Бібліотечний урок: "Природа нам - як рідний дім"

Про матеріал

Дати визначення природного середовища і розкрити його значення в житті людини, підвести учнів до розуміння значення дбайливого ставлення до природи.

Вчити бережливому ставленню до природи, вчити «Вдивлятися і вслуховуватись в неї».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Бібліотечний урок

 

«Природа нам – як рідний дім»

 

 

 

Завідувач бібліотекою

Фурсенко О.В.

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Дати визначення природного середовища  і розкрити його значення в житті людини, підвести учнів до розуміння значення дбайливого ставлення до природи.

Оформлення: плакати, виставка літератури.

Виховна мета: Вчити бережливому ставленню до природи, вчити «Вдивлятися і вслуховуватись в неї».

Бібліотекар:

Природа нам – як  рідний дім,

Вона усім, як мати.

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати.

В природу із добром іди,

Вона ж тобі, як мати.

Й пташки на різні голоси

Співатимуть для тебе.

І в краплях срібної роси.

Побачиш чисте небо.

Й віддячить за добро тобі

Земля теплом родинним.

Люби і бережи її

Будь гідним її сином.

 

Добрий день вам, хлопці і дівчата! Сьогодні ми знову з вами  разом. Я шкільний   бібліотекар і бібліотек сільської бібліотеки . Ми раді вітати вас на пізнавально  – розважальному уроці «Природа нам – як рідний дім». А що таке природа? (відповідь дітей)

Бібліотекар:Природа – це об`єктивна  матеріальна дійсність у всій різноманітності та єдності форм. Природа не створена людиною. Людина є продуктом її розвитку. Якщо подивитися на карту нашої планети, то можна побачити багато блакитного кольору (перед вами на столі стоять глобуси подивіться на них). Це океани, моря, ріки, адже блакитним кольором на карті позначають воду. Відомо, що вперше  живі істоти на Землі з`являлися  саме у воді. І зараз у ній живе більше половини тварин, рослин і риб. А скажіть будь – ласка:

  1. Яка найбільша риба у світі? (кит) 
  2. Кого називають грозою морів? (акула)
  3. А яка найрозумніша морська тварина?? (дельфін)

Добре, молодці!

А зараз надаємо слово нашій гості,  бібліотекарю сільської бібліотеки.

  Бібліотекар(сільської бібліотеки) Діти, давайте з вами дамо відповіді на вірш – гру «Так чи ні?»

  Зіграти хочеться мені

  З тобою, друже, в «Так чи ні?»

  Готуй же відповідь свою.

  Відповідай, коли мастак,

  Єдиним словом «ні» чи «так».

  Якщо кмітливий, друже, ти,

  То може й рима помогти.

  Але  вона хитрюща в нас,

  Аби не збила з толку враз!

  Тягнути час навіщо нам?

  Зіграй – і ти побачиш сам.

  Скажи, співає сом пісня?

  Не гайся з відповіддю: (ні)

  Чи вміє плавати гусак?

  Ну що на це ти скажеш? (так)

  Чи може стати у вогні

  Вода холодним льодом?(ні)

  Скажи мені, червоний мак

  В січневу пору квітне? (ні)

  А крокодили на сосні

  Свої будують гнізда? (ні)

  Чи може вище гір літак

  У вишину злетіти? (так)

  Узори пишні на вікні

  Мороз малює взимку? (так)

  Чи правда,друже мій, що рак

  Коли повзе, та задки? (так)

  Якщо не їстиме три дні,

  Верблюд ходити зможе? (так)

  До забіяк і розбишак

  Чи є в людей повага? (ні)

  Чи достигають навесні

   Пшениця й жити в полі? (ні)

 

Коли розсердиться їжак,

Слона він може вбити?(ні)

Ріка біжить удалині,

Чи є у неї ноги? (ні)

Росте у морі пастернак?

Відповідай скоріше! (ні)

А чи буває сон у сні?

Чекаю відповіді! (так)

Перекривив синицю шпак,

Таке буває, друже? (так)

Скажи, морози крижані

Страшні для мавп тропічних? (так)

Чи правда це, що вовк усмак

Наївся груш і яблук? (ні)

А під кінець скажи мені:

Цікава гра у «Так чи ні?» (так)

 

Бібліотекар: Молодці діти.

А тепер проведемо з вами вікторини «Чи знаєте ви?».

 

  1. Вьют ли гнезда на юге наши перелетные птицы? (нет)
  2. Какую птицу называют пернатой кошкой?  (сову)
  3. Почему стрижи не садятся на землю? (длинный хвост)
  4. Какая птица может проглотить баранью ногу? (марабу)
  5. Щиплет травку, а не рак. (гусь)
  6. Спереди шильце, сзади вильце – на груди белое полотенце. (ласточка)
  7. Днем спит, ночью летает, прохожих  пугает. )филин)
  8. Стали братья на ходули, ищут корм по пути, на буге ли на ходу ли,  им с ходулей не сойти. (журавли)
  9. Скільки ніг мають комахи і скільки павуки7 (усі комахи мають по 6 ніг, а павуки по 8)
  10. Яка комаха чує ногами? (ногами чує коник, органи слуху у нього розміщені на гомілках ніг)
  11. Чому при укусі комара свербить тіло? (встромлюючи хоботок у шкіру комар вводить у ранку отруйну слину яка й викликає свербіння)
  12. Чи корисні жаби? (більшість жаб дуже корисні – вони знищують безліч шкідливих комах, значної шкоди завдають озерні жаби, вони з`їдають і ікру риб і навіть мальків, деякі жаби ловлять маленьких пташок і дрібних ссавців)
  13. Які птахи не висиджують яєць? (не висиджують пташенят зозулі, австралійські смішні кури, вдовки)

 

Молодці діти знаєте відповіді на питання вікторини

А зараз давайте з вами ще дамо відповіді на загадки.

  • что в низ вершиной растет? (ледяная сосулька);
  • висит сито не руками свито (паутина);
  • скатертинка біла увесь світ накрила (сні);
  • біжать коні булані, на них вуздечка порвані (хмари);
  • чорна корова всіх людей поборола, а біла кобила всіх зведе (ніч і день);
  • без ніг, а біжить, без рук, а рукави має (річка);
  • восени не в’яне,  а взимку не вмирає (ялинка);
  • круглий, як куля, зелений, як трава, червоний, як кров, солодкий, як мед(кавун);
  • колючий клубочок прибіг у садочок(їжак);
  • куди повзе – за собою хату везе (равлик);
  • дві матері по п’ять синів мають (руки).

 

 

Бібліотекар: Давайте згадаємо правила поведінки в природі.

 

П А М `Я Т А Й ТЕ :

 

Відпочиваючи в лісі, на луках, біля озера, річки, не завдавайте природі шкоди, не порушуйте рівноваги,взаємозв’язків у ній.

 

Діти, згадайте будь – ласка, як треба поводиться під час відпочинку на природі. (діти дають відповіді)

 

Нам треба пам’ятати, що природа – це наша домівка. Письменник Паустовський так писав: «Любити природу – означає любити Батьківщину». Для людини охорона природи – це охорона власного життя, Адже, якщо зникають рослини і тварини, то не зможуть існувати і люди.

 

А тепер давайте разом відгадаємо загадки «Річкові мешканці».

  1. Є крила – не літаю,

Ніг  немає, а гуляю.

По землі не ходжу,

На небо не дивлюся,

Людей не уникаю. (риба)

  1. Майстер шубу собі зшив,

А голку дістати забув.(йорш)

  1. Що це в Галочки,

Ниточка на паличці,

Паличка в руці,

Ниточка в ріці. (вудка)

  1. Швець не швець,

Кравець не кравець.

Тримає в роті щетинку,

У руках ножиці. (рак)

  1. По жовтій дорожці.

Скаче, витягнувши ніжки.

Це Тарас, який кричати і

Квакати головно гаразд. (жаба)

  1. Є голова, так немає волосся,

Є око, так немає брів,

Є крила, так не літає. (риба)

  1. Хвостом виляє, зубаста, а не гавкає. (щука)
  2. Коли риба спить, чи закриває вона очі? (так,риби сплять із закритими очима)

 

Скажіть любі друзі, що ми можемо зробити для збереження природи?

(після прослуханих повідомлень учні роблять висновок)

  1. Посадити дерево на власному подвір’ї  та в школі.
  2. Озеленити класні кімнати.
  3. Не засмічувати природу самим і слідкувати, щоб цього правила додержувались інші.
  4. Дбайливо ставитись до природи.

 

Бібліотекар: От і закінчилась наша з вами зустріч.

Бажаємо всім гарних вражень від майбутніх подорожей в природу. Спостерігайте за цим дивом – і ви багато чого дізнаєтеся цікавого.

 

До побачення. До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 червня 2018
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку