Урок мистецтва в 3-му класі

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Мистецтво". Містить теоритичні і практичні завдання.
Перегляд файлу

 

 Урок  мистецтва в 3-му класі.

Тема. Козацькому роду нема переводу.

   Мета. Ознайомити учнів із славетною сторінкою історії України – козаччиною. Провести бесіду про хоробрих, мужніх козаків Запорізької Січі, січових стрільців. Розвивати уміння передавати в малюнках образи людей. Вивчити основні закономірності зображення людського тіла, елементарні пропорції, розташування окремих частин. Виховувати інтерес і повагу до  народних звичаїв, обрядів, свят, героїв козаків.

 

  Обладнання: Репродукція Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові»,

 П. Андрусів «Козацькі старшини», козацький одяг, альбом, олівці, фарби.

 

                                                                Хід уроку

   І. Організація класу.

                            Ось і все, дзвенить дзвінок,

                            В гості йде до нас урок,

                            Спішіть, поспішайте,

                            За парти сідайте.

  •           Покажіть свій настрій на початку уроку.
  •           Що сприяло вашому гарному настрою?
  •           Усміхніться, діти, одне одному, нашим гостям, і давайте побажаємо бути веселими і добрими весь урок і цілий день.

 

   ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •           До нас на урок знов завітали наші старі знайомі, справжні чарівники своєї справи Барвик і Лясолька. Сьогодні вони принесли нам історичний журнал під назвою «Козацькому роду нема переводу».
  •           Діти, що вам нагадує назва цього журналу?
  •           А як ви розумієте це прислів’я?
  •            

   ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  Сторінка №1 Історико-літературна.

Вчитель. В історичному минулому українського народу була неповторна і легендарна Запорозька Січ. Це про неї М.В.Гоголь у своєму творі «Тарас Бульба» писав: «Так ось вона, Січ. Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді і дужі, як леви! Ось звідки розливається воля й козацтво на всю Україну!»

  Учень. Було колись, в Україні!

               Ревіли гармати,

               Було колись – запоріжці

               Вміли панувати.

               Панували, добували

               Славу, і волю.

Вчитель. А де і як жили запорізькі козаки?

Учень. Столицею козаків була Запорозька Січ. Знаходилась вона на острові Хортиця на Дніпрі. Січ була оточена ровом і десятиметровим валом, на якому стояв дерев'яний частокіл. Фортеця була міцно укріплена. Всередині фортеці знаходився майдан із церквою. Навколо майдану стояли великі довгі хати-курені. Частина козаків жила за межами Січі. Вони приходили на Січ, коли лунав клич до військового походу. На Січі жили лише козаки,  суворо заборонялося приходити на Січ жінкам. Серед козаків панувала жорстока дисципліна, порушників суворо карали. На Січі козаки займалися веденням господарств, військовою підготовкою. Обиралися ватажки – кошові, гетьмани. Військом керував отаман. Січчю керував гетьман.

 Вчитель. Та хто ж вони ці козаки?

  1-й учень.

                Козак – герой народу України,

                Козакувати - справа не проста,

                Коли державу відбудуєм незалежну,

                Красою слава запалає золота.

 2-й учень.

                Острів Хортиця – республіка козацька,

                Ось де слава розцвітала буйноцвіттям!

                Ой, як боронили наші предки хвацько

                Острів, Україну, наше довголіття!

 3-й учень.

                 Запорожець завше знає,

                 Звідки ворог зазіхає.

                 Зможуть легко перемогти

                 Запорожці-козаки.

 4-й учень.

                 Козаки – це вільні люди!

                 Козаки – безстрашні люди!

                 Козаки – борці за волю,

                 За народну щасливу долю.

Вчитель. Що означає слово «козак»?

1-й учень. Деякі вчені стверджують, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритними, витривалими, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучними голосами.

2-й учень. Ще вважають, що слова «козак» пішло від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами, були озброєні косами, серпами.

3-й учень. А ще кажуть, що козаки – від татарського слова «кайзак», що означає «вільний чоловік». А що козаки жили за порогами Дніпра, то їх названо також запорожцями.

Вчитель. Як одягалися козаки?

Учень. Буденний козацький одяг складався із жупана, черкески, барвистих шароварів, пояса, шапки, вовняної бурки. Заможні козаки, старшини носили сорочки з тонкого полотна, які вишивали шовком, сріблом та золотом. Поверх неї одягали дорогий жупан. Його підперізували золототканим перським або слуцьким поясом. Шапки козацької старшини були опушені дорогим хутром та прикрашені коштовним камінням. Шуби підбивалися рисячим, соболевим або лисячим хутром.

Вчитель. Ми перегортаємо нашу історично-літературну сторінку нашого журналу.

 

Сторінка №2. «Картинна галерея»

 Вчитель. І потрапляємо до картинної галереї. А допоможуть нам наші знайомі Барвик и Лясолька.

 Барвик. Добрий день, діти. Ми раді вас вітати  в нашій картинній галереї.

Лясолька. Сьогодні ми познайомимо вас з картинами видатних художників.

Барвик. Один з найвідоміших творів на козацьку тематику належить пензлю Іллі Репіна.

Лясолька. І.Репін народився у місті Чугуєві під Харковом. У його спадщині є портрети, картини на історичну тематику, деякі з них присвячені Україні.

Барвик. Картина «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» підтверджує відому істину, що художник, зупинивши мить, може передати цілий світ. Світ звитяги, слави, гумору, життєлюбства.

Лясолька. Якщо вдивитися в очі запорожців. То можна побачити, які вони різні за характером.

Вчитель. Зверніть увагу, зліва, зображений поранений запорожець, обличчя якого виражає гнів. Справа, схопившись за боки, весело сміється могутній, рішучий і прямодушний запорожець в білій шапці. А оголений до поясу козак з кріпкою шиєю символізує «фізичний» і «моральний» характер запорожців.

Барвик. В усі часи тема  козацтва хвилювала майстрів мистецтв. І сьогодні художники звертаються до історичного минулого, щоб передати свою шану захисникам землі української.

Лясолька. Козаки запоріжці стали героями не тільки музичних і живописних творів, а навіть кінофільмів.

Вчитель. Діти, скажіть, а любите мультфільми?

 

Сторінка №3 «Мультиплікаційна»

Вчитель. Наша наступна сторінка «Мультиплікаційна».

Мені особливо подобаються дотепні козаки Око, Грай і Тур із відомих українських мультфільмів. Ці різні за характером і вдачею кіногерої втілюють кращі якості українців: товариськість, розум, спритність, гумор. Тож давайте подивимось мультфільм «Як козаки наречених визволяли»

           (Перегляд мультфільму).

Вчитель. Вам сподобався мультфільм? Скажіть, а чим відрізняються козаки один від одного?

Лясолька. Козаки з мультфільму відрізняються і характером, і зовнішністю. Один з них маленький і гладкенький, другий, навпаки, довгий і худий, а третій – козак-богатир.

 

ІV. Виконання роботи.

Вчитель. За мотивами мультфільмів і пісень ми сьогодні намалюємо козаків. А допоможе нам Барвик.

Барвик. Щоб намалювати людину, наприклад, козака із мультфільму, потрібно знати пропорції фігури.

                                                Словникова скринька.

Вчитель. Давайте заглянемо у словникову скриньку і дізнаємось, що таке пропорції?

 Пропорції – співвідношення розмірів частин художнього твору.

Барвик. Тож малюючи людину, я завжди пам’ятаю, що голова дорослої людини складає сьому частину його зросту. Лікоть знаходиться на рівні талії, розмір долоньки дорівнює висоті обличчя. Художники-мультиплікатори малюють своїх героїв по-різному.

 

V. Практична робота учнів.

  •           А тепер ми з вами перетворимось на художників-мультиплікаторів і намалюємо героїв мультфільму.

          Послідовність роботи над композицією

  1. Визначте, який козак буде головним на вашому малюнку.
  2. Як буде розташовано лист паперу.
  3. Зробіть ескіз вашого героя.
  4. Продумайте потрібні кольори малюнка.
  5. Виконавши малюнок олівцем, надайте кольору своїм героям.

                                  
 

                                

VІ. Виставка дитячих робіт

 1. Перегляд і аналіз учнівських робіт.

2. Демонстрація найкращих робіт.

VIІ. Підсумки уроку.

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

  •           Що нового дізналися на нашому уроці?
  •           Що сподобалось?
  •           Чого навчилися?
  •           Як змінився настрій під час уроку?
  •           Ваші пропозиції і побажання щодо наступного уроку мистецтва?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

                                                                             

                                                                           

 

doc
Додано
23 грудня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку