Батьківські збори «Допоможемо обрати надійний шлях майбутнім випускникам»

Про матеріал
Дана розробка проведення батьківських зборів допоможе класному керівнику в роботі з батьківською спільнотою класного колективу щодо сприяння надійного визначення шляхів майбутніх випускників. та знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного самовизначення.
Перегляд файлу

Батьківські  збори

«Допоможемо обрати надійний шлях майбутнім випускникам»

Мета:

-         Дати батькам інформацію про профільне навчання в старшій школі.

-         Допомогти батькам знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного самовизначення.

-         Дати батькам інформацію про можливі шляхи отримання  дітьми  освіти після закінчення 9-го класу.

І. Вплив батьків на вибір майбутнього дітей.

  Основне завдання, яке стоїть перед нами, дорослими,на сьогоднішній день - це дати майбутнє нашим дітям. Пройде небагато часу, і ваші діти закінчать навчання в школі. Перед ними постануть запитання:  Де продовжити навчання? Яку професію обрати? І  саме в правильності вибору потрібна ваша порада, допомога, підтримка.   У ст. 53 Основного Закону - Конституції України сказано: «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою». Які шляхи її здобуття для наших майбутніх випускників?

по - перше, це продовження навчання в середній школі;

по - друге, продовження навчання в професійно-технічних училищах;

по - третє, продовження навчання в середніх навчальних спеціальних закладах (коледжах, технікумах);

по - четверте, продовження навчання в школах-ліцеях, гімназіях, спеціальних школах.

І вже сьогодні ви, батьки, разом зі своїми дітьми повинні серйозно підійти до вирішення цієї проблеми, добре подумати над правильністю вибору. Адже вибір навчального закладу, а згодом і професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Саме батьки і найближчі родичі великою мірою впливають на професійний вибір: школа не є найбільш значущим чинником професійного самовизначення молодих людей. Тому батьки повинні усвідомлювати свою відповідальність за поради, побажання, а іноді й вимоги, адресовані  дитині. Бажання батьків, які пов’язані з отриманням дитиною освіти, часто засновані на їх особистому досвіді «примусової» педагогіки. На вибір можуть також впливати нереалізовані амбіції батьків, які можуть нав’язувати молодій людині чужий сценарій життя. Не можна залишити без уваги і такий чинник професійного самовизначення, як вплив однолітків. Через вікові особливості для багатьох підлітків думка однолітків є більш значущою, ніж думка батьків і вчителів. Тому батькам при спілкуванні з дитиною необхідно враховувати ступінь впливу однолітків на рішення сина (або дочки) про вибір професії. Обговорення рішення підлітка щодо професійного вибору повинне вестися тактовно. Важливо не помилитися – віддати перевагу тій професії, що найбільше відповідає здібностям, покликанню, знанням і потенціалу дітей. При виборі професії необхідно також мати інформацію про перспективи розвитку ринку праці.

ІІ. Професій у світі дуже багато

Дуже важко не розгубитися у великій кількості професій. До того ж, їх кількість постійно збільшується. У 1926 р. налічувалося близько 10 тис. професій, у 1991р. – понад 50 тис., а нині – більш ніж 100 тис. професій…               Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна провів опитування, з допомогою якого визначив рейтинг найпрестижніших професій в Україні у 2015 році. Разом з тим портал оприлюднив рейтинг найменш престижних фахів. Традиційно рейтинг найпрестижніших професій очолюють представники ІТ-галузі. Троє із п’яти опитаних вважають їхню професію престижною. Не дивно, адже програмісти можуть похвалитися хорошою затребуваністю і високою оплатою на ринку праці. Друге місце посіли бізнесмени й власники свого бізнесу, з мінімальним відривом обійшовши топ-менеджерів і найманих директорів компаній. На четвертій сходинці знаходяться юристи й адвокати. А насамкінець п’ятірки лідерів розташувалися лікарі. Варто зазначити, що за рік медпрацівники спустилися з другої сходинки на п’яту, й у відсотковому співвідношення престиж їхньої професії теж знизився. Якщо рік тому професію лікаря вважав престижною кожен четвертий українець, то зараз такої думки дотримується лише кожен п’ятий.

Залишили ТОП-10 престижних професій журналісти й архітектори. Але раптово з’явилися представники творчих спеціальностей (дизайнер, художник). Також повернулися до ТОП економісти й фінансисти, які займали десяту сходинку в 2013 році, але зникли з рейтингу в 2014.

Практично не змінився рейтинг найменш престижних професій. Як і раніше, найбільш непрестижними українці вважають спеціальності, які не належать до розумової праці. Першу сходинку в ТОП найбільш непрестижних професій посідають водій/таксист, другу – представники робочих спеціальностей (сантехнік, слюсар тощо), третю – обслуговуючий персонал (працівник торгівлі, перукар, офіціант). На четвертому місці вчителі, нап’ятому - державні службовці. За рік ТОП-5 найменш престижних професій не змінився, проте у відсотковому співвідношенні рівень їхньої «не престижності» помітно зріс. Наприклад, учителі набрали вдвічі більше голосів респондентів, які вважать цю роботу непрестижною, і тепер таких 20.

Зникли із рейтингу непрестижних професій військовослужбовці й прикордонники. Події останніх двох років виразно продемонстрували незамінність людей у погонах. А ось до представників правоохоронних органів ставлення змінилося з точністю до навпаки. Тепер працівники прокуратури, МВС і СБУ – у десятці антирейтингу професій.

 

http://tvoemisto.tv/media/gallery/full/i/n/inf2.png?timestamp=1448271252

 

http://tvoemisto.tv/media/gallery/full/i/n/inf1_981c4.png?timestamp=1448271254

ІV.Фактори, які необхідно брати до уваги при виборі професії

  1. Насамперед слід брати до уваги фізичний і психологічний стан людини, її здоров’я. Тим, у кого організм схильний до простудних захворювань і алергічних реакцій, не бажано вибирати будівельні професії; людям із проблемами з зором не підходять професії водія автотранспорту і програміста (робота з дрібними деталями), шевця, закрійника або в’язальниці; тим, у кого слабкий вестибулярний апарат, варто ухилитися від професій, пов’язаних із мореплавством і керуванням літаком.
  2. Окрім стану здоров’я, коли обираєш професію, важливо зважати на темперамент людини. Холерикам протипоказана робота, пов’язана зі старанністю, монотонністю і довгим нервовим напруженням (бухгалтера, оператора, референта). Флегматику і меланхоліку не треба вибирати професії водія або шахтаря.
  3. Має значення здатність людини до адаптації (для професії геолога, шахтаря, підводника, водолаза та ін.).

Темперамент. Природні особливості людини. Проблема вибору професії.

Уявіть собі дві річки: одну спокійну, а іншу швидку, «гірську». Течія першої майже непомітна, вона повільно несе свої води, у неї немає сплесків, вигинів і водограїв. Течія іншої – протилежна: річка має швидкоплинну течію, вода вирує, розбивається об каміння, піниться.

Особливості течій таких річок залежать віж природних умов. Щось схоже спостерігається і в особливостях поведінки людей. Одна людина зовні завжди врівноважена й спокійна, вона рідко сміється, її погляд зазвичай холодний, а рухи скуті. Потрапляючи в складні умови або у смішну ситуацію, вона залишається зовні спокійною, її мімка і жести скупі, а розмова розважлива. Натомість в іншої – емоційна. Така людина, навпаки, дуже рухлива й завжди енергійна. Її розмова швидка й емоційна, рухи хаотичні, міміка багата і виразна, а жестикуляція надмірна.

Відмінність між цими людьми зумовлена природніми, тобто присутніми в них від народження психічними особливостями, що виявляють динаміку  психічної діяльності людини. Сукупність таких властивостей людини називають її темпераментом.

Вибираючи професію, важливо зважати на тип темпераменту!!!

Уявіть на хвилинку холерика або сангвініка, які працюють фармацевтом чи манікюрником, сидять на заводі годинників і всю зміну виконують одноманітну роботу. Або – енергійну та ініціативну медсестру, в якої обов’язково буде конфлікт не тільки з оточуючими, а й насамперед із самою собою, адже загальними рисами такої професії є врівноваженість, витримка і спокій. Відтворимо портрет пілота-флегматика: у повітрі залишається кілька секунд для обміркування ситуації – погодьтеся, що за таких обставин немає часу для життєвої навички подумати чи порадитися.

Проте більшість професій можна засвоїти людині з будь-яким типом темпераменту. Люди пристосовуються до різних вимог професій за рахунок індивідуального стилю діяльності, що допомагає використовувати переваги типу темпераменту і зводить до мінімуму його слабкі сторони.

Індивідуальний стиль проявляється в тому, що людина знаходить і використовує різні прийоми, за допомогою яких компенсуються безвідповідальність типу темпераменту і вимоги, що постають перед працівником.

У разі наявних протиріч пристосування до професії може бути дуже виснажливим, що проявляється у постійному навантаженні, перевтомі, неврозах, невдоволенні і собою, і роботою. Наприклад, рухливу людину втомлює одноманітна робота, що потребує зосередженості. Тривожним людям, які перебільшують неприємності, небезпеку й надмірно хвилюються, не варто виконувати відповідальну роботу, проте вони можуть бути дуже потрібними, уважними й спостережливими при виконанні одноманітної та копіткої роботи. Емоційно нестабільним людям (чутливим до зауважень) небажано пропонувати відповідальні пости. За сприятливих умов такі люди можуть проявляти принциповість, точність оцінювання, високу майстерність.

Особливості темпераменту слід брати до уваги й використовувати, а за необхідності компенсувати шляхом підбору діяльності.

Вправа «Приміряймо професію»

Мета: навчити учасників заняття вибирати професію, зважаючи на переважаючий тип темпераменту.

Сангвінік–тип темпераменту людини, яка успішніше за інших може займатися управлінською діяльністю. Характеризується енергійністю, спокоєм, високою працездатністю й упевненістю в собі.

Сангвінік  - людина діяльна й весела, вона миттєво адаптується до мінливих обставин, легко отримує і змінює досвід. Недоліки – деяка непослідовність у діяльності. Настрій, інтереси і захоплення швидко змінюється. Сангвінік показує високу продуктивність, коли виконує динамічну й різноманітну роботу. Йому особливо підходить робота, що потребує швидкості реакції й урівноваженості.

Холерик – тип темпераменту людини, яка характеризується високою збудливістю, різкістю рухів та емоційною реактивністю.

Холерик –людини з непередбачуваними емоційними проявами, легко йде на конфлікт, їй не бажано давати доручення, виконання яких потребує витримки. Холерик швидше за інших орієнтується в обставинах, що змінюються, і спритний у суперечках. Людина з таким темпераментом добре працює  в маркетингу. Холерика характеризує циклічність у роботі, здібність досягати мети, незважаючи на труднощі, та коли зникають сила і віра у свої сили, може зовсім перестати працювати.

Флегматик – тип темпераменту людини, що характеризується зниженою реактивністю, повільним темпом руху й низькою експресією.

Флегматик – серйозний і спокійний, у стабільній ситуації працює продуктивно і почувається впевнено. До змін обставин і до незнайомих людей звикає повільно. Флегматик терплячий і витриманий. Із незнайомими людьми у контакт вступає неохоче, на нові подразники реагує повільно. У флегматика майже відсутній емоційний елемент, та якщо його вивести з рівноваги, він може поводитися агресивно.

Меланхолік – тип темпераменту, що характеризується надмірною чутливістю та скромністю.

Меланхолік намагається перебувати поза колективом, ухиляється від контактів, мало комунікабельний, може розплакатися, ображається на дрібниці. Малоенергійний, швидко втомлюється, працездатність низька. Він не впевнений у собі й потребує постійної уваги та підтримки керівника. Меланхоліку підходить стандартна, постійна робота у ранкові часи, зазвичай індивідуальна. Меланхоліки нерішучі в складних обставинах, їм не вдається робота, пов’язана з ризиком. Тому меланхолікам не варто часто змінювати місце роботи.

 V. Обговорення результатів анкетування учнів.

Класний керівник розповідає батькам про узагальнені результати анкетування учнів:

• соцзапит, щодо спрямованості учнів( про вибір профілю у  старшій школі)

• які шляхи продовження освіти вибрали учні: скільки з них планують навчатися в школі, скільки — в коледжі, скільки – вирішили піти працювати;

анкета щодо вибору майбутньої професії учнями.

VІ. Підведення підсумків зборів.

На старшому ступені загальноосвітньої школи передбачається профільне навчання. Учні після закінчення 9-го класу повинні вибирати профіль навчання. Від цього вибору залежить успішність навчання в старших класах, підготовка  до наступного ступеня освіти і майбутньої професійної діяльності. Чим правильніше зроблено вибір, тим менше розчарувань і труднощів буде в житті  молодої людини. Учні, які закінчують 9-й клас, повинні бути готові не тільки до профільного навчання, але й до подальшого життєвого, професійного і соціального самовизначення.

Класний керівник у завершальному слові говорить про важливість обговорюваної проблеми і пропонує батькам звертатися по допомогу до нього,  вчителів-предметників і  шкільного психолога.

Класний керівник звертається до батьків по допомогу в організації профорієнтації роботи (виступів фахівців на класній годині, відвідин учнями виробничих підприємств тощо).

Додатки

Додаток 1. Анкета щодо вибору майбутньої професії учнями

1. Чи обрали ви свою майбутню професії?

2. Що Вас приваблює в обраній професії? (заробітна плата, можливість приносити користь людям, можливість кар’єрного росту).

3. Назвіть 5 найбільш привабливих для Вас професій

4. Хто вплинув (впливає) на Ваш вибір? ( вибрали самі;  вчителі; друзі; батьки.)

5. Як Ви вважаєте, чи можливо на сьогодні працевлаштуватися за обраною Вами професією?

Додаток 2

Анкета "Виявлення професійних здібностей"

 

Виявити схильність до тієї чи іншої професії можна    за допомогою тестування своїх здібностей; проаналізувати, чи співпадає ваше бажання оволодіти певним фахом з наявністю відповідних задатків. Типи професій щодо предмету праці

  1. Людина - людина
  2. Людина - природа
  3. Людина - знакова система
  4. Людина - техніка
  5. Людина - художній образ

 

  1. Предмет праці: людина, групи, колективи людей ?
  2. Предмет праці: технічні системи, механізми, матеріали.
  3. Предмет праці: рослини, тварини.
  4. Предмет праці: цифри, коди, мови, умовні знаки.
  5. Предмет праці: художні образи, умови їх побудови.

 

І. Відповідайте на питання диференційовано-діагностичного опитувальника.

Кожне питання складається з двох частин, позначених а) і б). Біля тієї частини, якої ви віддаєте перевагу, ставте знак «+». Диференційовано-діагностичний опитувальник

 

1

2

1.    а)    наглядати    за кольорами;

б) обслуговувати машини, прилади;

2. а) допомагати хворим людям, лікувати їх;

б) складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин;

3. а) спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів;

б) спостерігати за станом і розвитком рослин;

4. а) обробляти

б) доставляти товар

матеріали (дерево, тканини, метал)

споживачу

(рекламувати,

продавати);

5. а) обговорювати науково-популярні книги, статті.

б) обговорювати художні книги, п'єси, концерти;

6.а) вирощувати молодняка тварин;

б) тренувати ровесників або молодших школярів у виконанні яких-небудь дій (трудових, наукових, спортивних);

7.а) копіювати малюнки, зображення, налаштовувати музичні інструменти;

б) керувати транспортними засобами (підйомним краном, трактором);

8. а) повідомляти, роз'яснювати людям потрібні відомості (в довідковому бюро);

б)художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь в підготовці п'єс, концертів;

9.а) ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку, житло);

б) шукати і виправляти помилки    в    текстах, таблицях;

10. а) лікувати тварин;

б)виконувати обчислення, розрахунки;

 

 

 

11 .а)створювати нові сорти рослин;

б) конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг);

12. а) розбиратися в суперечностях між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати;

б) розбиратися в схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати);

13.  а)  працювати     в гуртках        художньої самодіяльності;

б) спостерігати, вивчати життя живих організмів;

14. а) вивчати, ремонтувати, налаштовувати медичні прилади, апарати;

б) надавати людям медичну допомогу при пораненнях, опіках і др.

15. а) складати точний опис явищ, подій, які

б) художньо описувати, зображати події, які

досліджуються за допомогою вимірювальних приладів

спостерігаєте або уявляєте.

16. а) проводити лабораторні аналізи в лікарні;

б) приймати, оглядати хворих, вести в бесіду 3 ними, призначати лікування;

17. а) фарбувати або розмальовувати стіни приміщень або поверхні виробів;

б) вмонтовувати будівлі, збирати машини;

18. а) організовувати культпоходи для ровесників в театри, музеї, екскурсії;

б) грати на сцені театру;

19.а) виготовляти за кресленнями деталі, вироби, будувати будинки.

б) креслити, копіювати карти;

20.а) боротися з хворобами рослин, шкідниками лісу, саду.

б)       працювати       з комп'ютером.

 

 

 

 

Перенесіть знак «+» в «Лист відповідей», де номери і буквені позначення відповідають позначенням питань анкети.

Лист відповідей

стовпчику, які відповідають п'яти типам професій по предмету праці

 

Найбільша кількість балів (плюсів) буде показником рівня визначення ваших здібностей до певного типу професій.

 

Класифікація професій за типами

Людина – людина

  •   Вид діяльності – виховання, навчання, керування, медицина, обслуговування.
  •   Предмет праці – людина, група людей, колектив (шкільний клас, бригада робітників, військовий підрозділ, екіпаж судна чи літака).
  •   Вимоги професії – уміння встановлювати контакт із людьми.
  •   Приклади професії –педагог, вихователь, медсестра, лікар, юрист, офіціант, продавець, адміністратор, працівник міліції, лектор, бібліотекар, працівник клубу, суддя, слідчий, військовий.

Людина – техніка

  • Вид діяльності – створення, монтаж, експлуатація, ремонт.
  •   Предмет праці – машини, механізми, агрегати, технічні системи, транспорт.
  •   Вимоги професії – високий інтелект, технічне мислення, добра координація рухів.
  •   Приклади професії – електромонтажник, інженер-електрик, слюсар, радіоінженер,токар, шахтар, водій, будівельник, робітник технічних галузей, праці (гірнича справа, металургія, машино будівництво, легка промисловість, будівництво і транспорт, електротехнічна промисловість, енергетика).

Людина – природа

  • Вид діяльності – вивчення, дослідження, профілактика захворювань.
  •   Предмет праці – об’єкти живої й неживої природи, земля, атмосфера, корисні копалини, рослини й тварини.
  •   Вимоги професії – знання природної системи, вміння передбачити й оцінити природні фактори.
  •   Приклади професії – геолог, агроном, садівник, рибалка, зоотехнік, ветеринар, лісник, фермер, океанолог, фізіолог, біохімік, топограф, ґрунтознавець, землеупорядник, гідрограф, метеоролог, садівник, городник, виноградар, пастух, чабан, тваринник, пасічник, агрохімік.

Людина – знакова система

  •   Вид діяльності – розрахунки, виконання креслень і схем, переклади текстів.
  •   Предмет праці – тести, цифри, формули, коди, умовні знаки.
  •   Вимоги професії – уміння аналізувати й узагальнювати інформацію, логічне мислення, витримка, організованість.
  •   Приклади професії – радист, бухгалтер,економіст, кресляр, перекладач, касир, плановик, набірник, коректор, машиніст – стенографіст, програміст.

Людина – художній образ

  •   Вид діяльності – проектування, моделювання, виготовлення художніх речей.
  •   Предмет праці – музика, скульптура, літературні твори, предмети образотворчого та прикладного мистецтва.
  •   Вимоги професії – художній смак, творча уява, емоційність.
  •   Приклади професії – художник, архітектор, скульптор, актор, журналіст, ювелір, письменник, кондитер, перукар, хореограф, режисер, композитор, музикант-виконавець, гравер, фотограф, закрійник, модельєр, маляр-альфрейник.

 

 

doc
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку