Підсумкова робота з теми «Вступ. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти»
ГР 1 «Проводить дослідження природи»
1.Виберіть з переліку одноклітинних організмів, що належить до прокаріот:
а) інфузорія- туфелька; б)туберкульозна паличка; в)дизентерійна амеба
2. Який тип живлення характерний для евглени зеленої:
а)автотрофний б) гетеротрофний в)міксотрофний
3.На уроці біології учениця та учень досліджували будову бактерії та дійшли різних висновків. Учениця стверджувала, що в бактерій наявне ядро та мітохондрії, учень навпаки, говорив, що органели відсутні, окрім рибосом, а спадковий матеріал міститься у цитоплазмі в молекулі ДНК. Хто з них правий?
а) лише учениця;
б) обоє мають рацію;
в) лише учень
г)обоє помиляються
4. Розглядаючи клітини під мікроскоп учні помітили, що кожна клітина містить ядро. Укажіть, яку функцію воно виконує:
а) зберігає спадкову інформацію;
б) транспортує сполуки по клітині;
в)утворює білки
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1.Укажіть органелу клітини, яка виконує функцію фотосинтезу:
2. Заповніть пропущені комірки в таблиці «Одноклітинні прокаріоти – цілісні організми»
Представник |
Внутрішня будова |
Органи руху |
Тип живлення |
Інфузорія-туфелька |
|
|
Гетеротрофний |
Амеба протей |
Скоротливі вакуолі, плазматична мембрана, ядро, травні вакуолі, цитоплазма |
|
|
Евглена зелена |
|
Джгутик |
|
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи»
1.Розташуйте рівні організації життя від найнижчого до найвищого: екосистемний, організмовий, молекулярний, біосферний, клітинний, популяційно – видовий.
2. Яких правил особистої гігієни слід дотримуватися, щоб збудник холери не потратив до організму людини?