Батьківські збори "Роль сім'ї у визначенні життєвого шляху дев'ятикласників"

Про матеріал

Ознайомити батьків із особливостями деяких професій; підготувати батьків до вибору майбутньої професії; пояснити, які чинники впливають на вибір майбутньої професії; формувати свідомість, відповідальність за вибір майбутньої професії; виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

ОНЗ «Люб'язівська ЗОШ» І-ІІІ ст.

 

 

Батьківські збори

 

 

 

Роль сім'ї у визначенні життєвого шляху дев'ятикласників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Кузьмич Ю.А.

 

2018

Тема. Роль сім'ї у визначенні життєвого шляху дев'ятикласників

Мета: ознайомити батьків із особливостями деяких професій; підготувати батьків до вибору майбутньої професії; пояснити, які чинники впливають на вибір майбутньої професії; формувати свідомість, відповідальність за вибір майбутньої професії; виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги

Вид роботи: батьківські збори

Твоя діяльність, і тільки вона,

визначає твою цінність

Й.Фіхте

Життя без праці – злодійство,

Праця без мистецтва – варварство

Д.Рескін

Професія для людини – як крила для птаха

 І.  Вступ

В якості привітання,  запропоную використати прийом «Вогник» (батьки передають один одному «вогник добра», при цьому називають приметники-означення до своїх дітей .

А почну я з притчи.

Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало ясно, що вони про­грають битву, вояки вже не вірили своєму воєначальнику, пішла паніка, тоді люди обер­нулися до Господа і попросили: «О, Господи, допоможи нам, покажи, де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом!» Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Отже, людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний ге­нерал вів військо до поразки.

У чому ж суть притчи? (У правильному виборі професії)

ІІ. Оголошення теми

Тема наших батьківських зборів – « Роль сім'ї у визначенні життєвого шляху дев'ятикласників»

ІІІ. Основна частина

Учитель. Чи знаєте ви свою дитину? «Звичайно!» - дадуть відповідь майже всі батьки. Ось як сказала польський педагог Галина Філіпчук: «Ми займаємося своїми дітьми з перших днів життя. Це ми, батьки, годуємо їх, одягаємо, купаємо і вкладаємо спати, вчимо їх робити перші кроки і вимовляти перші слова. Це ми знайомимо дітей з навколишнім світом, втішаємо, коли вони плачуть, чергуємо в їх ліжку під час хвороби. Чи може хто-небудь знати дитину краще його матері і батька - найбільш близьких йому людей, люблячих і самовідданих?».

Багато батьків вважають, що свою дитину вони знають дуже добре. Чим менше наша дитина, тим ми краще знаємо. Але вже в дошкільному віці, що наші судження про нього стають все більш приблизними. І можливо, через 10-12 років виявимо в особі своєї дитини абсолютного незнайомця.

Тому прошу Вас пройти анкету

Анкета "Чи знаєте ви своїх дітей?"

  1. На якій парті і з ким сидить Ваша дитина?
  2. Який улюблений предмет вашої дитини?
  3. Хто є улюбленим вчителем вашої дитини?
  4. Який улюблений колір вашої дитини?
  5. Улюблене свято?
  6. Де виконує домашні завдання ваша дитина?
  7. З ким із учнів із класу дружить ваша дитина? 
  8. До якого знаку зодіаку належить ваша дитина?
  9. Де, коли і як проводить свій час разом із друзями ваша дитина після  занять у школі?
  10. Які телепередачі любить ваша дитина?

(Звіряються з результатами дітей)

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

        Вибір професії - важлива та відповідальна справа!

 Це складне завдання навіть для дорослих людей, що володіють певною особистісної зрілістю. Ще більше вона складна для підлітків з обмеженими можливостями здоров'я. Тому допомога батьків в її вирішенні важлива і необхідна. Адже саме батьки краще відчувають і знають свою дитину, спостерігають її характер, звички та інтереси протягом багатьох років і завжди повинні бути готові прийти на допомогу першими. Обираючи  професію, потрібно враховувати в першу чергу інтереси дитини, її схильності, здібності, бажання, стан здоров'я і тільки потім сімейні традиції й інтереси.

Учитель. А зараз ми помандруємо у світ професій і познайомимося  із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами.
 

Презентація «Професія»

Групова робота

Кожна група отримує прклади професій, які потрібно розділити за 5 типами (Кожного виду професій по три)

Агроном, водій, перекладач, програміст, перукар, вчитель, електрик, кулінар, ветеренарний лікар, міліціонер, бухгалтер, продавець, садівник, архітектор, будівельник.

Типи професій

Приклад

Людина-природа

Агроном, ветеренарний лікар, садівник

Людина-художній образ

Архітектор, кулінар, перукар

Людина-техніка

Водій, будівельник, електрик

Людина-знакова система

Бухгалтер, програміст, перекладач

Людина-людина

Вчитель, продавець, міліціонер

 

Вчитель. У світі існує більше 40 тисяч професій. Щоб дізнатись істину, щодо кількості професій в Україні, необхідно зазирнути до книги, котра має назву «Класифікатор професій». Це –  державний стандарт, де зібрано понад 8250 найменувань професій.

Саме ці фактори обумовлюють і обгрунтовують правильний вибір професії.

 

Учитель. І лише, врахувавши всі фактори, що впливають на вибір професії, молода людина може обрати ту, яка принесе задоволення, надасть, можливість реалізувати свої здібності нахили та плани на майбутнє.

Під час вибору майбутньої професії потрібно орієнтуватися не лише на її престижність. Юристи, банкіри, економісти, фінансисти залишаються ділерами серед престижних професій, але ринок праці ними вже давно переповнений. Тож із позиції перспективи  можливо залишитись із дипломом, але без роботи.

 А от представники робітничих професій нині на вагу золота. « Відповідно зарплата у хороших фахівців у цій сфері іноді навіть вища, ніж у деяких «престижних » професіях.

Відповідно до даних профільного Міністерства, сьогодні на ринку праці 56 % вакансій - це робітничі професії. І потреба у таких працівниках щороку зростає.
Фахівці радять замислюватися про майбутній фах дитини зі старших класів, поступово вивчаючи потреби ринку праці.

Поваги заслуговують і простий робітник, і фахівець із вищою освітою, якщо вони обоє   професіонали у своїй справі.

Конкурс «Відгадай професію»

Вам потрібно прослухати опис професії. Ваше завдання –  визначити за описом, про яку професію йдеться:

-- Для  цієї професії важливі такі риси: концентрація уваги, гарна пам'ять,

уміння працювати з цифрами, здатність до монотонної праці, тривалого

виконання одноманітних дій. Робота в приміщенні, графік роботи постійний (Економіст, бухгалтер).

--Ця професія вимагає   гарного уміння працювати руками, прекрасної координації, відчуття кольору, уміння бути уважним. Необхідне гостре око, художня уява, естетичний смак, акуратність, а також уміння працювати з людьми і визначати їх смаки, побажання, звички (Кравець).

--Для цієї професії важливо мати такі риси: фізичну витривалість, уміння

переконувати інших. Робота вимагає любові до природи, спостережливості, знання природничих наук. Працюють у приміщенні й у польових умовах.

Графік роботи гнучкий, можливі тривалі відрядження (Еколог ).

--А хто лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких

фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу(Ветеринарні лікарі)

-- Вони ходять у спеціальному одязу. Приїздять на допомогу, коли горить дім, або сталася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок (Пожежники МНС

--Хто пише вірші, прозові твори, редагує, друкує книги, працює в бібліотеці

(Письменники, поети, журналісти, друкарі, видавці газет, бібліотекарі)

 

  -----А зараз ми з вами трохи відпочинемо і подивимось коротеньке відео

(Вітання дітей)

  • Які Ваші враження?

►► Вправа «Ситуації»

1. Марта дуже гарно пише твори, їй подобається українська мова та література. Крім того, вона захоплюється вивченням англійської мови, має математичні здібності. Вона не хоче вступати до педагогічного ВНЗ, оскільки в майбутньому планує знайти високооплачувану роботу. Марта дуже комунікабельна і вміє організувати людей. Велика кількість можливостей заважає їй зробити правильний вибір. Що можна порадити Марті?

2. Олексій увесь свій вільний час витрачає на комп'ютерні ігри. Він пройшов найпопулярніші та найновіші стратегії. Шкільні предмети Олексію подобаються мало, тому час від часу він прогулює їх. Особливо в нього великі проблеми з фізикою та математикою. У майбутньому Олексій хоче вивчитись на програміста, оскільки вважає, що добре розуміється в комп'ютерах. Крім того, тато обіцяв залагодити справи з іспитами. Чи варто Олексію йти вчитись за цією спеціальністю?

3. Андрій з дитинства захоплюється технікою. Він водить машину, ремонтує її, годинами сидить у гаражі. Найближча його ціль — отримати спеціальність інженера-механіка, а якщо не вдасться, тоді піти вчитись у технікум на автослюсара, хоча в нього є хороші математичні здібності. Батьки вважають, що ця професія низького рівня і до того ж не престижна. Вони завжди хотіли, щоб їхній син став успішним економістом. Чи варто Андрію відмовитись від «брудної» роботи на користь престижної спеціальності?

4. У Ксенії є мрія — працювати менеджером у престижній фірмі. Вона знає, в чому полягає робота менеджера, яка специфіка його роботи. Ксенія активно цікавиться питаннями економіки, у яких повинен орієнтуватись менеджер. Крім того, вона навіть планує піти на курси бухгалтерів-економістів. Спілкування з людьми в неї мінімальне — батьки та кілька друзів, оскільки більшість вільного часу вона проводить в Інтернеті, де їй подобається шукати потрібну інформацію. Чи згодні ви з тим, що Ксенія стане справжнім професіоналом?

5. У Вадима хороші успіхи з предметів науково-природничого циклу. Його батьки — медики. Хлопець також хоче стати лікарем. Але в нього поганий зір. Це серйозна перешкода на шляху до досягнення його цілі. Як ви вважаєте, чи варто хлопцеві зупинитись на шляху до досягнення цілі?

6. Сергій погано вчиться в школі, не проявляє зацікавлення до жодного з шкільних предметів. Вільний час він проводить перед телевізором або в товаристві однолітків. Батьки хочуть, щоб Сергій вступив до ВНЗ. Як вважаєте, яким буде вибір Сергія?

 

ІV. Підсумки

Коли ми говоримо про професійну діяльність, то часто вживаємо вираз - «людина на своєму місці» або навпаки - «людина не на своєму місці». З цього приводу є прекрасна притча:

ПРО УДАЧУ

Було два брати, обидва займалися землеробством. У старшого брата справи йшли більш-менш, а у молодшого, що б він не робив, нічого не виходило.

Прийшов молодший брат на поле до старшого, щоб перейняти досвід. Дивиться - по полю старшого брата ходить молода, красива, пишногруда, радісна дівчина.

Запитує він:

- Хто ти?

- Я - Удача твого брата, - відповідає дівчина.

- А де моя Удача? - запитує молодший брат.

- А он - під кущем спить, обдерта і некрасива, - відповіла та.

Підійшов молодший брат до своєї  Удачі, будить її:

- Що ж ти спиш, я мучуся, працюю, у мене нічого не виходить, а ти спиш тут.

А Удача відповідає:

- А ти не тим займаєшся, займися торгівлею - і я розквіту.

Отже, дайте своїй дитині право вибору майбутньої професії, але й незабувайте те, що кожен з нас – це частина їх. Ми родина… А родина – це справжній рахунок у банку. Не залишайте його порожнім. Ніколи. Щодня кладіть на нього любов, ніжність, жертовність. Відсотки з такого капіталу є воістину незліченними. (Бруно Ферреро)

 

          Підбиваючи підсумки, хочу сказати: зробити правильний вибір – значить обрати таку професію, яка потрібна суспільству, тобто затребувана на ринку праці. Крім того, вона повинна бути доступною для ваших дітей, відповідати їхнім природним здібностям, знанням і вмінням. І найголовніше – обрана професія має приносити радість, достаток, задоволення. 
 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку