Блоковий конспект уроку "Настільний теніс"

Про матеріал
Блоковий конспект уроку на серію уроків до модуля "Настільний теніс" Навчання основним прийомам гри.
Перегляд файлу

Блоковий план конспект уроку з фізичної культури

Модуль: Настільний теніс.

Педагогічні завдання:

1 -  Ознайомити учнів з особливостями виконання вправ  з програми  настільний теніс.

2 - Забезпечити опанування учнями варіантів техніки виконання вправ з модуля  настільний теніс.

3. -  Сприяти розвитку функціональних можливостей організму учнів.

4. - Сприяти формуванню практичних навичок учнів щодо самостійних занять фізичними вправами.

 5. - Скласти умови для формування стійкого інтересу учнів до занять

6. -  Формувати позитивну мотивацію учнів до занять фізичними вправами шляхом самостійного осмислення матеріалу.

Місце проведення : спортивна зала.

Інвентар та обладнання: стіл для настільного тенісу, ракетки ,  мячики,

 

Хід  уроку.

 

№№

назва

Тривал.хв

Організація  і методика

1

ВСТУПНА  ЧАСТИНА

6 хв

 

1.1

 ОРГМОМЕНТ

2 хв

Шикування учнів,самооцінка учнями свого стану, інструктаж з техніки безпеки, вимір показників ЧСС. Мотивація активної діяльності учнів на уроці.

1.2

ВПРАВИ НА УВАГУ ІГОВОГО ЗМІСТУ+ ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

4 хв

Вправа «світлофор» -зелений-крок вперед, руки вгору;  жовтий - на місці, руки вперед; червонийкрок назад, руки до колін.  ( не правильно - упор присівши) . Вправа «пірїнка» (активізація серцево-судинної та дихальної системи.)

2.

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

10 хв

 

2.1.

РОЗМИНКА З ФАНТАЗІЄЮ: ВПРАВИ СТРЕТЧИНГУ + ВІБРОМАСАЖ + РИТМІЧНА ГІМНАСТИКА

 

«Роби , як яроби краще мене!»- розминка під музичний супровід з мячиками і без.(декілька вправ показує вчитель, а декілька вправ попередньо сформованих груп ,  де лідери показують свої  вправи) . Завданняпри виконані задіяти всі групи мязів.  ЧСС за  6с.

3

ОСНОВНА ЧАСТИНА

25 хв

 

3.1

ГРАЄМОСЯ - РОЗВИВАЄМОСЯ: КООРДИНАЦІЙНІ ВПРАВИ + ШВИДКІСНІ ВПРАВИ ІГРОВОГО ЗМІСТУ

14-15

Повторити  правила ТБ.

«Вчимося граючи» (підвідні вправи з мячем та стрибками) Колове тренування:

1 станція-«сонечко»

2 станція – « 2 проти п’яти»

3 Станція –« 1 проти  чотирьох»

4 станція – « Влучно в ціль»

Виконання елементу після / до різних рухових дій; з додатковим інвентарем в різні напрямки різними способами. (Зміна станцій за свистком, на виконання вправ дається 3-4 хв.)

3.2

РУХОВИЙ МАРАФОН: СИЛОВИЙ ІНТЕНСИВНИЙ ТРЕНІНГ + КАРДІОТРЕНУВАННЯ

9-10 хв

Повторити правила т.б., та завдання. ЧСС за 6 с.

Командний біг «Фартлек  у ворота» Після команди «Увага! Марш!», включається секундомір; відкриваються «ворота» учні розпочинають перший етап «фартлеку». 

Завдання учням – пройти дистанцію (2 кола) по залу за 40 сек. Учням не можна прибігати до воріт раніше даного часу.  Саме через 30 сек. відкриваються «ворота» і ті учні, які не встигли увійти «у ворота», виходять з гри. По завершенні часу відпочинку відкриваються «ворота», всі, хто залишився, продовжують біг наступного етапу «фартлеку» (2 кола) по залу за 50 сек.  Увага: зупинятися по дистанції заборонено, можна пересуватися кроком або бігом. Учні можуть самостійно обирати темп бігу чи ходьби. За такі порушення учні також знімаються з кола.

4

 ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА

4 хв

 

 

ЗАМИНКА: ЕФЕКТ ОДНІЄЇ ВПРАВИ + РЕЛАКСАЦІЯ

 

3хв

Релаксація під повільну музику. (Учні стоять в шерензі) Подихай однією ніздрею, І прийде до тобі спокій. І. п. - о. с.  1 - праву ніздрю закрити вказівним пальцем пр. руки, лівою ніздрею робити тихий, тривалий вдих; 2 - як тільки вдих закінчено, відкрити пр. ніздрю, а ліву закрити вказівним пальцем лев. руки. Через праву ніздрю робити тихий тривалий видих з максимальним звільненням від повітря легенів і підтягуванням діафрагми максимально вгору. 4

 

ОРГМОМЕНТ

1 хв

Шикування учнів в одну шеренгу на лінії шикування.  Оцінювання роботи учнів на уроці

 

Разом

45 хв

 

 

 

 

Додаток 1.

ВПРАВИ НА УВАГУ ІГРОВОГО ЗМІСТУ + ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

 Ігри для вступної частини уроку.

 Гра «Розрахунок у темряві». Учні закривають очі і із закритими очима розраховуються по порядку.  Якщо, двоє називають одночасно розрахунок, то все починається з початку.

 Гра «Числа».

Учні стоять у шерегу, або утворюють коло. Вчитель пропонує таку гру “Зараз ми по черзі рахуватимемо від 1 до 30. Будьте уважні,  числа, які містять в собі 3 і які можна поділити на 3, вимовляти не можна. Замість цього треба плеснути в долоні. Той, хто помилився, вибуває з гри. Можна запропонувати інший  варіант завдання: не називати числа, які містять в собі 4 і які можна поділити на 4 і т. д. Гру можна проводити декілька разів.

 Гра «Граймо в лічилки». Учасники гри об’єднуються у пари, стають один проти одного. За командою вчителя кожна пара починає лічити від 1 до 100, причому один партнер вимовляє непарні числа, а другий — парні. Поруч стоять такі ж учасники гри, і вони так само лічать. В такій обстановці лічити важко. Але учасники гри повинні намагатися не збитися. Перемагає та пара, яка швидше полічить до 100.

Гра на увагу “Клас струнко. Вчитель стоїть обличчям до учнів, які шикуються в одну шеренгу. Він подає різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею вчитель говорить: «Клас!». Той із гравців, хто припускається помилки, робить крок уперед, проводжуючи грати.  Дихання Тихо-тихо ми подихаємо,  Серце ми своє почуємо. І. п. - о. с.  1 - повільний вдих через ніс, коли грудна клітка почне розширюватися - припинити вдих і зробити паузу тривалістю 4 сек; 2 - плавний видих через ніс.

Подихай однією ніздрею, І прийде до тобі спокій.

 В. п. - о. с.  1 - праву ніздрю закрити вказівним пальцем пр. руки, лівою ніздрею робити тихий, тривалий вдих; 2 - як тільки вдих закінчено, відкрити пр. ніздрю, а ліву закрити вказівним пальцем лев. руки. Через праву ніздрю робити тихий тривалий видих з максимальним звільненням від повітря легенів і підтягуванням діафрагми максимально вгору.

Вправа на увагу «Геометричні фігури»

Вчитель поєднує клас на 3 команди: кожен учень витягує із мішечка, який тримає вчитель, номер 1, 2 або 3, що відповідає номеру станції; Вчитель загадує геометричну фігуру (коло, квадрат, трикутник), а учні вишиковуються навколо своєї станції в певний порядок, загаданої фігури.

 

Додаток 2

Розминка зі скакалкою під музику з елементами ритмічної гімнастики та стретчингу .

 1. В.п.- стоячі, скакалка вчетверо. Підйоми на носки з одночасним підійманням скакалки вверх. Повільно підійматись на носки, спина пряма.

 2. В.п. – стоячі, скакалка на лопатки. Повороти вправо і вліво. Спина пряма, лікті в сторони.

3. В.п. – стоячі, скакалка перед собою. Нахили в сторони з випрямленням рук. Лікті прямі, спина пряма.

4. В.п. – стоячі, скакалка вниз. Нахил вперед-руки вверх-руки вниз-підйом. Лікті прямі, в спині прогин.

5. В.п.- сидячі, ноги вперед. Заціпившись скакалкою за носки тягнутись вниз. Коліна не згинати, дуже повільне виконання без різких рухів.

 6. В.п. – сидячі, одна нога пряма інша зігнута. Заціпившись скакалкою за пряму ногу, тягнутись вниз. . Коліна не згинати, дуже повільне виконання без різких рухів.

7. В.п.- сидячі, ноги зігнуті. Заціпив за носок скакалкою випрямити ногу і тягнути до себе. Підтягнути і тримати 8 рахунків.

 

 

Загально розвиваючі вправи з обручами:

 1. В.п.- стоячі, обруч вниз. Підіймання обруча наверх з одночасним підійманням на носки. 10 разів (спина пряма погляд вперед)

2. В.п.- стоячі, обруч наверх. Нахили вправо та вліво. по 10 разів (нахил без різких рухів, вперед не нахилятися)

3. В.п.- стоячі, обруч вперед. Через присід нахили тулубом вправо і вліво. По 8 разів

 4. В.п.- стоячі, опираючись на обруч. Нахили вперед. 16 разів (прогнути спину, нахили без різких рухів)

5. В.п.- стоячі, спираючись на обруч. Махи ногами в сторони. По 10 на кожну. (коліна не згибати, велика амплітуда маху)

6. В.п.- випади на праву, обруч вверх.

 7. Стрибки через обруч вперед і назад.(приземлення на носки)По 20 стрибків

 

 

 

Загальнорозвивальні вправи з м'ячами:

 (Розминка виконується під музику: перекидання з руки на руку (по дузі);

 10 разів - обертання навколо голови;

10 разів - обертання навколо тулуба;

10 разів(спина пряма) - між ніг "вісімка";

10 разів (середній темп виконання) - згинання рук у ліктьових суглобах (до грудей і назад);

12 разів(спина пряма, погляд на мяч) - випрямлення рук уперед і назад до грудей;

15 разів(спина пряма) - підняти руки нагору, зігнути лікті, опустити, повернути руки у вихідне положення;

12 разів - м'яч за голову, нахили тулуба вліво й вправо;

 5-6 разів у кожну сторону(спина пряма, коліна не згибати) - м'яч за голову, нахили тулуба вперед;

6-7 разів (спина пряма,коліна не згибати) - м'яч перед грудьми, присідання; 15 разів (Присідання в повну амплітуду) - стрибки через м'яч.

12 разів (Приземлення на носки)

 

 Стретчинг В.п. — стоячи; руки опущені вздовж тулуба. 1 — завести руки за спину, з’єднати долоні. — вивернути складені руки пальцями вгору, розмістити кисті так, щоб мізинці по всій довжині торкалися хребта. — лікті підняти, плечі відвести назад, затриматися в такому положенні на 3-5 с. 4 — повернутися у в. п.

 

 

Примітка. Під час виконання вправи слід стежити за поставою. Після вправи корисно опустити руки вниз, потрусити кистями і спокійно зітхнути.

Чапля В.п. — стоячи; руки в сторони. 1 — зігнути праву ногу в коліні, носок відтягнути вниз, затриматися в такому положенні на 3-5с. 2 — повернутися у в. п. 3-4 — те саме з лівої ноги.

 

«Суглобна гімнастика»

Вправа 1. Повільні оберти голови.

 Вправа 2. Оберти плечима.

Вправа 3. Оберти кистями рук.

 Вправа 4. Колові оберти тазом вправо-вліво.

 

 

«Стретчинг + вібромасаж + ритмічна гімнастика»

В.п. – випад правою праворуч, руки в сторони, підтягнутися праворуч; так само, ліворуч.

 В.п. – так само, права рука до стопи з внутрішньої сторони, лівою підтягнутися догори; так само, ліворуч.

 В.п. – ноги нарізно, руки на поясі; ліва нога вперед, оплеск під нею; те саме, права нога вперед.

 В.п. – руки на поясі, крок лівою – нога на пяту; те саме, правою.

В.п. – руки до поясу. Почергове підіймання на носок правої – лівої ноги, згинаючи однойменне коліно. 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

ГРАЄМОСЯРОЗВИВАЄМОСЯ: КООРДИНАЦІЙНІ ВПРАВИ + ШВИДКІСНІ ВПРАВИ ІГРОВОГО ЗМІСТУ

Гра «Дивовижний забіг»

 Попередньо поєднані на 3 команди, учні займають свої зони активності відповідно до жеребкування та отримують картки-підказки до виконання завдань.(1-ша станція – «обмежений» потрійний стрибок  з обмеженою зоною + «швидкісна драбинка» з відміченою шкалою різних кроків; 2 – га станціярізноманітні стрибки зі скакалкою + стрибки за квадратами; 3-тя станція - «біг з перешкодами»).

 

Естафета: «Слаломний спринт». Учні поєднані в 2 команди повинні без помилок та не зачепивши перешкодикеглі, оббігти їх способом «віражу» та повернутися назад і передати естафету іншому учаснику.

 Естафета: «Кенгурята» Учні, утримуючи колінами мяч, повинні стрибками проплигати дистанцію і обминути кеглю, щоб мяч не випав на підлогу. Якщо мяч губиться, учень його підбирає і продовжує естафету.  Естафета: «Веселі стрибунці» Учні повинні виконати крокові стрибки через скакалку, обійти кеглю та повернутися назад і передати естафету.

 Естафета «Драбинка» Учні біжать дистанцію викладену з мотузок, розташованих через різну відстань одна від одної, переступаючи мотузки та не зачепивши їх. Назад повертаються звичайним бігом.

 Естафета: «Снайпер» Учні повинні влучити кулькою в кошик, що розташований на відстані, стоячи на колінах.  Підбиття підсумків естафети. Нагородження переможців. Відзначити учнів, які досягли кращих результатів  в особистому заліку.

 

А) Координаційні вправи зі сніжками - набивання на долоні (поочередно)  - набивання внутрішньою і зовнішньою стороною долоні. - перекидання з руки на руку - прокидання під коліном - набивання коліном - пас головою собі в руки

Б) Швидкісні вправи ігрового змісту (в парах) - кидання сніжки один одному на місці і з просуванням по колу - кидок в кільце, яке імітує напарник - передача ногами сніжки в парах

 

Аркуші (різного кольору) зімяти.

 Одноосібно. Покласти на зігнуту перед грудьми руку, присісти, встати, повернутись. Те саме іншою рукою. Жонглювання рукою, ногою.

 У парах.  Передача  однією рукою.  З вихідного положення стоячи на колінах  - передача двома руками.

 Гра: закинути аркушевий мячик у кільце (гімнастичний обруч).

Одноосібно. Зімяти аркуш. Жонглювання. У парах. Бадмінтон, футбол. Теніс.

 

«Вчимося граючи» (підвідні вправи )

 Колове тренування: 1) Станція «пересування  у основній стійці тенісиста».

 2) Станція «Стрибки зі скакалкою». Самостійний батл. Центральна вправа: елемент. Перша команда демонструє свій спосіб виконання елементу. Друга має ускладнити цей спосіб. А перша - ускладнити спосіб 2 команди. Потім - починає 2 команда

3) Станція «Влучно в ціль».

 4) Станція «Кидок в ціль) Виконання елементу після / до різних рухових дій; з додатковим інвентарем в різні напрямки різними способами.

5). Естафета «Коло стрибків», включає підвідні вправи до формули по віражу та стрибковому двоборству .

6). Рухлива гра «Метальний батл» підвідні вправи до метання вортексу та диск

(Зміна станцій за свистком, на виконання вправ дається 3-4 хв.)

 

 

 

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку