Бережи свої та шкільні речі
Виховна година
(Для учнів молодших класів)
Мета: вчити тримати в чистоті й порядку особисті речі, одяг, книги, зошити, парту і вчити приступати до заняття після того, як наведений порядок на робочому місці, складати речі в сумку, коли закінчене заняття.
Хід заняття.
І. Організація учнів до заняття.
- Добрий день! Сідайте, діти.
ІІ. Оголошення теми та мети заняття.
ІІІ. Розкриття теми:
1. Загадки.
-А зараз я вам прочитаю загадки.
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму навчу.
А сама завжди мовчу. ( Книжка)
Не вмію читати.
Не вмію писати
І весь вік мовчу,
Зате інших вчу. ( Ручка)
Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький,
По білому слід лишаю.
Я всіх діток потішаю. (Олівець)
У коробці спочивають
Спритні хлопці-молодці.
Убрання барвисте мають
І загострені кінці.
На папері слід лишають
А зовуться… ( Олівці)
Темна мов осіння ніч,
Незамінна в школі річ. ( Дошка)
Стоїть вулик придорожній,
Іноді зовсім порожній.
Вранці , вдень гуде, оживає,
А вночі відпочиває. ( Школа)
2. А тепер я вам прочитаю вірш:
Нумо, гляньмо, що у нього,
Поки не завзята гра,
Бо портфель –усім відомо,
Це обличчя школяра.
Ось книжки, та що це з ними?
Чом вони у плямах синіх?
Пошматовані, брудні,
Страшно глянути на них,
Подивіться на сторінку!
Не сторінка, а картинка
Помальована така.
А обкладинка – ну й горе!
Ніби вчора побувала
У брудних руках.
Із Парти капнула сльоза
Смоляниста і густенька.
І Парту Столик запитав:
«Чому ти плачеш, дорогенька?
Швиденько витри свої очі,
Та розкажи-но у чім річ?»
Вона зітхнула неохоче:
Згорю даремно, як прості дрова,
А я ж була така новенька і здорова!
Дві букви лише вивчив Коля
Й надряпав їх маленькою рукою.
Поки алфавіт Коля буде вчити,
Мене він буде дряпати , губити.
3. Розповідь.
- Тепер я розповім одну пригоду: « Дмитрик штовхає лід носком черевичка. Вчитель зупиняє його і каже:
- Зіпсуєш черевички і вони виглядатимуть, як старі.
- То й що? – безтурботно відповідає хлопчик . – Мама мені другі купить, кращі ніж ці».
- Дітки, чи можна сказати, що Дмитрик – бережливий хлопчик?
- Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами та інших людей, чи правильно поводиться, чи береже свої речі?
- А тепер послухайте правила охайного хлопчика, з якого вам потрібно брати приклад:
Люблю чистоту.
Щодня складаю на місце свої речі.
На моєму місці зажди порядок.
Книга – мій перший друг.
4.Читання вірша
« Хто то?»
На носі чорнило,
Немов їх чорнильним дощем покропило.
На кожній долоні написано: « Юра».
Скажіть, вам не стрівся такий замазура?
Біжить, підкидає він сумку з книжками.
А сумкою бився оце з хлопчаками.
Та тільки устиг замахнутись щосили –
Під ноги хлоп’ятам книжки полетіли.
Всіма сторінками сплеснули від ляку:
У класі сидить він розвісивши вуха,
Того недочує, а те недослухав.
Та ще ображається потім:
Ще й лапками кожну сторінку торкала.
І що там таке – не вчитаєш нічого.
Скажіть – ви не бачили хлопця такого?
Чи, може, когось хто у вас на прикметі,
Ви зараз у цім упізнали портреті?
5.Читання оповідання О.Вишні « Любіть книгу»
Не дуже любив книгу Василько. І не дуже чемно з нею поводився. От одного вечора ліг він спати та й узяв книжку перед сном почитати. А Василько знав, як лежачи книжку читати, псується зір, і псується книжка.
Лежав Василько, читав… і задрімав. А книжка – бух на підлогу. Аркуші в книжці й пожмакалися. Добре заснув Василько, так міцно, що й од «бух» не прокинувся.
І сниться Василькові , що він сам книжка. От бере його книжку-Василька Оленка, що теж не дуже поважає книжки, бере, читає і водночас обідає. Борщ із ложки – кап, та й на Василька-книжку. Йому пече, йому неприємно, що на нього борщ капає, та нічого не вдіє Василько, бо він – книжка.
А потім ухопили Василька-книжку Михайло і Володя, та давай на ньому різні дурниці писати. А потім позакладав якийсь марал - художник у книжку пензлі..
Далі ще гірше. Оленка почала Василька-книжку ножицями різати – малюнки вирізати. Болить Василькові, аж « рятуйте» хоче кричати. Тільки-но Оленка ножиці забрала, як хтось гарячу праску поставив на Василька - книжку. Горить Василько - книжка, дим з нього йде. Пече йому…
Уже Василько - книжка не книжка, а саме шмаття, в яке загорнула Оленка свій сніданок. Так гірко, та так боляче зробилося Василькові, що він аж прокинувся!
А потім , здогадавшись, що то був тільки сон, зітхнув полегшено. А зітхнувши. Подумав та й гасло про книгу склав:
- Бережи книжку – це твій друг!
І ніколи вже не псує Василько книг та й товаришів соромить, коли хтось з них не береже книжку.
ІV. Підсумок уроку