Будова світлового мікроскопа та робота з ним

Про матеріал
Конспект уроку: "Будова світлового мікроскопа та робота з ним " Лабораторне дослідження «Виготовлення тимчасового препарату для світлової мікроскопії»
Перегляд файлу

Тема: Будова світлового мікроскопа та робота з ним

Лабораторне дослідження «Виготовлення тимчасового препарату для світлової мікроскопії»

Мета уроку:

навчальна – сформувати та вдосконалити знання учнів про будовою та принципом роботи збільшувальних приладів ( світловий мікроскоп)

        виховна – виховувати в учнів  спостережливість, відповідальність, сприяти розвитку комунікативних вмінь;

розвиваюча – розвивати інтерес до вивчення біології; формувати вміння і навички роботи з мікроскопом;

Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь і навичок

Дидактичне та матеріально-технічне забезпечення: відео, мікроскоп.

Очікувані результати: учні називають основні елементи світлового мікроскопа (об’єктив, окуляр, дзеркало, предметний столик, гвинт налаштування чіткості); уміють налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта; дотримуються правил роботи з мікроскопом,виготовляють тимчасовий мікропрепарат.

 

ХІД УРОКУ

  1.     Організаційний етап

Привітання перевірка присутніх на уроці.

Слово вчителя

Однією з визначних рис людини є допитливість. Людина завжди намагалася дізнатися більше про себе та про те, що її оточує, зокрема про природу. Звичайно, на ранніх етапах розвитку людства основними методами дослідження навколишнього світу були спостереження і так званий метод «проб і помилок». За роки свого існування людина накопичила величезний обсяг знань. І на цьому шляху їй допомагали створені нею інструменти для вивчення довкілля. Одним з таких інструментів став мікроскоп.

Перевірка домашнього завдання                                       

Учителем перевіряється наявність у робочих зошитах учнів домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

Біологічний диктант

1.Мікроскоп збільшує у ……. разів (десятки, сотні і тисячі)

2.Головною частиною мікроскопу є …… (збільш. скельця)

3.Збільшувальні скельця  закріплені в трубку, назва якої …(тубус).    4.Верхня частина трубки ……..(окуляр)

5.Нижня частина трубки …….. (об’єктив)

6.Об’єкт для дослідження кладуть на … (предметний столик).

7.В центрі предметного столика є ... (отвір) для проходження променів

8.Під предметним столиком розміщене ….(дзеркальце) для уловлювання променів.

9.Для наведення різкості наявні .. . (гвинти)..

 10.Всі частини мікроскопу прикріплені до …….(штативу).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Ботанік чи зоолог, який намагається працювати без мікроскопа, … «такий самий телепень, як і той, хто хоче вивчити небо без телескопа».

Матіас Шлейден

Чи правильною є думка вчених?

Чи насправді вчений-біолог не може обійтись без мікроскопа?

Сьгодні на уроці ми спробуємо це з’ясувати

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета : Поглибити  знання про будову світлового мікроскопа, навчитися працювати з ним, навчитися виготовляти мікроскопічні препарати та ознайомитися з будовою клітин рослин на прикладі соковитої луски цибулини (шкірки луски цибулі).

 

4. Вивчення нового матеріалу

Перегляд відеофрагменту (Будова мікроскопа ;

Виготовлення тимчасового препарату)

        5. Застосування вмінь і навичок

Лабораторна робота : «Виготовлення  тимчасового препарату для світлової мікроскопії»

Мета : виготовити тимчасові мікроскопічні препарати та ознайомитися з будовою клітин рослин на прикладі соковитої луски цибулини (шкірки луски цибулі).

Обладнання та матеріали світловий мікроскоп, цибуля, предметні скельця, пінцет, метиловий синій,або спиртовий розчин йоду.

Хід роботи

Інструктаж із безпеки життєдіяльності учнів

     1.ПРАВИЛА РОБОТИ ЗІ СВІТЛОВИМ МІКРОСКОПОМ

 Переносячи мікроскоп, одну руку розмістіть під його корпусом, а іншою тримайте за корпус.

 Не нахиляйте оптичні прилади: з них можуть випасти й розбитись окуляри.

 Після роботи поверхню окулярів та об’єктиви потрібно протерти м’якою чистою серветкою. У жодному разі не торкайтесь їх пальцями!

 Обережно поводьтеся з мікропрепаратами. Після завершення роботи їх потрібно перенести на спеціальні лотки. При цьому беріть їх двома пальцями так, щоб не торкатися горизонтальної поверхні.

 Переносячи мікроскоп, переконайтеся, що на його предметному столику не залишилося мікропрепарату. Інакше він може впасти й розбитись.

 Не складайте мікропрепарати купками, це може їх пошкодити.

 Якщо поверхню мікропрепарату забруднено, її слід протерти м’якою чистою серветкою.

 Під час досліджень за допомогою оптичних приладів дотримуйтеся чистоти і порядку на робочому місці. Приберіть усі зайві предмети: одяг, сумки, їжу тощо. Поклавши виготовлений (тимчасовий) чи постійний  мікропрепарат на предметний столик, опускайте тубус якомога ближче до мікроскопа, користуючись макрогвинтом. При цьому не забувайте, що дивитися потрібно збоку, а не в окуляр. Після цього подивіться в окуляр і поступово, піднімаючи тубус мікроскопа макрогвинтом, знайдіть зображення. Мікрогвинтом налаштуйте чітке зображення.

 Під час замальовування об’єктів дослідження зошит або альбом для малювання мають бути праворуч від оптичного приладу. Це дає змогу одночасно спостерігати за об’єктом дослідження та замальовувати його.

 Об'єкт замальовуйте простим олівцем, розфарбуйте кольоровими. Малюнок має бути досить великим, щоб його деталі було чітко видно. Головна вимога до малюнка - правильне відображення форми об'єкта, співвідношення розмірів (довжини, ширини). На малюнку потрібно позначити складові частини об'єкта.

Запам’ятайте: оптичні прилади коштують дорого. Пошкодивши їх навіть ненавмисно, ви позбавите можливості вивчати чарівний навколишній світ і себе, і своїх колег.

 

2. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ. (ст..29-30 підручника)

6. Підсумки уроку

Рефлексія « Незакінчене речення».

Потрібно продовжити речення.

- На цьому уроці я вдосконалював свої вміння…

- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…

- На уроці я навчився ( навчилась)…

- Я пригадав ( пригадала) на уроці…

7.Домашнє завдання

6.1Опрацювати § 5

6.2. Творчі завдання.

№2 ;№4 ст.31

doc
Додано
28 вересня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку