Календарне планування гуртка "Український бісер" (1.ПРОГРАМА ГУРТКА БІСЕРОПЛЕТІННЯ (П о ч а т к о в и й р і в е н ь) 2. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 3. КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ)
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
ГУРТКА
«УКРАЇНСЬКИЙ БІСЕР»
1 клас
Керівник гуртка:
Назарчук Валентина Василівна
ПРОГРАМА ГУРТКА БІСЕРОПЛЕТІННЯ
П о ч а т к о в и й р і в е н ь
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Бісероплетіння, як вид декоративно-прикладного мистецтва, існує з давніх
часів. У сучасних прийомах нанизування закладено кращі традиції старовинного художнього промислу; разом з тим, з'явились і нові зразки, форми, візерунки.
Нанизування бісеру надзвичайно цікавить дітей, які на заняттях гуртка бісероплетіння дізнаються про зміст і форми мистецтва цього виду, знайомляться з основами загальної та спеціальної композиції. Заняття бісероплетінням у гуртку є важливим засобом залучення підростаючого покоління до народної культури; вони забезпечують психологічну і практичну підготовку школярів до трудового життя, духовно збагачують їх. Слід пам'ятати, що робота з бісером потребує від вихованців надзвичайного терпіння, акуратності, фантазії та майстерності.
Метою програми є формування компетентностей особистості засобами гуртка бісероплетіння.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються бісероплетіння як одного з видів народної творчості.
2. Практичної, що сприяє оволодінню навиками виготовлення
різноманітних виробів із бісеру.
3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей.
4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого і шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку; популяризації бісероплетіння.
Програма орієнтована на роботу з дітьми віком від 5 до 18 років і має початковий, основний і вищий рівні навчальної підготовки вихованців.
Програма передбачає 1 рік навчання на початковому рівні, 4 роки — на
основному та 2 роки — на вищому рівні.
Навчальна програма гуртка початкового рівня передбачає загальний
розвиток дитини, сприяння виявленню здібностей, обдарувань вихованців,
розвитку їхнього інтересу до творчої діяльності, створення умов для вибору творчої діяльності, адаптації вихованців до позашкільної діяльності.
Заняття на початковому рівні навчання проводяться двічі на тиждень по 1 год, що становить 73 год на рік.
Наповнюваність навчальних груп становить 15 дітей на початковому та в перший рік навчання на основному рівні, 12 дітей (другий рік навчання
основного рівня) та 10 дітей третього і четвертого років навчання основного рівня та першого року навчання вищого рівня.
На заняттях основного рівня навчання діти знайомляться з рядом складних технік виконання виробів із бісеру. Вони опановують способи поєднання різних видів плетіння та низання. Композиційні рішення більшості бісерних виробів відпрацьовуються на ескізі з урахуванням обраної техніки плетіння.
Особлива увага приділяється вибору кольорової гами. На вищому рівні навчання збільшується кількість годин для занять,
запроваджується індивідуальна форма навчання, вживаються заходи щодо заохочення вихованців до занять науково-дослідницькою роботою, створення авторських виробів, участі у тематичних та авторських виставках і конкурсах.
Оскільки робота з бісером вимагає постійної уваги й напруженої роботи очей, потрібно зручно обладнати робоче місце кожного учня. Під час занять необхідно робити перерви для зняття втоми.
Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення, образотворчого мистецтва.
Для розширення світогляду вихованців проводяться екскурсії в музеї, на виставки творів народного мистецтва, зустрічі з майстрами бісеро-плетіння.
Контрольні заняття у формі підсумкового заняття, відкритого заняття, виставки проводяться не рідше одного разу в півріччя. Виконання програми оцінюється за контрольними показниками, розробленими для учнів різних рівнів підготовки. На початковому рівні підготовки виконання завдань оцінює керівник гуртка. На основному й вищому рівнях підготовки гуртківці самі беруть участь в обговоренні й оцінці залікових робіт. Однією з найвищих форм оцінки роботи вихованців є особиста виставка їхніх творів.
У програмі передбачено індивідуальну роботу з вихованцями згідно Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в
позашкільних навчальних закладах, яке затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004, № 651.
Програма є орієнтовною, а тому керівник колективу може вносити до її змісту зміни та доповнення, враховуючи умови. Кількість годин та їхній розподіл за темами програми теж є орієнтовними. Керівник колективу може сам визначати доцільність такого розподілу і вносити до програми відповідні корективи.
П о ч а т к о в и й р і в е н ь
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Розділ , тема. |
Кількість годин |
|||
усього |
Теоретичні заняття |
Практичні заняття |
||
1. Вступне заняття |
2 |
2 |
- |
|
2. Паралельне плетіння |
4 |
1 |
3 |
|
3. Плетіння пелюстків простої форми |
10 |
1 |
9 |
|
4. Виготовлення квітів, створення букетів |
16 |
4 |
12 |
|
5. Плетіння ланцюжків і кілець |
16 |
4 |
12 |
|
6. Роздільне плетіння частин виробів |
10 |
2 |
8 |
|
7. Виконання роботи «Лісова галявина» |
10 |
2 |
8 |
|
8. Екскурсії, конкурси, свята, виставки |
4 |
2 |
2 |
|
9. Підсумкове заняття |
1 |
1 |
- |
|
Разом |
73 |
19 |
54 |
|
Календарне планування
Тема заняття |
Дата |
Вступне заняття (2 год)
|
|
|
|
|
|
Паралельне плетіння (4год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Плетіння пелюсток простої форми (10год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виготовлення квітів, створення букетів (16 год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Плетіння ланцюжків і кілець (16 год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Роздільне плетіння частин виробів (10 год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання роботи «Лісова галявина» (10 год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Екскурсії, конкурси, свята, виставки (4год)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підсумкове заняття (1год)
|
|
|
|