КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
№ з/п |
К-сть Год. |
Дата |
Тема уроку |
Тип уроку |
Примітка
|
|
|
І семестр |
|
||||
1 |
1 |
|
ВСТУП Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Види мистецтва. ТЛ: образне слово. |
ВНМ[i] |
Ст.. 5 - 7 |
|
2 |
1 |
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ Первісні уявлення про Всесвіт і людину в міфах і легендах «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Дажбог». ТЛ: фольклор, міф, легенда. |
ВНМ |
Ст.. 10 – 12, 16 - 20 |
|
3 |
1 |
|
Реальні й фантастичні елементи людської поведінки в міфах та легендах «Берегиня», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». |
ВНМ |
Ст.. 13, 20 – 28 |
|
4 |
1 |
|
Народні перекази «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожці», «Ой Морозе-Морозенку». Лицарство та відвага запорозьких козаків. ТЛ: переказ. |
ВНМ |
Ст.. 29 – 31, згадати улюблену казку |
|
5 |
1 |
|
РМ Розказування улюбленої казки. Народні казки як жанр фольклору. Тематика народних казок, їх різновиди. Будова казки. ТЛ: народна казка. |
РМ(у) ВНМ |
Ст.. 32 – 33 |
|
6 |
1 |
|
Народне уявлення про добро і зло в казці «Про правду і кривду». |
ВНМ |
Ст.. 33 - 38 |
|
7 |
1 |
|
Мудрість і порядність простої людини в народній казці «Мудра дівчина». |
ВНМ |
Ст.. 38 – 42 |
|
8 |
1 |
|
Добро і зло в народній казці «Ох». |
ВНМ |
Ст.. 49 – 56 |
|
9 |
1 |
|
Фантастичне й реальне в народній казці «Летючий корабель». |
ВНМ |
Ст.. 57 – 62 |
|
10 |
1 |
|
Конкурс на кращого оповідача української народної казки. Казка «Яйце-Райце» |
ПЧ |
Ст.. 43 – 49 |
|
11 |
1 |
|
Контрольна робота № 1 «Усна народна творчість» (тест) |
ОЗ |
Повт. 18, 32, 37 - 38 |
|
12 |
1 |
|
Іван Франко – казкар. Літературні казки. Відмінність літературної казки від народної. ТЛ: літературна казка. Тропи. Гіпербола |
ВНМ |
Ст.. 65 – 68 |
|
13 |
1 |
|
Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість у казці Івана Франка «Фарбований Лис». |
ВНМ |
Ст.. 69 – 73 |
|
14 |
1 |
|
Головні й другорядні персонажі в казці Івана Франка «Фарбований Лис». ТЛ: мова автора й мова персонажів. |
ВНМ |
Пит.. ст.. 74, ст. 75 |
|
15 |
1 |
|
Образи фантастичних істот у казці Василя Королева-Старого «Хуха-Моховинка». Добро і зло в людському світі. |
ВНМ |
Ст. 76 – 81 |
|
16 |
1 |
|
Світлий і життєствердний погляд на світ у казці Василя Королева-Старого «Хуха-Моховинка». ТЛ: портрет. |
ВНМ |
Ст.. 81 – 84 |
|
17 |
1 |
|
Песимізм і оптимізм у казці Василя Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон». ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).
|
ВНМ |
Ст. 85 – 89 |
|
18 |
1 |
|
Фантастичне й реальне в казці Василя Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон». ТЛ: Тропи: порівняння, епітет (ст. 93) |
ВНМ |
Ст. 89 – 92 |
|
19 |
1 |
|
Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
ВНМ |
Ст. 95 – 101 |
|
20 |
1 |
|
Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
ВНМ |
Ст. 102 – 114 |
|
21 |
1 |
|
Своєрідність будови повісті-казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору. |
ВНМ |
Ст. 115 – 123 |
|
22 |
1 |
|
Василь Симоненко. «Подорож в країну Навпаки». |
ПЧ |
|
|
23 |
1 |
|
Складання казки. АБО дати два варіанти Варіант 2. Міні-твір на тему «Як треба долати перешкоди на шляху до поставленої мети». |
РМ (п), ОЗ |
|
|
24 |
1 |
|
Контрольна робота № 2 «Літературні казки: твори І. Франка, В. Королева-Старого, Г. Малик (тест). |
ОЗ |
Повт. 75, 86, 93, |
|
25 |
1 |
|
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст, форма і види загадок. ТЛ: загадка. |
ВНМ |
Ст. 124 – 125 |
|
26 |
1 |
|
Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. ТЛ: прислів’я, приказка. |
ВНМ |
Ст. 126 – 128 |
|
27 |
1 |
|
Краса і мудрість прислів’їв і приказок як жанрів усної народної творчості. ТЛ: метафора |
ВНМ |
Ст. 128 – 129 |
|
28 |
1 |
|
Фольклорна основа віршованих загадок Леоніда Глібова: «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто розмовляє?». ТЛ: акровірш. |
ВНМ |
Ст. 130 – 134 |
|
29 |
1 |
|
Життєствердний пафос акровіршів Леоніда Глібова «Хто вона?», «Хто сестра і брат?». ТЛ: порівняння. |
ВНМ |
Ст. 135 – 137 |
|
30 |
1 |
|
Контрольна робота № 3 «Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Твори Л. Глібова».Твір за народним прислів’ям. |
РМ, ОЗ |
Повт. 124, 127, 129 |
|
31/32 |
2 |
|
Література рідного краю. |
ВНМ |
|
|
ІІ семестр |
|
|||||
|
1 |
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу (оповіді про заснування Києва, про Святослава). Казкові та історичні мотиви сюжетів. ТЛ: літопис. |
ВНМ |
Ст. 139 – 143
|
|
|
1 |
|
«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів» Риси характеру князів Русі – України |
ВНМ |
Ст. 145 – 146 |
|
|
1
|
|
Любов до рідної землі, сила духу, благородство й сміливість українських князів (в оповідях князів Володимира і Ярослава). Усний переказ оповідей з літопису |
ВН РМ у
|
Виконай завдання на ст. 147
|
|
|
1 |
|
«Княжа Україна» (повністю) – поетична оповідь Олександра Олеся про минуле нашого народу. |
ВНМ |
Ст. 148 – 152 |
|
|
1 |
|
«Княжа Україна» (повністю) Значення літописів в історії українського народу. |
ВНМ |
Ст. 152 – 157 |
|
|
1 |
|
Ознаки драматичного твору, його будова. ТЛ: гіпербола. |
ВНМ |
Ст. 157 – 159 |
|
|
1 |
|
Добро і зло в драмі-казці Олександра Олеся «Микита Кожум’яка».
|
ВНМ |
Ст. 159 – 167 |
|
|
1 |
|
Інсценізація драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка». |
ВЧ |
Ст. 167 – 171 |
|
|
1 |
|
Позакласне читання. Варіант І. Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий». Варіант ІІ. Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» |
ПЧ |
Ст. 173 – 182 |
|
|
1 |
|
Контрольна робота № 4 «Історичне минуле нашого народу» (тест). |
ОЗ |
Повт. Ст.139, 157 - 159 |
|
|
1 |
|
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ Дитинство Тараса Шевченка за повістю С. Васильченка «У бур’янах». |
ВНМ |
Ст. 183 – 187
|
|
|
1 |
|
Україна часів Тараса Шевченка (на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах»). |
ВНМ |
Ст. 188 – 190 |
|
|
1 |
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» й «Садок вишневий коло хати…». ТЛ: ліричний твір, персоніфікація. |
ВНМ
НАП |
Ст. 191 – 193 |
|
|
1 |
|
«Ти наше диво калинове, кохана материнська мова». Усний журнал за книгами Д. Білоуса «Диво калинове» і «Чари барвінкові». До Дня рідної мови. |
ВЧ |
|
|
|
1 |
|
Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини («Не бував ти у наших краях!», «Блакить мою душу обвіяла…»). ТЛ: метафора, епітет. |
ВНМ НАП (За виб.) |
Ст. 194 – 195, 197 |
|
|
1 |
|
Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…»,. |
ВНМ |
Ст. 196 |
|
|
1 |
|
Краса поетичної мови і мелодійність віршів Тараса Шевченка і Павла Тичини. |
ВЧ |
Завдання на ст. 198 |
|
|
1 |
|
Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…». |
ВНМ |
Ст. 199 – 200 |
|
|
1 |
|
Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». ТЛ: оповідання. |
ВНМ |
Ст. 208, письм. № 4 на ст. 207 |
|
|
1 |
|
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». |
ВНМ |
Скласти характеристику хлопчиків |
|
|
1 |
|
Контрольна робота № 5 «Краса людської душі й природи у творах Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала» (тест). |
ОЗ |
Повт. 191, 200 |
|
|
1 |
|
Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…» |
ВНМ НАП (за в) |
Ст. 209 - 211 |
|
|
1 |
|
«Люби природу не як символ…». Зв'язок між станом людської душі та довкіллям у поезіях Максима Рильського. |
ВНМ ВЧ |
Ст. 212 – 213
|
|
|
1 |
|
Художній етюд про природу. |
ЗМ |
|
|
|
1 |
|
Григора Тютюнника «Дивак». Робота над текстом ТЛ: оповідання |
ВНМ |
Ст. 214 – 219 |
|
|
1 |
|
Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
ВНМ |
Ст. 220 – 223 |
|
|
1 |
|
Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
ВНМ |
Завдання на Ст.. 224 |
|
|
1 |
|
Гідна поведінка Олеся як позиція особистості в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
ВНМ |
Скласти характеристику |
|
|
1 |
|
Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Перша колискова», «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…». |
ВНМ |
|
|
|
1 |
|
«Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі». Урок поезії. Улюблені вірші українських поетів про природу. |
ПЧ, ВЧ |
|
|
|
|
|
Микола Вінграновський «Сіроманець». Робота над текстом ТЛ: повість |
|
Ст. 225 – 233 |
|
|
1 |
|
Гармонія людини й природи в повісті Миколи Вінграновського «Сіроманець». |
ВНМ |
Ст. 234 – 242 |
|
|
1 |
|
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, здатність до самостійних вчинків (повість Миколи Вінграновського «Сіроманець»). |
ВНМ |
Ст. 242 – 245 |
|
|
1 |
|
Контрольний твір на тему «Добро завжди перемагає зло» (власне закінчення повісті М. Вінграновського «Сіроманець»). |
РМ, ОЗ |
Повт. 252 |
|
|
1 |
|
Аналіз контрольного твору. Конкурс на краще продовження повісті М. Вінграновського «Сіроманець» (зачитування кращих продовжень повісті, художніх етюдів про природу). |
РМ |
Завд. Ст. 246 |
|
|
1 |
|
Контрольна робота № 6 «Краса людської душі й природи у творах М. Рильського, Гр. Тютюнника, М. Вінграновського» (тест). |
ОЗ |
|
|
|
1 |
|
Літературна вікторина. |
ПУ |
|
|
|
2 |
|
Література рідного краю. |
ВНМ |
|
|
1
Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу; ОЗ – облік знань (контрольна робота);
РМ – розвиток мовлення; ПУ – повторення й узагальнення;
ПЧ – позакласне читання; ВР – виразне читання.
Обов’язкова кількість видів контролю
|
5 кл. |
6 кл. |
7 кл. |
8 кл. |
9 кл. |
|||||
Всього годин |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|||||
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
• контрольного класного твору; |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
• виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |