім’я своєї дитини, на животику – улюблену страву, на ручках – риси характеру, на ніжках – улюблені заняття. Познайомте зі своїм малюком!
ІⅤ. Вправа «Аплодисменти»
Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, засвоювати навчальний матеріал, все це для малюків відповідальна робота. З кожного боку постають питання різної складності. Чи може дитина вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Чи може вчитель чи батьки вирішити все самотужки? Ні.
Попробуйте аплодувати однією рукою (не дуже зручно). Я готова вам дати свою долоньку. Давайте спробуємо разом (плещуть одна долонька – вчителя, а друга – батьків.) пам’ятайте, яким би професіоналом не був учитель, він не зможе нічого зробити сам. Тільки разом ми зможемо досягти успіхів. 1 долоня – це ви, 2 – це вчитель, а оплески – це успіх вашої дитини. Запам’ятайте головне, що ваші діти тепер і мої діти.
Василь Сухомлинський казав: «Тільки разом із батьками, спільними зусиллями, вчителі можуть дати дітям велике людське щастя»
Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.
Ⅴ. Дослід з водою
Вчитель бере склянку чистої води, вода – це дитяча душа, вона чиста, прозора, беззахисна. Але ми дорослі протягом життя іноді додаємо в дитячу душу незаслужені образи ( вчитель додає сіль), покарання ( перець), приниження ( земля). Перемішаємо все це в склянці. Вода стала забрудненою, і вже ніколи, скільки б часу не пройшло, не стане чистою та прозорою. Тож давайте будемо разом берегти чистоту дитячих душ!
ⅤІ. Анкетування для батьків
ⅤІІ. Руханка
Ви сиділи, ви трудились, вже й голівоньки стомились.
Раз, 2, 3, 4, 5 – можна ними похитать.
А тоді аж по цукерці можна пальчиками взять.
Розмотали. В рот поклали, і гарненько пожували.
Раз. 2, 3, 4. 5 – можна вже її ковтать.
Проковтнули, посміхнулись, до сусіда повернулись, чи не можна в нього взять?
ⅤІІІ. Підсумок