Вправи для батьків.
Мета: популяризувати засади усвідомленого батьківства як одну з основних умов повноцінного розвитку дитини.
Усе народжується й гине,
І знов скресає з небуття,
Батьки і діти — це єдине
І нерозривне, мов життя.
Так нероздільно їм і жити,
Нові освоювать віки.
В очах батьків своїх ми — діти,
В очах дітей своїх — батьки.
Усі ми були дітьми. Світ починаємо освоювати з дитинства, багато вражень, яскравих емоцій черпаємо з дитячих років. Усі діти люблять подарунки, чекають їх, і ці приємні, бурхливі враження залишаються з нами надовго.
Вправа на активізацію «Подарунок із дитинства»
Мета: пригадати приємні події з дитинства.
Ведучий просить учасників пригадати, який найприємніший подарунок вони отримали у дитинстві. Потім усі по черзі, передаючи квітку одне одному, розказують про свій подарунок.
Вправа «Образ щасливої дитини» (15 хв)
Мета: створити образ щасливої дитини.
Матеріали: аркуші ватману, клей, ножиці, наклейки, повітряні кульки, журнали.
Вихователь. Ми з вами уявно перенеслись у приємні для нас спогади і були щасливі в ці хвилини. Зараз об'єднаємося в дві команди. Перша команда — «до 18 років», друга — «після 18 років».
Завдання командам: створити образ щасливої дитини (15 хв).
Наприкінці вправи групи презентують свої напрацювання.
— Що спільного у ваших роботах?
— Які погляди збігаються, попри різницю років?
Змінюється час, техніка, мода, спливають роки, але почуття, переживання, емоції залишаються тими самими.
Зазирнемо в минуле: принципи виховання дітей, родинні стосунки, життєвий досвід народу передаються поколінням. Багато усної народної творчості присвячено цій темі: прислів'я, приказки, пісні.
Вправа «Тема родини в українському фольклорі»
(10 хв)
Мета: пригадати, як висвітлюється тема сім'ї та сімейного виховання в українському фольклорі.
Учасникам пропонують пригадати якомога більше українських прислів'їв, приказок та пісень, в яких яскраво простежуються родинні