Бінарний урок з математики та біології для 7 класу "Математика і вітаміни"

Про матеріал
Бінарний урок з математики та біології для 7 класу "Математика і вітаміни" як приклад нестандатних уроків. Розробку можна використати також для проведення позакласного заходу.
Перегляд файлу

Відділ освіти Дніпропетровської міської ради

КЗО «середня загальноосвітня школа № 62»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний  урок з математики та біології 

У 7 класі

« Математика та вітаміни»

 

 

 

 

 

Підготували :

вчитель біології

 Поліщук Наталія  Ігорівна

вчитель математики

 Гладка Наталія Кирилівна та

КЗО СЗШ № 62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-2017 н. р.

 

 

Тема уроку:   « Математика і вітаміни»

 

Мета уроку:

 

  • закріпити уміння розв’язувати задачі на вирази , степені, відношення  і пропорції; розкрити значення вітамінів С і Є для здоров`я людини;  навчити учнів застосовувати знання на практиці;
  • розвивати обчислювальні навички, пізнавальний інтерес учнів, розширювати кругозір, розвивати вміння обґрунтовувати свою думку,  розширювати валеологічні знання учнів;
  • виховувати взаємоповагу,  уважність,  прагнення досягти мети;

сприяти розвитку здоров’язбережувальних  компетентностей учнів                                                                 через використання  інтерактивних методів навчання.

 

Обладнання:  презентація до уроку, ватмани, фломастери або олівці, робочі

          картки для учнів,  картки з завданнями на групи, смайли, кошик з

          фруктами для учнів , квашена капуста та соняшникова олія для

          демонстрації .

Хід уроку

 

1 етап    (Організація класу)

 Слова учителя математики

  • Доброго дня, хлопці! Сьогодні гарний день, тож подаруймо посмішку один одному і присутнім гостям. Пам'ятайте, що посмішка має дивовижну властивість : вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує.

       Вона триває мить, а в пам'яті, часом, залишається назавжди. Від неї добре, тепло, 

        підвищується настрій і працездатність. Отже, давайте з гарним настроєм

        працювати на нашому уроці. Сьогодні наш урок буде особливим, разом із нами 

        сьогодні буде працювати і ваш учитель біології.

Слова учителя біології

      - Щоб наша робота на уроці була плідною та успішною, ми одразу озвучимо правила, за якими будемо працювати . На ваших столах для кожного лежить робочий лист. На цьому листі ви побачите завдання з математики і біології, які необхідно виконати протягом уроку. Працювати будете прямо в листку, попередньо підписавши його. Якщо ви правильно виконали всі завдання у робочому листку – ви вже заробили 7 балів за урок. Але це не все. У куточку вашого робочого листа ви бачите пусту клітинку. Протягом уроку за вашу активну роботу та правильні відповіді ви будете отримувати смайли ( в нашому випадку, шоколадні монетки). Наприкінці уроку кожен з вас підрахує кількість смайликів  у себе і запише їх кількість у вільну клітинку вашого робочого листа. Кількість смайлів може суттєво вплинути на вашу оцінку за роботу на уроці.

 

2 етап    (Актуалізація опорних знань)

Слова учителя математики

  • Якою темою ми з вами займались протягом останнього часу?

( Учні відповідають)

1 слайд з питаннями :

 

- Що називається степенем числа а з натуральним показником, більшим за 1?

- Чому дорівнює перший степінь будь-якого числа?

- Як перемножити степені з однаковими основами?

- Як поділити степені з однаковими основами?

- Як піднести степінь до степеня?

- Як піднести до степеня добуток кількох множників?

 

( Учні відповідають на кожне питання , після відповідей учнів правильні відповіді виводяться на екран.  За правильні відповіді учням протягом всього уроку видаються смали, кількість яких учні впишуть у робочі листки наприкінці уроку.  Кількість смаглів вплине на оцінку за урок.)

3 етап    (Перебіг уроку)

 

Слова учителя математики

  • Діти! Чи не виникала у вас думка про те,  що математика  - це нудна  наука про числа, формули, розрахунки? Думаю, що такі думки хоча б іноді виникали у багатьох. Але сьогодні ми з вашим учителем біології переконаємо вас у протилежному  і продемонструємо,  скільки корисної практичної інформації може дати вам математика.  Подивіться зараз на екран.

 

  1. слайд ( на екран виводиться незакінчений вислів)

 

Слова учителя математики

  •  Ви бачите перед собою незакінчене речення.  «Математика і……..». Щоб дізнатися , якого саме слова не вистачає, вам необхідно зробити певні розрахунки . Попрацюйте зараз у ваших робочих листках. Капітан тієї групи, яка  першою  вирішить завдання, піднімає руку.

 

3 слайд ( на екран виводяться математичні завдання),   

(Діти вирішують математичні завдання і отримують відповіді. )

 

Слова учителя математики

- Скажіть будь ласка, хлопці, а якими математичними правилами ви користувались для виконання цих вправ?

(Діти відповідають, після цього на екран виводиться слайд з необхідними математичними правилами. )

  1. слайд ( на екран виводяться математичні правила)

 

Слова учителя математики

5 слайд ( на екран виводиться таблиця відповідності)

- А тепер подивіться на таблицю відповідності і складіть ,нарешті, зашифроване слово.

(Учні вирішують завдання і  отримують слово  «вітаміни»)

 

Слова учителя математики

  • Діти! Ми отримали слово, яке буде другим ключовим  а нашому уроці.   І я з задоволенням передаю слово учителю біології.

 

      6слайд ( на екрані виводиться повне словосполучення)

.

 

       7слайд ( на екрані виводиться  переклад слова вітаміни з латині)

 

Слова учителя біології

 

- Хлопці, зараз я розповім вам трішки нового для вас матеріалу, а ви не просто слухаєте мене, а й не забуваєте працювати з вашими робочими листками.

 

Розповідь  учителя біології

 

- У 1911-1912 роках польський учений Казимир Функ в ході певних експериментів виділив унікальний препарат з висівок та назвав його вітаміном. Вчений довів, що цей препарат позитивно вливає ріст и розвиток лабораторних тварин. З того часу і почалось активне вивчення вітамінів.

 На латині слово вітамін перекладається як «речовини життя».  

 

 - З'ясувалось, що вітаміни - це сполуки, які не синтезуються організмом, або утворюються в мізерній кількості, тому повинні надходити з навколишнього середовища разом з харчовими продуктами.

 Крім цього, вітаміни – це речовини з високою біологічною активністю

На сьогоднішній день відомо близько 20 речовин, які відносяться до вітамінів і діляться на дві групи: жиророзчинні ( вітаміни А, К, Д, Е, та ін.) та водорозчинні ( вітаміни групи В та С).

 

       8слайд ( на екрані виводиться схема водо і жиророзчинних вітамінів)

 

- Слова учителя біології

 

-   Кожен вітамін має свою хімічну формулу та у звя'зку з цим має і свій особливий вплив на організм людини. Вітаміни містяться у різних продуктах харчування в неоднаковій кількості. Нестача або надлишок вітаміну призводить до порушення функціонування всього організму. Щоб бути здоровим необхідно знати , які продукти та у якій кількості необхідно вживати, щоб отримати денну норму вітамінів. В цьому як раз і допоможе вам математика.

    Зараз кожна з ваших груп виконає чергове завдання. Двом групам дістанеться завдання з математики, ( хлопці вирішують задачі), а двом – з біології ( хлопці опрацьовують уривок тексту про вітаміни, складають схеми на ватмані та потім розповідають про те, чого дізнались, іншим). Протягом п'яти хвилин ви виконуєте своє завдання, час пішов.

 

(Групи тягнуть завдання та приступають до його виконання)

 

ПО закінченні часу виступає 1 група, розповідає іншим про вітамін С

 

    9слайд ( на екрані виводяться відомості про вітамін С)

 

Слова учителя математики

 

- А тепер давайте запросимо хлопців, які вирішували задачу про легкодоступне нам всім джерело вітаміну С  - капусту

 

Виступає дуга група, що вирішувала задачу про капусту.

 

10 слайд (на екран виводиться задача про вітамін С і капусту)

 

 

 Слова учителя біології

- Зверніть увагу, що денна норма вітаміну С складає 60 м г. Щоб отримати денну норму вітаміну С людині треба з'їсти 200 грамів квашеної капусти.

 

11 слайд  ( на екран виводиться довідка про вітамін С)

 

- Щоб ви собі розуміли , скільки це, подивіться зараз сюди .

( вчитель показує 200 грамів квашеної капусти в тарілці)

- А якщо ще цю капусту приправити олією, ми з вами отримаємо і дуже необхідний нам  вітамін Е. Зараз ваші товариші поближче познайомлять вас з цим вітаміном.

Виступає 3 група учнів, розповідає іншим про вітамін Е


 12 слайд ( на екрані виводяться відомості про вітамін Е)

 

 

Та як ви вже знаєте, для кожного вітаміну існує своя добова норма вживання. Давайте запросимо хлопців, про вітамін Е що вирішували задачу

 

Слова учителя математики

Виступає 4 група учнів, вирішувала задачу про вітамін Е

 

13слайд (на екран виводиться задача про вітамін Е)


Слова учителя біології

- Подивіться на цю пробірку в моїх руках ( демонструє пробірку з олією) . Така кількість соняшникової олії містить денну норму вітаміну Е. Якщо додати до 200 гр. квашеної капусти 40-50 мл соняшникової олії, ми отримаємо з вами чудовий недорогий салат та добову дозу вітамінів С та Е, підтримаємо своє здоров'я та красу.

 

Слова учителя біології

- Дорогі діти, сьогодні ми з вами вкотре побачили, як пов'язані між собою природничі науки, як можна використовувати в повсякденному житті  знання , що ви отримуєте в школі.

Слова учителя математики

14слайд (на екран виводиться зображення яблук)


 

- А ваші батьки також потурбувались про вітамінну підтримку для вас і передали цілий кошик яблук. Після уроку кожен з вас підійде за яблучком.

Адже у яблуках містяться не тільки вітаміни С та Е, а ще й вітаміни групи В, вітамін А та величезна кількість корисних мікроелементів.

 

Слова учителя біології

- Наш з вами урок поступово добігає кінця і зараз ми з вами дізнаємось, наскільки корисним він був для вас. На ваших робочих листках, в яких ви працювали протягом уроку, є  словосполучення, які вам необхідно доповнити.

 

4 етап    (Рефлексія)

 

15 слайд (на екран виводяться словосполучення для рефлексії)

 

- тепер я знаю

- тепер я розумію

- тепер я навчився 

- тепер я буду використовувати.

 

Слова учителя математики

 

- хлопці, тепер кожна група озвучить свої думки. 1 група розкаже, що ви знаєте нового після уроку, 2 група – чого навчилися протягом уроку, 3 група – що зрозуміли на уроці, 4 група – що ж ви можете використати з цього уроку в реальному житті.

 

Слова учителя біології

  • Підрахуйте свої смайли, які ви заробили протягом уроку та впишіть їх кількість у куточок вашого робочого листка. Нагадую, що повністю правильно заповнений робочий листок уроку оцінюється в 7 балів, кожен ваш смайл – це 1 додатковий бал до вашої оцінки. Всі вписали кількість смайликів?  Тоді зараз я пройду і зберу ваші робочі листки.

15 слайд (на екран виводиться домашнє завдання)

 

Слова учителя математики

 - Запишіть домашнє завдання, яке перед вами на екрані

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 вересня 2019
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку