Матеріал " Вплив телебачення на дитину" стане в нагоді класоводу при підготовці до батьківських зборів. В рамках батьківського всеобуча батьки отримують корисну та актуальну інформацію.
Батьківський всеобуч
на дітей
НЕ ПРИДІЛЯТИ НИНІ УВАГИ ВПЛИВУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ НА ДІТЕЙ НЕ МОЖЛИВО. ТЕЛЕБАЧЕННЯ Є НЕ ПРОСТО ЕЛЕКТРОННОЮ ІГРАШКОЮ АБО РОЗВАГОЮ, ВОНО ВПЛИВАЄ НА ЖИТТЯ ДІТЕЙ, НА СІМЕЙНІ ВЗАЄМИНИ І ТРАДИЦІЇ. БІЛЯ ЕКРАНІВ ТЕЛЕВІЗОРА ДІТИ ПРОВОДЯТЬ БІЛЬШЕ ЧАСУ, НІЖ ЗА БУДЬ-ЯКИМ ІНШИМ ЗАНЯТТЯМ ТОМУ МИ ПОВИННІ ЗАМИСЛИТИСЯ ПРО ВПЛИВ ТЕЛЕБАЧЕННЯ НА РОЗВИТОК ДИТИНИ.
А тепер трохи статистики:
•дві третини наших дітей віком від 6 до 12 років дивляться телевізор щодня;.
•час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому понад 2 години;
•50% дітей дивляться всі телепередачі поспіль, без будь-якого вибору;
•25% дітей віком від 6 до 10 років дивляться ті самі передачі від 5 до 40 разів поспіль;
•38% хлопців віком від 6 до 12 років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, вилучивши при цьому заняття
спортом, прогулянки на свіжому повітрі й спілкування з родиною.
Стресогеність телебачення для дитини зумовлена наступними чинниками:
=> телебачення привчає до малорухливості, воно відволікає дитину од інших занять, читання, гри, спілкування - зайве захоплення переглядом телепередач може провокувати пасив не засвоєння та обмежувати роботу мислення, що негативно позначається на інтелектуальних здібностях дітей;
=> викликає зайві довгострокові стреси, після яких, як правило, дитина відразу лягає спати, а звідси - погане засинання, жахливі сновидіння, небажання прокидатися вранці.
Основні правила боротьби з телеманією:
•спільне визначення та обговорення телепередач для перегляду дорослими й дітьми на наступний тиждень;
•обговорення улюблених телепередач дорослих і дітей після перегляду; Л зважування "за" і "проти" дітей з приводу "дорослих" передач і думки дорослих з приводу" дитячих";
•телевізор не повинен бути вагомою складовою життя батьків: це стане позитивним прикладом для дитини;
•обмежити час перегляду певної передачі: для дітей 5-6 років не більше 30 хвилин на тиждень, для учнів 1-2 класів - 45-60 хвилин.
А ще слід пам 'ятати, що:
•раціонально використовуючи телевізор, можна розширювати кругозір дітей і допомагати їм позбутися стереотипних уявлень;
•можна навчити дітей різних форм про соціальної поведінки;
•у ретельно продуманих дитячих програмах переплетено безліч різних тем, таких як співпраця, дружба, співчуття, прихильність, завзятість у досягненні мети, контроль агресії тощо.