Біологічний брейн-ринг «Рослини нашого краю»

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про рослини, розширити їх кругозір; розвивати інтерес до біології рослин, швидкість мислення і вміння обґрунтовувати відповідь; виховувати любов і бережливе ставлення до живої природи.

Перегляд файлу

Біологічний брейн-ринг  «Рослини нашого краю»

(для учнів середнього шкільного віку).

 Мета: поглибити знання учнів про рослини, розширити їх кругозір; розвивати інтерес до біології рослин, швидкість мислення і вміння обґрунтовувати відповідь; виховувати любов і бережливе ставлення до живої природи.

Обладнання: чорна скринька; два різнокольорові прапорці; насіння жита, гороху, маку, гарбуза, соняшника; лавровий лист; цибулина; настій валеріани; різні крупи; конверт.

Хід заходу

Учитель. До нас прийшов лист від цариці Біології. Вона запрошує в гості до Рослинного царства. Поїхати, на жаль, можуть не всі, тому потрібно позмагатися, щоб вибороти приз – подорож у чарівне царство. Для цього проведемо біологічний брейн-ринг, тема якого „Рослини нашого краю”.

 

І. Організаційний момент

Клас об’єднується у 2 команди, які обирають капітанів і дають назви. Капітани отримують різнокольорові прапорці.

ІІ. Проведення брейн - рингу

Завдання 1.

Роздаються зерна жита, гороху, маку, гарбуза і соняшника. Визначте, які з них є насінням, а які – плодами.

Відповідь. У гороху, маку, гарбуза – насіння, зернівка і сім’янка – сухі плоди жита і соняшника.

Завдання 2.

У чорній скриньці є гілка рослини з неїстівними листками. Цю рослину було присвячено давньогрецькому богові науки та мистецтва Аполлону. Нею нагороджують художників, артистів на знак визнання їхніх успіхів. Слово „лауреат” також походить від неї. Гілка якої рослини лежить у „чорній скриньці” ?

Відповідь. Лавр благородний.

Завдання 3.

Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди. Цю рослину називали овочем бідняків. Про що йдеться? До якої родини і класу належить рослина?

Відповідь. Про цибулину, родину Лілійні, Клас Однодольні.

Завдання 4.

У чорній скриньці лежить медичний препарат. Якщо пригостити настоєм цієї лікарської рослини кота, то він буде „...танцювати на задніх лапках у шаленому захваті, закинувши голову назад і горлаючи про своє невимовне щастя, потім забіжить у будинок, створюючи на своєму шляху хаос і все руйнуючи” (Марк Твен, „Пригоди Тома Сойєра”).

Що лежить у „чорній скриньці” ?   Який вплив воно має на людину?

Відповідь. Настій валеріани; використовується як заспокійливе.

Завдання 5.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Який орган картоплі вживають у їжу? (Відповідь. Бульбу – видозмінений підземний пагін.)
  2. Який орган редиски вживають у їжу? (Відповідь. Коренеплід – видозмінений корінь.)
  3. Який орган хрону вживають у їжу? (Відповідь. Кореневище - видозмінений підземний пагін.)
  4. На світлі бульби картоплі зеленіють, а бульби жоржини – ні. Чому?  (Відповідь. Бульби картоплі - видозмінені пагони, в яких під дією світла лейкопласти перетворюються у хлоропласти, а бульби жоржини – це видозмінені корені, які не мають пластид.)
  5. Як у побуті називають продукти, що отримують з плодів коробочок? До якої родини належать ці рослини? (Відповідь. Крупи; родина Злакові (перлова – з ячменю, пшоно – з проса, геркулес – із вівса.)
  6. Повитиця обвивається лише навколо живих рослин, а хміль – і навколо палиць та кілків. Чим це можна пояснити? (Відповідь. Хмелю потрібна опора, щоб винести листя на світло; органічні речовини хміль утворює сам, а паразит повитиця живиться за рахунок рослин, до яких присмоктується.)
  7. Яка рослина може замінити вату і йод? (Відповідь. Торф’яний мох сфагнум; він добре вбирає рідину і дезинфікує, оскільки містить речовину, що діє на бактерії, як карболова кислота.)
  8. Яка бобова рослина ховає свої плоди в землю? (Відповідь. Земляний горіх – трав’яниста бобова рослина; після цвітіння квітконіжка із зав’яззю подовжується, нахиляється до землі й зариває свій плід.)

ІІІ. Підбиття підсумків

Група, яка перемогла, нагороджується „призом” – мандрівкою до Рослинного царства.    

 

docx
Додано
20 травня 2018
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку