Білінгвальний урок : англійська мова та математика
ТЕМА: The ball of knowledge.
Тип уроку: бінарний урок з математики та англійської мови.
Мета:
Практична: повторити та узагальнити вивчений матеріал з математики та англійської мови, закріпити уміння учнів називати математичні дії, закони та компоненти дій додавання, віднімання, множення та ділення натуральних чисел англійською мовою.
Освітня: створити умови практичного застосування знань, навичок та вмінь з англійської мови під час виконання математичних прикладів та задач і надати можливість учням побачити результативність своєї роботи.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять та здатність мовного самоконтролю.
Виховна: виховувати любов до вивчення англійської мови та математики.
Обладнання класу: мультимедійна презентація; ілюстративний матеріал, відеоматеріали.
Обладнання для учнів: роздавальний матеріал.
Технічні засоби навчання: інтерактивна дошка.
Учитель 1: учитель математики
Учитель 2: учитель англійської
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Учитель 1. Доброго дня!
Учитель 2. Hello, everyone! Today we have an unusual integrated lesson – the lesson of mathematics and English. In this lesson, we will try to do Math calculations in English.
Учитель 1. (слайд 1) Ми раді вас бачити, але у нас є погана новина. Зла чаклунка поцупила Кулю Знань, що дає можливість отримати всю мудрість Всесвіту. Тому наше завдання сьогодні — знайти Кулю Знань. Слід пройти довгий шлях та подолати багато перешкод. Наша подорож пролягає через такі планети, як Планета Математика, Родина, Фізична Культура, Історія та Англійська мова. Якщо ви впораєтеся з цими завданнями. то наша Куля Знань знову буде з нами і всі знання Всесвіту будуть у наших руках.
II Мовленнєва зарядка.
1) Учитель 2. -To do the first task we have to remind some mathematical symbols.
-What the most important maths symbols do you know?
- (слайд 2) They are plus, minus, multiply , divide and equal.
- (слайд 3) Who knows any synonyms of the word “plus”? (add, total, more, count on).
- (слайд 4) Who knows any synonyms of the word “minus”? (take away, subtract, less, countback)
- (слайд 5) Who knows any synonyms of the word “multiply”? (product, lots of, times)
- (слайд 6) Who knows any synonyms of the word “divide”? (shared, groups of).
- (слайд 7)Who knows any synonyms of the word “equal”? (is)
There are the examples of some maths sums. (слайд 8)
Twenty-five plus five equals thirty 25+5=30
Thirty minus fifteen is fifteen 30-15=15
Six multiplied by seven is forty-two 6×7=42
Twenty-seven divided by three is nine 27÷3=9
2) (слайд 9) Look at these sums and tell me what maths symbols are omitted
3) True or false (слайд 10)
1. Twenty five divided into five is five. (true)
2. Thirty six divided into six is seven. (false)
3. Seventeen plus sixty is eighty seven. (false)
4. One hundred and forty two minus twelve is one hundred and thirty. (true)
5. Nine multiplied by two is eighteen. (true)
4) Учитель 1. Молодці! А щоб наш корабель поплив далеко, і щоб настрій був гарним, давайте заспіваємо пісню "Adding and subtracting".
+ Adding and Subtracting -
Add means put together, subtract means take away,
Plus means put together, minus means take away!
Once upon a time, there were 3 frogs.
Then 2 more came to join them.
How many frogs were there together?
So, 3 plus 2 equals 5.
When I add, I put frogs together!
Once upon a time there were 9 chickens.
1 chicken went away.
How many chickens were left over on the farm?
So, 9 minus 1 equals 8.
When I subtract, I take chickens away!
Addition means getting more of something.
Subtraction means getting less of something.
You have just listen to the song and now I want you to answer my questions:
-What does “plus” mean? Plus means put together
-What does “minus” mean? Minus means take away!
-What does “addition” mean? Addition means getting more of something.
-What does “subtraction” mean? Subtraction means getting less of something.
III. Основна частина.
Планета Математика — Maths Planet
Учитель 1. Увага! Ми підлітаємо до першої планети — Планети Математика.
Нам необхідно розв'язати математичний кросворд. Так ми перевіримо домашнє завдання за темою «Додавання та віднімання натуральних чисел». Для цього треба знайти англійське слово відповідно до його визначення українською.
Учитель 2. Let's read these words together: (слайд 11)
plus - плюс
minus - мінус
sum - сума
subtraction - віднімання
addition - додавання
difference - різниця
diminutive - зменшуване
subtrahend – від’ємник
(Учні читають визначення математичних термінів, знаходять відповідні слова англійською, виходять до дошки та по черзі вписують їх в клітинки кросворда.)
ACROSS ( по горизонталі)
3. Результат дії додавання.
4. Знак, який використовують для запису дії віднімання.
7. Назва властивості додавання для кількох чисел.
9. Дія, за допомогою якої дізнаються, на скільки одне число менше або більше за інше.
10. Компонент дії віднімання, який записують на першому місці.
DOWN ( по вертикалі)
1. Назва властивості додавання для двох чисел.
2. Результат дії віднімання.
5. Знак, який використовують для запису дії додавання.
6. Дія, за допомогою якої знаходять загальну масу будь-чого.
8. Компонент дії віднімання, який записують на другому місці.
Відповіді. ACROSS
3. SUM.
4. MINUS.
7. COMMUTATIVE.
9. SUBTRACTION.
10. DIMINUTIVE.
DOWN
1. ASSOCIATIVE.
2. DIFFERENCE.
5. PLUS.
6. ADDITION.
8. SUBTRAHEND.
Планета Родина — Family Planet
Учитель 1. Молодці! Упорались з завданням! Тепер ми на планеті Родина. Щоб повернути Кулю Знань, нам необхідно виконати наступне завдання — визначити вік всіх членів родини Collins із Великобританії.
Учитель 2. Look at the family tree and name all the members of Collins family. Let's start with the oldest ones — grandmother and grandfather, mother and father, aunt and uncle, son, daughter, brother and sister. (слайд 13)
Family Tree
Jemes
Angela (68)
Діти, ви отримали картки із завданнями. Прошу, ознайомтеся із умовами задач.
(Учні розв'язують задачі та по черзі оголошують відповіді, називаючи числівники англійською.) Завдання:
(68 + 4 = 72 р.)
(72 - 25 = 47 p.)
(47 - 6 = 41 р.)
(68 - 23 = 45 р.)
(45 + 7 = 52 р.)
(41 - 21 = 20 р.)
(20 + 3 = 23 р.)
(23-5= 18 р.)
Планета Фізкультура — РЕ Planet ( Фізкульт хвилинка)
Учитель 2. І see you are tired. Let's sing a song together. I know your favourite song is “Counting by 2s” (Фізкульт хвилинка).
Планета Історія — History Planet
Учитель 1. Молодці! Я бачу, що ви відпочили та набралися сил для виконання наступного завдання. Скажіть, будь ласка, які числа використані в «Addition Rap»? (Арабські). Але до Європи ця система числення потрапила тільки у X—XIII століттях. Більше про системи числення ви можете дізнатися з літопису Планети Історія.
Учитель 2. Let's read the text about number systems. After that you will complete checking comprehension exercises. (Учні читають текст вголос та виконують завдання на перевірку розуміння.) (слайд 14)
From the history of number systems
In our number system (called Arabic numbers), we have ten digits (from 0—9). We can make a number as big as we want with the help of them. We use all ten digits to count to nine. Then we combine them to make bigger numbers. The more digits there are, the longer the number is.
The ancient Romans didn 't think so. They repeated symbols. For larger numbers, they invented new symbols. «I» means one finger, «V» means five fingers (on one hand), «X» means ten fingers (on two hands). But the Romans didn't have a symbol for zero. They didn't need it.
Arabic numerals are the «normal» numbers used for arithmetic. The Roman system is used to number centuries, chapters in books, etc.
Circle the correct answer.(слайд 15)
1. In our number system (called Arabic numbers) we have... .
a) eight digits
b) nine digits
c) ten digits
2.What does this number mean XIV?
a) 115
b )14
c) 16
3. The Roman system ... .
a) is used for arithmetic
b) is used for chapters in books
c) has a symbol for zero
Key: 1 — c; 2 — b; 3— b.
Планета English — English Planet
Учитель 1. Добре! Ми підлітаємо до останньої планети на нашому шляху — планета English. Зла чаклунка зашифрувала слово, яке вам треба відгадати. Для цього ви повинні виконати завдання на картках. Якщо ви розв'яжете все правильно, то за допомогою ключів знайдете відповідні букви та складете слово.
Учитель 2. Let's look at the keys and name the letters and numbers. Read the keyword.
(Учні no черзі називають букви та числа англійською, потім розв'язують приклади та складають слово KNOWLEDGE.)
Завдання
1. Виконайте дії: (304 - 217) • 9.
(К - 783.)
2. Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислення:
164 + 237 + 363 + 236.
(N - 1000.)
3. На скільки число 2011 більше від числа 999?
(О - 1012.)
4. Розв'яжіть рівняння: х — 458 = 345.
(W - 803.)
5. Запиши суму чисел 823 і а та обчисли її, якщо а= 145.
(L - 968.)
6. Швидкість човна у стоячій воді дорівнює 24 км/год, а швидкість течії річки 3 км/год. Чому дорівнює швидкість човна проти течії річки?
(Е — 21 км/год.)
7. Три білки запаслися на зиму грибами. Перша з них насушила 29 грибів, друга — на 3 гриба більше, ніж перша, а третя — на 4 гриба більше, ніж друга. Скільки всього грибів насушили білки?
(D - 97 гр.)
8. Знайдіть за формулою шляху S = vt відстань, яку пройде потяг зі швидкістю 68 км/год за 7 год.
(G - 476 км.)
9. Знайдіть за формулою шляху S = vt час, за який пароплав пропливе 777 км зі швидкістю 37 км/год. (Е - 21 год.) . Keyword: KNOWLEDGE.
IV. Заключна частина уроку.
Учитель 1. Молодці! Ми разом пройшли цей нелегкий шлях через п'ять планет і повернули Кулю Знань!
(З'являється Куля Знань що світиться.)
Учитель 1. Ви розв'язали математичний кросворд, правильно визначили вік всіх членів родини Collins, вивчили математичні пісні англійською, дізналися про системи числення давнини та розшифрували слово ЗНАННЯ. Куля Знань знову у нас!
Учитель 2. Well done! So, you used English while solving Maths problems. At the same time Maths helped you to learn more in English. And you have the Knowledge Ball! Good job!
Учитель 1. Наш урок завершується. Всі ви докладали чимало зусиль, щоб подолати цей нелегкий шлях. Ви отримуєте такі оцінки... .
V. Домашнє завдання.
Учитель 1. Зашифруйте слово англійською, склавши математичні приклади. А також складіть будь-яку задачу англійською мовою.
Учитель 2. Our lesson is over. Good-bye!
Завдання 1
Завдання 2
1. Виконайте дії: (304 - 217) • 9.
2. Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислення:
164 + 237 + 363 + 236.
3. На скільки число 2011 більше від числа 999?
4. Розв'яжіть рівняння: х — 458 = 345.
5. Запиши суму чисел 823 і а та обчисли її, якщо а= 145.
6. Швидкість човна у стоячій воді дорівнює 24 км/год, а швидкість течії річки 3 км/год. Чому дорівнює швидкість човна проти течії річки?
7. Три білки запаслися на зиму грибами. Перша з них насушила 29 грибів, друга — на 3 гриба більше, ніж перша, а третя — на 4 гриба більше, ніж друга. Скільки всього грибів насушили білки?
8. Знайдіть за формулою шляху S = vt відстань, яку пройде потяг зі швидкістю 68 км/год за 7 год.
9. Знайдіть за формулою шляху S = vt час, за який пароплав пропливе 777 км зі швидкістю 37 км/год.
Завдання 3
ACROSS
3. Результат дії додавання.
4. Знак, який використовують для запису дії віднімання.
7. Назва властивості додавання для кількох чисел.
9. Дія, за допомогою якої дізнаються, на скільки одне число менше або більше за інше.
10. Компонент дії віднімання, який записують на першому місці.
DOWN
1. Назва властивості додавання для двох чисел.
2. Результат дії віднімання.
5. Знак, який використовують для запису дії додавання.
6. Дія, за допомогою якої знаходять загальну масу будь-чого.
8. Компонент дії віднімання, який записують на другому місці.
Використаний матеріал для мультимедійного зображення:
http://www.youtube.com/watch?v=e0dJWfQHF8Y
http://www.youtube.com/watch?v=feRV7t5djwY
http://www.youtube.com/watch?v=ykAhScPdFNg