Бесіда "Хай знає дитина кожна,жартувать з вогнем не можна"

Про матеріал
Продовжувати вчити дітей правил пожежної безпеки та дії в разі виникнення пожежі; вести роз'яснення щодо попередження пожеж в результаті пустощів дітей з вогнем і заходів пожежної безпеки. Ознайомити дітей з історією виникнення пожежної служби, з основами профілактики. Виховувати в дітей потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.
Перегляд файлу

 

Бесіда на тему:

                                                                                           

                   Тема:  Знає хай дитина кожна – жартувати з вогнем не можна!

Мета: Вивчити правила пожежної безпеки та дії в разі виникнення пожежі;

вести роз'яснення щодо попередження пожеж в результаті пустощів дітей з вогнем і заходів пожежної безпеки. Ознайомити дітей з історією виникнення пожежної служби, з основами профілактики. Виховувати  в дітей   потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.

Форма проведення: подорож.

  Обладнання: схема маршруту, квитки, макет сірника, призи, музичний супровід

                                                    Хід заходу

1.Вступне слово вчителя.

— В деякому царстві, в деякій державі є одна чарівна школа Пожежних наук. Навчатися там дуже цікаво.

Сьогодні ми з вами відправимося туди. Як в будь-якій казці, на шляху нас чекають різні перешкоди, які потрібно буде подолати. А подолати ви їх зможете лише тоді, коли будете уважні, дружні.                                                          

Ми будемо подорожувати   за маршрутом

Клас ділиться на четвірки — купе.

Переможе та четвірка, яка буде мати найбільше квитків. Придбати квитки можна  не тільки на зупинці, але й на маршруті.

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон» ….

2. Перша станція "Подорож в минуле"

На цій станції ми дізнаємось, що було, коли не було пожежників. Люди тоді боролися з вогнем, хто як міг. Найчастіше усі гуртом. Бо самому з вогнем не впоратись. Один воду несе. Другий - добро. Третій - погорільця з вогню. А інші дім по колоді в різні боки розтягають.

Шуму й метушні багато, а порядку - мало.

"Червоний півень", як прозивали вогонь пожеж, був частим гостем. І гірше ворога пустошив міста й села.

Стали думати - гадати, як краще справу поставити.

І от що надумали. Треба вогню і злодіїв стерегтися? Треба!

Погомоніли. Помудрували. Намислили пожежно-сторожові служби запровадити. Щоб день і ніч ходили, вогонь та дим пильнували. Злодіїв та розбійників видивлялися. І людей, і добро берегли. Вирішили, що всі чоловіки по черзі дозором ходитимуть. По одному від кожних десяти дворів. Взяли до рук рогатини і бердиші проти лихих людей, сокири та водозливні труби супроти вогню. І стали вулицями походжати. Лад і спокій серед людей стерегти.

Рогатина - вила дерев'яні гострі.

Бердиш - сокира страшна бойова.

Водозливна труба згадується ще в переказах далекої давнини — ще від часів Олегових походів на Цареград. Більше тисячі років тому. Нічого зайвого з собою наші воїни не брали. А от водозливну трубу — брали! Щоб пожежу нею гасити, якщо вороги вогонь напускати стануть.

Влаштована була водозливна труба, як насос. З дерева чи листової міді зладнана. А в середині водозливної труби - поршень тугий. Набереш поршнем води, натиснеш — так вода тугою цівкою і вдарить.

На пожежу добрі люди самі поспішали. Ледачих — на мотузці тягли. А тих, хто не хотів гасити, ще й батогами підганяли.

Командував на пожежі об'їзний голова. Він на кожному кутку свій був.

З пожежами боротися - діло добре. Та ще краще - пожежам запобігти. Їм і запобігали - гляділи, щоб усі правильно користувалися вогнем. Вчасно трусили сажу, аби пекучі іскри з димарів не вилітали.Особливо у спеку вогню остерігалися. Навіть не світили в хаті. Не запалювали ні свічки, ні скіпки, ні каганця. Вносити до оселі вогонь дозволялося тільки з першого жовтня. Отак раніше береглися од вогню!

  •   Як боролися люди з вогнем, коли не було пожежників?
  •   Що називається рогатиною, бердишем, водозливною трубою?
  •   Хто командував на пожежі?
  •   Як люди намагалися запобігти пожежам?

Вчитель  роздає квитки тим учням, які відповідали на запитання правильно.

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон» ….

 3. Друга станція "Побутова"

Вчитель: Ще в давні часи увагу людини привернули запалені блискавками факели газу, який виходив з надр Землі. Такі вогні горіли роками, викликаючи в людей бажання якось їх підкорити і примусити служити собі. Спершу тільки найбагатші володарі прокладали глиняні трубопроводи для обігріву палаців. Сьогодні газ завітав майже до кожної оселі.

 Які ви можете назвати переваги газового палива?

(Швидко і просто запалюється; згоряє повніше, ніж тверде паливо; не утворює попелу, сажі; легко транспортується, має високу теплоту згорання; процесом горіння легко керувати).

 А які недоліки?         (Невміле користування буває небезпечним).

       Вчитель:Діти, послухайте загадку і скажіть, про що в ній йдеться.

Ну та й плитка в нас чудова!

Не потрібні плитці дрова.

Встане мама вранці - рано,

лиш поверне вгору крана,

сірником терне — і враз

загориться в плитці... (газ).

Відповідь дітей. (Це газова плита. Мама на ній готує смачні страви).

        Ви повинні запам'ятати, що природний газ - отруйна і вибухова речовина! Він у повітрі може легко вибухнути — від запаленого сірника, іскри, будь-якого вогню. Крім того, побутовим газом можна отруїтися.

Послухайте вірш Марії Пономаренко "Зайченя прийшло зі школи...".

Зайченя прийшло зі школи

- Зупинись моя дитино!

Преголодне, як ніколи.

Газ, синочку, це не жарти!

І, на малюкове лихо,

Пам'ятати про це варто!

Забарилась десь Зайчиха.

Він палає, вибухає,

Не смакує борщ холодний,

І отруту в собі має.

Хоч малюк такий голодний!

Виростеш — тоді навчу,

І надумав перший раз

Як нагріти собі борщу.

Запалити в плиті газ.

Щоб запалювати вмів,

Сірника малюк тернув,

Зрозумів?

Хутко ручку повернув,

Зайчик лапку свою дмуха

Хоч зробив все по порядку,

І за вушком тихо чуха:

Та припік м'якеньку лапку.

— Видно, справа непроста,

Газ шипить, немов той гад,

Обсмалю я ще й хвоста.

Зайчик лапку рве назад,

Справді, гарно треба вчити

Та виходить невпопад.

Правила, як газ палити!

Мама вбігла до хатини:

 

— Чи не були ви в такій ситуації, як зайченя з цього вірша?

      А ось перед вами привила користування газовою плитою:

  • ніколи не користуйтесь газовою плитою без дозволу дорослих;
  • перш ніж увімкнути плиту, перевірте, чи всі крани плити закриті;
  • спочатку запалюй сірник або спеціальну запальничку, а потім відкривай кран газової горілки.
  • регулярно провітрюй кухню

Робота над віршем "Обережно з газом!"

Мама донечці - малечі

варить кашу кожний вечір

і говорить їй щоразу:

"Обережно, доню, з газом.

Витік газу небезпечний,

газ отруйний, і, до речі,

 

                          навіть від іскринки газ

може вибухнути враз,

Від його вогню пожежі...

Будь уважна з ним — без межі!

Будь обачна з ним завжди!

І не станеться біди".

 

 

 

 

 

 

 

  •    Чого навчає мама доньку
  •    Назвіть застороги матері.
  •    Доповніть їх своїми.
  •    А що потрібно робити, коли ви відчули запах газу?

Відповіді учнів:

 

  1.    Не вмикати світло і електроприлади;
  2.    закривати всі крани плити;
  3.    негайно відкрити вікно чи кватирку;
  4.    покликати на допомогу дорослих;
  5.    не телефонувати зі своєї квартири.

Вчитель:

 Пам'ятайте. Усе, що працює за допомогою електричного струму, має бути справним.

Адже ви знаєте, що користування несправними електричними приладами спричинює коротке замикання (гасне світло або можлива пожежа). Вчитель роздає квитки тим учням, які відповідали на запитання правильно. Ось ми і виконали всі завдання на цій станції.

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон» …

4. Наступна станція "Лісова"(Додаток 4).

Ліс зустрів нас всіх як друзів Горлиць теплим воркуванням, Пізнім дзвоном солов'їним,

Ніжним голосом зозулі,                                                         

 Вогким одудів гуканням.

Вчитель: А чи знаєте ви правила поведінки в  лісі? (відповіді учнів, підсумок вчителя).

Правила поведінки в лісі.

Вчитель: Після кожного відвідування лісу ви повинні бути впевнені, що залишаєте його в безпеці. А для цього повинні знати правила поведінки в лісі. Особливо це стосується одного невеличкого предмета, про якій йдеться в цій загадці:

Дерев'яний сам, До роботи

Легенький, Малюк звик,

В капелюшку                                                                Упізнали?

Темненькім .                                             Це - (сірник).

Інколи через нашу недбалість у лісі спалахують пожежі. Причиною лісової пожежі можуть стати запалений сірник, недопалок чи вогнище. Коли ви в лісі хочете розкласти вогнище, то спочатку обкопайте місце для багаття ровом, очистить простір навколо його від сухої трави і гілок. Коли йдете з лісу, то простежте чи вогонь погас і засипте його землею. Навесні не треба підпалювати ні сухої трави, ні тополиного пуху.

—Як потрібно загасити багаття, коли ви йдете з лісу?

—Хто повинен гасити лісові пожежі?

—Як слід рятуватися від лісової пожежі?

         Вчитель роздає квитки тим учням, які відповідали на запитання правильно.

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон»

 5. Наступна станція "Театральна"(Додаток 5).

Вчитель: — Щоб  ви діти відпочили, пропонується перегляд мініатюри про дотримання правил протипожежної безпеки "У лисиці загорілася нора".

Дійові особи: Сорока, Сова, Лисиця, Ведмідь, Білочка, два пожежника і вчитель.

На сцену вибігає Сорока і кричить, бігаючи по сцені. На задньому плані сцени на стільці сидить Сова.

Сорока: Біда! Біда! У лисиці загорілася нора!

Пожежнику! Пожежнику!

 Мерщій сюди біжи,

Пожежу погаси!

Вибігає. Сцену перебігають два пожежника із шлангом і вогнегасником. Заходить, плачучи, Лисиця.

Лисиця: Мої сукні, мої прикраси

                Згоріли всі до тла і їх нема, нема!

Сова:     Засумувала, вертихвістко?

Лисиця:Їх уже нема, нема.

Сова:    Чия ж то є вина, що їх уже нема?

Лисиця: Моя! Моя! Не вимкнула праску,

                 Бо поспішала до театру на перегляд казки.

Сова:      Так! Неуважність призвела до втрати,

                 Спробуй усе заново придбати.

                 Не голоси! Каяття запізніле.

                  Усе вже згоріло.

Сорока:(Вбігаючи). Тривога! Тривога!

У лісі пожежа! Рятуйте смереку!

Дивіться! Дивіться! Всім видно здалеку!

Вогнище не погасили хлопчаки,

Ті, що смажили шашлики.

Воно розгорілося враз,

Вітер вогнем на ліщину — фах!

Ліщина горить, а поруч — смерека...

Дивіться, дивіться, всім видно здалеку!

Пожежнику! Пожежнику! Біжи! Біжи!

Ліс врятувати допоможи! (Вибігає).

 Сова:     От біда! Та вертихвістка на мандри спішила,

Ті безголові погнались кудись,

І ось тут горить, і там горить.

Ведмідь: (поспішаючи). Тікайте, рятуйтеся! Пожежа! Пожежа!

На білці згоріла одежа.

І тіло все у ранах...

Білочка: (вбігає на сцену). Люба, донечко моя, де це ти, кохана?

 Ведмідь: Айболить витягнув її з дупла напівживу

І забрав у машину швидку!

 Білочка:Донечко, сонечко, тільки живи!

І мені неуважній прости,

Що залишила без нагляду саму,

А він знайшов напівживу.

Сорока :(метушиться по сцені) Евакуація! Евакуація! Звірі втікайте

             Вогонь змітає все на шляху,

            Я вже втомилась, я ледь живу.

            Повільно виходить.

Ведмідь: Надихалась чадного газу, сорока?

          Буде з тобою чимало мороки.

          Ось тобі моя рука.

          Без паніки, всі біжимо!

         Дорогий час. Тільки він врятує нас.

Усі вибігають. На сцену виходить вчитель.

 Вчитель:Ось і гримнула біда,

Тай великим громом!

Покотилася вона по лісі луною,

Завила, заголосила

Болем і журбою.

Щоб пожежі не бувати,

Треба правила вивчати.

Виходячи із дому, уважно перевірте, чи вимкнені всі газові та електричні прилади!

Не залишайте без нагляду малюків!

Умієте розвести вогнище у лісі — умійте його і погасити.

Пустощі із сірниками — це ігри з вогнем!

У випадку пожежі телефонуйте 01.

Звучить мелодія пісні «Голубий вагон» ….

 

6. Наступна наша станція "Ситуаційна"(Додаток 6).

            Робота в групах (3 групи). Група №01,№04, №03.

Пропонуються ситуаційні завдання, а діти дають відповіді на них.

Група №01

Ситуація № 1. В оселі почалася пожежа. Вам необхідно зателефонувати в службу пожежної безпеки. Яку інформацію ви маєте передати?

Ситуація № 2. Ви прокинулися (в одноповерховому дерев'яному будинку) від запаху диму. Ваші дії.

Група №04

Ситуація № 3. Під час купання у ванній кімнаті ви відчули запах диму. Двері на дотик гарячі. Ваші дії для врятування власного життя.

Ситуація № 4. Розмовляючи по телефону у коридорі, ви помітили, що з-під вхідних дверей просочується дим. Складіть послідовний план дій.

Група №03

Ситуація № 5. Ви мешкаєте у власному двохповерховому будинку. Почалася пожежа у вітальні на першому поверсі. Шлях евакуації ви вибрали через вхідні двері, де було полум'я. Яким чином ви захистите себе від полум'я та диму?

Ситуація № 6. Через недбале використання вогню  полум'я охопило будинок у господаря; води поблизу немає. Які заходи необхідно вжити для порятунку?

Видаються квитки які були підготовлені заздалегідь.

 

7. Остання станція на яку ми сьогодні завітаємо, називається "Поетичною"(Додаток 7).

(Діти розповідають вірші).

1 учень. Всім хочу розказати Правила, як газ включати.

В кожнім домі для всіх нас

Помічник великий — ГАЗ.

Їсти варить,

Гріє дім,

Щоб було затишно

В нім.

Та не можна з газом грати –

Треба це ЗАПАМ'ЯТАТИ!

Справжню в хаті

Веремію

Газ створити

Добре вміє.

Зазівавсь — і газ тікає,

Як робити це — він знає...

Щоб не став він, мов той звір,

Спершу тягу перевір.

Якщо протяг там сидить —

Все гуде і палахкотить,

Можеш митися досхочу

В душі з теплого дощу!

Нема тяги — то хоч плач,

Душ не гріє нагрівач!

Слухай далі, пам'ятай

І на вус собі мотай.

Відчини кватирку — раз!

А тоді включай вже газ.

Влітку — настіж і вікно,

Не завадить і воно!

Обережно з сірниками!

Терти їх повчись у мами.

Бо вогонь, коли лютує,

Зовсім, зовсім не жартує.

Може пальці обсмалити

І сорочку запалити.

Дуже страшно це, погодься,

Так уміло з цим поводься.

Щоб з ним гратися

Не смів

Зрозумів?

Ось історія, мій друже,

Для дітей повчальна дуже.

 

2 учень. ГОРЕ, горе в Кошеняти:

Десь пішла у місто мати —

Сіра в смугу, добра Киця, -

Чом їй вдома не сидиться?

 Кошенятко їсти хоче,

Сумно, сумно так муркоче.

Молочко ж, коли тепленьке,

І корисне, і смачненьке...

Доведеться перший раз

Кошеняті ввімкнуть газ.

А робити це не вміло,

Так і ручкою вертіло

Вліво - вправо,

Вліво - вправо

- Як включити газ не знало!

Вирвавсь синій газ на волю,

Погуляв у кухні вволю,

Що робить, малюк не знає,

Хутко носик затуляє.

Газ шипить, немов той гад, і не хоче йти назад...

 ... Мама-Киця з магазину

мчить із молоком в корзині.

Хутко,  хутко в дім влітає,

Газ на кухні вимикає.

Каже сину: - Неслух ти!

Чом же лізеш до плити?!

Тож запам'ятай гарненько:

Газ вмикати — ще маленький!

Ну який же ти, одначе,

Неслухняний, нетерплячий!

Підростеш — тебе навчу

Газ вмикати досхочу!

З учень. Та давай

Підемо далі —

Обговоримо

Деталі.

Якщо в хаті чути газ —

Телефон хапаєш враз.

Нуль-чотири!

Нуль-чотири

Хутко набираєш.

Двері, вікна і балкон

Миттю відчиняєш.

Крани всі позакривай.

Електроприлади?

Ні, не включай!

Не можна нічого чіпати,

Повір,

Бо газ, що утік —

Це розлючений звір.

 А якщо не ходиш в школу,

З газом не дружи ніколи!

І підходить до плити

Права геть не маєш ти!

Вчитель: Щоб дружба із газом була в нас безмежна —

                Поводьтеся з ним Ви завжди обережно!

Квитки роздаються учням які підготували вірші.

8. Підсумок заняття.

Вчитель:  — Погляньте, діти, на цей сірничок (макет сірника).

Червона голівка, жовтенький бочок.

На вигляд - звичайний: тонкий і малий.

Буває він добрий, буває і злий.

Він може зігріти, зварити обід,

Він плавить метал і розтоплює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно, і будинок, і все спопелити.

Діти, ви будьте з вогнем обережні

І пам'ятайте всі правила протипожежні.

 

Визначення переможця.

Нагородження призами.

Зарахування до школи Пожежних наук. (видача посвідчень учням пожежних наук).

 

 

Рефлексія

Закінчіть речення:

1. Я знаю…..

2. Я вмію….

3. Я розумію….

4.  Мені сьогодні вдалося ….

5. Мені сподобалось ….

6. Настрій  в мене  був….

 Бережіть себе діти ! Добра вам і здоров'я.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сташок Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
3177
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку