3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Батьківські збори у формі тренінгу

Про матеріал
цікавий матеріал для класного керівника на батьківські збори. У формі тренінгу висвітлена робота вчителя з батьками.
Перегляд файлу

Батьківська зустріч

Форма проведення – тренінг.

Тема: «Давайте познайомимось»

Школа – майстерня людяності;

Школа – майстерня гуманності;

Школа – співпраця вчителя, учнів та батьків.

Школа – храм!

“Дитина — рентгенівський знімок сім’ї. ”                                     

                                                     А.Макаренко

“Усі ми стали людьми настільки, наскільки навчилися любити і розуміти інших. ”

                                                      Б.Пастернак

“Якими діти народжуються, не залежить ні від кого, але щоб вони шляхом правильного виховання стали гарними нам під силу ”.

„Мені подобається порівнювати дитину з водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива, або ж глибока та повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться, рухається вільно та невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло, ті береги, яких ми називаємо “батьками”. Вони, завжди ніби попереду, визначають основне спрямування її руху. Якщо батьки знають, як виховувати дитину, мають свої стійкі ціннісні настанови, розуміють, що є важливим для дитини, - то це береги міцні, надійні. Тоді і річка почувається захищеною та більш впевненою.

  Річка пливе вільно у відповідності до своєї природи, але береги дещо скеровують її рух. Річка, яка не має берегів розтікається, поступово перетворюючись на болото. Так і дитина, яка не відчуває підтримки, розумного контролю з боку батьків не має життєвих орієнтирів, чіткого самоусвідомлення своїх справжніх бажань та потреб. Тому часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення.

2. Зображення квітучої галявини.

Сім'я особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви. Саме від сімейного спілкування віє теплотою і сердечністю, турботою про дітей, доброзичливістю і чуйністю. Психологи стверджують, що саме сімейне спілкування — запорука доброго настрою і душевного спокою. І з другого боку — ніде люди не ранять так боляче, як вдома, в сімейних конфліктах. Психологічний клімат родини дуже важливий для психічного здоров'я дитини, він суттєво впливає на дитину, спричиняє стан комфорту, або дискомфорту. Стиль поведінки батьків позначається на становленні дитини, її розвитку.

Є такі стилі батьківської поведінки:

- Авторитетний. Батьки визначають та заохочують самостійність дітей. Вони відкриті до спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки, допускають зміну своїх вимог у розумних межах. Діти у таких батьків добре адаптовані, упевнені у собі, вони добре навчаються у школі, та мають високе само оцінювання.

- Авторитарний. Батьки віддають накази, сподіваючись беззаперечного виконання, встановлюють жорсткі вимоги та правила, не допускають їх обговорення, дозволяють дітям лише мінімальну незалежність. Діти таких батьків часто боязкі та похмурі, невибагливі та вразливі.

- Ліберальні. Такі батьки не достатньо або зовсім не регламентують поведінку дитини, у них беззастережна батьківська любов. Дітям надають необмежену свободу, не встановлюють будь-яких обмежень. Такі діти схильні до неслухняності та агресивності, поводяться неадекватно та імпульсивно.

- Індиферентний. Між дітьми і такими батьками холодні взаємини. Батьки обтяжені власними проблемами, не мають сил на виховання дітей. Вони часто байдужі до власних дітей, не встановлюють жодних обмежень. При такій поведінці батьків дитину ніщо не втримує від вияву асоціальної поведінки.

Хай кожен з батьків проаналізує, який характерний стиль батьківської поведінки для нього і що потрібно змінити в своїй поведінці. Тому що найкраще адаптуються в житті діти авторитетних батьків.

  1.            “Галявина виховання ”.

На кожному столі є зображення квіток з написами дій дорослих під час виховання дітей. Прошу батьків вибрати дії, які найчастіше використовуєте у вашій практиці і прикріпити квіти до нашої “галявини ”.

Червоні квіти: покарання, накази, зауваження, глузування, присоромлювання, нотації, застереження, ігнорування, образа, допит.

Оранжеві квіти: критика, вмовляння, керування, повчання, моралізування.

Голубі квіти: особистий приклад, вислуховування, комплімент, заохочення, похвала, доброзичливі інтонації, зацікавленість, посмішка, підтримка.

І тепер подивимось на нашу “галявину ” - на ній досить багато червоних квітів, а червоний колір — колір застереження, заборони.

Висновок.

Тож найдоцільнішим є демократичний стиль виховання, коли батьки готові в разі потреби допомогти дитині, постійно спілкуються з дитиною, вірять в її здатність до успішної самостійної діяльності. Батьки найбільш значимі для дитини люди і саме від того, який стиль виховання ви обираєте, залежить якою людиною агресивно чи доброю, відкритою чи замкненою вона стане. Тому давайте ми з вами складемо загальні правила виховання наших дітей (за пропозиціями батьків і вчителя).

      Вправа “Моя дитина ”.

Я вручаю вам оцю гарну, живу тендітну квітку — це образ вашої дитини. Передавайте її з рук в руки, і дивлячись на неї продовжить розповідь за початком:

“Я хочу, щоб мій син (моя донька), стали, були ...

Для цього я ...”

  1. Підсумок зборів.

“Дитина не тільки готується до життя — вона вже живе. Потрібно відкрити дитині саме життя. Допомогти їй проводити спостереження над явищами життя, черпати з них досвід для його поліпшення, вибрати в ньому вірний шлях ” Ш.Амонашвілі.

Виховуючи, будемо виховуватись самі, адже справжнє виховання дитини — у вихованні самих себе.

Ми можемо не хотіти бачити стільки емоцій своїх малюків, але здатність дитини висловлювати гнів, сум чи страх перед вами є хорошим знаком, що їй емоційно безпечно поруч з вами. Мене хвилює, коли діти ховають свої емоції від батьків.

Часто це ознака великої проблеми у стосунках дитини з мамою/татом.

Не закривайтесь від дитини і не відволікайте її від її почуттів. Уважно слухайте і намагайтесь зрозуміти.

Це каже дитині, що ви можете допомогти їй впоратися з почуттями і зрозуміти її точку зору.

 

Батьки роблять неймовірну роботу, коли дитина приходить до них зі своїми проблемами.

Це означає, що ви створили безпечну базу для своєї дитини, куди вона може прийти, коли буде треба.

Це позитивна ознака того, що у вас з дитиною відкриті, гнучкі та сприйнятливі стосунки.

Деякі батьки мимоволі обмежують спілкування з дітьми через їхню поведінку.

Наприклад, через надмірну реакцію на думки чи почуття дитини, які татові чи мамі не подобаються.

Інші батьки виглядають настільки крихкими для своїх дітей, що малюки не хочуть турбувати тата чи маму думками та почуттями.

Я починаю хвилюватися, коли батьки кажуть: "Моя дитина – це моя скеля".

Батьки є скелею, діти не повинні бути нею для батьків.

Якщо вам потрібна додаткова підтримка – попросіть її в іншого дорослого.

 

Хороший спосіб заохотити дитину – відкрити обійми і вислухати їхні проблеми, навіть якщо це вам здається чимось мізерним.

Хороші батьки не навішують на дитину ярликів на кшталт "поганий", "лінивий", "неслухняний" чи "жадібний".

Якщо ваша дитина їсть шоколадний бісквіт перед тим, як його встигне скуштувати хто іще, чудовий тато чи мама фокусуються на її поведінці:

"Ти з’їв усе і не поділився ні з ким. У нашому домі важливо, щоб ти ділився з братиком/сестричкою. Як гадаєш, ти міг би так робити для своєї родини?".

Це звучить зовсім не так як: "Ти жадібна дитина. Іди до своєї кімнати".

дитину розвивати свої інтереси та таланти

Коли ви заохочуєте дитину розвивати свої інтереси та таланти, це допомагає їй відчути, що таке майстерність та досягнення.

Це може позитивно провести дитину через підліткові роки та перші роки дорослості.

Такий підхід навчає наполегливості та допомагає захиститися від ризикованої поведінки.

Це чудово – досягти успіху в тому, що любиш.

Іноді я бачу батьків, які спрямовують дитячі інтереси, щоб заповнити свої нездійснені мрії.

Коли ви змушуєте дитину досягати успіху у чомусь з власних причин, усе може піти намарно, навіть якщо виглядає, що вони все роблять гаразд.

Діти можуть відчувати себе невдахами, відчувати тиск і контроль.

кордони у поведінці, щоб убезпечити дитину

Чудові батьки скеровують поведінку дітей, встановлюючи кордони та обмеження.

Діти, який не обмежують, часто закінчують з багатим списком проблем чи втрат.

Кордони допомагають дітям відчувати, що їх люблять і цінують, навіть якщо вони інколи порушують правила.

Ось деякі приклади корисних лімітів: лягати спати щодня у тій же годині, з повагою розмовляти з членами родини, і  не дозволяти підлітку ходити на вечірки, де розпивають алкоголь.

кордони у поведінці, щоб убезпечити дитину

Чудові батьки скеровують поведінку дітей, встановлюючи кордони та обмеження.

Діти, який не обмежують, часто закінчують з багатим списком проблем чи втрат.

Кордони допомагають дітям відчувати, що їх люблять і цінують, навіть якщо вони інколи порушують правила.

Ось деякі приклади корисних лімітів: лягати спати щодня у тій же годині, з повагою розмовляти з членами родини, і  не дозволяти підлітку ходити на вечірки, де розпивають алкоголь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ознак того , що ви- круті батьки!!

1.Ми можемо не хотіти бачити стільки емоцій своїх малюків, але здатність дитини висловлювати гнів, сум чи страх перед вами є хорошим знаком, що їй емоційно безпечно поруч з вами.

2.Батьки роблять неймовірну роботу, коли дитина приходить до них зі своїми проблемами.

3.Це позитивна ознака того, що у вас з дитиною відкриті, гнучкі та сприйнятливі стосунки.

4.Хороші батьки не навішують на дитину ярликів на кшталт "поганий", "лінивий", "неслухняний" чи "жадібний".

дитину розвивати свої інтереси та таланти

5.Коли ви заохочуєте дитину розвивати свої інтереси та таланти, це допомагає їй відчути, що таке майстерність та досягнення.

6.Чудові батьки скеровують поведінку дітей, встановлюючи кордони та обмеження.

кордони у поведінці, щоб убезпечити дитину

7.Чудові батьки скеровують поведінку дітей, встановлюючи кордони та обмеження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку