Брейн - ринг для учнів 9 -10 класів на тему "Хімія на перехресті наук"

Про матеріал
Брейн - ринг - позакласний захід для учнів 9 - 10 класів має на меті поглибити знання учнів з хімії, розвивати творчі здібності, асоціативне і творче мислення, уміти робити висновки та узагальнення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів з хімії, розвивати творчі здібності, асоціативне і творче мислення, уміти робити висновки та узагальнення. 

Обладнання: ігрові столи, конверти з запитаннями, плакат ромашка «Хімія на перехресті наук», сигнальні карти, листочки і ручки.

План заходу:

  • Ознайомлення з основними правилами гри;
  • У грі беруть участь 2 команди по 6 чоловік
  • На початку гри ведучий задає 3 питання (5б за відповідь), хто більше набере той починає гру
  • Розважальні паузи (гра з вболівальниками)
  • Підбиття підсумків, вручення призів
  • Заключне слово ведучого

Підготовчий етап:

До початку заходу було підготовлено актовий зал, розвішані таблиці та плакати, зал був оформлений кольоровими кульками, підготовлені столи для команд та місця для вболівальників.

Вступне слово.

1 ведучий: Вітаємо Вас дорогі друзі на нашому маленькому святі. Яке присвячене тижню природничих наук.

2 ведучий: Сьогодні ми проведемо брейн-ринг на тему «Хімія на перехресті наук».

1 ведучий:Оцінювати наше змагання будуть вельмишановне журі у складі:

2 ведучий: Правила нашого брейн-рингу:

  • за будь-які підказки із залу знімаються бали з команди;
  • хто перший виконає завдання піднімає сигнальну картку.

1 ведучий: Ми пропонуємо вам обрати команду  у складі шести учнів.

 2 ведучий: Кожна команда повинна придумати назву та девіз своєї команди а також обрати капітана.(за оригінальність назви та девізу команда отримує 1 бал).

1 ведучий:Давайте визначимо яка команда буде розпочинати змагання.

2 ведучий: Кожній команді пропонується відповісти на 3 питання, ми вам зачитуємо питання, ви відповідаєте, кожна відповідь оцінюється у 2 бали, відповівши правильно на всі питання ви отримуєте 6 балів.

2 ведучий: Питання для 1 команди:

1. Хто створив періодичну систему? (Д.І.Менделєєв)

2. Хто такий  Віні Пух? (Ведмідь)

3. Скільки років живуть коти? (20 років)

2 ведучий: Питання для 2 команди:

  • Який птах є символом 2000 року? (Лелека)
  • Чи можуть тварини заразитися від людини грипом? (так)
  • Як називається речовина, яка реагує на середовище? (Індикатор)

2 ведучий: Отже, наше змагання розпочинає команда __________________ .

2 ведучий: Зверніть увагу на інтерактивну дошку, на ній ви бачите чудо-квітку, яка має пелюстки з науками які мають предметні зв’язки з хімією.

2 ведучий: Перша команда має право обрати номер пелюстки за бажанням. Кожна пелюстка відповідає певній науці. Під кожною пелюсткою сховане питання, на яке ви повинні дати відповідь. А та команда яка першою виконає завдання і її відповідь буде правильною отримує 2 бали.

Географія

Кожна команда отримує конверт, будь ласка капітани підійдіть за ними.

Відкрийте будь ласка конверт, там ви побачите список рослин. А тепер власне питання:

Відомо, що після того, як Колумб побував в Америці, у Європі з’явилися небачені рослини.  З наведеного переліку оберіть тільки ті рослини які були завезені з Америки?


  • 1.Кавун
  • 2.Кукурудза
  • 3.Соняшник
  • 4.Помідор
  • 5.Тюльпан
  • 6.Льон
  • 7.Бавовна
  • 8.Капуста
  • 9.Картопля
  • 10.Тютюн

Відповіді: 2, 3, 4, 9, 10

У кого буде більше правильних відповідей та команда отримує 2 бали, а у кого менше -1 бал

Уболівальникам:

Дорогі уболівальники! Давайте з вами теж пригадаємо географію. За правильну відповідь, ви отримуєте 1 бал, який можете віддати своїй команді.

Питання:

  • Чому австралійського сумчастого ведмедя – коали – немає ні в одному зоопарку Європи?(В Європі не ростуть евкаліпти, листям якого живляться коали). 
  • Батьківщина цієї цінної хлібної культури -  Південно – Східна Азія. Звідти вона потрапила в долину Нілу, а потім до Іспанії. У 1493 році, вона потрапила в Колумбію. Що це за рослина?(Рис)

Історія

Питання: Тридцять років в Англії продовжувалася виснажлива і кровопролитна боротьба двох королівських родин Ланкастерів і Йорків(1455-1485). В історії ця ворожнеча відома більше як Війна Червоної і Білої троянди. Які ж емблеми мали родини Ланкастерів і Йорків.

Відповідь: Ланкастерів - Червона троянда, а Йорки - Біла троянда.

Уболівальникам:

  • Троянда – воістину королівська квітка. Але існує інша квітка символічне зображення якої кілька сторіч тому, було більш відоме і популярне ніж зараз. Воно красувалося на королівських гербах, дверцятах придворних карет, плащах юних пажів. Що це за квітка?

Відповідь: королівська лілія

  • В Біблійській розповіді голубка миру принесла до Ноєвого ковчегу гілку рослини. Що це за рослина?(Гілка оливкового дерева)

Хімія

Питання:

  • З чого можна зварити клей для шпалер?(з крохмалю)
  • Що називають білою смертю?(сіль)
  • Яка хімічна назва крейди?(кальцій карбонат)
  • Назвіть брата кисню(озон)

Уболівальникам:

  • Що називають чорним золотом? (нафта)
  •          Що треба додати до свіжої картоплі, щоб дізнатися по наявність в ній крохмалю? (йод)
  •         Сполуку цього елементу використовують для дезінфекції води у басейнах для плавання(хлор)
  •         Назвіть класи неорганічних речовин( оксиди, кислоти, основи, солі)

Фізика

Питання: Протягом усієї своєї історії людина вчилася в природи, створювала штучні системи за типом природних. З’явилася навіть самостійна наука – біоніка. Наведіть приклади використання принципів і властивостей біологічних систем.( Кажан – ехолокація, кальмар – реактивний двигун.)

Мистецтво

Питання: За спогадами сучасників ця людина була учасником усіх змагань і турнірів,  чудовим плавцем, фехтувальником, вправним вершником, блискучим оповідачем, ерудитом-оратором, поетом, музикантом, конструктором, геніальним художником і теоретиком мистецтва, математиком, механіком, астрономом, геологом, військовим інженером, мислителем-матеріалістом, який набагато випередив свій час. Юнаком він збирав скриньку жуків, коників, змій, мишей, ящірок, і розглядаючи їх намалював фантастичне чудовисько, настільки жахливе, що його батько, коли увійшов до кімнати де стояла картина, кинувся тікати. Хто ця людина?

(Леонардо да Вінчі)

Медицина

Питання: Яка рослина антисептик може замінити йод та перекис водню? (подорожник)

Українська література

Питання:

Ви чуєте, як липа шелестить.

У місячні весняні ночі?

Кохана спить, кохана спить.

Піди збуди, цілуй їй очі.

Ви чули ж бо, - так липа шелестить.

Хто написав цей вірш? ( Павло Григорович Тичина)

 

Уболівальникам:

  • Кому з відомих українських поетів належать слова: «Любіть, бережіть природу – вічне джерело життя та творчості. Вона нам у сто раз більше віддасть, ніж ми можемо їй дати»(М. Рильський)
  • Садок вишневий коло хати, 
    Хрущі над вишнями гудуть, 
    Плугатарі з плугами йдуть, 
    Співають ідучи дівчата, 
    А матері вечерять ждуть

Кому належать ці слова?( Т.Г.Шевченко)

Світова  література

Питання: Хто написав цей вірш?


Белая береза

Под моим окном

Принакрылась снегом,

Точно серебром.

 

На пушистых ветках

Снежною каймой

Распустились кисти

Белой бахромой.

 

 

 

И стоит береза

В сонной тишине,

И горят снежинки

В золотом огне.

 

А заря, лениво

Обходя кругом,

Обсыпает ветки

Новым серебром.

 

Відповідь: Сергій Єсенін


Біологія 


Питання:

Має квітка барвиста

Рідину цукристу

Її комахи полюбляють

І до квітки прилітають.

Хто здогадається,

Як називається?(Нектар)


 

Уболівальникам:

  • Великий, зелений, хвостатий, шкірястий, смачний, соковитий, солодкий, смугастий. (Кавун)
  • Вирощуємо для борщів плоди зелені на кущі, на сонці дозріють і почервоніють.(Томати)

Додаткові питання:

  • Лимони, апельсини, грейпфрути, мандарини - як їх можна  назвати, одним словом об’єднати?(Цитрусові)
  • Чудасія! Як дозріли, то на сонці посиніли! (сливи)
  • У полі колоситься – білий хліб родиться. (пшениця)
  • Цю лозу ми ростимо, будуть родзинки і вино. (Виноград)
  • За рахунок іншого хтось хоче виживати. Як же таке явище потрібно нам назвати?(Паразитизм)
  • Воду випаровує, дихання влаштовує, органічні речовини, на світлі утворює. Яка пагона частина синтезує речовини?(Листок)
  • Видозміна пагона рослину захищає, росте в пазухах листків, її троянда має. (Колючка)
  • А ще є в рослини пагона видозміни. В’ються навколо опори, піднімають стебла в гору? Хто здогадається, як називається? (Вусики)
doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку