Біосфера. 6 клас.
Ідеї практичних завдань.
Практичне завдання № 1: «Створення екосистеми в банці.»
Учні можуть створити міні-екосистему в скляній банці, яка буде відтворювати природні процеси в біосфері. Щоб це зробити, потрібно взяти прозору банку та наповнити її на декілька сантиметрів ґрунтом. Потім додаємо дрібні камінці, мох та інші рослини (цибулини квітів та ін.) . Після цього можна вставити дрібних комах та додати невелику кількість води (обов’язково). Зверху банку потрібно прикрити. Але таким чином, щоб туди був мінімальний доступ повітря.
На протязі певного часу , діти можуть спостерігати за змінами, що відбуваються в їхній міні-екосистемі, та визначити, як взаємодіють компоненти біосфери один з одним. Вони можуть також проаналізувати та обговорити, як змінюються умови життя в склянці з часом.
Це завдання можна виконати у класі і вести постійні спостереження на протязі певного часу.
Зображення взято з сайту: https://pustunchik.ua/
Практичне завдання №2: «Екологічна прогулянка»
Учні можуть провести екологічну прогулянку в шкільному саду або навколишній місцевості з метою вивчення природних екосистем. Під час прогулянки вони можуть записувати спостереження про різноманітність рослин та тварин, що зустрічаються на їхньому шляху.
Також діти можуть визначити, які фактори впливають на стан екосистеми та що можна зробити, щоб зберегти їх у природному стані. Наприклад, вони можуть обговорити вплив забруднення повітря та води на біосферу та запропонувати шляхи покращення стану довкілля.
Школярі можуть збирати інформацію про різноманітні рослини, тварин та екосистеми, що зустрічаються в ході екологічної прогулянки. Щоб оформити зібрану інформацію, вони можуть використати наступні підходи:
Залежно від того, який підхід діти виберуть, вони можуть використовувати різні матеріали, такі як папір, ручки, камери або комп'ютери, для створення своїх проектів. Важливо дати дітям достатньо часу та можливості для створення індивідуальних проєктів, які відображатимуть їхнє сприйняття екосистеми та збільшать їхню зацікавленість у збереженні навколишнього середовища.
Також, якщо це можливо, можна запросити представника місцевої екологічної організації на урок, щоб діти могли дізнатися більше про заходи, які можна вжити для збереження екосистеми в їхньому районі.
Необхідно наголосити, що збір інформації під час екологічної прогулянки має бути етичним та невідчутним для навколишнього середовища. Діти повинні використовувати лише дозволені методи збору інформації. Не завдаючи шкоди природі.
Практичне завдання №3: «Створення інтерактивної карти»
Діти можуть створити інтерактивну карту, яка відображатиме різноманітність біосферних зон та екосистем в різних частинах світу. Вони можуть використовувати онлайн-інструменти, такі як Google Maps або Mapbox, щоб додати мітки та описи різних зон та екосистем.
При такій роботі досліджуються різні біосферні зони, такі як тропіки, тундра, пустеля, тахта і лісова зона, та дослідити їхні особливості та екосистеми. Вони також можуть обговорити проблеми, які виникають в кожній зоні, і запропонувати способи захисту біосфери в цих регіонах.
Зображення взято з сайту: https://www.auc.org.ua/