БЕЗ ТРУДІВ НЕ ЇСТИМЕШ ПИРОГІВ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА"КОЛОСОК"

Про матеріал
БЕЗ ТРУДІВ НЕ ЇСТИМЕШ ПИРОГІВ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА"КОЛОСОК" Мета уроку вчити дітей читати казку в особах; аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики; розвивати навички правильного, виразного читання; виховувати бажання допомагати дорослим і один одному; викликати негативне ставлення до ледарства.
Перегляд файлу

Без трудів не їстимеш пирогів.

Українська народна казка"Колосок"

 

Мета: вчити дітей читати казку в особах; аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики; розвивати навички правильного, виразного читання; виховувати бажання допомагати дорослим і один одному; викликати негативне ставлення до ледарства.

Методично-дидактичне

забезпечення уроку.  Запис казки, колоски з буквами, малюнки героїв, маска, ілюстрації, виставка книг, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Артикуляційні вправи.

1) Гра "Добери до слів суперників" (антоніми).

Учитель називає слова, а учні добирають слово, протилежне за значенням (антонім): голосно (тихо) веселі (сумні) початок (кінець) наївся (зголоднів) спочатку (вкінці) лінивий (працьовитий) холод (тепло) працювати (відпочивати) знайшов (загубив)

2) Скоромовка (читання з дошки).

Ви сичі-горлачі,

Не кричіть уночі!

Бо в траві на землі

Сплять мишата малі.

3) Розчитування скоромовки "дощиком".

-  Дощик накрапає (читають повільно і тихо).

-  Дощик сильніший (скоріше і голосніше).

-  Злива (голосно і скоромовкою).

-  Дощик слабшає, дощ накрапає і дощ перестав (у зворотному напрямі).

 


2. Кросворд.

1. Який жанр усної народної творчості ми опрацьовуємо у цьому розділі?

2. Хто автор цих казок?

3. Гостродзьобий герой казки про невдале гостювання.

4. Страшний звір, якому не вдалося обманути сімох діток.

5. Рудохвоста, улеслива тварина, яка в усіх казках хоче тільки хитрувати і обманювати.

6. Мати сімох чемних, слухняних козенят.

7. Хто перехитрив навіть Лисицю?

1.

К

а

з

к

а

 

2.

Н

а

р

о

д

3.

Ж

у

р

а

в

е

л

ь

4.

В

о

в

к

 

5.

Л

и

с

и

ц

я

 

6.

К

о

з

а

 

7.

Ï

ж

а

к

 

II. Мотивація навчальної діяльності

Вправа з читання.

На дошці прикріплені колоски з буквами. Читання деформований слів.

Учитель. Перед вами — казкові колоски. "Обмолотивши" їх і переставивши зернята місцями, ви одержите імена героїв казки. (Круть, Верть, Півник)

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

1) Слухання казки "Колосок" у записі. Бесіда.

-  Хто були Круть і Верть?

-  Як звали півника?

-  Що знайшов півник?

-  Що любили робити мишенята?

679734_original

 Ілюстрація  до казки "Колосок"

2) Робота з картками.

Вправи на розширення поля читання. Учні з'єднують частини слів,


їс ти

тіс то

по тім

ті льки

пи роги

спе

моло

намоло

заміси

розпали


2. Вправи з читання.

1) Повторне читання вголос. Бесіда.

-  Подумайте, чому герої казки мають такі імена.

-  Де відбуваються події казки? В яку пору року? Що на це вказує?

-  Чому мишок звати Круть і Верть?

2) Вибіркове читання з елементами бесіди.

-  Прочитайте, що найбільше любили робити мишенята?

-  Чим займався півник?

-  Що він знайшов одного разу?

-  Прочитайте, які поради давали мишенята?

-  Хто все це робив?

-  Прочитайте, що робили весь час мишенята?

-  Прочитайте ще раз мовчки останню розмову півника з мишенятами.

-    Прослідкуйте, як змінювався настрій мишенят під час розмови.

-  Прочитайте слова казки, які свідчать про зміну їхнього настрою.

-  Що робив півник? Чи справедливо він вчинив?

-  Чому мишенята вилізли з-за столу?

-  Кого з героїв казки вам шкода? Чому?

-  Який епізод вас найбільше схвилював?

3) Читання казки в особах. Учитель звертає увагу учнів на розділові знаки і слова, що "підказують" інтонацію читання.

3. Інсценізація казки.

Учні перечитують уривок казки (від слів "Ох і зголоднів я!"). Переказ з елементами інсценізації.

4. Творча робота.

Поділити клас на 2 групи підтримки і дати завдання на самостійне опрацювання.

I група. Подумати, розказати, що буде з героями казки після закінчення твору.

II група. Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?

5. Завдання учням

Характеристика героїв казки. Визначення головної думки. На дошці — дві колонки слів-характеристик: І колонка — мишенят, II колонка — півника.

Над словами прикріпити малюнки тварин.

Учитель. Підкресліть ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.

Діти по черзі виходять до дошки і підкреслюють слова.

Мишенята

слухняні

ледачі

веселі

нероби

працьовиті

хитрі

Півник

роботящий

розумний

лінивий

працелюбний

невдячний

стриманий

  Прочитайте висновок.

-  Кому у цій казці ви симпатизуєте? Чому?

-  Як автор ставиться до героїв своєї казки?

6. Робота в зошитах (с. 11,12, завдання 1,2,3).

IV. Підбиття підсумків уроку

- Чи не поводитесь ви інколи, як ці мишенята?

V. Домашнє завдання

1. Подумайте, які поради ви можете дати героям казки.

2. Підібрати прислів'я, які характеризують героїв казки.

3. Придумайте свою назву казки.

Kolosok_1


docx
Додано
28 серпня 2020
Переглядів
2209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку