Бінарний урок хімія- трудове навчання"Широко простягає руки свої хімія у справи людські. Друге життя пластикової пляшки."

Про матеріал
Мета цього бінарного уроку допоможе вчителям ознайомити учнів з проблемою вторинного використання пластикової пляшки, навчити виготовляти найпростіші вироби для власного використання в побуті. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, підвищити рівень екологічної освіти та свідомості.
Перегляд файлу

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Хімія,  трудове  навчання)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  хімії:

Ковалик Наталя Ігорівна   

                     Вчитель  трудового  навчання:

Гнатів Ольга Володимирівна

                              

                                    

                                       2022  рік

 

Тема:  Широко  простягає  руки  свої  хімія  у  справи  людські.

        Друге життя пластикової пляшки.

 Практична робота. Виготовлення декоративної  квіточки.

 

Мета:

 1.Навчальна

ознайомити учнів з проблемою вторинного використання пластикової пляшки, навчити виготовляти найпростіші вироби для власного використання в побуті.

1. Виховна

виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, підвищити рівень екологічної освіти та свідомості.

2. Розвивальна

сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, моторики рухів, збагачувати словниковий запас.

 

Обладнання  та  матеріали:  Зразки  пластику, спиртівки,  пінцети,  реактиви,  таблиці,  схеми.

 

Тип  уроку:  Бінарний  (хімія  і  трудове  навчання).

 

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: переробка, вторинне використання, прикрашення, оздоблення.

ОБЛАДНАННЯ: зразки робіт, комп’ютерна презентація, інструменти та пристосування для роботи.

 

 

                                    Хід  уроку:

 

І.  Організаційний  момент.

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності  та  вивчення  нового  матеріалу.

   Вчитель  хімії.

Ми  живемо  в  світі  синтетичних  матеріалів,  полімерів,  які  створені  за  допомогою  хімії.

Неабияке  значення  має  хімізація.  По-перше,  вона  удосконалює  виробничі  процеси,  технологію  в  цілому;  по-друге,  створювати  нові  матеріали  із  заданими  властивостями,  раціонально  використовувати  природні  ресурси  дають  змогу  знання  хімії.

Повторення  понять  хімії  ВМС: полімер,  мономер,  структурна  ланка,  ступінь  полімеризації  на  основі  реакції  полімеризації  етилену.

Висновок:  ВМС  ми  можемо  одержати  за  допомогою  реакції  полімеризації,  яка  може  відбуватися,  якщо  речовини  мають  кратні  зв’язки.

 

 

Разом  з  вчителем  праці  ми  розглянемо  практичне  застосування  даних  ,  поговоримо  про  пластик з  точки  зору  хімії  та  виконаємо  практичну  роботу.

 

  Вчитель  трудового  навчання.

В історії людства була кам’яна доба, бронзова, потім настала залізна доба. А яка зараз доба? Дати відповідь це питання нам допоможе перше завдання. (Дітям на столи викладаються літери, з яких потрібно викласти слово ПЛАСТИК). Пластик – це штучно створений матеріал.

Подивіться уважно навколо: що нас оточує? Лінійка – з пластику, ручка – пластмасова, планшет – теж з пластику, телевізор, телефон – з пластмаси. Ми живемо в будинках з пластиковими вікнами, їмо з пластикової посуди, купаємося в пластикових ваннах, тазах. Наш сучасний світ створений з пластику.

Пластик дуже зручний матеріал. З нього виготовляють корисні вироби, які є легкими, практичними, їх можна зварювати, склеювати, обточувати і навіть свердлити. І як після цього можна назвати наш час? Ну, звичайно, століттям пластику.

Небагато історії. Перший пластик з’явився в кінці 19-го століття в результаті пошуку замінників цінних природних матеріалів (дерева, металу, кістки, шкіри). З нього виготовляють багато різних виробів.

- Що роблять із пластику? (труби, посуд, вікна, пластик використовують у машинобудуванні).

Перша пляшка важила 135 гр., а зараз 69 гр. Пластикова пляшка має великі переваги над скляною (великий об’єм, міцність). У пластикові пляшки фасують не лише напої, але й фарби, шампуні, порошки).

Бесіда «Пластикові вироби в вашому побуті» ( діти по черзі називають вироби з пластику, якими користується їхня родина, вони самі).

 

Вчитель  хімії.

Вправа «Мікрофон»

- Висловіть свої думки у мікрофон, продовжуючи речення: «Пластикові виробу роблять наше життя зручнішим, але …» (діти висловлюють власні думки).

Окрім зручності у використанні у пластика є одна дуже негативна властивість – він сильно забруднює навколишнє середовище.

Пластикові предмети настільки увійшли в наш побут, що ми вже не замислюємось над тим, яка кількість побутових відходів щоденно потрапляє на звалище. Давайте порахуємо скільки пластикових пляшок ми з вами викидаємо. У нас в класі було проведено анкетування, з якого ми з’ясували, що кожна сім’я наших учнів в день в тиждень викидає 20 упаковок з пластику (пляшки, упаковки тощо) за 1 рік – це 1000 упаковок. В класі 33 учнів. Отже за рік наш клас викидає 33000 пластикових упаковок. Обчислимо, скільки в рік пластику викидає наш клас і кожна сім’я зокрема.

Практично щодня ми викидаємо пластикові пляшки, пакети, одноразовий посуд, упаковки від продуктів, всілякі коробки, старі фломастери, пробки і так

далі. Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів кругообігу речовин у природі.

Щороку накопичується близько 10 млн. тонн сміття, близько 160 тис. гектарів землі в Україні зайнято під сміття. Мільйони тонн відходів отруюють землю, воду, повітря.

Найбільш поширеним і найбільш небезпечним способом вирішення проблеми пластикових відходів є складання пластику на звалищах поряд з іншими видами сміття. Цей метод вважається найнебезпечнішим тому, що термін розкладання пластику становить кілька сотень років, а за цей час ґрунт і ґрунтові води заражаються отруйними речовинами, які виділяють пластик і поліетилен при розкладанні.

Чи знаєте ви, що багато видів сміття розкладаються дуже повільно?

Папір розкладається в землі 1 місяць, бананова шкірка – 6 місяців, вовна – 1 рік, консервна банка – 100 років, а пластикова пляшка – від 500 до 1000 років.

Якщо стільки років пластикова пляшка буде перебувати в землі, то скоро трава на вулиці рости не буде.

При спалюванні пластик виділяє отруйний дим, який забруднює повітря.

Протягом останніх років вчені проводять різні дослідження, щоб з’ясувати, як впливає пластикова упаковка, посуд та інші вироби з пластику на наш з вами організм.

Відходи – це найголовніша проблема сучасності. Наша з вами задача зменшити їхню кількість. Нашою метою є життя без сміття та відходів, що здатні знищити не тільки красу та комфорт нашого існування, але й суттєво погіршити екологічний стан навколишнього середовища.

Перегляд відео вплив пластику на навколишнє середовище:

«Що справді трапляється з пластиком, що ти викидаєш»

https://youtu.be/o7047nFLv2o?t=124

 

 

ІІІ.  Лабораторно-практична  робота.

Вчитель  трудового  навчання.

 

  1. Вступний інструктаж .

При створенні квітів з пластикових пляшок важливо пам’ятати про певні етапи і важливі правила, адже від цього багато в чому залежить готовий результат.

вироби з пластикових пляшок квіти

вироби з пластикових пляшок квіти

Новачкам краще всього створювати шаблони, за допомогою яких можна істотно спростити створення пластикових квітів.

Для створення частинок квітів з пластикових ємностей завжди використовують запальничку або свічку.

Після цього з внутрішньої сторони квітки створюють вигин. Бажано скористатися пінцетом для того, щоб не обпекти пальці. Важливо відзначити, що деякі квіти створюють з верхніх частин пластикових пляшок, внаслідок чого роблять отвір у кришці і пропускають волосінь, дріт або нитку для фіксації серцевини.

Для кріплення листя використовують полум’я або зелену ізоляційну стрічку. Стебло оформляють за допомогою м’якого пластику або ізоляційної стрічки відповідного кольору.

Потім на створені пластикові рослини наносять водостійкі фарби. Для насиченості кольору фарби наносять у кілька шарів. В результаті квіти будуть візуально нагадувати справжні.

Така поетапна робота вважається основою, незалежно від того, які пластикові квіти будуть створюватися.

2. Самостійна практична робота учнів.

Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями

- Давайте пригадаємо правила безпечної роботи з ножицями, свічкою,клейового пістолета.

Виготовлення квітки

3. Поточний інструктаж.

Виготовлення квітки із пластикової пляшки.

- Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкцією.

- Контроль з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

- Нагадування про якість виконання роботи, економію матеріалів.

- Контроль за дотриманням правил з охорони праці.

- Самоконтроль.

4. Заключний інструктаж.

1. Підбиття підсумків практичної роботи.

2. Демонстрування кращих робіт.

3. Аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.

4. Самооцінювання.

5. Оцінювання результатів практичної роботи.

6. Вправа «Моє враження від уроку»

(https://www.youtube.com/watch?v=GajdHmDRFX0).

 

5. Прибирання робочого місця.

Матеріали до уроку.

 

 

Вчитель  хімії.

 

  1. Завдання  додому.

До оформити  лабораторно-практичну  роботу.  (хто  не  встиг  зробити  на  уроці)

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 грудня 2022
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку