Безпечне довкілля. Збережемо природу заради майбутнього

Про матеріал
Мета: формувати предметні та міжпредметні компетентності, виховувати повагу та бережливе ставлення до довкілля; підвести учнів до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства, розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, творчу уяву, навички колективної роботи, уміння аналізувати, робити висновки. Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

    Мета: формувати предметні та міжпредметні компетентності,  виховувати       повагу та бережливе ставлення до довкілля; підвести учнів до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства, розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, творчу уяву, навички колективної роботи, уміння аналізувати, робити висновки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: презентаційний матеріал, роздатковий матеріал, буклети, маркери, аркуші паперу А4, А3, кольоровий папір, ножиці, клей, оздоблювальні матеріали

Методи, прийоми та форми роботи: слово вчителя, , робота з ілюстраціями, , метод проектів, творча робота по групам,  використання наочності,  демонстрація розроблених листівок, плакатів, творчих виробів та їх обговорення, інтерактивні вправи «Займи позицію», «Незакінчене речення».

 

Хід уроку

Мотиваційний етап.

  •              Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Учитель. Кажуть, добре слово душу зігріває. Зігрійте душу один одному добрим словом, записавши його в зошит сусіда й побажавши йому успіху на уроці.

- Мені здається, що на душі стане тепліше і спокійніше й у вас, і в мене, коли ми послухаємо цей запис ( Діти слухають аудіозапис " Звуки природи").

2.Актуалізація суб’єктного досвіду.

- Які картини виникли в уяві, що відчули? ( Відповіді учнів).

Все, що ви описали, назвіть одним словом. ( Природа ) ( учитель чіпляє на ліву частину дошки різнокольорову квітку , на її серцевині пише слово «природа»).

- Які асоціації викликало у вас це слово? ( Складання асоціативного куща до слова природа ( життя, натхнення, відпочинок, краса, затишок, дари, рослини, тварини)).На пелюстках квітки вчитель записує асоціації.

- Жити без природи не можемо, бо ми - її частинка. З щедрістю приймаємо дари матінки - природи: квіти, ягоди, гриби, горіхи, свіже повітря, лікарські рослини, спів пташок. Усе для нас. А чи вміємо ми жити у згоді з нею, чи завжди дослухаємось до її мудрого й доброго голосу? Чи завжди вдячні їй?

Відповідь на це питання знайдемо сьогодні на уроці.

  •              Оголошення теми й мети уроку.

( запис теми уроку в зошити)

Цілевизначення та планування.

Очікувані результати :

- Спробуймо визначити, що кожен з вас очікує від сьогоднішньої роботи на уроці. У картках " Очікувані результати" позначте цілі уроку( з якими погоджуєтесь ), можна дописати власні.

  • виховувати повагу та бережливе ставлення до довкілля;
  • сформувати уявлення про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації;
  • дізнатися про вплив сміття на здоров"я планети і людини;
  • розширити знання  про шляхи розв"язання проблеми побутових відходів.

- На ваших партах знаходяться "Картки самооцінки". Протягом уроку, будь ласка, критично оцінюйте свою роботу.

Вивчення нового матеріалу

Вправа "Мозковий штурм".

- Що таке природа?

- Але, якщо зникнуть:

– вода, то...

– земля, то...

– повітря, то...

– сонце, то...

Висновок. Якщо зникне певний чинник неживої чи живої природи, не існуватиме життя на Землі.

- Складно уявити, що все це раптом зникло б, як це сталося з багатьма тваринами і рослинами.

- А що станеться, якщо зникнуть усі:

– рослини;

– тварини;

– люди?

- Чи можуть тварини і рослини обійтися без людини?

- Чи може людина обійтися без рослин і тварин?

Висновок. Людина - маленька частинка Природи, яка теж повинна підкорятися її законам.

    Неможливо уявити людину поза природою - без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини, ані сама природа не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти! І щоб природні багатства, які дарує земля, були невичерпними»

    Все частіше ми скаржимось на погане повітря, неякісну воду, бруд на дорогах, погіршення здоров'я, неякісні продукти, вирубку лісів... І якщо ми будемо продовжувати лише пасивно спостерігати, то подальше погіршення стану довкілля неминуче.

Кожен з нас може змінити свій спосіб життя, щоб допомогти природі. Почати можна з малого, поступово переходячи до більш серйозних кроків, і ви внесете свій внесок у в спільну справу – захисту навколишнього середовища. Зверніть увагу на свій будинок і повсякденні звички. Поділіться своїми знаннями з оточуючими. Ми можемо жити в злагоді з природою, і повинні захистити нашу планету - наш спільний дім. Махатма Ганді сказав: «Якщо ти хочеш зміну в майбутньому - стань цією зміною в сьогоденні».

 

 

Руханка

https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

 

"Колаж" робота у групах

Тема : "Ідеї перетворення непотрібних речей на корисні речі"

Учні об"єднуються у три групи. На аркушах ватману за допомогою ілюстративного матеріалу з журналів, брошур, листівок, команди створюють колах. Форма його може бути різною: комікс, аплікація, розповідь із малюнками тощо. 

Завдання:

1 група. Що можна зробити із старих лампочок? (Ваза для квітів, новорічна прикраса, копилка……)

2 група. Що можна зробити із пластикових пляшок? (Годівничка для птахів, скринька для дрібничок, умивальник, тарілка для тварин, ваза для квітів, сумку, цікава упаковка для подарунку……)

3 група. Що можна зробити з кришок з під пластикових пляшок?  (Смішні  фігурки тварин, підставка під горнятко, гірлянда, килимок, використовувати в іграх для розвитку маленьких дітей – вивчення кольорів, додавання або віднімання, …….)

Групи по черзі демонструють свої колажі. Всі роботи об"єднуються, щоб створити загальну картину спілкування за темою уроку.

 

Перегляд відео "Казка бережи природу"

https://www.youtube.com/watch?v=Xjw3F8kFROw

Використовуючи аркуш паперу А4, фломастери, олівці, кольоровий папір, клей, ножиці, кожній групі виготовити листівку про дбайливе ставлення до природи, використовуючи буклети з практичними порадами  на кожен день «Збережемо чарівний світ природи"

 

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Як можна покращити довкілля там, де ти живеш?»

Виберіть те, що робите чи можете  зробити саме ви для збереження довкілля. Поясніть, чому інші заходи потребують допомоги дорослих?

Роздати кожній групі картки з написами:

  •                   Здавати макулатуру для переробки.
  •                   Брати тару із собою.
  •                   Не викидати небезпечне сміття в загальний кошик.
  •                   Використовувати харчові відходи з користю.
  •                   Використовувати обидві сторони паперу.
  •                   Обирати не пластикову тару, а скляну.
  •                   Вимикати світло, виходячи з кімнати.
  •                   Не залишати сміття після відпочинку на природі.
  •                   Надійно закручувати водопровідні крани.
  •                   Встановити контейнери для різних видів відходів.
  •                   Побудувати вітрову електростанцію.
  •                   Очищати стічні води місцевого підприємства.
  •                   Не рвати пролісків та інших квітів у весняному лісі.
  •                   Брати участь у прибиранні території біля школи, будинку.

 « Займи позицію».

Місце людини у великому світі природи. ( Господар. Захисник. Споживач.) На вашу думку, де саме?

 

- Які риси характеру людина має виховати в собі, щоб бути справжнім захисником, мудрим господарем, розумним споживачем природи?( вчитель із правої сторони дошки чіпляє другу квітку, у серцевину вписує слово людина, а на пелюстках записує риси характеру)

Отже, природа - це краса, яка чарує людські душі. І щоб ця краса не в'яла, повинна бути гармонія між природою і красою людської душі, бо  «крізь прекрасну природу світиться краса душі людської ".

Рефлексивно-оцінювальний етап.

« Незакінчене речення».

"Що я буду робити для того,щоб зберегти природу для майбутнього покоління."

Заключне слово вчителя:

Діти, ви прийшли в цей світ, щоб жити гідно, робити добрі справи й залишити в пам’яті людей приємні спогади, а не страшну пустку.

А тому

 

Я бажаю, щоб із вами

Людям було веселіше,

І щоб добрими очима

Ви дивились на людей.

Щоб були ви справедливі

І у рішеннях розумні.

До людей будете добрі –

Люди будуть добрі вам!

В. Орлов

Звернімось до очікувань ( коментарі учнів)

Оцініть свою роботу на уроці. ( Діти здають картки самооцінки вчителю)

Домашнє завдання.

 Виготовити корисну річ з пляшки. Це може бути годівничка для птахів, ваза для квітів, горщик або інша річ за власним задумом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Роботи дітей

Друге  життя пластикового відра

 

Скарбничка з пластикової пляшки

 

 

 

docx
Додано
19 січня 2023
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку