"Бережи свої речі" Гра-вікторина

Про матеріал
Навчати дітей берегти свої та шкільні речі. Виховувати дбайливе ставлення до майна
Перегляд файлу

 

Бережи свої та шкільні речі

Виховна година

(Для учнів молодших класів)

Мета: вчити тримати в чистоті й порядку особисті речі,  одяг, книги, зошити, парту і вчити приступати до   заняття після того, як наведений порядок на    робочому місці, складати речі в сумку, коли   закінчене  заняття.

 

Хід  заняття.

 

І. Організація учнів до заняття.

- Добрий день! Сідайте, діти.

ІІ. Оголошення теми  та мети заняття.

  • Сьогодні до вас на заняття завітав Дональд. Він хоче побачити , чи вмієте ви берегти  свої  та шкільні речі.
  • А які ви знаєте шкільні речі?
  • Так , правильно - це парта, портфель, ручка, зошит, крейда, книги, пенал, дошка.
  • А особисті речі?
  • Так  - це одяг, взуття і т.д.
  • Кілька років тому Дональд  теж навчався у школі і дивився, як діти  бережуть книги, чи не виривають з них листочки та чи бережуть зошити.
  • Коли він навчався у школі, діти старанно ставилися до книг та зошитів, бо їх тоді не було так багато, як зараз. Тепер він хоче порівняти, хто краще береже книги.

ІІІ. Розкриття теми:

1. Загадки.

-А зараз я вам  прочитаю загадки.

 

Дуже я потрібна всім:

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму навчу.

А сама завжди мовчу. ( Книжка)

 

Не вмію читати.

Не вмію писати

І весь вік мовчу,

Зате інших вчу. ( Ручка)

 

Дерев’яний та довгенький,

Маю носик я гостренький,

По білому слід лишаю.

Я всіх діток потішаю. (Олівець)

 

У коробці спочивають

Спритні хлопці-молодці.

Убрання барвисте мають

І загострені кінці.

На папері слід лишають

А зовуться… ( Олівці) 

 

Темна мов осіння ніч,

Незамінна в школі річ. ( Дошка)

 

Стоїть вулик придорожній,

Іноді зовсім порожній.

Вранці , вдень гуде, оживає,

А вночі відпочиває. ( Школа) 

 

 

2. А тепер я вам прочитаю вірш:

Нумо, гляньмо, що у нього,

Поки не завзята гра,

Бо  портфель –усім відомо,

Це обличчя школяра.

Ось книжки, та що це з ними?

Чом вони у плямах синіх?

Пошматовані, брудні,

Страшно глянути на них,

Подивіться на сторінку!

Не сторінка, а картинка

Помальована така.

А обкладинка – ну й горе!

Ніби вчора побувала

У брудних руках.

 

  • Що можна сказати про власника цього портфеля?
  • Він неохайний, він їх розмалював, повиривав сторінки з них.
  • Мабуть , книги таким людям не варто давати. Правда, дітки?
  • А ось іще один віршик.

Із Парти капнула сльоза

Смоляниста і густенька.

І Парту Столик запитав:

«Чому ти плачеш, дорогенька?

Швиденько витри свої очі,

Та розкажи-но у чім річ?»

Вона зітхнула неохоче:

  • Боюсь , що попаду у піч,

Згорю  даремно, як прості дрова,

А я ж була така новенька і здорова!

Дві букви лише вивчив Коля

Й надряпав їх маленькою рукою.

Поки алфавіт Коля буде вчити,

Мене він буде дряпати , губити.

  • Чи є такі дітки у вашому класі, як Коля?
  • Скажіть , чому плакала парта?

3. Розповідь.

- Тепер я розповім одну пригоду: « Дмитрик штовхає лід носком черевичка. Вчитель зупиняє його і каже:

- Зіпсуєш черевички і вони виглядатимуть, як старі.

- То й що? – безтурботно відповідає хлопчик . – Мама мені другі купить, кращі ніж ці».

- Дітки, чи можна сказати, що Дмитрик – бережливий хлопчик?

- Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами та інших людей, чи правильно поводиться, чи береже свої речі?

- А тепер  послухайте правила охайного хлопчика, з якого вам потрібно  брати приклад:

Люблю чистоту.

Щодня складаю на місце свої речі.

На моєму місці зажди порядок.

Книга – мій перший друг.

4.Читання вірша

« Хто то?»

На носі чорнило,

Немов їх чорнильним дощем покропило.

На кожній долоні написано: « Юра».

Скажіть, вам не стрівся такий замазура?

Біжить, підкидає він сумку з книжками.

А сумкою бився оце з хлопчаками.

Та тільки устиг замахнутись щосили –

Під ноги хлоп’ятам книжки полетіли.

Всіма сторінками сплеснули від ляку:

  • Ой, хто угамує цього розбишаку?

У класі  сидить він розвісивши вуха,

Того недочує, а те недослухав.

Та ще ображається потім:

  • А в зошиті в нього – мов курка блукала,

Ще й лапками кожну сторінку торкала.

І що там таке – не  вчитаєш  нічого.

Скажіть – ви не бачили хлопця такого?

Чи, може, когось хто у вас на прикметі,

Ви зараз у цім упізнали портреті?

5.Читання оповідання О.Вишні « Любіть книгу»

 Не дуже любив книгу Василько. І не дуже чемно з нею поводився. От одного вечора ліг він спати та й узяв книжку перед сном почитати. А Василько знав, як лежачи книжку читати, псується зір, і псується книжка.

 Лежав Василько, читав… і задрімав. А книжка – бух на підлогу. Аркуші  в книжці й пожмакалися. Добре заснув Василько, так міцно, що й од «бух» не прокинувся.

 І сниться Василькові , що він сам книжка. От бере його книжку-Василька Оленка, що теж не дуже поважає книжки, бере, читає і водночас обідає. Борщ із ложки – кап, та й на Василька-книжку. Йому пече, йому неприємно, що на нього борщ капає, та нічого не вдіє Василько, бо він – книжка.

 А потім ухопили Василька-книжку Михайло і Володя, та давай на ньому різні дурниці писати. А потім позакладав якийсь марал - художник у книжку пензлі..

 Далі ще гірше. Оленка почала Василька-книжку ножицями різати – малюнки вирізати. Болить Василькові, аж « рятуйте» хоче кричати. Тільки-но Оленка ножиці забрала, як хтось гарячу праску поставив на Василька - книжку. Горить Василько - книжка,  дим з нього йде. Пече йому…

 Уже Василько - книжка не книжка, а саме шмаття, в яке загорнула Оленка свій сніданок. Так гірко, та так боляче зробилося Василькові, що він аж прокинувся!

  • Ой, що зі мною зробили?

А потім , здогадавшись, що то був тільки сон, зітхнув полегшено. А  зітхнувши. Подумав та й гасло про книгу склав:

 - Бережи книжку – це твій друг!

І ніколи  вже не псує Василько книг та й товаришів соромить, коли хтось з них не береже книжку.

ІV. Підсумок  уроку

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Інкл
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку