Виховний позакласний захід у 8-9 класі
Тема. Вікторина «Правила дорожнього руху «Автомобіль, дорога, пішохід»
Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.
Актуальність:
Для цього необхідно навчання правилам дорожнього руху розглядати як частину учбово-виховної роботи школи. При цьому важливими умовами навчання повинні стати регулярність занять, їх безперервність, систематичність. Поряд з традиційними уроками необхідно проводити і позакласні заходи. Таким являється і цей.
Ведучий: Автомобіль. Дорога. Пішохід. Як нерозривно пов’язані ці три слова. Про їх взаємозв’язок і буде наша мова. Завітайте в нашу дорожню академію. Туди ми відправимося разом з вами. А ваші знання з правил дорожнього руху буде перевіряти постовий Світлофоркін (виходить Світлофоркін).
Девізом нашої подорожі буде «Дисципліна на дорогах – запорука безпеки»
Світлофоркін. Як гарно виглядають міста з висоти пташиного польоту. Велика кількість доріг, як павутиння, висить над містом. Дорога завжди манить, по дорозі рухається транспорт. А по тротуару йдуть люди. І для кожного є свої правила. Це правила дорожнього руху. Їх склали для того, щоб не було аварій. І ви їх повинні знати.
Ведучий. Місто Енергодар відрізняється від великих міст. Але й воно має багато доріг та перехресть, тому нам необхідно бути уважним на вулицях міста. Ми повинні поважати дорогу, щоб дорога поважала нас.
Світлофоркін. Ось зараз ми і перевіримо як учні поважають дорогу та знають правила дорожнього руху. В сьогоднішніх іспитах будуть брати участь дві команди (вихід команд): команда «Автомобіль» та команда «Пішохід».
Іспити:
І. «Розминка» (учасники команд по черзі відповідають на питання)
1. Проїздна дорога з твердим покриттям (шосе).
2. Людина, яка пересувається на транспортному засобі (пасажир).
3. Він забороняє, дозволяє або інформує (знак).
4. Місце очікування автобуса (зупинка).
5. Транспорт з «вусами» (тролейбус).
6. З боку від дороги (кювет).
7. Водій транспортного засобу, якому не потрібні права (велосипедист).
8. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів (автобус).
9. Місце, де на час залишають свій транспортний засіб (стоянка).
10. Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).
ІІ. «Знання – сила»
ІІІ. «Бліц – турнір» (кожній команді пропонується по 5 питань)
Питання для команди «Автомобіль»
Питання для команди «Пішохід»
ІV. «Регулювальник»
V. «Збери знак»
Завдання на час. Перемагає команда, яка швидше збере розірваний дорожній знак.
VI. «Швидка допомога» (кожна команда отримує по 3 питання з надання першої медичної допомоги)
К – 1. Який лікарський засіб можна використовувати в якості антисептика при капілярній кровотечі?
К – 2. Який засіб автомобільної аптечки можна використовувати для зменшення болі при переломі?
К – 3. Навіщо необхідний валідол в аптечці водія?
К – 4. Як надати допомогу постраждалому при болі в серці?
К – 5. Навіщо в аптечці водія 10% розчин аміаку (нашатирний спирт)?
К – 6. Де треба визначати пульс, якщо постраждалий втратив свідомість?
VІІ. «Художники»
Команді дається 5 хвилин, щоб намалювати задані дорожні знаки.
VIII. «Музикальна»
Вам необхідно виконати уривки з пісень, в яких мова йде про дороги, машини, пішоходів.
(Підведення підсумків іспитів, визначення команди-переможця)
Світлофоркін. В усіх країнах світу діти намагаються ніколи не порушувати Правил дорожнього руху, тому що поведінка на дорогах – показник культури людини.
Ведучий. Бажаємо всім безпечних доріг! Будьте вихованими! До нових зустрічей!