Нестандартні батьківські збори з використанням літературної спадщини В.Сухомлинського. Збори сприятимуть покращенню мікроклімату сімей, згуртованості у роботі педагогічних працівників та батьків. Діти отримують можливість проявити свої акторські здібності(залучення дітей з вадами мовлення, аутистичними розладами з порушенням комунікації, так як інсценівки вимагають відтворення події рухами та мінімальне використання мовлення).
Зустріч на тему: «Родинне коло».
Мета: зміцнювати мікроклімат сімей, викликати любов та шану до членів сім’ї та родини, сприяти створенню теплих та довірливих стосунків між членами сім’ї; розвивати у дітей акторські здібності та уміння виступати на широку аудитарію; налаштовувати батьків до співпраці із спеціалістами Центру.
Попередня робота: а)виготовлення дітьми та батьками Родинних дерев(на аркушах паперу формату не менше А3); б)створення відеопрезентацій «Родинні дерева»(презентація вміщує фотографії дітей з власними Родинними деревами), «Наші діти» (презентація вміщує фотографії кожної дитини(5-6 штук) бажано в динаміці розвитку:від дитини раннього віку і до теперішньої, а також фотографії роботи з дітьми спеціалістів закладу); в)постановка інсценівок за творами В.Сухомлинського «Тато з мамою посварилися», «Спіть, мамо, спіть», анкетування дітей на тему:«Що б ти змінив у своїй сім’ї?», вивчення вірша «Твори добро».
Обладнання: а)облаштована частина зали для інсценівки за твором «Спіть, мамо, спіть»: ліжко, постіль, стілець, пуфик, стіл з медикаментами, ковдра 2 шт., книга;
б)інвентар для інсценівки за твором«Тато з мамою посварилися»: ширма для тіньового театру, ліхрарик, фігурки: тато, мама, дівчинка, стіл.
Магнітна дошка, частини кольорових аркушів картона для викладання будинка, торбинка, дрібні предмети, картки до нейропсихологічної гри «Попробуй повтори», оповідання В.Сухомлинського «Тато з мамою посварилися», «Спіть, мамо, спіть», вірш М.Людкевич "Чим кінчається сварка…", відеопроектор, ноутбук, малюнки Родиннх дерев, аудіозапис пісні «Старі фотографії» гурту Скрябін.
Хід зустрічі.
Ведуча.
Ми щиро вітаємо Вас, шановні батьки та діти на нашій зустрічі, яка приурочується сім’ї та сімейним цінностям. Наразі ми з Вами спробуємо знайти секрети міцної сім'ї.
Ведуча зачитує вірш "Сім'я" під відео-презентацію «Родинні дерева».
Сім’я
Сім’я-це дерево родинне,
З широким листям на гілках,
Це роздоріжжя, де з дитинства,
Життєвий починаєм шлях.
Сім’я-це те гніздо, з якого,
Всі пташенята у політ летять,
Але до гілля того вертаються крізь далеч літ.
Щоб знову у гніздечку тому,
Ще побувати хоч на мить.
Бо що ще є рідніше дому?
Тож сім’ї ваші бережіть.
Не обминайте добрим словом,
Увагою не обходіть,
Зігрійте ласкою й любов’ю.
Так дерево сильнішим стане,
І буйним цвітом зацвіте,
Обгорне ніжно вас гілками,
Й коріння глибше проросте.
Ведуча.
Уявіть, будь-ласка, що ми – одна дружна сім’я, родина. Ви піклуєтесь про своїх дітей вдома, а ми - у Центрі. Ми щиро радіємо успіхам дітей і сумуємо тоді, коли трапляються невдачі.
( Взятися за руки і промовити:"Ми - одна- єдина сім'я")
Ведуча.
Отже, коли велика, дружня родина збирається разом, як ми із вами зараз, всі неодмінно полюбляють переглядати альбоми зі старими сімейними фотографіями та пригадувати приємні моменти життя, які збереглись на фотокартках.
Перегляд відео-презентації із фотографіями дітей вдома та у центрі.
Ведуча.
Сім’я - це любов, турбота і піклування. Діти неодмінно цінують всю ту любов, яку Ви віддаєте для них. До вашої уваги інсценівка за оповіданням В. Сухомлинського "Спіть, мамо, спіть".
СПІТЬ, МАМО, СПІТЬ…
Сергійко тяжко занедужав. Він кидався в жару, іноді непритомнів.Коли до нього верталася свідомість, біля свого ліжечка він бачив зморене мамине обличчя. Мама розповідала йому казку.
Коли підступна недуга відступає перед здоровими силами людської душі й тіоа, кажуть: настає криза. Якщо таємничі сили людського організму перемагають хворобу, якщо минає криза, людина полегшено зітхає й засиноє легким, здоровим сном.
Ось така перемога здоровя над недугою відбулася й у Сергійка. Спітнілий, ослаблий, хлопчик заснув. Задрімала й знесилена мати, яка не спала кілька ночей. Вона заснула, коли помітила, що малому вогникові життя, який ледве жевріє в синовому тілі вже нічого не загрожує.
Перший прокинувся син. Він побачив, що мама заснула, сидічи на канапі. Отож устав, підійшов до матері, обережно схилив мамину голову на подушку, ноги її поклав на канапу, вкрив ковдрою, а сам тихенько повернувся в свою постіль.
Коли мама проснулась, то найперше побачила усміхнені синові очі.
«Що це- сон чи дійсність? – подумала мати. – Коли сон, то хай ще трошки потриває».
Вона затамувала дух і боялася прокинутись.
Ведуча.
Пропоную Вам виділити перші складові міцної сім’ї - любов, взаєморозуміння, взаємопідтримка, та співпереживання.
(Викладання на дошці аркуша із вищеназваними складовими міцної сім’ї, утворюючи фундамент майбутнього "будинку").
Проведення гри з батьками та дітьми.
Ведуча.
Наразі підійшла пора розважитися. Я пропоную пограти в улюблені ігри дітей.
1. Нейропсихологічна гра «Попробуй повтори»
2. «Чарівна торбинка».(впізнавання на дотик предметів, які сховані у торбинці)
Ведуча.
Наступну складову щасливої сім’ї ми дізнаємось із інсценівки, яку підготували діти за твором В. Сухомлинського «Тато з мамою посварилися». Тіньовий театр.
ТАТКО З МАМОЮ ПОСВАРИЛИСЯ...
Татко з мамою ще вчора посварилися. Татко щось говорив мамі, а мама, схиливши голову, плакала. Потім мама вийшла з кімнати, а татко довго ходив із кутка в куток.
Сьогодні, повернувшись із роботи, татко і мама не сіли обідати, як завжди, разом за стіл, не посадили поруч із собою маленьку Тіну. Спочатку сів обідати татко, потім мама. І татко, і мама окремо просили Тіну: «Сідай, доню, обідати...». Але Тіні не хотілось їсти.
Коли Тіна залишилася у кімнаті сама, до неї підходили то мама, то татко, гладили по голівці, цілували. Але Тіні здавалося, що вони пестять її крадькома.
Настав вечір. Мама сіла за стіл — читає книгу. Татко сів на канапу — теж читає книгу.
Тіна вмостилася між татком та мамою. Вона взяла мамину руку, опустила її на канапу й поклала на таткову руку. І тої миті відчула, як і таткова, і мамина руки здригнулися. Мама немовби хотіла відірвати свою руку від таткової, але Тіна не пускала.
У дитячих очах засяяла усмішка.
Татко міцно стиснув мамину руку.
Підсумовуючи побачене, ведуча зачитує вірш М.Людкевич "Чим кінчається сварка…"
Хлопчик цей – велика злюка,
Він мене шарпнув за руку,
Обізвав: «Всезнайка, соня
І бабусина тихоня,
Мнямля, чапля із поліна
І зануда, як Мальвіна».
Я сказала: «Ти на вроду –
Мов опудало в городі».
Він сказав…
І я сказала…
Він замовк. І я мовчала.
Ми мовчали, а на гіллі
Яблука гойдались спілі…
Хлопчик яблуко зірвав
І мені подарував.
Ведуча.
Як ви вважаєте, які наступні складові міцної сім’ї?
Обговорення.
Ведуча доповнює та підсумовує вищесказане.
Кожна людина - це неповторна особистість зі своїми "плюсами" та "мінусами". Ми всі різні, але у сім’ях доповнюємо одне одного. І, можливо, не завжди виходить уникати непорозумінь, проте важливо вчасно зупинитися та зробити крок на зустріч, переступивши своє "Я".
Наступна складова міцної сім’ї – уникнення та згладжування непорозумінь, уміння прощати.
(Викладання на дошці аркуша із вищеназваними складовими міцної сім’ї, утворюючи дві стіни ).
Ведуча.
Знову зробимо перерву для того, щоб пограти в ігри на розвиток уваги, слухової та зорової пам’яті та зорово-рухової координації, які ми проводим на заняттях.
1. Запам’ятай пози.(гравці вигадують певні пози, коли лунає музика, всі вільно рухаються, танцюють, коли раптово припиняється музика, гравці повинні одразу відтворити свою позу.)
2. Чотири стихії.( на слова «повітря» - підняти руки вгору, «земля» - нахилитися з випрямленими руками донизу, «вода» - руки вперед, «вогонь» - оберти кистями рук.
3. Передай подарунок.(передавати уявний «подарунок» по колу, враховуючи його розміри та пропорції: коробка, листівка, м’яч, склянка, пісок, їжак та ін.)
Ведуча.
Розглянемо наш будинок. Що не вистачає у ньому?
Вірно, не вистачає даху.
Спробуйте поміркувати, що б Ви хотіли додати у свої сім’ї, щоб змінити їх на краще.
Обговорення, висловлення пропозицій батьками.
Зачитуються побажання дітей.
Викладається дах будинку.
Ведуча.
Добігає до завершення наша зустріч. Сподіваємось, що Вам було цікаво і Ви взяли для себе щось корисне. На завершення нашої зустрічі, діти зачитають девіз нашої групи «Твори добро». Нехай цей девіз буде девізом у житті для кожного із нас.
Твори добро
Ти усміхнися небу,
усім, хто біля тебе:
і братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
і ця любов із Неба
повернеться до тебе.
Прощай дрібні образи
і помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
і у твоїй родині
воно знайде домівку
віднині і довіку.
Ми ключик доберемо
до кожного серденька.
Попросим милосердя
насипати у жменьку.
Зернята в колос повний
піднімуться у краї,
і нація духовні
збиратиме врожаї.