Батьківські збори на тему «Диктатори чи ліберали? "Золота середина" у вихованні»

Про матеріал

Дидактичні завдання заняття: створити для батьків можливість навчатися, заохотити учасників до групової роботи. Спонукати до глибокого аналізу власної моделі поведінки із своїми дітьми. Навчати ефективним способам спілкування. Розвивати навички рефлексії у батьків. Очікувані результати для батьків: Об’єктивний погляд на стилі виховання в родині. Підвищення педагогічної компетентності батьків. Форма проведення: Заняття з елементами тренінгу для 15-20 батьків. Обладнання: відео, наочність для вправи «4 зони», мультимедійне обладнання, кольорові олівці, ручки, папір для нотаток за кількістю батьків, фліпчарт, малюнок мішені.

Перегляд файлу

Батьківські збори з теми «Диктатори чи ліберали?

"Золота середина" у вихованні»

 

Бак Тетяна Миколаївна, заступник директора з виховної роботи Бахмутської школи І-ІІІ ступенів №10 Бахмутської міської ради Донецької області

 

Дидактичні задачі заняття: Створити для батьків можливість навчатися, заохотити учасників до групової роботи. Спонукати до глибокого аналізу власної моделі поведінки із своїми дітьми. Навчати ефективним способам спілкування. Розвивати навички рефлексії у батьків.

Очікувані результати для батьків: Об’єктивний погляд  на стилі виховання в родині. Підвищення педагогічної компетентності батьків.

Форма проведення:  Заняття з елементами тренінгу для 15-20 батьків.

Обладнання: відео, наочність для вправи «4 зони», мультимедійне обладнання, кольорові олівці, ручки, папір для нотаток за кількістю батьків, фліпчарт, малюнок мішені.

 

Структура заняття

І. Підготовчий етап

Організаційний момент (7 хв.)

  •                   Доброго дня, шановні колеги!

Так, я не помилилася, ми з вами колеги у дуже важливій професії – вихованні дітей. А чи все ми, як професіонали, виконуємо правильно? Чи всі наші вимоги об’єктивні і потрібні? Чи взагалі потрібні ці вимоги? Може потрібно надавати більше свободи дітям?

Сьогодні ми спробуємо дати відповіді на ці питання. Кожен прийшов на захід зі своїми очікуваннями та враженнями.

Вправа «У мене сьогодні настрій ...»

Тренер вимовляє фразу «У мене сьогодні настрій ...» і показує жестами, рухами, який у нього настрій. Всі разом повторюють. Далі учасники по колу приймають естафету.

Знайомство, об’єднання в групи «Молекули-хаос»

- молекули по 3 – Назвіть 3 ознаки, які вас об’єднують.

- молекули по 2 – Продовжіть речення: - Моя дитина вважає, що я…..

- молекули по 4 – об’єдналися в групи.

 

Тренер. Ми вже об’єдналися у групи. Перш ніж почати нашу роботу, хочу вам нагадати, що у нас будуть певні правила роботи.

Обговорюють та записують на фліпчарті правила:

  1.               Бути активними
  2.               Не перебивати.      …Тощо

І, головне, все що відбувається і йдеться в залі, тут же і залишається без засуджень і критики.

 Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів або підготовка до сприйняття нової теми  (3 хв.)

Вправа «Ідеальні батьки»

 [5] Батькам пропонується скласти збірний портрет «ідеальних батьків». Тренер просить називати якості, якими повинні, на їх погляд, володіти ідеальні батьки. Записуються всі якості, не обговорюючи. Потім, коли більше пропозицій не надходить, Тренер зачитує опис ідеального батька. Далі батькам показують мішень, що складається з 5 кіл, у центрі знаходяться ідеальні батьки, чим далі від центру, тим далі від ідеалу.

Тренер. Ми склали портрет ідеальних батьків, а тепер я прошу кожного подумати і відзначити на мішені те місце, де, на вашу думку, кожен з вас, знаходиться зараз по відношенню до ідеалу.

(Відзначають ініціалами. Вправа проходить без коментарів. Мішень зберігається до кінця заняття)

 

 

Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

Не всі і не в усьому ми відповідаємо означенню ідеальних батьків. Чому?  Ми деспотичні, чи дозволяємо дітям усе?

Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів          (2 хв.)

Отже, тема батьківських зборів  «Диктатори чи ліберали? «Золота середина»  у вихованні»

Після заняття ми очікуємо, що ваш погляд  на стилі виховання в родині стане більш об’єктивним, і, як наслідок, підвищиться ваша педагогічна компетентність.

ІІ. Основна частина

Вивчення нового матеріалу (первинне сприйняття) (3 хв.)

Чи потрібні дітям обмеження?

[1] Американськими вченими був проведений унікальний експеримент. На добре обладнаний дитячий майданчик запросили дітей віком 3-х – 4-х років і дали їм можливість грати так, як їм захочеться.

Спочатку діти пересувалися по всьому майданчику, але через деякий час стали збиратися в центрі майданчика в групки, які ставали все більш численними. До кінця першої години всі діти сконцентрувалися в центрі майданчика.

На наступний день ці ж діти грали на цьому ж майданчику близько 2-х годин, але весь цей час діти або маленькі їх групки грались окремо, були рівномірно розподілені по всьому майданчику.

У першому і в другому випадках все було однаковим, крім одного: в першому випадку майданчик не був обгороджений, у другому – навколо майданчика спорудили парканчик, тобто візуально позначили межі майданчика.

Цей приклад яскраво демонструє те, що у дітей є потреба у виставленні меж, правил. Вони інтуїтивно розуміють, що позначені межі означають безпеку. Насправді межа – це ще й основа людських стосунків. І ступінь відповідальності за виконання зобов’язань, за прийняття рішень, за доведення до кінця початої справи, за своє життя, врешті решт.

Осмислення знань і умінь (10 хв.)

[6] Психолог Юлія Борисівна Гіппенрейтер, описала чотири кольорові зони поведінки дитини: зелену, жовту, помаранчеву і червону.

1. У зелену зону автор помістила все те, що дозволяється робити дитині на її власний розсуд або за бажанням. Наприклад, в які іграшки грати, в який гурток записатися, з ким дружити … Залежно від віку дитини та її особливостей.

2. Дії дитини, в яких їй надається відносна свобода, знаходяться в жовтій зоні. Їй дозволяється діяти за власним вибором, але в межах визначених обмежень. Інакше кажучи, вона може вирішувати сама, але за умови дотримання деяких правил. Наприклад, можна сісти за уроки, коли хочеш, але треба закінчити роботу до 8 години вечора.

3. У помаранчевій зоні знаходяться такі дії дитини, які загалом нами не схвалюються, але через особливі обставини зараз допускаються. Наприклад, після довгої відсутності тато приїжджає в 10 годин вечора, і дитині дозволяють не лягати спати до його появи. Або: малюк наляканий страшним сном, і мати бере його в своє ліжко, поки він не заспокоїться.

4. Нарешті, в останній, червоній, зоні знаходяться дії дитини, неприйнятні ні за яких обставин. Це наші категоричні «не можна», де не може бути винятків: не можна гратися з вогнем, ламати речі, ображати маленьких, перебігати дорогу..

На основі даного матеріалу ми з вами у групах виконаємо вправу, яка допоможе зараз вам проаналізувати власну систему правил і подивитись зі сторони наскільки жорсткою чи навпаки м’якою вона є.

У кольоровий бланк  заносяться ті правила, які діють у сім’ї дотримуючись зон, які визначила Ю. Б. Гіппентрейтер. 

(Цей етап є досить важливий, оскільки демонструє знання правил самими батьками. Якось була мама, яка не могла розібратися що, куди, в яку зону писати. Як ви думаєте, якщо батькам складно орієнтуватися в правилах, то дітям як? З обговорення виявилось, що дійсно з дотриманням правил у дитини є проблеми.

Після обговорення існуючої системи правил слідує наступний етап – пропонується спробувати переставити правила чи то на сходинку нижче, чи на сходинку вище. З досвіду можу сказати, що більшість батьків починають розуміти, що занадто багато «не можна» існує в житті їхньої дитини. І найголовніше – вони починають описувати способи як би змінити ситуації)

Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях (5 хв.)

[2]  Перегляд та обговорення відео «Заборони та критика батьків робить їх дітей невдахами»

ІІІ. Підсумковий етап

Підведення підсумків заняття (3 хв.)

Повертаємося до нашого аркушу, створеного під час вправи «Ідеальні батьки». Зазначте свою позицію після проведення заходу на цій же мішені, але вже іншим кольором.

  • Чи змінилася ваша думка?
  • Чому?

Рефлексія

  •                   Чи досяг своєї мети сьогоднішній тренінг. Для оцінки його ефективності пропоную метод «3-П»:
  •                   Персона - про себе, про свої почуття і відчуття,
  •                   Процес - як пройшов тренінг,
  •                   Продукт - результат, якого ми досягли ...

Інструктаж до виконання домашнього завдання  (2 хв.)

Пропоную вдома, у родинному колі виконати таку вправу: аркуш поділити навпіл. На одній частині написати, що ви забороняєте своїм дітям, а на іншій – що вам забороняли ваші батьки. Обговорити ситуацію з близькими.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1.               Дітям потрібні межі! Незвичайний експеримент це доводить. [Електронний ресурс]. –  Режим доступу:  https://dytpsyholog.com/2016/03/19/дітям-потрібні-межі-незвичайний-експ/ - Назва з титул. екрана. – (Дата звернення 15.06.2018)
  2.               Запреты и критика родителей делает неудачников из их детей. [Електронний ресурс]. –  Режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=Mf829hyw2nI - Назва з титул. екрана. – (Дата звернення 15.06.2018)
  3.               Посібник для фахівців для навчання дорослих/ [Томс Урдзе]. - Київ, ТОВ «Контекст Україна», 2010. – 84 с.
  4.               Посібник для фахівців для навчання дорослих/ [Томс Урдзе]. [Електронний ресурс]. –  Режим доступу:  http://www.dvv-international.org.ua/fileadmin/files/eastern-neighbors/Ukraina_pics/Publications/Adult_Education_for_professionals.pdf - Назва з титул. екрана. – (Дата звернення 15.06.2018)
  5.               Тренінг для батьків майбутніх першокласників. Тема: Від дошкільника до школяра [Електронний ресурс]. –  Режим доступу:  http://vihovateli.com.ua/2011-03-22-09-30-55/6926-trening-ot-doshkolnika-k-shkolniku.html - Назва з титул. екрана. – (Дата звернення 15.06.2018)
  6.               Чотири зони Гіппенрейтер. [Електронний ресурс]. –  Режим доступу:  https://dytpsyholog.com/2015/03/29/1674/ - Назва з титул. екрана. – (Дата звернення 15.06.2018)

1

 

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
991
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку