Батьківський урок "Тепло сімейного вогнища"

Про матеріал
Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе ставлення до батька, матері, бажання берегти сім'ю як часточку великої родини; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.
Перегляд файлу

 

 

 

Батьківський урок 

у 11-А класі

 

«Тепло сімейного вогнища»


 

 

 

 

                                  

 

 

                                                                                          

 

                                                       Підготувала:  вчитель німецької мови

                                                       та зарубіжної літератури

 

                                                       Старосинявського  навчально-

                                                       виховного комплексу «Загальноосвітня школа                                                                               

                                                       І-ІІІ ступенів, гімназія» імені Олександра

                                                       Романенка

                                                       Гавришко Ірина Петрівна                                      

                                                                    


Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе став­лення до батька, матері, ба­жання берегти сім'ю як часточку великої родини; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, «скринька мрій», корабель, маркери, кольорові  картки, притча, відео та аудіо фрагменти.

Заповідь: “Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).

Форма проведення:  етична  бесіда.

ХІД   ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

        1. Мама (Данілкович С. М.) 

- Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.

H:\11-A\DSC_0029.JPG

2.Мама (ДроздовськаТ.П.)

 Сьогодні – на нашій виховній годині ми поговоримо про найсвятіше для кожного з нас, про сім’ю та родину, тому що родина – це джерело  продовження роду людського, будемо виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій народ.

H:\11-A\DSC_0025.JPG

3.Тато (Голодний В.Г.)

 Плекання таких чеснот, як людяність, пошана до старших, допомога іншим, милосердя, охайність, любов до порядку, доброзичливість, вихованість, добра поведінка в товаристві, різні практичні щоденні функції, чесність, щирість, а також патріотизм, любов до рідної історії формуються насамперед в родині.

H:\11-A\DSC_0027.JPG

4.Мама (Постернак Т. М.)  

Під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.

Правила:

  • думати швидко;
  • працювати творчо;
  • відповідати чітко;
  • запам’ятовувати міцно;
  • працювати дружно.

 

Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім’я, родина.

2. Легенда «Сім’я»

    

Мільйони  років  тому,  коли  Земля  ще  була  зовсім  юною, зустрілися   двоє:  чоловік  і жінка. Вони  покохали  одне 

 одного  й  вирішили  жити  разом.

  Це – Адам  і  Єва. 

(Звучить мелодія, під неї інсценізація легенди) 

Ніч. Тишина.

В тихім шелесті трав

- Кохана, люба, мила, чарівна,

Скажи мені, єдина,

Хто буде дарувать життя,

А потім доглядать дитя?

-  Я.

- Варити, прати, прибирати,

Сімейне вогнище оберігати?

- Я.

- Постійно радість дарувати,

Усіх теплом обігрівати?

- Я.

______________________________________________________________________

А ти, мій милий, неповторний,

Скажи мені, єдиний,

Хто буде рід наш берегти,

І множить покоління?

- Я.

- Хто дбатиме усе життя

Про щасливе майбуття?

- Я.

- Дітей навчати лиш добра,

І боронити від лиха й зла?

- Я.

- Кохати буде до забуття

І поруч буде все життя?

- Я.

4. Мама (Постернак Т. М.)  

І так сім раз

Звучало я, я, я.

Ось так створилась  сім’я.

H:\11-A\DSC_0031.JPG

5. Мама (Зелінська В. П.) 

  ПРО ЩО ГОВОРИЛОСЬ  В ЛЕГЕНДІ?

(відповіді учнів)

      6. Мама (Муравська Т.В.)

      Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу  суворість  батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.

 

СКАЖІТЬ ДІТИ, А  ЩО ДЛЯ ВАС  ОЗНАЧАЄ   СІМ’Я?

(відповіді   учнів)

H:\11-A\DSC_0043.JPG

7.Мама (Шапранова С.М.)

 Хвилина релігії

   Розповідь про пошану до батьків.

            «Шануймо наших батьків!» — так велить Біблія. Майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Сінай, були вирізьблені слова: «Шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі та щоб довголітнім був ти на землі».

          Шанування батьків — один із найсвятіших обов’язків людини і неоплатних боргів дітей. Батьки вас ростять, виховують, учать добра, пестять, люблять. І як же не відплатити їм пошаною, любов’ю, ласкою і допомогою?

Кому не доводилося бачити, якою радістю спалахують старечі очі, коли онук чи онука скаже: «Дорогенька моя бабусю». А якщо вони не відчувають уваги, піклування, їм здається, що вони є тягарем, чимось зайвим, непотрібним для своїх дітей, онуків

В п’ятій заповіді Божій сказано:

«Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі.» 
ЯКУ НАГОРОДУ  ЗАПОВІДЬ  ОБІЦЯЄ  ПРИ  ЇЇ  ВИКОНАННІ?

8. Мама (Муравська Т.В.)

(відповіді   учнів)
ЯК  ВИ  РОЗУМІЄТЕ  СЛОВА    «ШАНУВАТИ  БАТЬКІВ»?

(відповіді   учнів)

Інсценівка «Розкажіть мені мамо про вишні»

 

 Метод «КОРАБЕЛЬ» (робота в групах)

    9. Мама (Леонтієва Л.Д.)

У вихованні  дітей  поруч  з сім’єю йде і школа. Сім’я та школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримає свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс у цьому морі, прокладає школа.  Це не означає що вона повинна зовсім відірватися від берега.

     Ви бачите на дошці  корабель під назвою  «Дитина», а всі фактори що впливають на її  виховання – це вітрила. Ці основні цінності – незакінчені  речення.

(Учням роздаються кольорові  картки, на яких написані визначення:

- сім’я це….

- батьки це……

- щаслива родина це…..

- школа це…..)

H:\11-A\DSC_0047.JPG

 

10. Тато (Лакуста А.М.)

Хочеться, діти, щоб ви завжди розуміли свою родину,  своїх батьків та близьких вам людей, любили їx. Бо по-справжньому любити їх – означає приносити в дім мир i спокій, не завдавати батькам болю, образи, прикрощів. Найбільше щастя для мами й тата – ваше щастя, ваше життя, працьовитість.

11. Мама (Миколаєць О.М.)

                  Батьки  і  діти -  серця  одні ,

                  Батьки  і  діти  -  душі  одні .

                  Батьки  і  діти -  страждань  політ , 

                       

 Інсценівка  вірша  « Домашній  твір» 

 А. Костецького

 

 Автор.      Вітько – бідак  страдає  так,

                               Аж  здригає  ногами!

                               Він  -  за  столом,

                               Він  пише  твір:

                               «Я помагаю  мамі !»

                               Старанно  олівець  гризе

                               Та  супить  брови  грізно ,

                               Але  нічого -  хоч  умри ! –

                               До  голови  не  лізе…

                               Та  ось  тихесенько  зайшла 

                               В  його  кімнату  мама.

       Мама.        Вітюнь, будь  ласка , в  магазин  сходи  за  сірниками.

       Син.            Ідея !

       Автор.       Вигукнув  синок.

      Син.            Ну  й  морока !

                               Сама  іди !  Я  твір  пишу –

                               Роблю   важкі  уроки.

       Автор.       І  мама  вийшла …  А  Вітько  швиденько  пише  в  зошит.

       Син. (пише)      « Я  в магазин  завжди  ходжу ,  коли  мене  попросять…»

       Автор.        Хвилин  за  10  мама  знов  з’являється  у  дверях.

       Мама.         Вітюнь  , картопельки  начисть,  а  я  зварю  вечерю.

       Син.            Сама  начисть!

      Автор.         Кричить  Вітько,  Та  так ,  що  ледь  не  лопне.

      Син.             Я  твір  пишу !  Я – зайнятий !  Сама  чисти  картоплю!

      Автор.         Виходить  мама,  а  синок  писати  знов  сідає.

      Син. (пише)         «  Я  мамі  сам  варю  обід,   вечерю  та  сніданок…»

     Автор.            Радіє  син.

 

     Син.                Не  твір, а  люкс! 

                                Оцінка  буде  гарна!

    Автор.            І  геть  не  думає  про  те ,  що  він  радіє  марно.

H:\11-A\DSC_0064.JPG

 

12.Мама (Постернак Т. М.)  

 

          Батько  і  мати  дали  тобі  життя  і  живуть  для  твого  щастя.  Не  завдавай  їм  болю,

образи, прикрощів, страждання.  Все  що  тобі  дають  батько  й  мати  -  це   їхня

праця , піт,  втома.  Вмій  поважати  працю  батьків.  Найбільше  щастя  для  матері  й 

батька -  твоє  життя , працьовитість,  любов  до  науки , повага  до  старших.

       Якщо  люди   вважають  тебе  недоброю  людиною -  це  велике  горе  для  твоїх

матері  і  батька.   По-справжньому 

любити  їх  означає  приносити  в 

дім  мир ,  спокій.

 

 13.Мама (Дроздовська Т.П.)

 

Бесіда

   

У вашому підлітковому віці часто виникають суперечки з батьками.

Як ви вважаєте  ЧОМУ?

(відповіді учнів)

 Бесіда.

  • Чи розуміють вас ваші близькі та друзі?
  • Що ви відчуваєте, коли вас не розуміють?
  • Як ви думаєте, що необхідно зробити для того, щоб вас краще розуміли?
  • Як дітям навчитися краще розуміти батьків, а батькам — дітей?
  • Яка найголовніша якість необхідна, щоб краще розуміти одне одного?
  • Як дівчаткам навчитися краще розуміти хлопчиків, а хлопчикам — дівчаток?

 

 Творче завдання «Вчимося розуміння».

Батьки ділять дітей на чотири групи. Одна група — батьки, друга — бабусі і дідусі, третя — вчителі, четверта — діти. Кожна група має написати, чому її не розуміє решта груп. Після того як представники від груп зачитають свої відповіді, педагог разом із дітьми складає загальний список проблем, пов’язаних із нерозумінням одне одного, і обговорює з ними, як розв’язати

ці проблеми.

H:\11-A\DSC_0086.JPG

ЧОМУ БАТЬКИ ПОСТІЙНО ВТРУЧАЮТЬСЯ У ВАШЕ ЖИТТЯ?

(відповіді учнів)

14. Мама (Муравська Т.В.)

 

  «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно».

— Уявіть, що ви приходите додому, а мама (група 1), тато (група 2), бабуся (група 3), дідусь (група 4) сумна (сумний), у неї (нього) поганий настрій. Які слова треба дібрати, щоб утішити, полегшити, допомогти?

 

 Творче завдання «Мамина посмішка». (демонстрація)

Діти мають перерахувати, що вони відчувають, коли мама (тато, бабуся, дідусь і т. д.) усміхається. Наприклад: радість, ніжність, заспокоєння, щастя, тепло і т. д. Усі ці слова записуються на дошці

H:\11-A\DSC_0136.JPG

H:\11-A\DSC_0108.JPG

 

15. Мама(Міщишина А.І.)

     Я зрозуміла, що ви прагнете самостійності і не бажаєте щоб батьки втручалися у ваші справи, але послухайте притчу і потім ви зробите для себе висновки.

 

(під фон музики зачитується притча)

 В одній сільській сім'ї був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив, що зрозумів свої помилки, просить у них прощення й хотів би повернутися. І ще написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не простити і не прийняти. Він пам'ятає, що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А що, коли… не простили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні батьки.

16.Мама(Міщишина А.І.)

Зберіть із частинок прислівʹя.

Гра «Збери прислів'я»

1. Шануй батька й неньку — буде тобі скрізь гладенько.

2. Добрі діти — батькам вінець, а злі діти — батькам кінець.

3. Яке дерево — такі й квіти, які батьки — такі й їхні діти.

4. Яка сім'я — такий і я.

5. Який дуб — такий тин, який батько — такий син.

6. Який кущ — така й калина, яка мати — така й дитина.

7. Мати одною рукою б'є, а другою гладить.

8. Батько краще догляне семеро синів, ніж семеро синів — батька.

9. Добре дитя, коли добрі батько й мати, коли в хаті лад.

10. При сонці тепло, при матері добре.

11. До людей по розум, до матері по серце.

H:\11-A\DSC_0143.JPG

 

17. Мама(Міщишина А.І.)

 Мабуть, у кожній родині люблять жартувати, якою б засмученою не була людина, та, почувши дотепний жарт, вона обов’язково посміхнеться. Давайте послухаємо гуморески, які нам підготували родини.

 


ГУМОРЕСКА (Батько, син)


- А ти татку, в школі вчився?

- Учився, Сергійку.

- А то правда, що ти, татку,

Був одержав двійку?

- Було таке, траплялося...

Малий засміявся:

- Тоді мама правду каже,

Що я в тебе вдався.

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

ГУМОРЕСКА (Дідусь, бабуся)


Зубрить дід англійську мову,

Хоч йому вже близько ста.

З словником казки дитячі

Помалесеньку чита:

- Пліз, гет май шюз, мендід, бабо! –

Раз повів він мудру річ.

А я злюся: що це значить?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Постав валянки у піч.
Вранці баба діда будить:

- Гей, о’кей! Шурлей-мурлів!

Дід питає: - Що то значить?

- Правий валянок згорів.

 


18. Мама (Шапранова С.М.)

У кожної родини своя історія, свої цінності, правила, традиції. Але, пам’ятайте, що ми всі з вами одне ціле. Сім’я, родина, Батьківщина – це єдині поняття. Всі ми жителі нашої  єдиної країни.  В мене є ось такі посудинки, всі вони наповнені такою яскравою речовиною, я пропоную кожному взяти по одній скляночці і разом наповнити оцю порожню пляшечку, з’єднавши разом все найпрекрасніше і найсвітліше, що є  в кожного з нас.

Ось так, разом, ми ще раз довели, що ми одна велика родина. І нехай наше майбутнє буде таким красивим і яскравим, як цей візерунок.

Дякую представникам.

H:\11-A\DSC_0152.JPG

         19. Тато (Лакуста А.М.)

Діти, умійте бути добрими в думках, у почуттях, у діях. Бережітъ здоров’я своїх батьків. Пам’ятайте, що ранню старість i хворобу батькам приносять не тільки праця, утома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі.

 

Цінуйте завжди маму й тата,

Вони зростили вас із немовляти,

Встигайте добре слово їм сказати,

Допоки ви живете в рідній хаті.

Коли ж зміцніють вaшi крила, соколята,

Відчуєте ви силу, щоб  літати, –

Не забувайте маму й тата,

Їxнi поради, які добром багаті

 

Побажанняя від батьків


20. Мама (Данілкович С. М.) 

Будьте добрими дітьми для своїх батьків, скільки років вам би не було.
Питайте у них поради, несіть їм свої радості і печалі. А одержите свій перший заробіток — купіть батькам подарунок. Це буде вияв вашої вдячності. Завжди несіть у сім`ю мир і спокій, радість і щастя.

 

МатерІ:

1.СИПЕМО НА ВАС ЖИТО, ЩОБ ДОБРЕ БУЛО ВАМ ЖИТИ

2.СИПЕМО ЩЕ Й ОВЕС, ЩОБ ВАМИ ПИШАВСЯ РІД НАШ УВЕСЬ

3.ЩЕ Й ХМІЛЬ І КВІТИ, Щоб БУЛИ ВИ ЩАСЛИВІ,НАШІ ДІТИ

4.БУДЬТЕ Ж БАГАТІ. ЯК ЗЕМЛЯ. А ЩАСЛИВІ. ЯК ВЕСНА

5.ЧАСТІШЕ ПРИЛІТАЙТЕ ДО ШКІЛЬНОГО ТА БАТЬКІВСЬКОГО ГНІЗДА

6.З УСЬОГО ВАМ ЩАСТИ: ІЗ РОСИ. ІЗ ВОДИ

7.ЩОБ З ТОЛКОМ ТА ДО ПУТТЯ ВИ ПРОЖИЛИ УСЕ СВОЄ ЖИТТЯ

 

21.Мама (Голодна О.О.)

- Давайте спробуємо узагальнити все, про що говорили сьогодні на виховній годині. ЩО Ж ОЗНАЧАЄ ПО-СПРАВЖНЬОМУ ЛЮБИТИ СВОЇХ БАТЬКІВ?

H:\11-A\DSC_0035.JPG

22.Мама (Миколаєць О.М.)

Дякуємо діти,  за щирі  слова,  за мудру бесіду. І хай Бог допомагає   вам   у свій час створити  міцні  сім’ї,  де буде панувати  добро, любов, мир, злагода, взаєморозуміння.


(пісня-відео   «Моя сім’я)

Людське безсмертя з роду і до роду,
Увись росте з корінням родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле,
Хто знає, береже минуле
І вміє шанувать сучасне,-
Лиш той майбутнє вивершить прекрасне!

H:\11-A\DSC_0116.JPG

23.Мама (Іванова І. М.) :

Рід великий, край багатий,
Лине пісня з поля.
Будем долі віншувати,
Щоб родила доля
І живлющу воду,
Нема роду переводу
І не буде зроду.

 

Пісня про родину

Наша література сповнена красивими виразами про матір. А чи можете ви пригадати прислів’я, приказки, рядки з віршів про неньку.

 

Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша українська культура збагачується маленькими родинними сім’ями. Для того, щоб річка завжди була повноводною, а велика родина українська щасливою, нам треба любити й шанувати свій народ.   

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку