«Будь чемним і вихованим» (тренінг)

Про матеріал
Мета. Сформувати у вихованців навички комунікації та культури поведінки в різних ситуаціях. Розвивати щиру і доброзичливу манеру спілкування. Виховувати прагнення бути культурною людиною.
Перегляд файлу

 

«Будь чемним і вихованим»
(тренінг)
Мета. Сформувати у вихованців навички комунікації та культури поведінки в різних ситуаціях. Розвивати щиру і доброзичливу манеру спілкування. Виховувати прагнення бути культурною людиною.

Обладнання та матеріали: аркуші паперу формату А4, АЗ; олівці, фломастери, маркери, вирізані з паперу зелені листочки і червоні квіти (за кількістю учасників тренінгу), плакат «Очікування» на якому зображений зимовий кущик (без листочків), картки з завданнями для роботи в групах.
Що підготувати заздалегідь: група волонтерів.

Хід тренінгу

1. Привітання учнів
Ти, прокинувшись вранці,
Усміхнись до людей.
Радість в сонця рум'янці
       Відповість: «Добрий день!»
       «Добрий день!»
       -Значигь вдосталь
       Буде в світі добра.
       Добрий день, вам дорослі!
       Добрий день, дітвора!
                   (І.Майданець)
2. Повідомлення теми і мети тренінгу

3. Знайомство «Снігова куля»
Перший учень називає своє ім'я, другий   ім'я  першого, потім своє,  третій − ім'я першого, другого, потім своє, і. д.

4. Зворотній зв'язок
     Закінчити речення «Вихована людина завжди...». Наприклад: «Вихована людина завжди вітається і прощається», «Вихована людина не тільки засвоює встановлені правила поведінки, а й дотримується загальних приписів моралі, завжди виявляючи шанобливе ставлення до інших», «Вихована людина, якщо це в її силах, завжди прийде на допомогу, постарається не заважати іншим, в будь-якому випадку буде дотримуватися ввічливості і тактовності», «Вихована людина живе за законами етикету (правил поведінки в суспільстві), поважає думки та інтереси інших людей, терпляче ставиться до інших людей і їх звичок, навіть якщо їх спосіб життя не співвідноситься з власним уявленням про хороше», «Вихована людина адекватна ситуації, має почуття своєї гідності, живе згідно зі своїми обов'язками і бажанням, не ущемляючи інтересів і прав інших», «Бути вихованим – значить, відповідально підходити до своїх обов'язків, до навчання чи роботи, сумлінно і з максимальною віддачею виконувати свою справу», «Вихована людина завжди приходить вчасно і виконує свої обіцянки»,  «Вихована людина відкрита до оточуючих людей, упевнено почуває себе в компанії незнайомців, оскільки знає, як поводитися з ними оптимальним чином», «Якщо потрібно, вихована людина може приховати свої емоції, залишаючись коректною і стриманою»,  «Немає кращого співрозмовника, ніж вихована людина, тому що вона вміє слухати, доброзичливо відповідати і підтримувати розмову», «Бути вихованим – означає бути чесним, не тільки перед іншим, але й перед самим собою», «Вихована людина законослухняна і шанує закони своєї країни, або тієї країни, де вона у цей момент перебуває» тощо.

5. Повторення правил
- Яке з наших правил допомагає нам бути чемними?
(Якщо   це   перший   тренінг,   для   створення   атмосфери відкритості, розкутості, дружнього спілкування, доцільно встанови правила.)

6. Очікування
На листочках написати свої очікування від тренінгу, озвучити їх, причепити листочки до гілочок кущика.

7. Інформаційне повідомлення
В чемності проявляється ставлення до інших людей. Чемна людина ніколи не образить та не принизить іншу людину.
Необхідно бути чемними в словах, тоні, жестах та діях. «Чемні
слова» (дякую, будь ласка), сказані грубим голосом або розв'язним
тоном перестають бути чемними.
       Вихована людина завжди вітається і прощається, чемно відповідає на привітання.
З вихованою людиною приємно спілкуватись, тому у неї завжди багато друзів, які в свою чергу підтримають її, коли їй це буде потрібно.

8. Руханка «Хазяїн і будинок»
Об’єднання вихованців у  групи.

9. Робота в групах
Завдання для груп: опрацювати отриману інформацію та донести
її до дітей у вигляді рольової гри. Кожну групу очолюють попередньо підготовлені волонтери.
1 група − Якщо ти сидиш, а в кімнату ввійшла старша людина, встань, щоб з нею привітатися;
2 група − 3 дорослими треба вітатися першим, але самому протягувати руку не можна. За руку вітайтеся, якщо дорослий сам подає вам руку. Вітаючись, дивись в очі людині, називаючи її по імені. Наприклад: «Добрий день,Олено Іванівно!»;
3 група − Чемна людина уважна і привітлива до інших. Якщо її про що-небудь запитують чи просять про допомогу або послугу (щось принести, подати, допомогти), вона завжди це робить залюбки.
4 група − якщо ти звертаєшся із пропозицією до свого товариша  або дорослого, не забудь сказати «будь  ласка» . Наприклад : − Сідайте, будь ласка! − Візьміть, будь ласка, книгу!  тощо.
5 група — Треба вибачитись, якщо штовхнув когось, щось розбив або зробив якусь шкоду.
6 група − Незабудь вибачитись, якщо відриваєш людину від справи або перебиваєш людину, яка розмовляє з іншою людиною. Наприклад: «Вибачте, будь ласка, Маріє Іванівно, я хочу Вам сказати…». Після того, як дорослий дозволить, говори.
7 група − Якщо твоя вчителька стоїть поруч з іншими вчителями, не можна вітатися: «Добрий день, Валентино Павлівно!». Треба, звертаючись до всіх, чітко сказати: «Добрий день!»
8 група  − Коли йдеш зі школи, від друга, родичів, не забудь сказати: «До побачення!»    

10. Презентація груп, обговорення.

11.     Виступ волонтерської групи
Діти декламують  вірш  С.Маршака  «Если  вы  вежливы»
Если вы вежливы
Ежели вы вежливы
И к совести не глухи,
Вы место без протеста
Уступите старухе.

Ежели вы вежливы
В душе, а не для виду,
В троллейбус вы поможете
Взобраться инвалиду.

Ежели Вы вежливы
То, сидя на уроке,
Не будете с товарищем
Трещать, как две сороки.

Ежели вы вежливы,
Поможете вы маме
И помощь ей предложите
Без просьбы – то есть сами.

Ежели вы вежливы,
То в разговоре с тётей,
И с дедушкой, и с бабушкой
Вы их не перебьёте…  

И ежели вы вежливы,
То вам, товарищ, надо
Всегда без опоздания
Ходить на сбор отряда.

И ежели вы вежливы,
Тому, кто послабее,
Вы будете защитником,
Пред сильным не робея.

Знал одного ребенка я.
Гулял он с важной нянею.
Она давала тонкое
Ребенку воспитание.
 Был вежлив этот мальчик
 И, право, очень мил:
Отняв у младших мячик,
Он их благодарил,
             «Спасибо!» - говорил.

Нет, ежели вы вежливы,
То вы благодарите,
Но мячика у мальчика  
Без спросу не берите
   
12. Руханка «Буревій»
Об’єднання вихованців у  групи.

   
13. Гра «Ми − чемні, виховані, культурні!»
(Діти повинні по черзі згідно нумерації груп хором вставляти потрібні слова в розповідь вчителя)

Випадок в трамваї
Одного разу Сашко поїхав до театру. В трамваї він сів біля выкна і зацікавлено розглядав вулицю. На одній із зупинок, в трамвай зайшла жінка з маленьким хлопчиком. Сашко  встав і сказав жіночці: «Сідайте,.. .(діти хором: «Будь ласка!»)
Жіночка чемно подякувала Сашкові (діти хором: «Дякую!»). Раптом трамвай зупинився. Сашко ледве не впав і сильно штовхнув якогось чоловіка. Чоловік розсердився, але Сашко зразу ж сказав: (діти хором «Вибачте!») Чоловік посміхнувся.  

14. Руханка «Фруктовий коктейль»
Об’єднання учасників у  3 групи

15. Гра «Моменти в житті»
Послухайте жартівливу мексиканську казку «Ввічливий кролик».

    «Жив був кролик, дуже скромний і ввічливий. Одного разу, вдосталь наївшись капусти на селянському городі, він зібрався додому, як раптом помітив лисицю. Вона поверталася в ліс. Їй не вдалося поцупити курку з селянського двору і вона була дуже сердита і голодна. У кролика здригнулося серце. Бігти-то куди? Кролик прожогом кинувся до печери. Він не знав, що там чекала інша його грізна небезпека, − у печері оселилася змія. Кролик, однак, був добре вихований і знав, що без дозволу в чужий будинок входити не годиться. «Потрібно привітатися, − подумав він. − Але з ким? З печерою, звичайно!» І, присівши на задні лапки, Кролик ввічливо сказав: «Здрастуйте, добра печера! Дозвольте мені, будь ласка, увійти!»
До чого ж зраділа змія, почувши голос Кролика! Вона дуже любила кроляче м'ясо.
− Заходьте, заходьте! − відповіла вона, бажаючи обдурити Кролика.
Але Кролик по голосу зрозумів, з ким має справу:
− Пробачте, що я потурбував вас, − сказав він. − Я зовсім забув, що мене чекає Кролиця! До побачення! − і кинувся бігти геть з усіх ніг. Прискакав Кролик у свою нору і подумав про те, що ввічливість ніколи ще нікому не зашкодила. Змія ж згорнулася в клубок і пробурчала: «Краще б я йому не відповідала! Ох вже ці мені ввічливі кролики! Треба ж було йому просити дозволу ввійти!»
− Чи сподобалась вам казка?
− Чому вона вчить нас?
− А вас коли-небудь виручала ввічливість?

16. Зворотній зв'язок
Закінчити речення «На цьому тренінзі я запам'ятав...»

17. Повернення до очікувань
Запропонувати учням підійти до плакату «Очікування», знайти свій листочок і, якщо очікування справдились, біля листочка закріпити квіточку.

18. Закінчення тренінгу
- Сподіваюсь, що після сьогоднішнього заходу ви замислитесь над силою
«чарівних слів». Зростайте вихованими, а добрі слова інших, промовлені до вас, хай дарують вам добрий настрій.

Діти стають в коло, беруться за руки, стрибають спочатку ні одній нозі, потім на другій, а потім на двох і промовляють віршик:
Ми всіх любим, поважаємо!
Нікого ми не ображаємо!
Чемні слова знаємо і завжди вживаємо!

19. Діти аплодують один одному. 

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку