Збори з батьками майбутніх першокласників. Організаційні збори з елементами ділової гри. Ознайомити батьків з особливостями НУШ., надати рекомендації
Збори з батьками майбутніх першокласник!
« Перший раз – у перший клас»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Галаганівського НВК
Снігурівського р-ну
Миколаївської обл
Гусак С.В.
2018-2019 н.р
Збори з батьками майбутніх першокласник!
« Перший раз – у перший клас»
Мета: ознайомити батьків з особливостями НУШ; сформувати у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.
Форма проведення батьківських зборів: організаційні збори з елементами ділової гри.
Учасники: батьки, класний керівник, адміністрація школи
Питання для обговорення: знайомство батьків із класним керівником, адміністрацією школи, готовність бути батьками Нової української школи
Список використаної літератури:
Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ "Видавничий дім "Плеяди", 2017.– 206 с.
Сучасні форми роботи з батьками першокласників. Посібник для вчителя « Якщо батьки – партнери» Авт.-упорядник І.О.Оніщенко "Видавнича група» Основа", 2018–141с
http://nus.org.ua/questions/prosto-pro-skladne-shho-varto-znaty-batkam-pro-novyj-zakon-pro-osvitu/
Хід зборів
Школа — духовна колиска народу.
В.О. Сухомлинський
Знайомство.
2.Вступне слово вчителя
Шановні батьки моїх майбутніх учнів!
Вітаю Вас із початком нового життя. Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої команди корабля під назвою «Нова українська школа». Наше плавання починається сьогодні , а завершиться через 12 років. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Поки наш корабель пливтиме океанами Знань, ми разом переживатимемо шторми і бурі, а ваші діти відкриватимуть для себе бухту Радощів і мис Надії. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!
Хочеться, щоб це плавання було цікавим, щасливим і значущим у житті кожної дитини та кожної сім’ї.
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.
Наша зустріч буде незвичайною а з елементами ділової гри - кожен з Вас стане не тільки слухачем, а ще й активним учасником зібрання. Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам як і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. А щоб ви могли познайомитися і налаштуватися на цікаву діяльність, пропоную розпочати з етапу, яким рекомендовано відкривати кожен навчальний день з дітьми – з ранкової зустрічі. Тож нині ви маєте змогу ненадовго зануритися в атмосферу, в якій працюватимуть ваші діти щодня.
1. Ранкова зустріч. (Знайомство. Привітання)
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
“Щирий м'яч”. Кидаючи м'ячик кожен представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.
Я розпочну першою: “Мене звати … . Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”
Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
Гра “ Знайомство”
Встаємо, якщо Ви про себе можете сказати так само, і сідаємо якщо ні:
3. Маєте троє дітей або більше;
4. Вашій дитині 6 років;
5. Вашій дитині 7 років;
6. Маю вищу освіту…
7. Люблю подорожі…
8. Маю цікаве ХОББІ
9. Діти і сім’я – найдорожче у моєму житті
10. Прагну зробити своїх дітей успішними і щасливими
От ми і розім'ялись та трішки познайомились, знайшли спільні інтереси.
Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги?
(Відповідь: дитина)
“Мозковий штурм”
І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель . (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.)
З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами анкет.
Анкета для батьків першокласникі
Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу
дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.
1.ПІБ дитини __________
2.Дата народження______
3.Домашня адреса, дом.телефон_________
4.Дані про батьків (ПІБ, телефон) (За бажанням: вік, освіта, місце роботи, посада):
МАТИ ________БАТЬКО ____________
5.Обведіть кружечком:
Сім’я неповна
Багатодітна сім'я(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер )______
Сім'я повна(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер)_________
Дитина напівсирота
Батьки розлучені
Дитина має статус інваліда
Дитина перебуває під опікою
Дитина виховується одинокою матір’ю(обов'язково з довідкою або посвідченням)
Малозабезпечина сім'я(обов'язково довідка)
Дистанційна сім'я(батьки за кордоном.)
Інша категорія,вказати (сім'я учасники АТО, переселенці...)__________
6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини? Підкресліть: ні/ так часті захворювання/ відставання у фізичному розвитку/ затримка мовного розвитку/ інший варіант: ______________
7.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Так/Ні .З якого віку? ______ Номер ДНЗ ________ Чи охоче туди ходила? Так/Ні/Частково.
8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти
мовлення, інші особливості( травми, операції) ___________________
9.Які форми заохочення застосовуються вдома? ____
10.Які покарання застосовують вдома? __________
11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? ___________
12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть)
а) ініціативний; б) очікує, коли з ним (нею) заговорять; в) уникає
спілкування.
13. Як реагує на зауваження дорослих?
а) перемовляється; б)плаче; в)погоджується, виправляється.
14. Яким іграм віддає перевагу?
а) рухливим; б)колективним; в) індивідуальним, настільним.
15. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи?
а) так; б) ні; в) скоріше так, ніж ні; г) скоріше ні, ніж так.
16. Чи знає дитина (обведіть, допишіть):
а) букви; б) вміє читати ( по складах, словами); в) вміє лічити ( в межах __);
г) вміє додавати ( в межах _____); вміє віднімати ( в межах _____)
17. На Вашу думку (потрібне обведіть):
а) дитина відповідає віковим особливостям; б)випереджає ровесників;
в)має проблеми розвитку.
18.ЩО ви очікуєте від Нової Української Школи? _________________________________________________________________
19. Що вплинуло на вибір нашої школи (позначте знаком +)
близьке місце розташування викладацький склад
система викладання авторитет школи в окрузі
профіль школи інше (указати, що)
20.Хто із членів родини приділяє дитині більше часу (у підготовці до школи):
Мати, батько, дідусь, бабуся інші члени родини_______________
Дякую Вам за відверті відповіді, які Ви дали на питання анкети. Отримана інформація конфіденційна і потрібна для більш глибокого вивчення особливостей Вашої дитини.
Ви ж, шановні батьки, сьогодні дізнаєтесь про те, як буде організовано навчання ваших дітей згідно з новими підходами сучасної української школи.
3. Щоденні новини.
Наступний етап, яким має починатися день у новій школі-щоденні новини. У цей час учитель повинен налаштувати дітей на тему дня або дати їм можливість обміркувати події попередніх днів..
Щороку у вересні тисячі дівчаток і хлопчиків шестирічного віку розпочинають свій шлях до школи. Шкільне дитинство від самого початку вимагає від дитини іншої позиції — вона стає школярем, учнем. Це - її перша соціальна роль.
Обмін інформацією.
Пропоную вам поділитися одне з одним тим, що вам відомо про ті зміни, які відбулися в українській освіті.
Дякую, бачу, що ви цікавитеся змінами, які відбуваються в освіті. А тепер хочу дещо доповнити, можливо, частково уточнити відому вам інформацію.
ІІ. Основна частина
Розповідь вчителя. Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал.
Але НУШ докладає усіх зусиль щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.
Як правило, діти ходитимуть до школи з шестирічного віку, а навчання триватиме 12 років. Воно розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи, відбір до гімназій відмінять);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на І курс вишу. Після кожного з етапів буде проводитись державна підсумкова атестація (може бути у вигляді ЗНО), за результатами якої учнів зараховують на наступний освітній рівень. Проте після початкової школи це оцінювання слугуватиме лише для моніторингу успішності.
Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті.
Компетентність – це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз. Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті.
Законотворці виділили такі компетентності:
– вільне володіння державною мовою;
– здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та щонайменше однією з іноземних мов;
– математична компетентність;
– компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
– інноваційність;
– екологічна компетентність;
– інформаційно-комунікаційна компетентність.
– навчання впродовж життя;
– громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
– культурна компетентність;
– підприємливість та фінансова грамотність;
– інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.
Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як.
Він декларує дитиноцентризм та індивідуальну освітню траєкторію. Це означає, що спільно вчителі, батьки та учні зможуть обирати темп навчання, складність та заглиблення в той матеріал, який найбільш цікавий дитині.
Отже, збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи вільний простір часу між домівкою і школою, організує власну діяльність вдома, стане її шлях навчання легким, приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою. Про це та інше будуть наші наступні збори.
Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.
Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни укр..мова, іноземна, математика, фіз..ра, та мистецтво (муз. і труди). Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках курсу «я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні.
Першокласникам не задають домашніх завдань.(Думки батьків)
Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.
На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів.
Можливо у когось є запитання?
Рекомендується для учнів початкових класів створити 8 навчальних осередків:
1. Куточок навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
2. Куточок змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями);
3. Куточок гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
4. Куточок художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
5. Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
6. Куточок відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
7. Куточок дитячої класної бібліотеки;
8. Осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо). Так як ми одна команда ви можете приймати активну участь у створенні цих осередків.
А зараз я пропоную Вам подивитись відео і фото, щоб ви наочно побачили, як це виглядає. (перегляд фото та відео, обговорення)
Шкільні обіди згідно законопроекту будуть безкоштовними лише для пільгових категорій учнів. Хоча це не є новиною – у цьому році в держбюджеті передбачено кошти лише на соціально вразливі верстви населення .
Ось я вас коротко ознайомила з концепцією НУШ тому давайте зараз спробуємо наші очікування перенести на папір за допомогою тренінг-вправи "Долонька очікування" вам потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу і на кожному пальчику написати свої очікування та побажання учням Нової української школи – своїм дітям.
Вправа "Аплодисменти взаємопідтримки ":
- Спробуйте поплескати однією долонькою. Майже нічого не вийшло, а зараз поплескайте обома. Чудово, тож будь яка робота виконується в парах тому і ми з вами маємо працювати в унісон тому що по одинці ми не зможемо досягти високих вершин.
Вправа «Хочу боюся»
Продовжіть речення:
«Я хочу , щоб моя дитина…»
«Я боюся . щоб моя дитина не…»
ІІІ. Заключна частина.
Хочу провести з вами ще таку вправу, яка наочно покаже, яку мету має НУШ.
«Апельсин». 1. Перед вами є апельсин, роздивіться його і назвіть його ознаки та властивості. 2.Картинка 3.Слово.
Висновок: мета НУШ вчитись практично…побач, доторкнись, відчуй.
Пам’ятайте, що дитина - віддзеркалення батьків. Робіть усе, але не занадто багато, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним.
Нехай у ваших сім’ях завжди оселяться любов. Повага, достаток, а місточок доброти і любові між вами та дітьми ніколи не зруйнується.Щастя, добра, взаєморозуміння, злагоди вам і вашим сім’ям!
Дякую за щире спілкування та творчу працю.