Урок "Сільськогосподарські та культурні рослини"

Про матеріал

В матеріалі пропонуються модельні уявлення до уроків в емпауермент педагогіці і, як приклад, розробка уроку біології в 6 класі за темою "Сільськогосподарські та культурні рослини"

Перегляд файлу

А.М.Хамідулліна,  учитель  біології  Парасковіївської  ЗОШ І-ІІІ  ступенів  Соледарської  міської  ради  Донецької  області

Урок в емпауермент-педагогіці

Модельні уявлення

Матеріал підготовлений  за змістом  Методичного  посібника  для  вчителів  з  навчального курсу за  вибором  для  учнів  9 (10)  класу   загальноосвітніх навчальних  закладів   Уроки для сталого розвитку   О. Пометун,

Л. Пилипчатіної, І.Сущенко

 

 

Етапи

уроку

 

Зміст етапу

 

Мета

 

Методи, способи, прийоми

 

Мотиваційно-організаційний

 

 

 

-  Введення учнів в тему;

-  формування стійкої мотивації – фокусування уваги учнів на проблемі чи наступній діяльності;

-  актуалізація попередніх знань учнів, життєвих уявлень і досвіду, їхній аналіз і оцінювання;

-  повідомлення теми уроку та очікуваних  результатів;

-  якщо це не перший урок в темі (блоці), що  вивчається, слід нагадати учням, над яким розділом (блоком) працюємо та яких результатів очікуємо;

 

 

-  Налаштування учня на ефективний процес пізнання, усвідомлення в ньому особистої зацікавленості, навчальних результатів своєї пізнавальної діяльності;

-  розвиток  власних новоутворень учня в його  свідомості, емоційно-ціннісній сфері  тощо;

 

 

 

 

-  Спеціальна форма навчального дослідження – кількісний та якісний аудит;

-  коротка розповідь вчителя, бесіда, наочний метод,  що викликають у учнів здивування до змісту знань та способу їх отримання, підкреслюють парадоксальність явищ і подій;

-  інтерактивні методи: «мозковий штурм», «мікрофон», «вправа-криголам»;

інформаційний (звернення до різних джерел інформації)

 

Діяльнісно-пракичний

 

-  інструктування – вчитель розповідає  учасникам про мету вправи чи наступної діяльності, правила, послідовність дій і кількість часу на виконання завдань; запитує, чи все зрозуміло;

-  якщо необхідно, об’єднання в групи,  пари, розподіл ролей, інші технічні дії учнів (розташування меблів, підготовка обладнання тощо);

- виконання завдання. На цьому етапі вчитель виступає як організатор, помічник, ведучий дискусії, намагаючись надати учасникам максимум можливостей для самостійної роботи і навчання у співпраці один з одним;

-  презентація результатів виконання  вправи групами чи окремими учнями.

 

 -  опанування учнями

 змісту предмета за допомогою різноманітних методів;

 -  обирання дій щодо

 власного способу життя;

 

 

 

 

 

 -  методи роботи з підручником;

 -  метод виконання групових та індивідуальних вправ;

-   метод проектів;

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий

 

Перевагою підсумкової частини є акцент на

порівнянні намічених цілей з остаточними результатами. Саме тут прояснюється зміст  проробленого, підводиться  риска  під отриманими   знаннями й встановлюється  зв'язок між тим, що вже відомо, й  тим, що знадобиться   у майбутньому.

 

 

 -  усвідомлення учнями,

чого вони навчились, збагачення власного досвіду;

 -  визначення рівня

розуміння та засвоєння навчального матеріалу, планування реальних кроків для його подальшого опрацювання й застосування;

 -  порівняння власного

сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших й інколи корегування певної позиції.

 

 

 -  вербальні;

 -  метод рефлексії.

 

 

 

Розробка  уроку.  Біологія.  6  клас.

Тема:  Сільськогосподарські  та  культурні  рослини.

Мета:  розглянути  групи  сільськогосподарських  культур,  найпоширеніших  представників  цих  груп  в  Україні,  їхнє  значення  в  житті  людини; 

  розвивати  навички  самоосвітньої  діяльності,  вміння  діяти;

виховувати  інтерес  до  вивчення  культурних  рослин,  потребу  бережливого  ставлення  до  флори.

Обладнання:  гербарії,  муляжі,  малюнки « Сільськогосподарські та  культурні  рослини»

Тип  уроку:  вивчення  нового  матеріалу.

Використовуються  методи

  • самоосвітньої  діяльності,
  • інтерактивного  навчання,
  • проблемного  навчання,
  • розвивального  навчання.

 завдання  на

  • роботу  з  текстом,
  • аналіз  і  синтез   матеріалу,
  • порівняння,
  • встановлення  зв’язків  між  знаннями  й  практичними  діями.

 

Хід  уроку

І. Мотиваційно-організаційний  етап:

Розминка  ( актуалізація  навчальної  діяльності):

  • Пригадайте,  які  рослини  називаються  квітковими?
  • Яка  друга  назва  цих  рослин? Чому?

До  квіткових  рослин  належать  усі  сільськогосподарські  рослини.

Саме  про  них  ми  сьогодні  будемо  говорити,  бо  тема  нашого  уроку  «Сільськогосподарські та  культурні  рослини". 

Які  задачі  поставимо  до  уроку?

(Які  бувають  сільськогосподарські  рослини,  їхнє  значення.)

Вчитель:  М.І.Вавілов  казав:  «Як  багато  можуть  нам  дати  рослини,  та  як  мало  ми  про  них  знаємо».  Тож  давайте  з’ясуємо,  що  ми  знаємо  про  культурні  рослини,  які  вирощують  в  Україні.

  Аудит (фронтальна  бесіда):

Усього  в  світі  культивують  до 1500  видів  рослин,  в  Україні – понад 80.  Із врахуванням  біологічних  властивостей  та  господарського  призначення,  на  які  групи  можна  поділити  культурні  рослини?  (зернові  та  зернобобові,  овочеві,  плодово-ягідні,  лікарські,  декоративні  та  інші).

Які  рослини  цих  груп  вам  відомі?

Які  можливості  вони  надають  людям?

ІІ. Діяльнісно-практичний етап

Вчитель: Спробуємо  узнати  більше  про  культурні  рослини.

Вивчення  нового  матеріалу (групова  робота):

Вчитель  (інструктування  роботи,  створення  атмосфери  співробітництва): В  народі  кажуть:  «Що  одному  важко, то  разом  легко». Попрацюємо  групами.  Кожній  групі  необхідно  знайти  матеріал  з  даного питання,  розглянути  його та  проінформувати  учнів  інших  груп  за  певним  планом:

  • найпоширеніші представники, 
  • значення  в  житті  людини, 
  • історія  розведення,
  • які  рослини  можна  вирощувати  в  домашньому  господарстві.

Для  роботи  використовуйте текст підручника, а також гербарії, муляжі, додаткову   літературу,  що  маємо  на  столі.

Виконання  завдань  групами  по  темам:

  • зернові  та  зернобобові  рослини;
  • овочеві  культури;
  • плодові й ягідні  культури;
  • лікарські культури;
  • декоративні рослини.

 

Презентація  результатів   виконання   завдання  групами:

обговорення  в  загальному  колі  (прийом «навчаючи – вчуся»).

 

ІІІ. Підсумковий  етап

Порівняння  відомої  інформації  з  отриманою  після  опрацювання  питань.

Яка  інформація  вам  буде  корисною в  майбутньому?

 

Завдання  на  розширення  інформації,  вихід  за  межі  уроку  (  на  прикладі  культурних  рослин  шкільного  парку).

Діти,  ви  щодня  йдете  до  школи,  й  вас  зустрічають  рослини  нашого  шкільного  парку. 

Вам  відомо,  яка  рослина  нашого  парку  є  емблемою  столиці  України – Київа?  (Каштан).  Цікаво,  що   біла  акація – емблема  Одеси.  А  які  дерева  могли  б  бути  емблемою  нашого  села?  Чому?  Що  цікавого  можна  узнати  про  дерева  нашого  шкільного  парку?

Давайте  дізнаємося,  попрацювавши  з  додатковими  джерелами.  І, може,  шкільний  парк  зробить  наше  життя  не  тільки  красивішим,  а  й  цікавішим.

Презентацію  результатів  проведемо  під  час  екскурсії  в  нашому  шкільному  парку.

Для  цього  оберіть  один  із  видів   дерев  нашого  парку  й  зберіть  інформацію  про

  •               історію  вирощування  дерева;
  •               легенди,  твори про  дану рослину;
  •               традиції,  пов’язані  з  цією  рослиною;
  •               застосування  рослини  людиною;
  •               правила  вирощування  дерева.

 

Подальші  можливі  кроки  роботи  над  питанням -  створення  екологічної  стежки  шкільного  парку,  проведення  екскурсій  для  молодших  школярів  під  час  роботи  шкільного  літнього  майданчика  та  інше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 травня 2018
Переглядів
887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку