Правила гри На початку гри команди задають одна одній по одному запитанню, які учасники підготували раніше. Потім команди по черзі обирають номер питання, на які необхідно відповісти напротязі хвилини. Обговорення починається після команди «Час» (або звукового сигналу). Якщо команда готова відповідати, капітан натискає на кнопку (піднімає руку). Капітан визначає, хто з учасників буде давати відповідь. У випадку неправильної відповіді команди на питання у суперників є можливість продовжити обговорення та відповісти. Якщо команда не вклалася в указаний час або дала відповідь завчасно, відповідь не зараховується.
Правильна відповідь: Пошук даних У великих таблицях виникає потреба в пошуку потрібних записів. Для цього використовуються, як правило, два інструменти. Перший — за допомогою запитів ми розглянемо пізніше, другий — за допомогою команди Правка/Найти. Щоб знайти потрібний запис: 1. Відкриваємо потрібну таблицю у вікні бази даних, ставимо курсор у поле, по якому буде йти пошук. 2. Виконуємо команду Правка/Найти, в результаті з’явиться діалогове вікно Поиск в поле. 3. У рядку Образец вводимо частину тексту, який потрібно знайти. У списку Совпадение робимо вибір з пунктів С любой частью поля,Поля целиком, С начала поля для відповідного режиму пошуку, у списку Просмотр пропонується напрямок пошуку. Далі потрібно встановити чи виключити перемикачі С учетом регистра, С учетом формата полей, Только в текущем поле. 4. Для знаходження першого входження шуканого тексту натискуємо кнопку Найти. За потреби натискуємо Найти далее. Продовжуємо так до повного знаходження всіх входжень. Якщо виконати пошук за унікальними даними не вдається, то в такому разі переходимо до використання запиту. Якщо пошук відбувається за полями, які не є ключовими, то їх потрібно проіндексувати, тоді пошук відбуватиметься значно швидше.
Правильна відповідь: Етапи створення бази даних: ·визначення мети створення бази даних; ·визначення таблиць, які повинна містити база даних; ·визначення структури таблиць (полів та їх типів); ·призначення ключів таблиць та створення потрібних індексів; ·визначення зв’язків між таблицями; ·завантаження даних; ·створення інших об’єктів бази даних: запитів, форм, звітів, макросів та модулів; ·аналіз ефективності бази даних за допомогою майстра таблиць (меню СЕРВИС>АНАЛИЗ>ТАБЛИЦА) та аналізатора швидкодії (меню СЕРВИС>АНАЛИЗ>БЫСТРОДЕЙСТВИЕ).
Правильна відповідь: Сортування дозволяє перевпорядкувати рядки в таблиці по будь-якому полю. Для сортування даних слід виділити один стовпчик таблиці і викликати команду Сортировка із меню Данные . У полі прихованого переліку Сортировать по вибирається поле, по якому будуть відсортовані дані, і тип сортування: по возростанию – цифри сортуються по зростанню, текст – за абеткою, логічні вираження – ЛОЖЬ передує ИСТИНА . по убыванию – сортування в зворотному порядку.
Правильна відповідь: Запити — це умови, за допомогою яких можна скласти набір необхідних полів (у тому числі і з декількох таблиць) і задати такі значення полів, за якими вибираються записи для оброблення, тобто задати фільтр відбору інформації. Види запитів: - Запити на вибірку; - Запити з параметрами; - Перехресні запити; - Запити на зміну; Запити SQL.
Правильна відповідь: Призначення запитів Засобами запиту можна: - вибрати записи, що задовольняють умовам відбору; - додати в результуючу таблицю запиту потрібні поля; - зробити обчислення для кожного з отриманих записів; - згрупувати записи з однаковими значеннями в одному або декількох полях і виконати для них групові функції; - поновити поля у вибраній підмножині записів; - створити нову таблицю бази даних, використовуючи дані з наявних таблиць; - вилучити вибрану підмножину записів із таблиці бази даних; - додати деяку підмножину записів до іншої таблиці.
Правильна відповідь: Звіт — це засіб створення і друкування підсумкових документів за наявною в БД інформацією. Звіт можна створити на основі таблиць або запитів. Складові частини звіту - Заголовок — інформація на початку першої сторінки (назва). - Верхній колонтитул — інформація на початку кожної сторінки (заголовки стовпців таблиць). - Область даних — відображення даних із таблиць або запитів. - Примітка групи — інформація в кінці групи даних (підсумок за групою). - Нижній колонтитул — інформація в кінці кожної сторінки (номер сторінки). - Область приміток звіту — інформація в кінці останньої сторінки (підсумкові обчислення за всіма записами звіту).
Правильна відповідь: Встановлення зв’язків між таблицями Якщо база даних містить кілька таблиць, то під час розробки складних форм та звітів, які використовують ці таблиці, потрібно між ними (таблицями) встановити зв’язки. Для цього: 1. У вікні бази даних відкриваємо вкладку Таблицы і виконуємо команду Сервис/Схема данных. З’явиться вікно Схема данных. Якщо зв’язки встановлюються вперше, то воно міститиме діалогове вікно Добавление таблицы, як зображено на рисунку 2. Вибираємо таблицю, яку хочемо використати при встановленні зв’язку, потім натискаємо кнопку Добавить, щоб додати таблицю у вікно Схема данных. Після закінчення додавання таблиць натискуємо на кнопку Закрыть. 3. Для створення зв’язку між таблицями виділяємо поле в першій таблиці, потім лівою кнопкою миші переносимо на поле, розташоване в іншій таблиці. Після відпускання лівої кнопки миші з’являється діалогове вікно Связи. 4. За потреби вибираємо відповідні режими. Натискаємо кнопкуСоздать, для створення зв’язку між таблицями. Повторюємо пункти 1—4 потрібну кількість разів для створення необхідних зв’язків.