біологічний брейн ринг

Про матеріал
Біологічний Брейн-ринг «У світі рослин» Мета уроку: розширити знання учнів з ботаніки, узагальнити матеріал з теми Різноманітність росли, дати загальну характеристику вивченим рослинам. Розвивати уміння учнів визначати біологічне значення вивчених відділів рослин, уміння порівнювати та робити висновки та узагальнення.Виховувати бережливе ставлення до рослинного світу своєї місцевості та планети. Тип уроку : узагальнення умінь і навичок. Форма уроку: урок-брейн-ринг Обладнання: підготовлені дидактичні картки з плодами, суцвіттями, фото найвідоміших червонокнижних рослин. Хід уроку І. Підготовка учнів до проведення уроку. Доброго дня, діти! Сьогодні у нас буде незвичний, цікавий урок з біології у нетрадиційній формі. У вигляді брейн-рингу. Для цього вам потрібно об’єднатися у дві команди, вибрати командира та придумати назву, пов’язану з біологією, а точніше з темами які ми вивчали на протязі останнього місяця. Метою нашого уроку буде засвоєння матеріалу з теми «Різноманітність рослин». Урок буде складатися з декількох етапів, за кожен з яких ви будете отримувати бали. Та команда, яка набере найбільше балів, отримає можливість виставити оцінки кожному своєму учаснику самостійно. ІІ Проведення брейн-рингу. І етап. Називається він - правда чи не правда. Кожній команді буде поставлено 5 запитань. На кожну правильну відповідь команда заробить 1 бал. Запитання для першої команди – (назва команди). 1.Тіло водорості називається слань. 2.У папороті є квітки. 3. Голонасінні – різноспорові рослини. 4.Хвощеподібні – однорічні рослини 5. У покритонісінних після запліднення в насінних зачатків формується насіння, а сама квітка перетворюється на плід. 1 2 3 4 5 + - + - + Запитання для другої команди – (назва команди) 1. Шишки — це вкорочені видозмінені пагони. 2. Звичайна рослина папороті, яку ми бачимо, - це безстатеве покоління. 3.Мохи –це світлолюбні та теплолюбні рослини. 4.Плоди бувають тільки соковиті 5. Достигання насіння у Голонасінних відбувається на третій рік після утворення шишок 1 2 3 4 5 + + - - + Підбиття підсумків. ІІ етап – вгадай назву рослини за описом. Кожній команді по 3 рослини. Правильна відповідь один бал 1 команда 1. У деяких слов'янських народів існує переказ або забобон про те. що саме в ніч на Івана Купала зацвітає квітка цієї рослини. І той, хто в цю ніч знайде таку квітку, той знайде дар передбачення і тому відкриються всі підземні скарби. Крім того, ця квітка робила людину за її бажанням невидимою, що дає владу над темними силами, робить людину казково багатою і щасливою. (Папоротеподібні. Щитник чоловічий.) 2. Ця рослина є незвичайною рослиною, перекладається з латини як «хвіст коня». Багато хто вважає його бур'яном, тому що воно вкриває землю зелених килимом. Але цінується даний вид рослини за свої корисні властивості, має багатий хімічний склад. Поширюється він на різних територіях, зростає і в помірному і субтропічному кліматі, не росте ця рослина лише в Новій Зеландії та Австралії.(Хвощеподібні. Хвощ польовий) 3. Вона- це найбільш поширена в прісних водойм по всій земній кулі. Рідше зустрічається в морській воді. У прісних водоймах з повільно поточною або стоячою водою з неї і деяких інших рослинутворюється тина, що представляє собою об'ємні скупчення, які нагадують покриту слизом вату. Яскраво-зелена тина може плавати в товщі води або стелитися по дну водойми. (Водорості. Спірогіра) 2 команда 1. Вона - вiчнозелене, смолисте, струнке, однодомне дерево до 30 м заввишки. Кора в нижній частинi cipa i потрiскана, а в горішнiй – свiтло-коричнева. Листки цієї рослини - голкоподiбнi, розмiщенi по два, зовні закругленi, а всерединi жолобкyваті, з лускою при основі. (Голонасінні. Сосна звичайна) 2. Широко застосовується у флористиці і в озелененні. Ця рослина має коротке і товсте кореневище, яке косо піднімається вгору, вкрите широкими і м'якими лусками чорного або коричневого кольору із залишками листових черешків. У верхній частині кореневища розташовується листова розетка з двічі перисторозсіченим листям. Листя майже прямостоячі, ланцетної форми, зібрані в лійкоподібний пучок. Довжина його може досягати півтора метрів, хоча зазвичай не більше 1 метра. На нижній стороні листя є особливі утворення, іменовані сорусами, в яких дозрівають спори. Ними-то ця рослина і розмножується. (Папоротеподібні. Щитник чоловічий.) 3. Ця рослина знайома кожному з дитинства, це сонячна квітка, росте повсюди. В дитинстві всі робили з неї віночки. Але не всі знають, що вона здатна на багато в зв’язку зі своїми цілющими властивостями. Вона і в даний час користується великою популярністю в народній медицині. Препарати коренів виявляють ряд лікувальних і просто корисних властивостей.(Покритонасінні. Кульбаба лікарська) Підбиття підсумків ІІІ етап – з’ясуйте за картками види представлених суцвіть і плодів. На вирішення завдання 5 хвилини. За кожну правильну відповідь – 1 балів. Максимум 10 балів. Завдання для 1 команди Завдання для 2 команди Підбиття підсумків ІV етап – Описати Червонокнижну рослину на фото. Правильна відповідь 2 бали. Завдання для 1 команди. 1.Не дочекавшись кінця зими, тендітні і вишукані перші весняні квіти пробуджуються від довгого зимового сну. Низькі температури для них не страшні, їх цибулини прокидаються навіть в сильно замерзлому ґрунті. Вегетація у рослини починається ще під сніговим покривом, але як тільки на ділянці з’являються перші галявинки, починає своє цвітіння підсніжник білосніжний або звичайний. Залежно від погоди і умов виростання, масове цвітіння починається з лютого по березень і триває протягом двох – трьох тижнів. Наукова назва підсніжника білосніжного – галантус (Galanthus nivalis), що дослівно можна перекласти як – «молочна біла квітка». Налічується близько 18 видів підсніжників, які ростуть в дубових і мішаних лісах України. 2. Ковила дніпровська - трав'яниста рослина заввишки 60-110 см, утворює щільні дернини. Гемікриптофіт. Стебла голі або трохи шорсткі під вузлами. Листкові піхви зовні гостро-шорсткі від відігнутих щетинок. Неплідні гони сизувато-зелені, 10-15 см завдовжки, коротші за стебло. Стеблові листки 4-16 см завдовжки та до 1,2-3 мм завширшки, знизу голі та гладенькі, зверху голі або трохи шорсткуваті. Їхні язички яйцеподібно-продовгуваті, з відтягнутою трикутною верхівкою. Суцвіття — волоть, що складається з 8-20 одноквіткових колосків. Завдання для 2 команди 1. Тюльпан Шренка - рослина світлолюбна, посухостійка, віддає перевагу звичайним і південним чорноземам, каштановим ґрунтам. Зростає у степах, напівпустелях, на степових солонцях, відслоненнях вапняків і крейди. В гірських районах підіймається до висоти 600 м над рівнем моря. Цвітіння відбувається у квітні-травні, плодоносить у червні-липні. Розмножується насінням та вегетативно (цибулинами). В Україні трапляється в Одеській, Миколаївській, Херсонській, Запорізькій, Донецькій, Дніпропетровській, Луганській областях, особливо численний в Криму. 2. Тис ягідний — вічнозелена деревовидна або кущовидна рослина, що сягає висотою до 25—30 м. Росте відносно повільно. Тривалість життя 700—3500 років. Кора червонувато-бура, на молодих пагонах гладка, на грубших гілках і стовбурах лущиться від старості (відшаровується тонкими пластинками). Деревина дуже тверда і важка, складається з тоненьких судин зі спіральними потовщеннями. Серцевинні промені складаються тільки з самої м‘якоті, смоляні ходи відсутні. Листя (хвоя) ланцетовидне, довжиною до 30—50 мм, шириною 2,5 мм, зверху темно-зелене, блискуче, знизу світло-матові, без білих прожилок, м‘які, кінці загострені. Отруйні для коней і худоби. ІІІ етап Підведення підсумків. За 4 етапи команда 1 (назва команди) набрала … балів Команда 2 (назва команди) набрала… балів Переможцем стає…. Команда переможець оцінює самостійно учасників своєї команди. Дуже добре. Діти вам сподобався сьогоднішній урок? Мені також сподобалось співпрацювати з вами! Що було найцікавішим? Яке завдання викликало труднощі? ІV етап Домашнє завдання – повторити параграфи з теми «Різноманітність рослин
Перегляд файлу

Біологічний Брейн-ринг «У світі рослин»

Мета уроку: розширити знання учнів з ботаніки, узагальнити матеріал з теми Різноманітність росли, дати загальну характеристику вивченим рослинам. Розвивати уміння учнів визначати біологічне значення вивчених відділів рослин, уміння порівнювати та робити висновки та узагальнення.Виховувати бережливе ставлення до рослинного світу своєї місцевості та планети.

Тип уроку : узагальнення умінь і навичок.

Форма уроку: урок-брейн-ринг

Обладнання: підготовлені дидактичні картки з плодами, суцвіттями, фото найвідоміших червонокнижних рослин.

Хід уроку

І. Підготовка учнів до проведення уроку.

Доброго дня, діти!

Сьогодні у нас буде незвичний, цікавий урок з біології у нетрадиційній формі. У вигляді брейн-рингу. Для цього вам потрібно об’єднатися у дві команди, вибрати командира та  придумати назву, пов’язану з біологією, а точніше з темами які ми вивчали на протязі останнього місяця.

Метою нашого уроку буде засвоєння матеріалу з  теми «Різноманітність рослин».

Урок буде складатися з декількох етапів, за кожен з яких ви будете отримувати бали. Та команда, яка набере найбільше балів, отримає можливість виставити оцінки кожному своєму учаснику самостійно.

ІІ Проведення брейн-рингу.

І етап. Називається він - правда чи не правда. Кожній команді буде поставлено 5 запитань. На кожну правильну відповідь команда заробить 1 бал.

Запитання для першої команди – (назва команди).

1.Тіло водорості називається слань.

2.У папороті є квітки.

3. Голонасінні – різноспорові рослини.

4.Хвощеподібні – однорічні рослини

5.   У покритонісінних  після запліднення в насінних зачатків формується насіння, а сама квітка перетворюється на плід.

1

2

3

4

5

+

-

+

-

+

 

Запитання для другої команди – (назва команди)

1. Шишки  це вкорочені видозмінені пагони.

2. Звичайна рослина папороті, яку ми бачимо, - це безстатеве покоління.

3.Мохи –це світлолюбні  та  теплолюбні рослини.

4.Плоди бувають тільки соковиті

5. Достигання насіння у Голонасінних відбувається на третій рік після утворення шишок

1

2

3

4

5

+

+

-

-

+

Підбиття підсумків.

ІІ етап – вгадай назву рослини за описом. Кожній команді по 3 рослини. Правильна відповідь один бал

1 команда

1. У деяких слов'янських народів існує переказ або забобон про те. що саме в ніч на Івана Купала зацвітає квітка цієї рослини. І той, хто в цю ніч знайде таку квітку, той знайде дар передбачення і тому відкриються всі підземні скарби. Крім того, ця квітка робила людину за її бажанням невидимою, що дає владу над темними силами, робить людину казково багатою і щасливою. (Папоротеподібні. Щитник чоловічий.)

2. Ця рослина є незвичайною рослиною, перекладається з латини як «хвіст коня». Багато хто вважає його бур'яном, тому що воно вкриває землю зелених килимом. Але цінується даний вид рослини за свої корисні властивості, має багатий хімічний склад. Поширюється він на різних територіях, зростає і в помірному і субтропічному кліматі, не росте ця рослина лише в Новій Зеландії та Австралії.(Хвощеподібні. Хвощ польовий)

3. Вона- це найбільш поширена в прісних водойм по всій земній кулі. Рідше зустрічається в морській воді. У прісних водоймах з повільно поточною або стоячою водою з неї і деяких інших рослинутворюється  тина, що представляє собою об'ємні скупчення, які нагадують покриту слизом вату. Яскраво-зелена тина може плавати в товщі води або стелитися по дну водойми. (Водорості. Спірогіра)

2 команда

1.  Вона - вiчнозелене, смолисте, струнке, однодомне дерево до 30 м заввишки. Кора в нижній частинi cipa i потрiскана, а в горішнiй – свiтло-коричнева. Листки цієї рослини - голкоподiбнi, розмiщенi по два, зовні закругленi, а всерединi жолобкyваті, з лускою при основі. (Голонасінні. Сосна звичайна)

2. Широко застосовується у флористиці і в озелененні. Ця рослина має коротке і товсте кореневище, яке косо піднімається вгору, вкрите широкими і м'якими лусками чорного або коричневого кольору із залишками листових черешків. У верхній частині кореневища розташовується листова розетка з двічі перисторозсіченим листям. Листя майже прямостоячі, ланцетної форми, зібрані в лійкоподібний пучок. Довжина його може досягати півтора метрів, хоча зазвичай не більше 1 метра. На нижній стороні листя є особливі утворення, іменовані сорусами, в яких дозрівають спори. Ними-то ця рослина  і розмножується. (Папоротеподібні. Щитник чоловічий.)

3. Ця рослина знайома кожному з дитинства, це сонячна квітка, росте повсюди. В дитинстві всі робили з неї віночки.  Але не всі знають, що вона  здатна на багато в зв’язку зі своїми цілющими властивостями. Вона і в даний час користується великою популярністю в народній медицині. Препарати коренів виявляють ряд лікувальних і просто корисних властивостей.(Покритонасінні. Кульбаба лікарська)

Підбиття підсумків

ІІІ етап – з’ясуйте за картками види представлених  суцвіть і плодів. На вирішення завдання 5 хвилини. За кожну правильну відповідь – 1 балів. Максимум 10 балів.

Завдання для 1 команди

D:\АНЯ\нетрадиційні уроки\варіант 1.pngЗавдання для 2 команди

D:\АНЯ\нетрадиційні уроки\варіант 2.png

Підбиття підсумків

ІV етап – Описати Червонокнижну  рослину на фото. Правильна відповідь 2 бали.

Завдання для 1 команди.

D:\АНЯ\нетрадиційні уроки\підсніжник.jpg

1.Не дочекавшись кінця зими, тендітні і вишукані перші весняні квіти пробуджуються від довгого зимового сну. Низькі температури для них не страшні, їх цибулини прокидаються навіть в сильно замерзлому ґрунті. Вегетація у рослини починається ще під сніговим покривом, але як тільки на ділянці з’являються перші галявинки, починає своє цвітіння підсніжник білосніжний або звичайний. Залежно від погоди і умов виростання, масове цвітіння починається з лютого по березень і триває протягом двох – трьох тижнів.

Наукова назва підсніжника білосніжного – галантус (Galanthus nivalis), що дослівно можна перекласти як – «молочна біла квітка». Налічується близько 18 видів підсніжників, які ростуть в дубових і мішаних лісах України.

D:\АНЯ\нетрадиційні уроки\ковила дніпровська.png

2. Ковила дніпровська - трав'яниста рослина заввишки 60-110 см, утворює щільні дернини. Гемікриптофіт. Стебла голі або трохи шорсткі під вузлами. Листкові піхви зовні гостро-шорсткі від відігнутих щетинок. Неплідні гони сизувато-зелені, 10-15 см завдовжки, коротші за стебло. Стеблові листки 4-16 см завдовжки та до 1,2-3 мм завширшки, знизу голі та гладенькі, зверху голі або трохи шорсткуваті. Їхні язички яйцеподібно-продовгуваті, з відтягнутою трикутною верхівкою.

Суцвіття  волоть, що складається з 8-20 одноквіткових колосків.

 Завдання для 2 команди

D:\АНЯ\нетрадиційні уроки\тюльпан шренка.png

1. Тюльпан Шренка - рослина світлолюбна, посухостійка, віддає перевагу звичайним і південним чорноземам, каштановим ґрунтам. Зростає у степах, напівпустелях, на степових солонцях, відслоненнях вапняків і крейди. В гірських районах підіймається до висоти 600 м над рівнем моря.

Цвітіння відбувається у квітні-травні, плодоносить у червні-липні. Розмножується насінням та вегетативно (цибулинами).

В Україні трапляється в Одеській, Миколаївській, Херсонській, Запорізькій, Донецькій, Дніпропетровській,  Луганській областях, особливо численний в Криму.

2. Тис ягідний — вічнозелена деревовидна або кущовидна рослина, що сягає висотою до 25—30 м. Росте відносно повільно. Тривалість життя 700—3500 років. Кора червонувато-бура, на молодих пагонах гладка, на грубших гілках і стовбурах лущиться від старості (відшаровується тонкими пластинками). Деревина дуже тверда і важка, складається з тоненьких судин зі спіральними потовщеннями. Серцевинні промені складаються тільки з самої м‘якоті, смоляні ходи відсутні.

Листя (хвоя) ланцетовидне, довжиною до 30—50 мм, шириною 2,5 мм, зверху темно-зелене, блискуче, знизу світло-матові, без білих прожилок, м‘які, кінці загострені. Отруйні для коней і худоби.

 

 

 

ІІІ етап Підведення підсумків.

За 4 етапи команда 1 (назва команди) набрала … балів

Команда 2 (назва команди) набрала… балів

Переможцем стає….

Команда переможець оцінює самостійно учасників своєї команди.

Дуже добре. Діти вам сподобався сьогоднішній урок?

Мені також  сподобалось  співпрацювати з вами!

Що було найцікавішим?

Яке завдання викликало труднощі?

 

ІV етап

Домашнє завдання – повторити параграфи з теми «Різноманітність рослин».

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку