Навчання основам волейболу в загальноосвітніх навчальних закладах передбачено відповідно до вимог програми з фізичної культури. Участь у навчальному проекті "Волейбол - гра для всіх" дозволить учням ознайомитися з історією появи гри, з основними правилами гри, розвинути свої фізичні якості, оволодіти прийомами техніки гри, В учнів буде можливість самостійно добрати вправи для вдосконалення основних елементів гри. Проект розрахований на 5 уроків.
Прищепити інтерес до фізичної культури, здорового способу життя, спортивних ігор і гри волейбол.
Проект спрямований на учнів 9-х класів. У ході реалізації проекту учні отримують додаткові знання з теми "Волейбол" з розділу "Спортивні ігри". Тема проекту повністю відповідає стандарту освіти і підвищує навчальну мотивацію учнів
На час проекту учні розділені на чотири групи «Теоретики» (підготовча група) «Практики передач» «Практики подач» «Практики нападаючих ударів»
У ході проекту група «Теоретики» підготує завдання з теорії; групи «Практики передач», «Практики подач» та «Практики нападаючих ударів» підготують різнорівневі добірки вправ для вдосконалення елементів гри та створять банер про свій елемент.
Під час роботи на заключному уроці на кожному етапі учні зможуть самостійно обрати собі вправи за рівнем своєї технічної підготовки, переходити поступово від легкої вправи до складної.
Балабанова Світлана Анатоліївна
Волейбол – гра для всіх
Фізична культура.9 клас
Навчання основам волейболу в загальноосвітніх навчальних закладах передбачено відповідно до вимог програми з фізичної культури. Участь у навчальному проекті "Волейбол - гра для всіх" дозволить учням ознайомитися з історією появи гри, з основними правилами гри, розвинути свої фізичні якості, оволодіти прийомами техніки гри, В учнів буде можливість самостійно добрати вправи для вдосконалення основних елементів гри. Проект розрахований на 5 уроків.
Прищепити інтерес до фізичної культури, здорового способу життя, спортивних ігор і гри волейбол.
Проект спрямований на учнів 9-х класів. У ході реалізації проекту учні отримують додаткові знання з теми "Волейбол" з розділу "Спортивні ігри". Тема проекту повністю відповідає стандарту освіти і підвищує навчальну мотивацію учнів
На час проекту учні розділені на чотири групи «Теоретики» (підготовча група) «Практики передач» «Практики подач» «Практики нападаючих ударів»
У ході проекту група «Теоретики» підготує завдання з теорії; групи «Практики передач», «Практики подач» та «Практики нападаючих ударів» підготують різнорівневі добірки вправ для вдосконалення елементів гри та створять банер про свій елемент.
Під час роботи на заключному уроці на кожному етапі учні зможуть самостійно обрати собі вправи за рівнем своєї технічної підготовки, переходити поступово від легкої вправи до складної.
Головні питання проекту Ключове запитання : Грати в волейбол легко чи складно?
1. Проблемне питання: Що таке волейбол?
Навчальне питання: Як, коли і де виникла гра волейбол?
Навчальне питання: Основні правила гри в сучасному волейболі?
Навчальне питання: Які особисті та фізичні якості формує гра волейбол?
2. Проблемне питання: Що ви знаєте про передачі м'яча у волейболі?
Навчальне питання: Техніка виконання передач двома руками зверху?
Навчальне питання: Цікаві факти про елемент
Навчальне питання: Техніка виконання прийому та передачі двома руками знизу?
Навчальне питання: Добір вправ для вдосконалення передач у волейболі
3 . Проблемне питання: Що ви знаєте про нападаючі удари у волейболі?
Навчальне питання: Різновиди нападаючих ударів в волейболі?
Навчальне питання: Цікаві факти про елемент
Навчальне питання: Техніка виконання прямого нападаючого удару?
Навчальне питання: Добір вправ для вдосконалення нападаючих ударів у волейболі?
4 . Проблемне питання: Що ви знаєте про подачу м’яча у волейболі?
Навчальне питання: Різновиди подач у волейболі?
Навчальне питання: Цікаві факти про елемент
Навчальне питання: Техніка виконання верхньої прямої подачі?
Навчальне питання: Добір вправ для вдосконалення подач у волейболі?
№ |
Група |
Гіпотеза дослідження |
Задачі дослідження |
1 |
Теоретики |
Передбачається, що для успішного оволодіння грою волейбол з моменту її виникнення, людина повинна володіти певними якостями та добре знати правила гри. |
1.Зібрати інформацію про історію виникнення гри 2.Опрацювати основні правила гри 3. Виявити які особистісні та фізичні якості формує гра. 4. Створити тренувальні програми та тести для перевірки знань з теорії для інших груп |
2 |
«Практики передач» |
Передбачається, що прийом та передача м’яча у волейболі один із головних елементів. Не буде прийому – не буде гри |
1.Знайти інформацію про різновиди передач та прийому м’яча у волейболі, техніку виконання цих елементів. 2. Підібрати вправи для вдосконалення прийому та передачі м’яча у волейболі для учнів різного рівня технічної та фізичної підготовки 3. Створити банер з інформацією для учнів інших підгруп |
3 |
«Практики нападаючих ударів» |
Передбачається, що нападаючий удар один із найгарніших та найцікавіших елементів гри . Для досягнення результату в грі треба намагатися завершувати дію команди саме атакою. |
1.Знайти інформацію про різновиди нападаючих ударів у волейболі, техніку виконання цього елементу. 2. Підібрати вправи для вдосконалення нападаючих ударів у волейболі для учнів різного рівня технічної та фізичної підготовки 3. Створити банер з інформацією для учнів інших підгруп |
4. |
«Практики подач» |
Передбачається, що з подачи починається гра. Вміння правильно вводити м'яч в гру впливає на складність прийому м'яча супротивником. |
1.Знайти інформацію про різновиди подач у волейболі, техніку виконання цього елементу. 2. Підібрати вправи для вдосконалення подачі м’яча у волейболі для учнів різного рівня технічної та фізичної підготовки 3. Створити банер з інформацією для учнів інших підгруп |
План оцінювання
Формуюче оцінювання
До початку проекту |
В ході проекту |
Після завершення проекту |
Презентація вчителя |
Обговорення плану проекту |
Ітоговий захист створених робіт Ітогове тестування Критерії оцінювання групової роботи |
Список інформаційних джерел
План-конспект уроку фізичної культури для учнів 9 класу
(заключний урок проекту)
Автор розробки: Балабанова Світлана Анатоліївна, вчитель фізичної культури
Навчальний заклад: Вільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Вільнянської районної ради Запорізької області
Клас: 9
Назва навчальної програми «Навчальна програма з фізичної культури для 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів », Київ, 2012 р.
Тема уроку: Волейбол
Тип уроку : Урок-проект
Мета уроку:
Навчальна
Навчити учнів підбирати вправи за рівнями технічної підготовки; вдосконалювати техніку основних елементів волейболу.
Розвивальна
Сприяти розвитку загальних та спеціальних рухових якостей, творчого мислення, розумової діяльності
Виховна
Виховувати морально-вольові якості, організованість, взаємодопомогу, дисциплінованість.
Місце проведення: Спортивна зала
Інвентар: банери, виготовлені учнями, волейбольні м’ячі по кількості учнів, м’які м’ячі 5 штук, набивні м’ячі 5 штук, волейбольна сітка, 4 ноутбуки, програма з теорією
Хід уроку
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Д |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
12 |
|
1.1 |
Учні заходять до зали, сідають на мати, розташовані впродовж стіни . Привітання. Повідомлення задач уроку. Вимірювання ЧСС |
1’ |
Допустима норма 90 ударів. |
1.2 |
Вправи кистєвої гімнастики, сидячи на матах |
1’ |
|
|
1. Потирання долоні об долоню: спочатку поздовжні (уздовж пальців), потім кругові. Одночасно з цим відриваємо п’ятки від підлоги |
До 20 р
|
Звертати увагу на положення спини |
|
2. Потирання ребром однієї кисті пальцевих фаланг іншої (тильного боку кисті), починаючи з нігтьових, і далі всю кисть до лучезап’ястного суглоба. Одночасно з цим відриваємо носки від підлоги |
По 3-4 рази
|
|
|
3. Швидкий почерговий контакт кінчиків пальців однієї руки, починаючи з мізинця з великим пальцем. Почергово піднімаємо ноги вгору |
10 раз
|
|
|
4. З’єднати пальці «будиночком» На рахунок-1-3 тиснути рука на руку, на 4- послабити. Ногами на перші 1-3 –носки разом, п’ятки розводимо, наступні 1-3 п’ятки разом, носки розводимо. |
4 рази |
|
|
5. Положення рук те саме. Лікті в сторони на рівні грудей. Повороти кистями вперед – назад Стопами ніг одночасно з рухами рук рухи вперед – назад |
10 раз |
|
|
6. Потрясти кистями, послабити їх. |
|
|
1.3 |
Вправи стреччингу |
2’ |
|
|
1. Сісти прямо, ноги зручно поставити. Спина рівна. Ліву руку покласти на стегно, а правою обхватити голову та нахилити її вправо. Тримати таке положення 10 секунд і відпустіть. Змініть руку і виконайте вправу ліворуч. |
20” |
Темп повільний |
|
2. Сидячи на лаві, спина рівна, руки вгорі в замок. На 10 сек потягнутися руками вгору, розслабитися. |
10” |
Амплітуда руху максимальна |
|
3.Сидячи на лаві, спина рівна, руки вгорі в замок. Повернутися праворуч, тримати положення 10 сек, - в.п. Так само ліворуч |
20” |
|
|
4.Сидячи на лаві, спина рівна, руки вгорі в замок. Нахил праворуч, тримати положення 10 сек, - в.п. Так само ліворуч |
20” |
|
|
5.Сидячи на лаві, спина рівна, руки вгорі в замок. Нахилится вперед, тримати положення 10 сек, - в.п. |
10” |
|
|
6. В.п. стоячи, випад правою ногою вперед, руки на підлогу. Поступово двигати задню ногу назад. Затримати положення на 10 секунд. Поміняти ногу. |
20” |
|
1.3 |
ЗРВ в парах |
4’20” |
|
|
1.В.п. - Стоячи спиною один до одного, боком у напрямку руху; руки вгору в замок. Не розмикаючи і не опускаючи рук, повертатися всередину по ходу руху. Темп повільний. |
|
Руки не опускати |
|
2.В.п. - Стоячи обличчям один до одного, міцно взятися за руки, відхилитися злегка назад, руки паралельно підлозі Розкручуючись, як дзига, переміщатися по ходу руху в повільному темпі. Ноги прямі, стопи тримати максимально близько до стоп партнера, плечі відведені назад. |
|
Звернути увагу на положення ніг |
|
3. І.п. стоячи обличчям один до одного боком у напрямку руху, руки в сторони паралельно підлоги долоні партнерів злегка торкаються один одного. Зробити два приставних кроки, а потім, різко повернувшись на 180 °, два приставних кроку спиною один до одного Руки не опускати. |
|
|
|
4. Перший партнер, що стоїть попереду, бере другого за руку. Той злегка відхиляється назад і чинить опір, впираючись у підлогу п'ятами. Перший енергійно розмахує вільною рукою і виконує біг з опором упівсили. На зворотному шляху партнери міняються ролями. |
|
|
|
5. Перший партнер, що стоїть попереду, відхиляється назад і таким чином чинить опір упівсили, впираючись у підлогу п'ятами. Другий підштовхує його ззаду в плечі, ні на секунду не послаблюючи зусиль, намагаючись не впустити свого товариша. На зворотному шляху партнери міняються ролями. |
|
|
|
6. Один партнер розташовується спиною по напряму руху, другий - обличчям до нього, руки на плечах один в одного. Учні виконують легкий біг. Необхідно домогтися синхронної роботи ніг, тобто перший ставить назад ліву ногу, а другий - вперед праву, і т.д. На зворотному шляху партнери міняються ролями |
|
Звернути увагу на синхронність руху |
|
7. Партнери встають обличчям один до одного, боком у напрямку руху, беруть один одного правими руками і сильно згинають ноги, розставлені трохи ширше плечей. Будь-який з з них переносить спочатку одну, потім іншу ногу через з'єднані руки, потім те ж саме робить інший партнер. Руки не розчіплювати. На зворотному шляху партнери беруть один одного лівими руками. |
|
|
|
8. Один учень стає обличчям по ходу руху в положення ноги нарізно, інший знаходиться за ним. Перешкодою є широко розставлені ноги партнера, між якими потрібно пролізти іншому партнерові. Відстань між партнерами - не більше 3 кроків. |
|
|
|
10. Перший партнер розташовується попереду, другий бере його ногу за гомілку. До середньої лінії перший партнер виконує стрибки на одній нозі, потім на іншій. На зворотному шляху партнери міняються місцями. |
|
|
|
11. Ведення баскетбольного м'яча. |
|
|
1.4 |
Різновиди ходьби |
30” |
|
|
Ходьба звичайна |
|
Звертати увагу дітей на правильну поставу; нагадати про дотримання дистанції при виконанні вправ |
|
Ходьба на п’ятках, на носках
|
|
Ходьба виконується на прямих ногах. Якщо ходите на п'ятах, то носки не повинні торкатися підлоги і навпаки. Такі види ходьби поліпшують поставу, в подвійному об'ємі змушують працювати м'язи литок, сідниць, спини і шиї |
|
Ходьба спиною вперед |
|
При такому виді ходьби спочатку нога ставиться на носок, потім плавно переходить на п'яту. Ходьба вперед спиною виправляє поставу і ход |
1.5 |
Різновиди бігу |
2’ |
|
|
- Повільний біг - Приставний крок правим і лівим боком, - Біг схресним кроком - Біг зі зміною лідера (прискорення) |
|
Нагадати техніку пересування приставним кроком |
1.6 |
Рухлива гра |
1’30” |
|
|
«Ловля ланцюжком» Вимірювання ЧСС. |
|
Під час гри руки у ловців не повинні розриватися |
ІІ |
Основна частина (Захист групових проектів) |
25 |
|
2.1 |
Група 1. Теоретики. Гра «Міліонер» (історія та правила волейболу) |
5 |
Звернути увагу на те, шо учні мають право самостійно обирати собі рівневу вправу, звертати увагу на техніку виконання елементів |
2.2 |
Група 2. Практики. Передача м’яча. Попереднє завдання: підібрати різнорівневі вправи для вдосконалення передачі м’яча зверху Низький рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень
Високий рівень
|
5 |
|
2.3 |
Група 3.Практики.Нападаючий удар. Попереднє завдання: Підібрати різнорівневі вправи для навчання та вдосконалення нападаючого удару Низький рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень
Високий рівень
|
5 |
Звернути увагу на те, шо учні мають право самостійно обирати собі рівневу вправу, звертати увагу на техніку виконання елементів |
2.4 |
Група 4. Практики. Подача м’яча. Попереднє завдання: підібрати різнорівневі вправи для навчання та вдосконалення верхньої прямої подачі Низький рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень
Високий рівень
|
5 |
|
ІІІ |
Заключна частина |
8’ |
|
3.1 |
Обговорення та оцінювання роботи групи та банерів |
7’
|
Кожна підгрупа захищає свою роботу
|
3.2 |
Вимірювання ЧСС. Підсумки уроку. |
1’ |
|
Коротка анотація проекту
Навчання основам волейболу в загальноосвітніх навчальних закладах передбачено відповідно до вимог програми з фізичної культури. Участь у навчальному проекті "Волейбол - гра для всіх" дозволить учням ознайомитися з історією появи гри, з основними правилами гри, розвинути свої фізичні якості, оволодіти прийомами техніки гри, В учнів буде можливість самостійно добрати вправи для вдосконалення основних елементів гри. Проект розрахований на 5 уроків.
На час проекту учні розділені на чотири групи
«Теоретики» (підготовча група)
«Практики передач»
«Практики подач»
«Практики нападаючих ударів»
У ході завершення проекту група «Теоретики» підготує завдання з теорії; групи «Практики передач»
«Практики подач» та «Практики нападаючих ударів» підготують різнорівневі добірки вправ для вдосконалення елементів гри та створять банер про свій елемент.
Під час роботи на заключному уроці на кожному етапі учні зможуть самостійно обрати собі вправи за рівнем своєї технічної підготовки, переходити поступово від легкої вправи до складної.
Мета проекту:
прищепити інтерес до фізичної культури, здорового способу життя, спортивних ігор і гри волейбол. Проект спрямований на учнів 9-х класів. У ході реалізації проекту учні отримують додаткові знання з теми "Волейбол" з розділу "Спортивні ігри". Тема проекту повністю відповідає стандарту освіти і підвищує навчальну мотивацію учнів
Головні питання проекту
Ключове запитання :
Грати в волейбол легко чи складно?
Група “Теоретики” Проблемне питання:
Що таке волейбол? Навчальне питання: Як, коли і де виникла гра волейбол? Навчальне питання: Основні правила гри в сучасному волейболі? Навчальне питання: Які особисті та фізичні якості формує гра волейбол?
Проблемне питання: Що ви знаєте про передачі м'яча у волейболі? Навчальне питання: Техніка виконання передач двома руками зверху? Навчальне питання: Цікаві факти про елемент
Навчальне питання: Техніка виконання прийому та передачі двома руками знизу? Навчальне питання: Добір вправ для вдосконалення передач у волейболі
Проблемне питання: Що ви знаєте про нападаючі удари у волейболі? Навчальне питання: Різновиди нападаючих ударів в волейболі? Навчальне питання: Цікаві факти про елемент
Навчальне питання: Техніка виконання прямого нападаючого удару? Навчальне питання: Добір вправ для вдосконалення нападаючих ударів у волейболі?
Проблемне питання: Що ви знаєте про подачу м’яча у волейболі? Навчальне питання: Різновиди подач у волейболі? Навчальне питання: Цікаві факти про елемен
Навчальне питання: Техніка виконання верхньої прямої подачі?