Брейн – ринг для учнів 5-А класу

Про матеріал
Повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про правила дорожнього руху та дорожні знаки; поводження з пожежонебезпечними речовинами, знаходити і виправляти помилки дітей в життєвих ситуаціях; мобілізувати пам'ять учнів та швидкість реакції; розвивати бажання йти до своєї мети.
Перегляд файлу

Глодоський ліцей Глодоської сільської ради

Новоукраїнського району Кіровоградської області

 

 

 

 

 

ЗАХИСТИ СЕБЕ САМ

Брейн – ринг для учнів 5-А класу

 

 

 

 

 

 

 

                   Підготувала

    класний керівник

                                                                                                     Гримайло Тетяна Іванівна

 

 

 

 

2024

 

Тема: Захисти себе сам.

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про правила дорожнього руху та дорожні знаки; поводження з пожежонебезпечними речовинами, знаходити і виправляти помилки дітей в життєвих ситуаціях; мобілізувати пам'ять учнів та швидкість реакції; розвивати бажання йти до своєї мети.

План проведення

І Підготовчий етап.

Учитель пояснює, як буде проходити гра.
2. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичний урок. Пройде він у формі брейн-рингу.

А що таке брейн-ринг? Давайте пригадаємо?

Цікава інформація

 Брейн-ринг  гра між двома (і більше) командами у відповіді на питання. Ідея гри двох команд належить Володимиру Яковичу Ворошилову та висловлено ним у книзі «Феномен гри». Перша гра пройшла між дніпропетровським і одеським клубами «Що? Де? Коли?». Саму ж назву гри придумали в Дніпрі Борис Бородін, Оксана Балазанова, Марина Білоцерківська та Олександр Рубін у 1987 році, після перших міжнародних ігор «Що? Де? Коли?». Вони ж зареєстрували перші правила цієї гри у 1988 році. На телебаченні стала виходити з 1990 року[1].

В Україні програма виходила на телеканалах «ТРК Київ» (2007—2008) та «К1» (2011). Ведучими української версії були письменник Олесь Бузина та учасник дуету «Брати Шумахери» і актор «Студії Квартал-95» Юрій Великий. Крім цього, у 2006 році виходила на телеканалі «Інтер» дитяча версія програми «Teen-ринг» (режисер-постановник — Андрій Козлов, продюсер — Ігор Кондратюк, ведучий — Борис Бурда).

ІІ Хід гри.

І раунд. Бліц-турнір.

Командам пропонуються запитання (по черзі від 1 до 36).

Запитання:

1) З яких частин складається міська дорога? (З проїзної частини і тротуару)

2) Для кого призначений тротуар? (Для пішоходів)

3) Для кого призначена проїзна частина? (Для машин)

4) Як потрібно обходити трамвай і автобус? (Трамвай — спереду, автобус — ззаду, коли нема поблизу переходу)

5) Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)

6) Як потрібно обходити тролейбус? (Тролейбус потрібно обходити позаду, коли нема поблизу переходу)

7) З якого віку дітям дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля? (З 12 років або дітям, які вищі 145 см)

8) Кому дозволено їздити в кузові вантажного автомобіля? (Старшим 16-річного віку)

9) Що таке ДТП? (Ситуація, що склалася під час руху транспортного засобу; внаслідок цього травмовані або загинули люди, завдано матеріальних збитків)

10) Як правильно діяти у разі ДТП? (Викликати дорослих, рятувальні служби, припинити дію чинників, які загрожують життю, надати першу допомогу, запам'ятати марку і номер авто, який утік з місця пригоди)

11) Які засоби мають бути в аптечці автомобіля? (Дезинфікуючі, серцеві, засоби для зупинки кровотечі)

12) Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

13) Які є види ДТП? (Зіткнення, наїзд, перекидання)

14) Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)

15) 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

16) Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)

17) Який вантаж можна перевозити на велосипеді? (До 20-30 кг)

18) Як правильно рухатись, ходити пішоходу? (По тротуару або триматися лівої сторони дороги)

19) Як правильно сідати в автобус? (Зі спеціального майданчика або з узбіччя після цілковитої зупинки транспорту)

20) Яка дорога називається багатосмуговою? (Дорога, по якій транспорт рухається кількома смугами у різних напрямках)

21) Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)

22) Які бувають пішохідні переходи? (Підземні, наземні, надземні)

23) Як називається місце переходу пішохода через дорогу? (Пішохідний перехід)

24) У яких місцях встановлюється знак “Діти”? (Біля шкіл, дитячих садочків)

25) Стан напруги, який виникає в людини під впливом сильних чинників ?(Стрес)

26)Назвіть пожежонебезпечні матеріали ?

27)Номер служби газу ?

28)Які місця в автомобілі є найбільш безпечними для пасажирів ?

29)Назвіть первинні засоби пожежогасіння ?

30)Зателефонувавши за номером 102, необхідно повідомити ?

31)Який фактор найбільш впливає на стан здоров’я людини ?(спосіб життя)

32)Номер пожежної охорони ?

33)Подія, яка виникає під час руху транспортного засобу і внаслідок якої постраждали люди.

34)Основний закон України.

35)Зіткнення, серйозні розмолвки, спірні питання, протиріччя ?(Конфлікти)

36)Що таке "кіднепінг" ?

ІIІ раунд. Дорожні знаки.

Командам демонструються дорожні знаки (10 шт.)

Відповідає команда, яка швидше піднімає сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

J:\дорожні знаки\1.6_b.gif

J:\дорожні знаки\5.37.2_b.gif

J:\дорожні знаки\1.10_b.gif

J:\дорожні знаки\invalid.jpg

J:\дорожні знаки\5.44_b.gif

1

2

3

4

5

J:\дорожні знаки\avt.jpg

J:\дорожні знаки\1.15_b.gif

J:\дорожні знаки\заборонний.gif

J:\дорожні знаки\1.13_b.gif

J:\дорожні знаки\приорітету.gif

6

7

8

9

10

 

Відповіді.

1) Крутий підйом.

2) Надземний пішохідний перехід.

3) Нерівна дорога.

4) Інваліди.

5) Зупинка таксі.

6) Автобусна зупинка.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Рух на велосипеді заборонено.

9) Слизька дорога.

10) Перевага зустрічного руху.

Валеологічна пауза.

Етюд «Мандрівка»

Вчитель. У нас сьогодні цікавий маршрут: спочатку ми поїдемо автобусом, потім підемо пішки, далі на велосипеді і нарешті знову пішки. Для того, щоб не загубитися, потрібно уважно виконувати всі завдання.

1. Ми – пасажири. Сидимо рівненько, руки на парті. Дивимося ліворуч, дивимося праворуч. (Учні повертають голову ліворуч, праворуч. Так 4 рази)

Виходимо з автобуса. (Учні встають)

 

3. Ми – пішоходи. Переходимо через перехрестя. Горить червоне світло!(Учні стоять) Горить жовте світло!(Крокують на місці) Загорілося зелене світло! (Учні рухаються по класу. Завдання повторюємо вдруге)

4. Ми – велосипедисти. (Учні сідають на стільці, імітують їзду на велосипеді) Їдемо швидше. (Прискорюємо рухи) Скоро зупинка. (Учні сповільнюють рухи)

5. Ми – пішоходи. Переходимо через перехрестя. Горить червоне світло!(Учні стоять) Горить жовте світло! (Крокують на місці) Загорілось зелене світло! (Учні рухаються по класу, завдання повторюємо)

6. Приїхали! (Учні сідають на свої місця)

Учитель.Зараз ми  уявимо себе тваринками, які схожі на пішохідний перехід. Що це за тваринки? (Зебри)

Руханка «Веселі зебри»

(Учні виконують рухи відповідно до тексту)

Зебри веселі по лузі гуляли,

Рвали ромашки, сунички збирали.

Ловили метеликів, грали в м'яча,

Аж тут накрапати дощик почав.

Та ще й докучають кусючі джмелі,

Їх дуже злякалися зебри малі!

Забули ромашки, забули сунички,

Від дощику разом сховалися в річку!

IV раунд. Ситуаційні завдання.

Командам пропонуються ситуації. Треба їх проаналізувати і дати повну відповідь. Час для роздумів – 1 хвилина. Максимальна кількість балів – 5.

1) У Володі та Славка батько водій. Він керує вантажівкою-самоскидом. Часто на обід батько приїздить на машині. На прохання підлітків катає їх у кабіні свого КАМАЗу до кінця вулиці. Одного разу батько відмовив покатати, бо дуже поспішав. Тоді вони вирішили залізти в самоскид, щоб покататися і непомітно вистрибнути з кузова машини біля найближчого світлофора.

На які небезпеки наражаються ці підлітки?

Відповідь: Підлітки ризикують отримати травми під час стрибка зі самоскиду, потрапити під колеса автомобіля, що рухається позаду. Наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху.

2) Якось спекотного літнього дня 18-річний Олександр, який місяць тому одержав посвідчення водія, запропонував своїм друзям поїхати на річку. Щоб нікого не образити, Олександр дозволив розміститися у старенькому «Москвичі» 10 підліткам. На яку небезпеку Олександр наражає себе, своїх пасажирів та інших учасників дорожнього руху?

Відповідь: Автомобіль розрахований на певну кількість пасажирів. У даному випадку на чотири особи. Переповненим автомобілем керувати важче, а отже, виникає ризик потрапити в ДТП, травмуватися самому та травмувати інших учасників дорожнього руху.

V раунд. Знайди небезпеку.

Командам пропонується розглянути по черзі три малюнки. Першою відповідає та, що підняла сигнальну картку. Правильна відповідь – 3 бали.

22

22 002

1.Знайдіть на малюнку сімох необережних людей, які порушують правила вуличного руху.

2.На яких фрагментах малюнку можливі небезпеки?Які саме?

22 001

3.Розглянь малюнки.

Які правила перевезення вантажу порушено?

 

Відповіді.

Малюнок 1.

  1.     Школяр переходить вулицю на червоне світло.
  2.     Чоловік, що вітається, іде проїзною частиною.
  3.     Двері автобуса защемили вантаж хлопчика.
  4.     Пасажир самовільно розчиняє двері автобуса.
  5.     Школяр перебігає дорогу позаду автобуса.
  6.     Велосипедист збирається перетнути дорогу в небезпечному місці.
  7.     Дівчинка стоїть близько до краю тротуару.

Малюнок 2.

На всіх фрагментах малюнка є небезпеки: мокре листя, пісок, ожеледиця, мокрий асфальт.

Малюнок 3.

  1.     Вантаж на даху автомобіля заважає водієві бачити дорогу.
  2.     Вантаж у салоні автомобіля обмежує рухи водія.
  3.     Вантаж, що розсипався на проїзну частину може призвести до аварійної ситуації.
  4.     Вантаж, що виступає за габарити автомобіля, не позначений червоною стрічкою.

ІІІ Підведення підсумків гри.

 

Література

1.Астахова О.В., Тихоплав С.М. Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра // Основи здоров’я. – 2011. – № 2(2).

2.Бойченко Т.Є., Василенко С.В., Гущина Н.І. та ін. Основи здоров'я: підручник для 5 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Навч.книга, 2005. – 192с.: іл.

3. Бойченко Т.Є., Коваль Н.С., Дивак В.В. Основи здоров'я: Підручник для 6 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2006. – 144с.: іл.

4.Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Репік І.А. Основи здоров'я: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2005. – 176с.

5.Поліщук Н.М. Основи здоров'я: 6 кл.:підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2006. – 192с.: іл.

6. Поліщук Н.М. Основи здоров'я: 7 кл.: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2007. – 224с.: іл.

 

Використала розробку класного керівника                                                                                    Трубеко Тетяни Василівни

Часовоярська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15

 

Взяла матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 травня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку