Дев’яте лютого. Богдан Лепкий. «Мишка…». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, мораліУчень / учениця: виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує ситуації у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, придумує власне закінчення;аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей, усвідомлює важливість власної ініціативи брати на себе відповідальність; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі.
Номер слайду 2
Що таке казка? Чим вона відрізняється від інших літературних жанрів?Які бувають казки? Наведіть приклади. Для чого, на ваш погляд, казки розповідають маленьким дітям, а не дорослим?А чи складають казки для дорослих? Навіщо?
Номер слайду 3
Коли відбуваються події зобранжені у казці «Мишка»?«Незакінчене речення»— «Була собі мишка. Така, як і другі...»— «Мишка боялася...»— «Бігла на поле. Там…»— «а на мені шкура терпне...»— «Мишці жаль...»— «Як мишка тую розмову почула, то так їй соромно зробилося, не за себе, а за...»— «І в маленькій мишачій голові зродилася...»— «Але мишка не чекала, що дальше буде...»
Номер слайду 4
Літературний паспорт твору «Мишка»Автор – Тема – Ідея – Основна думка – Жанр - Богдан Лепкийвідтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища (багатих і бідних) під час війни.возвеличення доброти, порядності, співчуття до горя інших, взаєморозуміння, щирості, милосердя; засудження жадності, брехні, пихатості, жорстокості, байдужості до всього; війни, яка знищує людські чесноти. «Хіба ж папір важніший за життя». Соціально-побутова казка.
Номер слайду 5
Які риси характеру притаманні Мишці?
Номер слайду 6
· Які риси характеру притаманні Мишці?
Номер слайду 7
Чи уважний ти читач?1. Що раніше лежало в ящику, де ховали господарі гроші?А) теслярське приладдя; Б) рушниця; В) гранати; Г) дитячі іграшки.2. Кому належать слова: «одні з голоду гинуть, а другі папір у ящик ховають»? А) городській мишці; Б) господині; В) сільській мишці; Г) жінці-жебрачці.3. Як господар збирався пустити в рух гроші?А) купити кілька свинок і двоє-троє телят, підгодувати, продати та знову купити; Б) купити качок і кілька свинок, підгодувати, продати та знову купити; В) покласти в банк; Г) купити курей та двоє-троє телят.4. Господар був «…товстий, як годований …»: А) бугай; Б) кабан; В) ведмідь; Г) кінь.5. За що господар дорікав жінці після завдатої Мишкою шкоди?А) не закрила щільно ящик з грошима; Б) не насипала отруєного зерна; В) не спіймала мишку; Г) не хотіла мати у хаті кота.6. Чому Мишка раділа з того, що її діти не чують розмову господині з жінкою із міста?А) щоб діти не почали пищати; Б) щоб діти не хотіли їсти; В) щоб діти не навчилися брехати, як люди; Г) щоб діти не хотіли на вулицю.7. Хазяїна хати, де жила мишка, вона характеризувала: А) «Така сумлінна і порядна людина»; Б) «О, мій господар дуже страшний»; В) «Я його ду-же поважаю і ціную!»; Г) «Дуже чесний та добрий господар».
Номер слайду 8
Підсумок — Чи симпатизуєте ви Мишці? Чому?Домашнє завдання. Дайте письмово відповідь на запитання Мишки: «Хіба ж папір важніший від життя?»; або продовжіть події в казці «Мишка» усно; або створіть комікс до казки.