Урок з цивільного захисту "Надзвичайні ситуації в приміщенні"

Про матеріал
Кожного року 26 квітня у закладах проходить урок з цивільного захисту. У цій розробці є цікавий матеріал для проведення заняття . Використано сучасні методи і прийоми Нової Української школи
Перегляд файлу

Тема. Надзвичайні ситуації у приміщенні.

Мета. Ознайомитись із надзвичайними ситуаціями, які можуть статися у приміщенні, виробити алгоритм дій під час них; навчити дітей діяти у випадку виникнення  надзвичайних ситуацій; дізнатися цікаві факти про надзвичайні ситуації; розвивати пам'ять, увагу ,мислення, здібності учнів. Виховувати навички правильної поведінки, самодисципліни, організованості, вміння уникати паніки, метушні. шанобливе ставлення до професій, які допомагають впоратись із надзвичайними ситуаціями.

Обладнання. План евакуації зображений на ватмані; позначки вогню, води, аптечки,землетрусу,  поліцейського капелюха; картки для роботи учнів; електронна презентація.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

-Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

  • Діти, перш ніж ми почнемо заняття, давайте з вами повторимо, як ми маємо працювати?  (чітко відповідати, уважно слухати, не шуміти та не відволікатись і. т. ін.)
  • Молодці! Отже, розпочнемо.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • Дітки, сьогодні, 26 квітня, у нашій гімназії і інших навчальних закладах  міста  Первомайська проходить День цивільного захисту. Тож нас із вами чекають захоплюючі пригоди на уроці. Протягом всього нашого уроку ви будете мати змогу ознайомитись із різними надзвичайними ситуаціями. Тож не будемо гаяти часу і вперед працювати!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Подивіться на дошку. Що ви бачите? (на дошці на ватмані намальований план евакуації).
  • А хто знає як називається ця схема, для чого вона? (план евакуації складають для того, щоб кожна людина під час надзвичайної ситуації могла вийти з приміщення якомога швидше).
  • Сьогодні ,коли пролунає сигнал, ми матимемо можливість потренуватися.
  • А які надзвичайні ситуації, що можуть застати вас удома, ви знаєте? (пожежа, затоплення, вибух природного газу, землетрус та ін.) слайд 2
  • Наше з вами завдання буде допомогти учням покинути приміщення школи. В цьому нам і допоможе план евакуації. Але зверніть увагу, він в нас незвичайний. На ньому є перешкоди. І для того, покинути школу, нам доведеться із ними впоратися.

ІV.  Вивчення та закріплення матеріалу уроку

1.  Робота в парах.

Лунає три дзвінка.

  • Діти, ви чуєте, пролунало три дзвінки! Це означає, що сталась якась надзвичайна евакуація і учні терміново, рухаючись за планом, мають покинути приміщення. Мерщій до виходу! слайд3

Завдання 1.

  • Але подивіться, щойно ми почали рух, як на нашому шляху виникла перша перешкода. Що ж сталося?(на плані намальована пожежа). слайд4
  • Скажіть, а через що в приміщенні може статися пожежа?

    Причини виникнення пожеж:

  • Недбале поводження з сірниками, запальничками, ігри з ними.
  • Просушування одягу над відкритим вогнем, газовою плитою, на каміні.
  • Відкриті дверцята пічки, з яких може випасти жаринка.
  • Запалені свічки на новорічній красуні-ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди.
  • Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.
  • Залишені без нагляду працюючі електроприлади.
  • Дорослі, які дозволяють собі палити в ліжку.

Послідовність дій при пожежі:

  • Якщо полум’я невелике, можеш гасити його піском, землею, одягом.
  • Вибігайте з приміщення, де хазяйнує вогонь, за руку виводьте малюків. Якщо у приміщенні з’явилося багато диму, пробирайся до виходу поповзом.

     Головне, не ховайтесь під ліжком, у шафі, не панікуйте.

  • Якщо пожежа застала тебе в лісі, виходь із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом.
  • Щільно закрийте за собою двері. Не можна відкривати вікно, доки вогонь у кімнаті не згас — свіже повітря підживить його і полум'я спалахне з новою силою.
  • Кличте на допомогу дорослих, викликайте пожежну команду за номером 101.

-Для того, щоб з нею впоратися, ми маємо відчути себе у ролі кого? (пожежників). Правильно, бо саме пожежники можуть приборкати це лихо! У вас на парті є завдання, з яким ви маєте впоратись, працюючи в парах. Отже, у вас є малюнки різних предметів, а ви маєте обрати серед них ті, які використовують саме пожежники.(на партах картинки: протигаз, пожежна машина, вогнегасник, машина швидкої допомоги, жезл поліцейського, драбина, костюм пожежника).

Я питаю декілька пар для перевірки завдання.

  • Давайте перевіримо. (на екрані по черзі з’являються предмети, які діти мали обрати). слайд5

 Гра-діалог «Викликаємо пожежників»

  •   - У нас пожежа. Адреса: вулиця, дім, квартира, поверх. 
  • Наявність людей в квартирі.

Цікавинка.

  • До речі! На нашій планеті є самозаймисті рослини. У місцях з теплим кліматом зростає трав’янистий квітка білий ясенець. У його листі містяться ефірні олії, і в спеку вони можуть самозайматися. Але сама квітка залишається цілою і неушкодженою. слайд 6
  •  2. Індивідуальна робота.

Завдання 2.

  • Ми вправно впорались і тепер можемо рухатись далі. Швидше до виходу, орієнтуючись по стрілочкам на плані… Але знову перешкода! Діти, що сталося? (на малюнку зображено землетрус). слайд 7
  • Для того, щоб подолати цю надзвичайну ситуацію вам потрібно зі слів, які є в кожного на парті, скласти речення. Речення у вас різні, тому працюйте самостійно ( всього 6 речень, кожне з яких розповідає як поводитись при землетрусі).

Речення.

  1. Займіть безпечне місце у приміщенні.
  2. Уникайте сходів та ліфтів.
  3. Поводьтеся спокійно, ніякої паніки.
  4. Перечекайте землетрус у будівлі.
  5. Тримайтеся подалі від важких предметів.
  6. Не вистрибуйте з вікна.
  • Отже, перевіряємо слайд 8

Цікавинка.

  • До речі, вчені розробили спеціальне ліжко, яке може врятувати людину під час землетрусу. Якщо починаються поштовхи, воно ховає людину у відсік, в якому заздалегідь заготовлені медичні препарати, вода та їжа. Ось так!  слайд 9

Завдання 3.

  • Можемо рухатись далі до виходу. Подивіться, ми майже дійшли… Та не все так просто. На шляху залишилась ще одна перешкода. Подивіться уважно на картинку, що це? (зображено газовий балон).
  • Як ви гадаєте, діти, що це за лихо? (витік газу). слайд 10
  • Послідовність дій при витіку газу:
  • - Якщо хтось із дорослих удома, негайно скажи їм про це.
  • - Почувши запах газу, негайно відчини вікно та провітри кімнату.
  • - Перекрий витік газу.
  • - Не можна запалювати сірники чи вмикати світло, електроприлади.
  • - При аварії викликати службу газу 104.
  • Правильно. Нам обов’язково потрібно розібратися і подолати цю надзвичайну ситуацію. І для того, щоб виконати це завдання потрібно буде гарно постаратися. На ваших партах лежить пазл, який потрібно правильно зібрати. Якщо виконати завдання як слід, то ви з’ясуєте, без чого не обійтись рятувальникам під час цієї надзвичайної ситуації( на пазлі намальований протигаз ).
  • Правильно. У мене є протигаз і я пропоную спробувати його одягти першому учню, який впорався із цим завданням. слайд 11

Цікавинка.

  • До речі, існують протигази не лише для людей, а й для коней та собак. Їх дуже широко застосовували у воєнні роки. слайд 12
  • Скажіть, діти, а як же потрібно поводитись, якщо ви почули запах газу? ( відкрити вікна та двері, вийти на вулицю, викликати службу газу за номером 104, ні в якому разі не запалювати сірників).

Завдання 4.  

Пролунав довгий дзвінок у гімназії.  слайд 13,14

-Що це за сигнал?

Нажаль  24.02.2024р. війна увірвалася в нашу країну. І цей сигнал повітряної тривоги ми з вами чуємо щодня і щоночі. Але ми повинні бути обізнаними для свого безпечного життя.

В складних умовах необхідно дотримуватися організованості, дисципліни, точно виконувати встановлені правила поведінки і безпеки , берегти себе. Метушня, паніка- неприпустимі під час надзвичайних ситуацій.

- Як діяти після цього сигналу у нашому закладі ? …( Діти розповідають правила, читаємо на стенді)

- Якщо сигнал повітряної тривоги застав вас вдома? Ваші дії.

Безпечне місце в домі: Правило двох стін – безпечне місце там, де від вулиці тебе оберігає дві стіни (коридор між кімнатами) та немає скла, дзеркала. Сядь, або ляж на підлогу, укрийся ковдрою або покривалом.

 Що треба мати із собою:

Завжди бери в укриття із собою воду та їжу, яка не псується декілька днів: печиво, яблуко, сир, сухарики тощо. Продукти треба тримати у спеціальному ланчбоксі. Не забувай про вологі та сухі серветки.

Пам’ятай!!! Виконання цих простих правил – запорука твоєї БЕЗПЕКИ. Уважно прислухайся до порад батьків та вчителя.

  1. VI. Підсумок уроку.
  • Подивіться на план евакуації. Нарешті наш шлях  вільний і ми маємо змогу залишити приміщення школи без ушкоджень. А це означає, що ми з вами плідно попрацювали на уроці та впорались із усіма завданнями. слайд 13
  • Тож дайте відповідь на таке запитання.
  • Які ж надзвичайні ситуації ми подолали під час заняття?
  • Яка з них вам здається найнебезпечнішою?
  • Усі люди, які допомагають населенню під час таких випадків дуже хоробрі, сильні духом, рішучі. У вас на парті позначки, які відповідають певній професії. Назвіть ці позначки. (вогонь, газ, поліцейський капелюх, аптечка.) слайд 14
  • Яким професіям відповідають ці позначки? (пожежник, рятувальник, поліцейський, лікар).
  • Оберіть позначку тієї професії, яка здається вам найбільш небезпечною, відповідальною та потрібною. Приклейте її на відповідний аркуш (на дошці аркуші, куди діти чіпляють позначки).
  • Подивіться, всі аркуші заповнені, то ж усі ці фахи є надзвичайно потрібними мирному населенню. А наше з вами завдання не заважати їхнім діям, всіляко допомагати. А, можливо, хтось із вас оволодіє однією з цих професій.
  • Дякую за роботу, урок закінчено! На згадку про наше заняття дарую вам корисні закладинки-пам'ятки.
  • Бажаю МИРНОГО неба, СПОКІЙНОГО дня, ГАРНОГО навчання.

 

 

 

docx
Додано
21 травня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку