Мета: поглибити знання учнів з хімії, розвивати творчі здібності, асоціативне і творче мислення, уміти робити висновки та узагальнення.
Обладнання: ігрові столи, конверти з запитаннями, плакат ромашка «Хімія на перехресті наук», сигнальні карти, листочки і ручки.
План заходу:
Підготовчий етап:
До початку заходу було підготовлено актовий зал, розвішані таблиці та плакати, зал був оформлений кольоровими кульками, підготовлені столи для команд та місця для вболівальників.
Вступне слово.
1 ведучий: Вітаємо Вас дорогі друзі на нашому маленькому святі. Яке присвячене тижню природничих наук.
2 ведучий: Сьогодні ми проведемо брейн-ринг на тему «Хімія на перехресті наук».
1 ведучий:Оцінювати наше змагання будуть вельмишановне журі у складі:
2 ведучий: Правила нашого брейн-рингу:
1 ведучий: Ми пропонуємо вам обрати команду у складі шести учнів.
2 ведучий: Кожна команда повинна придумати назву та девіз своєї команди а також обрати капітана.(за оригінальність назви та девізу команда отримує 1 бал).
1 ведучий:Давайте визначимо яка команда буде розпочинати змагання.
2 ведучий: Кожній команді пропонується відповісти на 3 питання, ми вам зачитуємо питання, ви відповідаєте, кожна відповідь оцінюється у 2 бали, відповівши правильно на всі питання ви отримуєте 6 балів.
2 ведучий: Питання для 1 команди:
1. Хто створив періодичну систему? (Д.І.Менделєєв)
2. Хто такий Віні Пух? (Ведмідь)
3. Скільки років живуть коти? (20 років)
2 ведучий: Питання для 2 команди:
2 ведучий: Отже, наше змагання розпочинає команда __________________ .
2 ведучий: Зверніть увагу на інтерактивну дошку, на ній ви бачите чудо-квітку, яка має пелюстки з науками які мають предметні зв’язки з хімією.
2 ведучий: Перша команда має право обрати номер пелюстки за бажанням. Кожна пелюстка відповідає певній науці. Під кожною пелюсткою сховане питання, на яке ви повинні дати відповідь. А та команда яка першою виконає завдання і її відповідь буде правильною отримує 2 бали.
Географія
Кожна команда отримує конверт, будь ласка капітани підійдіть за ними.
Відкрийте будь ласка конверт, там ви побачите список рослин. А тепер власне питання:
Відомо, що після того, як Колумб побував в Америці, у Європі з’явилися небачені рослини. З наведеного переліку оберіть тільки ті рослини які були завезені з Америки?
Відповіді: 2, 3, 4, 9, 10
У кого буде більше правильних відповідей та команда отримує 2 бали, а у кого менше -1 бал
Уболівальникам:
Дорогі уболівальники! Давайте з вами теж пригадаємо географію. За правильну відповідь, ви отримуєте 1 бал, який можете віддати своїй команді.
Питання:
Історія
Питання: Тридцять років в Англії продовжувалася виснажлива і кровопролитна боротьба двох королівських родин Ланкастерів і Йорків(1455-1485). В історії ця ворожнеча відома більше як Війна Червоної і Білої троянди. Які ж емблеми мали родини Ланкастерів і Йорків.
Відповідь: Ланкастерів - Червона троянда, а Йорки - Біла троянда.
Уболівальникам:
Відповідь: королівська лілія
Хімія
Питання:
Уболівальникам:
Фізика
Питання: Протягом усієї своєї історії людина вчилася в природи, створювала штучні системи за типом природних. З’явилася навіть самостійна наука – біоніка. Наведіть приклади використання принципів і властивостей біологічних систем.( Кажан – ехолокація, кальмар – реактивний двигун.)
Мистецтво
Питання: За спогадами сучасників ця людина була учасником усіх змагань і турнірів, чудовим плавцем, фехтувальником, вправним вершником, блискучим оповідачем, ерудитом-оратором, поетом, музикантом, конструктором, геніальним художником і теоретиком мистецтва, математиком, механіком, астрономом, геологом, військовим інженером, мислителем-матеріалістом, який набагато випередив свій час. Юнаком він збирав скриньку жуків, коників, змій, мишей, ящірок, і розглядаючи їх намалював фантастичне чудовисько, настільки жахливе, що його батько, коли увійшов до кімнати де стояла картина, кинувся тікати. Хто ця людина?
(Леонардо да Вінчі)
Медицина
Питання: Яка рослина антисептик може замінити йод та перекис водню? (подорожник)
Українська література
Питання:
Ви чуєте, як липа шелестить.
У місячні весняні ночі?
Кохана спить, кохана спить.
Піди збуди, цілуй їй очі.
Ви чули ж бо, - так липа шелестить.
Хто написав цей вірш? ( Павло Григорович Тичина)
Уболівальникам:
Кому належать ці слова?( Т.Г.Шевченко)
Світова література
Питання: Хто написав цей вірш?
Белая береза
Под моим окном
Принакрылась снегом,
Точно серебром.
На пушистых ветках
Снежною каймой
Распустились кисти
Белой бахромой.
И стоит береза
В сонной тишине,
И горят снежинки
В золотом огне.
А заря, лениво
Обходя кругом,
Обсыпает ветки
Новым серебром.
Відповідь: Сергій Єсенін
Біологія
Питання:
Має квітка барвиста
Рідину цукристу
Її комахи полюбляють
І до квітки прилітають.
Хто здогадається,
Як називається?(Нектар)
Уболівальникам:
Додаткові питання: