Батьківські збори "Система родинно - шкільного виховання за гуманістичними принципами В.О.Сухомлинського"

Про матеріал

Батьківські збори з елементами тренінгу.Опрацювання ефективних методів спілкування та виховання з опорою на досвід В.О.Сухомлинського. Батьки та діти вчаться працювати у групі, знаходити спільні рішення, обмінюватися думками.Головною метою заняття є сімейне виховання.

Перегляд файлу

Тема: Система родинно-шкільного виховання за гуманістичними принципами В.О.Сухомлинського

Мета: ознайомити батьків з ефективними методами  спілкування та виховання з опорою на досвід В.О.Сухомлинського; розвивати вміння працювати у групі, знаходити спільні рішення, обмінюватися думками; створити позивний настрій.

Хід заняття:

Сьогодні ми поговоримо про         

В.О.Сухомлинський – дивовижна особистість, педагог. Важко оцінити його внесок не лиш е в розвиток освіти, а й у формування суспільства. Він усе своє життя працював на благо людей. Значну увагу педагог приділяв сімейному вихованню. Василь Олександрович говорив: «Головна мета сімейного виховання – сформувати справжню людину, наділену найкращими людськими якостями».

Вправа «Очікування»

(зображення дерева, учасники прикріплюють яблука на яких записані очікування від заняття)

Вірші про родину.

1.Здрастуйте, здрастуйте, здрастуйте,

Із нашого класу батьки.

Радісно, радісно, радісно,

Що ви до нас нині прийшли.

2.Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо,

Весь четвертий клас.

Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо,

Хай щастям наша повниться сім’я.

3.Хай це родинне свято в нашім класі,

Ще більше здружить і зріднить всіх нас,

Бо щасливіша в світі та людина,

Що друзів має повсякчас.

4.Сім’я – це пристань і гавань.

В ній вічно панує любов.

Тебе тут завжди пам’ятають,

Куди б ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають:

Увага, турбота, любов.

5.Родина, рід, які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті,

Бо всі ми з вами гілочки на дереві,

 Що вже стоїть віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це батько, мати, прадід твій і дід.

6.Моя сім’я і дорога родина

Це тато, мама, бабця і дідусь,

Сестричка, братик і любов єдина,

І я у них також любити вчусь.

Мені тут тепло, затишно і тихо,

 Надійно, світло, радісно завжди.

Мене в родині оминає лихо,

З усім на світі я біжу сюди.

 7.Чи радість світла в серденьку буяє,

Чи сльози гіркі ллються із очей.

Я йду в родину, я ж бо добре знаю,

Як люблять у моїй сім’ї дітей.

Пригорне ніжно матінка дитину,

 Положить тато руку на плече.

Я завжди можу спертись на родину,

Тут серце біль тяжкий не обпече.

Бо є любов, підтримка і увага,

Є тепле слово — щастя джерело.

Панує у родині в нас повага,

Любов прадавня, ласка і тепло.

 

Перегляд відео «Ангел».

1.Вправа «Це моя дитина» (для батьків) ,

Вправа «Це моя мама» (для дітей)

Діти та батьки на смайликах записують позитивні твердження про свою маму та дитину. Потім по черзі прикріплюють на плакат з намальованим сонцем.

Сонце – символ тепла , добра , світла. Діти для батьків – маленькі сонечка. А батьки  випромінюють любов, ніжність, турботу.

2.Вправа «Обличчя»

Подивіться на малюнок. Тепер кожен для себе має чесно відповісти на запитання:

  • З яким обличчям ви найчастіше спілкуєтесь?
  • Яким , на вашу думку, має бути вираз обличчя під час спілкування?

Обговорення.

-Чи замислювалися ви над зміною своєї поведінки, вчинків відносно один одного?

Якщо так, то перший крок до взаєморозуміння ви вже зробили. Вітаю.

Сценка «Батько та син»

Якось чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди стомлений і знервований та побачив, що його на порозі чекає син.

  • Тату, можна в тебе щось спитати?
  • Звичайно, що сталося?
  • Тату, а яка у тебе зарплата?
  • Це не твоя справа!І навіщо це тобі?
  • Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?
  • Ну, взагалі, 50. А що?

Син подивився на батька знизу вверх серйозними очима, почухав голову і промовив:

  • Тату, тату ти можеш мені позичити 30?
  • Ти хочеш, щоб я тобі дав грошей на якусь дурну непотрібну іграшку? У тебе і так вони валяються по всьому будинку! (закричав) Негайно іди до себе у кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілими  днями, страшенно втомлююся, а ти себе так поводиш!

Хлопчик похилив голову і пішов до себе у кімнату. А батько продовжував стояти на порозі та обдумувати прохання сина. Почувши сварку батька з сином прибігла мама.

  • Що сталося?
  • Та як він сміє питати мене про зарплату, та ще й просити гроші…, просити гроші.
  • А можливо йому й справді потрібно. Щось важливе купити? (мама)
  • Та грець з цими грошима,адже він у мене ще ні разу не просив.

Батько подумав, подумав і пішов разом з мамою до сина у кімнату.

  • Синку, здається  тато тобі грубо відповів, у нього був важкий день, він просто зірвався.
  • Пробач мені, ось тримай гроші, які ти просив.
  • Ой, тату, дякую!

Хлопчик дістав з книжки декілька зім’ятих купюр. Склав усі гроші разом, ретельно перерахував і подивився уважно на батька.

  • Ти бачиш, що твориться, навіщо він просив у мене гроші? У нього й так є! Ти бачиш, що твориться?
  • Просто у мене було мало. А  тепер якраз вистачить.
  • Тату, тут рівно 50 гривень. Можна я куплю одну годину твого часу? Будь ласка прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ми погуляли  з мамою і тобою разом.

Я бажаю вам, шановні батьки, щоб ваша дитина ніколи не промовила такі слова.  

Вправа «Спільна праця»

Мамі і дитині треба взяти  один олівець і намалювати малюнок. Під час виконання завдання не можна розмовляти.

Повідомлення.

Виховання дітей – дуже важливий, але іноді і дуже складний процес. Всі батьки хочуть дати своїй дитині все найкраще! І зробити усе можливе, щоб дитина була щасливою. Мені подобається порівнювати дитину із водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива, або ж повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться. Рухається вільно і невимушено. Але рух кожної річки визначають її береги. А берегами я називаю батьків. Береги завжди визначають спрямування річки. Якщо батьки мають стійкі цінності, розуміють, що є важливим для дитини – то такі береги міцні і надійні. Тоді річка почувається захищеною та впевненою.

Сьогодні я хочу звернутись до спадщини В.О.Сухомлинського – цілющого джерела людської мудрості, його цінних думок та золотих порад.

Гуманні принципи В.О.Сухомлинського

  • Пізнання багатогранності дитини;
  • Віра в її неповторність і талановитість;
  • Захист багатства дитячої душі;
  • Виховання в дитини самоповаги;
  • Проявляти довіру до дитини.

Мудрість батьків на думку В.О.Сухомлинського виявляється у вмінні:

  • Взаємної довіри та спілкування;
  • Поєднання вимогливості та доброти, суворості і ласки;
  • Розумному обмеженні права вибору та свободи дій;
  • Правильно застосовувати покарання та заохочення.

 

Десять «Золотих правил для батьків»

1. Будьте вимогливими.

2. Формуйте самоповагу.

3. Навчіть дитину спілкуватися.

4. Не марнуйте часу дитини.

5. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.

6. Привчайте дитину до праці.

7. Виховуйте відповідальність, порядність.

8. Подбайте про гарне оточення.

9. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телемагом».

10. Навчіть дитину шанувати сім’ю.

Вправа «Сонечко»

Зверніть увагу наше сонечко зображене без проміння. Діти прикріплюють промінчики із твердженнями.

  • Якщо дитина зростає у атмосфері критики, вона вчиться засуджувати,
  • Якщо дитина зростає в атмосфері ворожнечі, вона вчиться боротися,
  • Якщо дитина живе під впливом страху, вона стає боязкою,
  • Якщо дитину постійно соромлять, вона звикає почуватися винною,
  • Якщо дитина зростає у толерантному середовищі, вона вчиться бути терплячою,
  • Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчиться впевненості,
  • Якщо дитина зростає в атмосфері похвали, вона вчиться любити  саму себе,
  • Якщо дитина почувається безпечно, вона вчиться довіряти.

Сім’я, взаємини між членами родини, турбота один про одного – найважливіша цінність життя.

У кругообігу повсякденного життя ми часто забуваємо про те, що родина – основа життя, розвитку, здоров’я, успіху. Саме в сім’ї дорослі разом з дітьми вчаться розуміти один одного, долати труднощі повсякденного життя,знаходити гармонію.

Вправа «Куля мрій»

Ми всі любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися (ведучий розкидає різнокольорові кульки). Кожен повинен спіймати кульку та написати або намалювати свою мрію на ній. Давайте об’єднаємо всі кульки мрій в один великий пучок, нехай всі бажання здійсняться.

Вправа» Очікування»

Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен підійде до нашого символічного дерева, зірве своє яблучко і помістить у кошик. Якщо очікування не здійснилися, то яблуко залишиться на дереві.

Пам’ятайте, що дитина – це дзеркало батьків. Як у краплі води відображається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Любові та взаєморозуміння вашим сім’ям

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
14 березня 2018
Переглядів
1647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку