Бесіда за казкою В.Сухомлинського "Де береться краплина"для дітей 3-4 р.

Про матеріал
У дітей формуємо елементарні зання про явища неживої природи.Доповнюємо знання про стан води (твердий , рідкий). Які зміни відбуваються у небі. Експериментувати завжди цікаво дітям, це новий вид діяльності .
Перегляд файлу

Бесіда

                               за творами В.Сухомлинського

                           (для дітей молодшого віку, 3-4 років)

Тема: Розповідання казки В. Сухомлинського “Де береться краплинка”

Мета: формувати елементарні уявлення явища неживої природи; доповнити знання про стан води, про небо та зміни, які відбуваються у небі; виховувати у дітей зацікавленість до експериментування.

  Матеріал: паперові сніжинки, сюжетна картина “Снігопад”, мольберт, ємність з водою, піпетки та блюдця на кількість дітей.

 Хід

І етап - мотивація

(вихователь звертає увагу на погоду за вікном)

  • Діти підійдіть до віконця, подивіться, що ви там бачите?
  • А яка пора року за вікном, допоможе загадка?      

 Кружляє ніжно білий пух

                      Міняє зайчик свій кожух,

                      Вдягає лиска рукавички,                              

                      Співають весело синички,

                      Ведмідь в барлозі вже дріма,

                      Яка пора скажіть.  (зима)

- Подивіться діти, за вікном щось полетіло, та це ж сніжинки до нас прилетіли, опустились на підвіконня, коли віконечко було відчинено, а на вулиці холодно, морозно.

   -  Погляньте, на сніжинки, які вони, взимку?

ІІ етап - пізнавальна діяльність

Мовна вправа “Які сніжинки?”

(красиві, легкі, білі, прозорі...)

Розгляд сюжетної картини “Снігопад” (вихователь виставляє на мольберті демонстраційну сюжетну картину “Снігопад”)

- Діти, коли падає багато-багато сніжинок, вони  злипаються одна до одної  утворюючи сніг. Коли багато снігу,  то це - снігопад.

  • Діти, на картині ви бачите сніг чи сніжинки? (падає сніг)

- Сніг падає з неба на дерева, кущі, суху траву, землю вкриваючи зимовою сніжною ковдрою.

- Бачу, ви хочете відчути себе легкими сніжинками. Тож: Раз, два, три - повернись і в сніжинку перетворись! (діти на місці повертаються навколо себе)

            Фізхвилинка “Сніг”         

Білий сніг, білий сніг, заміта стежинки, (рухи руками внизу)

Цілий день, цілий день, падають сніжинки, (повільно присідають)

Вітерець - жартівник, віхолу здіймає,  (рухи рук вгорі)

А мороз - чарівник, з діточками грає. (стрибки на місці)

  • Як сніжинка перетворюється на крапельку води, ви

дізнаєтеся послухавши казку В.Сухомлинського “Де береться краплинка”.  Сідайте кучненько, слухайте уважненько.

Казка В.Сухомлинського “Де береться краплинка”

Бігла Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали в повітрі. Одна сіла на рукав. Дивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикутна зірочка, така красива, блискуча. Ніби казковий майстер вирізьбив її зі срібної платівочки.

Наблизилась Оленка до сніжинки. Дивиться, милується нею.

І бачить диво: сніжинка стала краплею води.

Запитання за змістом твору:

          - Де ж беруться краплинки води? (відповідь дітей)

          - Який вигляд мають сніжинки? (шестикутні, як зірочки….)

          - Чому ж сніжинка стала краплею води?(відповідь дітей)

ІІІ етап - перетворювальна діяльність

  • Скажіть діти, чи можна побачити крапельку води?

Експеримент “Крапля-вода”

(на столах, на кожну дитину стоїть прозора склянка з водою, блюдце, лежить поруч піпетка)

  • Дітки, що ви бачите налито в прозору склянку? (вода)
  • А крапельку води ви бачите?
  •  А хочете її побачити?

- Тож до роботи. Візьміть піпетку притисніть пальчиками, наберіть нею водичку зі  склянки, видавіть воду на блюдце.

-Що ви побачили? (крапельку води)

- Яка вона? (маленька, прозора, чиста...)

- А в склянці, що залишилось? (вода)

- Отже, коли  зібрати багато-багато крапель в склянку, ми побачимо воду.

ІV етап - оцінно-контрольна діяльність

  • Про яку пору року розповідається у казці?
  • Про кого розповідається у казці?
  • Яку сніжинку побачила дівчинка Оленка?
  • Як сніжинка перетворилась на крапельку води?
  •  
docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
1 червня 2021
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку