Біологічні конкурси для шестикласників ( практичної направленості).

Про матеріал
На базі знань,набутих протягом учбового року учні повинні в ігровій формі показати знання,які можна використовувати в повсякденному житті.Дані заходи сприяють створенню ситуації успіху,де кожний учень може проявити свої знання без комплексів.
Перегляд файлу

 

 

                         Гра  « Біологічна естафета»(  ботанічна ).

Учасники стають в коло. Ведучий повідомляє,що кожен учасник  ,починаючи з першого повинен назвати по одній рослині,а кожна  наступна назва починається з останньої букви назви рослини.

Наприклад, кактус-соняшник,капуста-аґрус і т.д.

 

                     Гра «Біологічна естафета» (властивості рослин)

Учасники стають в коло. Ведучий повідомляє,що кожен учасник  ,починаючи з першого називає властивість живої рослини ,а наступний дає визначення цієї властивості.

Наприклад,подразливість-здатність реагувати на дію чинників зовнішнього середовища;фотосинтез-…

      

                           Конкурс  ерудитів   « Цікава біологія».

Команд 2.  Склад  6 учнів ( в тому числі  капітан  ). Назва команди.Привітання(  візитка ),ведучий –старшокласник.

1 тур.   1.Як називають рослини,які виділяють  смолянисту живицю та мають голкоподібні листки,що кріпляться на стеблі попарно,квітки не мають,а насіння утворюють.                                                               

 ( Сосна.)- хвойні ,голонасінні 

 2.Листок якого дерева зображений на прапорі Канади ?       

( Клена)

            

 

 3.Яка рослина здатна живитися комахами ?Чому ? 

(Росичка,Венерина мухоловка. Долає дефіцит азоту на бідних грунтах ).

 4.Які органи рослини здатні до тропізмів ? 

(Пагін. Корінь- геотропізм,геліотропізм).

5.Кореневище,бульба,цибулина,вусики і колючки   - це….?

( видозміни пагона)

  6.За що  «скаженний огірок» отримав таку назву?

(Тому що він розприскує своє насіння.)

             7.Ця злакова рослина  росте у воді,серед рослин можуть плавати навіть рибки. По використанню людиною її можна порівняти з картоплею. Що це за рослина ?  

(Рис.)

         8.Відомо,що продихи знаходяться з нижнього боку листка для транспірації. Чи можуть вони бути    зверху?У яких рослин і чому ?

  (У водних для  випаровування.)

            

9.Як називають рослину,у якої листки зверху гладенькі і холодні, а знизу-теплі і опушені?                        

(Мати – й – мачуха.)

        

 

 

 

10.Лижні палиці і вудлища для рибалки роблять із рослини  під назвою ……?                                           

(Бамбук- злак)

           11.Річні кільця є у всіх деревних рослин,крім…?Чому?   

(У тропічних рослин відсутні  річні кільця,тому що там де вони ростуть одноманітні кліматичні умови,а якщо умови змінюються –зима-літо- то з,являються річні кільця)                                        

          12.Курага і урюк , ізюм і чорнослив – це що …..?           

 ( Плоди абрикоса ,винограду  і сливи)

                                                                        

 Підрахунок балів ( макс. 12 )  Час  15-20 хв.

    

                                             2 тур ( на грядці )

1.Насіння якої рослини треба покласти в лунку під час висадки картоплі і чому ?   

 (1-2 насінини гороху.На коренях бобових поселяються бульбочкові бактерії,що засвоюють азот із повітря і збагачують грунт азотом і підвищують урожай картоплі.)

 

 

 

 

2.Цю рослину садять зубками під зиму. Влітку на Петра і Павла збирають врожай (липень ).В Іспанії на її честь проводять щорічні фестивалі. Ще її називають  «царем приправ», деякі організми бояться її запаху. Смак її ви теж знаєте. Що це за рослина ?

 ( Часник)

3.Звичайно горіхи ростуть на деревах та кущах. А чи можна посадити горіх,що  росте під землею?

(Арахіс.)

4.Вегетеріанці не вживають м'яса. Що посадити на городі,щоб замінити  білки м,яса тварин на рослинний білок?     

( Рослини родини   Бобових:  соя,горох,квасоля,сочевиця.)

5.Якою водою  краще поливати рослини  і в яку пору доби ?

(Краще поливати теплою водою  ,оскільки вона краще і швидше вбирається коренями рослин. Після обіду,під вечір.)

6.Яка найбільша ягода росте на городі ? Які умови вона полюбляє? 

(Кавун. Любить сонце,не загущеність,полив.)

7.Цю ягоду вважають дуже корисною для здоров,я,тому що містить багато  вітамінів ( віт. С – 300 мг з 100 г ягід). Яким способом можливо розмножити  цю рослину?

(Чорна смородина. Вегетативне розмноження, стебловими  відводками найкраще.)

 

 

8.Цей кущ має красиві квітки,гострі колючки,а в плодах багато вітаміна С. Що це за кущ?

(Шипшина.)

9.Це дерево  на городі займає багато місця і сонця. Його плоди називають  « Царським жолудем «Вони смачні і корисні,їх люблять  навіть ворони. Що це за рослина ?

(Волоський горіх.( Грецький горіх ).)

10.Завдяки якій рослині людина має вату ? 

(Бавовник. Середня Азія)

11.Чому зрошувальні землі з часом стають неприродними для  використання ?

(Якщо довго поливати грунт не дощовою водою ,а засоленою з каналів,річок то солі,що накопичились,роблять грунт неродючим-непридатним.)

12.Які лікарські рослини можна посадити на власній ділянці ?  

(Ромашка лікарська,   у народі її називають  Нагідки – календула,шавлія)

 

                                 

 

 

3   тур ( вірші та легенди )-  вибрати один із варіантів.

1 варіант  (Як домашне завдання )

 1.По 2 вірші та 2 легенди про рослини.2.Захист власного малюнка,віршу.3. заспівати пісні про рослини.

2.варіант

1Лаб робота. Налагодити мікроскоп. Виготовити тимчасовий мікропрепарат шкірочки луски цибулі. Замалювати схеми суцвіть соняшника,конюшини,груші.

3.варіант. Розпізнати  зразки мохів,водоростей.

4.варіант.Із гербарних  зразків відібрати  однодольні та дводольні рослини.

5.варіант.Розпізнати життєві цикли спорових рослин,голонасінних та квіткових.

 

  Підведення підсумків.

 Команда переможець визначається по сумі балів,нагороджується  (Найкращий ботанік)- визначається  окремо .

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку