Брейн-ринг з математики
для учнів 2-В класу
«Веселий математик»
МАТЕМАТИКА
ЦАРИЦЯ
УСІХ
НАУК!
Мета і завдання:
- Математику царицею наук
Ми по праву вважаємо.
На її честь брейн-ринг розпочинаємо.
Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг «Веселий математик» для учнів нашого класу, який допоможе нам виявити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога і винахідливість.
Девіз:
1.Щоб вести кораблі,
Щоб у небо злітати,
Треба твердо, як слід,
Математику знати!
Всіх наук вона цариця,
Знає різні таємниці!
Треба нам її вивчати,
Щоб уміти все і знати,
Таємниці всі розкрити
Й цю науку полюбити!
2. Тобі, математико, наші вітання,
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
3.Чекають тут різні на вас запитання,
І хитрі задачі, й цікаві завдання.
Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
4.Щось відоме й нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь давай!
5.Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння.
І про тебе всамкінець
Люди скажуть: «Молодець!»
6.Вельмишановне журі!
До вас ми шлем свої вітання.
Бажаємо гарного настрою вам,
А нам – успіху в змаганнях!
Ведучий
У нашій грі приймають участь 4 команди « Плюс» та « Мінус»,"Множник" та "Квадратик"
Проходить привітання учасників команд.
1-й капітан (шикує свою команду).
Команда(гравці всі разом): « Плюс»
Рівняйсь, струнко! Наш девіз!
1, 2, 3,4, 5 —
Ми вас хочем привітать.
Марно ви часу не гайте.
Математику вивчайте.
2-й капітан(шикує свою команду).
Команда « Мінус» Наш девіз!
Ми суперників вітаємо.
Чи здолаємо вас — не знаємо.
Будемо чесно ми змагатись.
Щоб перемагати й не здаватись!
3-й капітан(шикує свою команду).
Наша команда «Множник! »
Капітан: Наш девіз:
Всі (хором): Віднімаєм, ділим, множим,
Додаємо – все ми можем,
Математика одвічно,
Вчить нас мислити логічно
4-й капітан(шикує свою команду).
Наша команда «Квадрат»
Капітан: Наш девіз: У нашого квадрата
Всі сторони рівні.
Наші гравці
Дружбою сильні.
Запрошую вас до участі у математичному брейн - рингу. Послухайте правила гри.
Граємо до шести раундів. В кожному раунді буде розігруватися певна кількість балів б. Час на обговорення – 30 секунд -1 хвилина . Після того, як буде оголошене завдання й подано сигнал « Час», капітан тієї команди, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку та повідомляє нам, хто буде відповідати: номер гравця, його прізвище та ім’я.
Увага! Коли у команди немає правильної відповіді, дається час на обговорення другій команді
Пам'ятка учасника гри
1) Під час гри будь зібраним і дуже уважним.
2) Поважай себе, поважай думку інших.
3) Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.
4) Висувай нові ідеї.
5) Пам'ятай: ти — член команди, отже, відповідаєш і за себе, і за всю команду.
Не можна:
1) вигукувати відповіді або запитання;
2) перебивати, підказувати;
3) критикувати висловлювання інших.
— Хто знає відповідь-сигналізують! За кожну правильну відповідь чи правильне розв'язання вправи команда отримує бал. Ураховують також швидкість, організованість.
Призовий фонд нашої гри – солодкий приз – торт.
Спонсори програми – ваші батьки.
Поважне журі після закінчення гри назве кращого гравця, який також буде нагороджений цінним подарунком.
Команди готові?
Рахунок 0:0. Починаємо гру!
І раунд «Мозковий штурм»
1.Як називаються числа при додаванні?
2. Як називаються числа при відніманні?
3. Як називаються числа при множенні?
4. Як називаються числа при діленні?
5.Як знайти невідомий доданок?
6.Яку дію виконати, якщо число збільшити на кілька одиниць ?
7. Яку дію виконати, якщо число зменшити на кілька одиниць?
8. Яку дію виконати, якщо число збільшити у кілька разів?
9. Як знайти периметр прямокутника?
10.Що треба зробити, щоб порівняти два числа?
11. Як називається результат дії ділення?
13. Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
14. Як називається результат дії множення?
15.Що таке периметр?
16.Як називається результат дії віднімання ?
ІІ раунд «Цікавий ребус»
На столі у двох команд є конверт з ребусами.
Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.
Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали
Ребуси для 1 команди:
100 вп (стовп)
і 100 рія (історія)
мі 100 (місто)
3 зуб (тризуб)
40ка (сорока)
7’я (сім’я)
Ві 3 ла
Ребуси для 2 команди:
100 лиця (столиця)
ті 100 (тісто)
Р 1 а (родина)
3 га (тривога)
С 3 ж (стриж)
Ро 7’’а (роса)
Ві 3 ла
Ребуси для 3 команди:
Р1а
пі 2 вал
Г1а
’1я
ві3на
7 я
5’ниця
Ребуси для 3 команди:
40а
100рона
Ро 7’’а
Ві 3 ла
мі 100
3 зуб
Пі2л
ІІІ раунд АНАГРАМИ
Перестав букви в словах і отримай математичні терміни
НРІЗИЯЦ АТДРАВК НОКДАДО НЯНЛЕДІ
ЛОКО УСМА ИНОД ТЕРМ
ІІІ раунд «Геометричний»
Загадки про геометричні фігури
Три у мене сторони.
Міцно зв’язані вони,
А між ними – три кути.
Хто я? Чи впізнали ви?
Чотири маю сторони,
Усі однакові вони;
Всі четверо кутів – прямі,
Ім’я моє назвіть самі.
Ось вам загадка не проста:
Не маю жодного кута.
Фігура я геометрична,
Така гарненька, симпатична,
На сонце дуже схожа я.
Самі назвіть моє ім’я.
Чотири маю сторони,
Не всі однакові вони.
Прямих кутів 4 маю.
Як мене звати, не згадаю!
По 2 конверти з геометричними фігурами для кожної команди
Скласти предмети (Машинка, Сніговик)
МАШИНКА(4 прямокутники, 2 круги).
СНІГОВИК(5 кругів,6 трикутників)
ІV раунд– « Конкурс художників»
1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямо кутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.
2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в середині овал, праворуч від нього - трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.
V раунд – « Прапорець переможця»
На плакаті записані приклади у вигляді сходинок. На верхній сходинці прикріплено прапорець, а на бічних “сходинках” – приклади.
Від кожної команди по черзі гравці розв’язують приклади.
Виграє команда, яка жодного разу не помилилась і першою забере прапорець.
VІ раунд – « Дуель капітанів»
Кожен капітан відповідає на 2 питання. Питання записані на картках, і учасники конкурсу витягують картки почергово и відразу же відповідають на них.
Ведуча. За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків гри)
Ведучий. Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравц
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!
Ведуча
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з завданнями усіми
Впоралась вона спритніше.
Ведучий.
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз — медалі,
Щоб було про що згадати.
Ведучий.
Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі “золоті”.
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Таблиця оцінювання
|
І команда |
ІІ команда |
||
раунд |
титул |
бали |
титул |
бали |
І |
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
ІV |
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
VІ |
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші
|
ІІІ команда |
ІV команда |
||
раунд |
титул |
бали |
титул |
бали |
І |
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
ІV |
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
VІ |
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|