Дати визначення природного середовища і розкрити його значення в житті людини, підвести учнів до розуміння значення дбайливого ставлення до природи.
Вчити бережливому ставленню до природи, вчити «Вдивлятися і вслуховуватись в неї».
Бібліотечний урок
«Природа нам – як рідний дім»
Завідувач бібліотекою
Фурсенко О.В.
Мета: Дати визначення природного середовища і розкрити його значення в житті людини, підвести учнів до розуміння значення дбайливого ставлення до природи.
Оформлення: плакати, виставка літератури.
Виховна мета: Вчити бережливому ставленню до природи, вчити «Вдивлятися і вслуховуватись в неї».
Бібліотекар:
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
В природу із добром іди,
Вона ж тобі, як мати.
Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.
І в краплях срібної роси.
Побачиш чисте небо.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її
Будь гідним її сином.
Добрий день вам, хлопці і дівчата! Сьогодні ми знову з вами разом. Я шкільний бібліотекар і бібліотек сільської бібліотеки . Ми раді вітати вас на пізнавально – розважальному уроці «Природа нам – як рідний дім». А що таке природа? (відповідь дітей)
Бібліотекар:Природа – це об`єктивна матеріальна дійсність у всій різноманітності та єдності форм. Природа не створена людиною. Людина є продуктом її розвитку. Якщо подивитися на карту нашої планети, то можна побачити багато блакитного кольору (перед вами на столі стоять глобуси подивіться на них). Це океани, моря, ріки, адже блакитним кольором на карті позначають воду. Відомо, що вперше живі істоти на Землі з`являлися саме у воді. І зараз у ній живе більше половини тварин, рослин і риб. А скажіть будь – ласка:
Добре, молодці!
А зараз надаємо слово нашій гості, бібліотекарю сільської бібліотеки.
Бібліотекар(сільської бібліотеки) Діти, давайте з вами дамо відповіді на вірш – гру «Так чи ні?»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні?»
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Якщо кмітливий, друже, ти,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас,
Аби не збила з толку враз!
Тягнути час навіщо нам?
Зіграй – і ти побачиш сам.
Скажи, співає сом пісня?
Не гайся з відповіддю: (ні)
Чи вміє плавати гусак?
Ну що на це ти скажеш? (так)
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом?(ні)
Скажи мені, червоний мак
В січневу пору квітне? (ні)
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? (ні)
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? (так)
Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку? (так)
Чи правда,друже мій, що рак
Коли повзе, та задки? (так)
Якщо не їстиме три дні,
Верблюд ходити зможе? (так)
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? (ні)
Чи достигають навесні
Пшениця й жити в полі? (ні)
Коли розсердиться їжак,
Слона він може вбити?(ні)
Ріка біжить удалині,
Чи є у неї ноги? (ні)
Росте у морі пастернак?
Відповідай скоріше! (ні)
А чи буває сон у сні?
Чекаю відповіді! (так)
Перекривив синицю шпак,
Таке буває, друже? (так)
Скажи, морози крижані
Страшні для мавп тропічних? (так)
Чи правда це, що вовк усмак
Наївся груш і яблук? (ні)
А під кінець скажи мені:
Цікава гра у «Так чи ні?» (так)
Бібліотекар: Молодці діти.
А тепер проведемо з вами вікторини «Чи знаєте ви?».
Молодці діти знаєте відповіді на питання вікторини
А зараз давайте з вами ще дамо відповіді на загадки.
Бібліотекар: Давайте згадаємо правила поведінки в природі.
П А М `Я Т А Й ТЕ :
Відпочиваючи в лісі, на луках, біля озера, річки, не завдавайте природі шкоди, не порушуйте рівноваги,взаємозв’язків у ній.
Діти, згадайте будь – ласка, як треба поводиться під час відпочинку на природі. (діти дають відповіді)
Нам треба пам’ятати, що природа – це наша домівка. Письменник Паустовський так писав: «Любити природу – означає любити Батьківщину». Для людини охорона природи – це охорона власного життя, Адже, якщо зникають рослини і тварини, то не зможуть існувати і люди.
А тепер давайте разом відгадаємо загадки «Річкові мешканці».
Ніг немає, а гуляю.
По землі не ходжу,
На небо не дивлюся,
Людей не уникаю. (риба)
А голку дістати забув.(йорш)
Ниточка на паличці,
Паличка в руці,
Ниточка в ріці. (вудка)
Кравець не кравець.
Тримає в роті щетинку,
У руках ножиці. (рак)
Скаче, витягнувши ніжки.
Це Тарас, який кричати і
Квакати головно гаразд. (жаба)
Є око, так немає брів,
Є крила, так не літає. (риба)
Скажіть любі друзі, що ми можемо зробити для збереження природи?
(після прослуханих повідомлень учні роблять висновок)
Бібліотекар: От і закінчилась наша з вами зустріч.
Бажаємо всім гарних вражень від майбутніх подорожей в природу. Спостерігайте за цим дивом – і ви багато чого дізнаєтеся цікавого.
До побачення. До нових зустрічей.