Батьківські збори "Яка сім'я - ткий і я!" розроблені для родин п'ятикласників. Мета досвіду - покращити взаємини між дітьми і батьками, між учніми в класі та їх родинами;підвищувати загальний рівень толерантності,; виховувати шанобливе ставлення до традицій інших родин; сприяти подоланню кризових ситуацій у період адаптації п'ятикласників.
Батьківські збори «Яка сім’я, такий і я”
Цільова аудиторія: п’ятикласники та їх батьки.
Мета:
- допомогти родинам учнів познайомитися краще;
Обладнання: папір, маркери, олівці, матеріали для скрапбукінгу (фігурки з паперу – сонечки, квіточки тощо), вирізки з журналів (м’ячі, книжки і т.ін), постери з прислів’ями («Батько – рибалка, то й діти у воду дивляться»«Батьки працьовиті – і діти не ледачі», «Дерево тримається корінням, а людина сім’єю»), картки з завданнями.
Перебіг свята
1 Привітання
Звучить пісня «Родина» у виконанні Марії Яремчук
https://www.youtube.com/watch?v=lKMrhWg75hE
Вчитель вітає представників учнівських родин, запрошує зайти до класу та розміститися так, як їм зручно.
2. Родинний клубочок
Учитель пропонує представникам родин познайомитися краще, передаючи клубочок з рук в руки та розповідаючи про себе (3 речення).
Зразок: «Ми - родина Іваненків. Ми більш за все любимо проводити час разом. Ми влаштовуємо пікніки, граємо в футбол та бадмінтон»
3. Вправа «Я – як мама, я – як тато»
Ця вправа призначається для дітей. Кожен проговорює фразу «Я – як мама, тому що…. (люблю готувати)» або «Я – як тато, тому що … (люблю майструвати)» тощо.
4. Як добре ми знаємо один одного?
Учитель об’єднує дітей та батьків у команди, кожна дитина і один з батьків отримує аркуш паперу та фломастер.
Учитель задає запитання, на які батьки та діти відповідають одночасно,
на зразок:
Після завершення вправи батьки та діти віддають аркуші вчителю, котрий під час наступного конкурсу визначатиме переможців – сім’ї, у яких найбільше співпадінь.
5. Зрозумій мене без слів.
Відомо, що у родинах, де панує любов і увага, спілкування іноді відбувається без слів. Учитель роздає дітям картки з фразами на зразок «Обійми мене», «Пробач», «Поцілуй мене», «Можна мені погуляти?», «Я отримав двійку» та ін.. Батьки повинні розшифрувати невербальне послання.
6. Рецепт родинного щастя.
Діти та батьки об’єднуються. Використовуючи аркуші паперу, олівці та/або матеріали для скрапбукінгу, родини створюють власні рецепти родинного щастя та презентують їх.
7. Завдання для дорослих «Я – висловлювання»
Учитель наголошує на тому, що батьки часто спрямовують на дитину своє роздратування, використовуючи при цьому «Ти- висловлювання», такі як «Ти знову не підготувався добре до уроку», «У тебе в кімнаті, як завжди, брудно» тощо. Та насправді це травмує дитину, змушує її закриватися. Необхідно частіше використовувати «Я – висловлювання» на зразок «Я переживаю за твое навчання», «Мені було б дуже приємно, якби твоя кімната була охайною». Після цього батьки отримують картки з «Ти – висловлюваннями», які треба замінити на «Я-висловлювання».
Наприклад: «Який ти ледар!» - «Я була б щаслива, як би ти працював наполегливіше», «Ти як поводишся?!» - «Мені неприємно, коли ти так поводишся» та ін..
8. Нагородження переможців. Компліменти.
Родини, які найкраще показали себе в тому чи іншому конкурсі, отримують символічні призи. Наостанок представники кожної родини роблять компліменти «сусідам»: «Іваненки – класні, тому що вони спортивні», «Петренки – класні, тому що вони дружні».
За бажанням збори можна завершити чайною вечіркою та фестивалем печива, приготованого матусями.