Біологія
7 клас
Тема : Будова клітини евкаріотів. Органели клітини і їх взаємозв’язок.
Мета уроку: розширити знання учнів про будову клітин евкаріотичних організмів; навчити порівнювати прокаріотична і еукаріотичні клітини, а також клітини різних царств еукаріотичних організмів; навчитися розпізнавати клітини різних типів за допомогою світлового мікроскопа; розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови і функціями біологічних структур; виховувати розуміння значення знань особливостей будови клітин для збереження здоров'я людини.
Очікувані результати навчання: називає складові евкаріотичної клітини; встановлює звязки між органелами клітини та їх функціями; аргументує зв'язок органел клітин між собою.
Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення ; комунікативної – вміння працювати в групі.
Тип уроку: комбінований урок
Методи та прийоми: словесний, наочний (демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда, ігри, тести, програмовані завдання; групові форми роботи, взаємопов’язані запитання.
Міжпредметні зв’язки: інтегрований курс «Пізнаємо природу»
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток (усвідомлює важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства, дбайливе й відповідальне ставлення до довкілля)
Здоров'я і безпека (сприяє вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.)
Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)
Громадянська відповідальність (ознайомлення зі здобутками вітчизняних учених та їхньою громадянською позицією, розвиток вітчизняного виробництва на основі досягнень біологічної науки)
Обладнання: підручник, таблиці, зошити.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Створення сприятливої атмосфери в класі.
ІІ.Актуалізація опорних знань
Вправа »Мозковий штурм»:
Вправа «Асоціативний кущ»
Завдання: створити "асоціативний кущ" клітини, де в центрі буде слово "Клітина"( групова робота).
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності
Уявіть собі ситуацію, що клітина — це "місто". Кожна органела виконує певну функцію, схожу на роботу в місті:
На сьогоднішньому уроці ми детально вивчимо ці складові.
IV.Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя+демонстрація.
Еукаріотичні клітини є складними клітинами, які мають мембранні органели. Вони зустрічаються в організмах, таких як рослини, тварини, гриби.
Основні характеристики еукаріотичних клітин:
Основні органели еукаріотичних клітин:
1. Ядро:
2. Мітохондрії:
3. Хлоропласти (у рослинних клітинах):
4. Ендоплазматична сітка:
5. Гольджі-комплекс:
6. Лізосоми:
7. Рибосоми:
8. Цитоскелет:
9. Цитоплазма:
10. Клітинна мембрана:
V. Дослідницька діяльність.
Моделювання клітини евкаріотів з підручних матеріалів.
VI. Узагальнення і систематизація вивченого.
Виконання вправ на сайті LearningApps.org
https://learningapps.org/view8715026
VIІ. Підбиття підсумків уроку(Рефлексія+самооцінювання)
1.Рефлексія.Учні по черзі мають підсумувати хід заняття лише 1 словом:
2.Самооцінювання
3.Інформація про домашнє завдання.